Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naam voor nieuwe pup
Moderator: moderatorteam
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Re: Naam voor nieuwe pup
Vind ik ook 
-
Gos
- Zeer actief
Mooi dat jullie eruit zijn. Tiny ook meteen vereerd 
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Idd, wel natuurlijk gecheckt of hij geen probleem er mee had maar zijn pup gaat tex heten en heeft nu Caïro nog. Zij. Jari ligt bij de politie.Gos schreef:Mooi dat jullie eruit zijn. Tiny ook meteen vereerd
-
Gos
- Zeer actief
Sonnie1983 schreef:Idd, wel natuurlijk gecheckt of hij geen probleem er mee had maar zijn pup gaat tex heten en heeft nu Caïro nog. Zij. Jari ligt bij de politie.Gos schreef:Mooi dat jullie eruit zijn. Tiny ook meteen vereerd
- Sonnie1983
- Zeer actief
dat wel heGos schreef:Sonnie1983 schreef:Idd, wel natuurlijk gecheckt of hij geen probleem er mee had maar zijn pup gaat tex heten en heeft nu Caïro nog. Zij. Jari ligt bij de politie.Gos schreef:Mooi dat jullie eruit zijn. Tiny ook meteen vereerdMichael legt de lat zo meteen wel hoog
we hebben zoveel namen besproken (ook die hier staan) en uiteindelijk gisteravond pas bij Jari uit gekomen. en het past ook wel bij Diego en Ivan en Jari is ook een naam waar je mooi nadruk op kunt leggen indien nodig, als jullie snappen wat ik bedoel.
Ach ook wel leuk voor tiny dat er een Jari Junior komt he
- Sonnie1983
- Zeer actief
moet zeggen heb er wel weer veel zin in, al is het natuurlijk een giga hoop werk een pup erbij.
volgende week denk ik dat we eens een kijkje gaan nemen
volgende week denk ik dat we eens een kijkje gaan nemen
- hellow41
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
ach daar hebben wij ook een paar weken discussies over gehad aan tafel 
Luca
Luca
- Sonnie1983
- Zeer actief
ja en dan na paar weken eindelijk samen de naam vinden 
- Kat1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita
Hartstikke leuke naam.
Je moest een weten wat voor discussies wij hadden bij het vinden van Aiko's naam.
Je moest een weten wat voor discussies wij hadden bij het vinden van Aiko's naam.
- Sonnie1983
- Zeer actief
ik vind Aiko ook een bijzondere naam hoor. kom je (in ieder geval ik) niet snel tegen!
- hellow41
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
haha, nou mij opa kwam ermee ineens.. Wij hadden een pup van het L-nestje... dus voor de stamboom ook leuk om een naam met L te kiezenSonnie1983 schreef:ja en dan na paar weken eindelijk samen de naam vinden
zodat die ook op zijn officieele papieren kwam bij de raad van beheer.
Het is trouwens niet luca geworen maar gewoon Luuk, onze mechelse herder heette Senta..
- kipo
- Zeer actief
Leuke naam!
- Sonnie1983
- Zeer actief
ja zo ging het bij onze ivan. die kwam eigenlijk toevallig in ons leven. wisten toen ook niet direct een naam en de fokker zei als ik mocht kiezen zou ik hem vernoemen naar een van zijn voorouders: Iwan. Die had de bijnaam Iwan de verschrikkelijke (kwam ontzettend hard met het stelwerk vandaar zijn bijnaam). Dus daar heeft Mike Ivan van gemaakt op zijn russisch zeg maar.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Thanks!kipo schreef:Leuke naam!
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- Sonnie1983
- Zeer actief
Dank je wel!
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
Bij de naam Jari denk ik meteen aan de hond van J. Berghorst. 1 van de knapste honden die ik ken. En dan vooral op z'n vererving. Heel wat goede jonge Jari's gezien de afgekopen jaren.
Veel plezier met jullie Jari straks!
Veel plezier met jullie Jari straks!
Groetjes Sandra
- Sonnie1983
- Zeer actief
Dank je, hopelijk word de onze dan ook zo'n knapperd 
de vader van onze Jari heet ook Jari. Vader van hem is Arrack's home Darwin. Dus zit deels weer zelfde lijn in als bij onze Diego (vader van Diego is Arrack's home Kamatz).
Dus ben heel benieuwd! het teefje is ook een leuk hondje, ook in de sport.
Dit is Jari (vader van onze Jari) heb even geen andere foto:

440 keuring, 436 nominatie. 1e reserve voor NK.
Helaas door stom foutje van de geleider (sleutels in hand weg gestopt ipv jas/broekzak met transport) een punt te veel kwijt geraakt op de nominatie waardoor hij uiteindelijk als 1e reserve kwam te staan voor het NK. Duur puntje dus geweest.
Werkt nu bij de politie.
De hond is van een geleider bij ons op de club geweest, een heel constante hond, zelfs na 3/4e jaar stil liggen ivm middenvoetsbeentje gebroken in een voorpootje, was het alleen iets netter zetten maar alles zat er nog perfect in.
ik heb zin in onze jari
maar nog paar weken wachten
dit weekend gaan we de kennel en nachthok in ophalen en in orde maken alvast. Bench etc. is ook al geregeld. nu alleen nog wat speeltjes (oud collega kijkt of zij nog wat over heeft van hun hond wat ze niet meer gebruiken anders wat nieuws bij kopen) en kijken of ik nog een halsbandje heb.
de vader van onze Jari heet ook Jari. Vader van hem is Arrack's home Darwin. Dus zit deels weer zelfde lijn in als bij onze Diego (vader van Diego is Arrack's home Kamatz).
Dus ben heel benieuwd! het teefje is ook een leuk hondje, ook in de sport.
Dit is Jari (vader van onze Jari) heb even geen andere foto:

440 keuring, 436 nominatie. 1e reserve voor NK.
Helaas door stom foutje van de geleider (sleutels in hand weg gestopt ipv jas/broekzak met transport) een punt te veel kwijt geraakt op de nominatie waardoor hij uiteindelijk als 1e reserve kwam te staan voor het NK. Duur puntje dus geweest.
Werkt nu bij de politie.
De hond is van een geleider bij ons op de club geweest, een heel constante hond, zelfs na 3/4e jaar stil liggen ivm middenvoetsbeentje gebroken in een voorpootje, was het alleen iets netter zetten maar alles zat er nog perfect in.
ik heb zin in onze jari
- Sonnie1983
- Zeer actief
vandaag nieuws gekregen dat er nog maar 3 reuen en 3 teefjes over zijn. waarvan 1 reu vanaf geboorte al binnen ligt en met de hand word opgevoed omdat deze niet mee kon in het begin. daarna terug gelegd bij moeders die eerst de pup ging aflikken en daarna gingen haar haren omhoog staan dus die reu ligt nu binnen en voeden ze zelf etc.
Wij hadden 3e keus reu dus dat zou dan waarschijnlijk de reu zijn die binnen door hun zelf word opgevoed. en we hebben al van te voren besloten dat die het niet zou worden voor ons. we hebben toch het idee dat ze dan een en ander missen wat ze anders in het nest mee krijgen.
de eerste keus is voor de reu eigenaar, 2e keus voor teef eigenaar en wij hadden 3e keus. en denk dat zij beiden ook niet voor de reu gaan die ze met de hand nu opvoeden.
Ik baal echt zo erg he...... helemaal op verheugd en alles in werking gezet om het geregeld te krijgen. we zouden dit weekend de kennel in elkaar zetten. een nacht hok al gekocht..... etc.
er was nog 1 ander nest waar we anders veel interesse in hadden gehad. De vader van Diego en de moeder van Ivan. Maar daar zijn er al 5 die een reu willen. en moeders heeft in het verleden altijd kleine nesten gehad (maar wel altijd pups die het goed doen in de sport overigens). Ivan was ook een nest van 3 maar.
Dus daar op de lijst gaan heeft dan ook geen nut meer.
echt baal zo erg........ zo op verheugd... eindelijk naam gevonden enzo......

Wij hadden 3e keus reu dus dat zou dan waarschijnlijk de reu zijn die binnen door hun zelf word opgevoed. en we hebben al van te voren besloten dat die het niet zou worden voor ons. we hebben toch het idee dat ze dan een en ander missen wat ze anders in het nest mee krijgen.
de eerste keus is voor de reu eigenaar, 2e keus voor teef eigenaar en wij hadden 3e keus. en denk dat zij beiden ook niet voor de reu gaan die ze met de hand nu opvoeden.
Ik baal echt zo erg he...... helemaal op verheugd en alles in werking gezet om het geregeld te krijgen. we zouden dit weekend de kennel in elkaar zetten. een nacht hok al gekocht..... etc.
er was nog 1 ander nest waar we anders veel interesse in hadden gehad. De vader van Diego en de moeder van Ivan. Maar daar zijn er al 5 die een reu willen. en moeders heeft in het verleden altijd kleine nesten gehad (maar wel altijd pups die het goed doen in de sport overigens). Ivan was ook een nest van 3 maar.
Dus daar op de lijst gaan heeft dan ook geen nut meer.
echt baal zo erg........ zo op verheugd... eindelijk naam gevonden enzo......
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Balen Sonja.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Naam voor nieuwe pup
Klote, maar snap dat je er vanaf ziet, snap ook niet dat ze die reu nog zo "redden" als de teef er zo op reageert, zullen er weinig hem willen.
- Sonnie1983
- Zeer actief
denk dat ze die reu die binnen ligt beter naar een particulier gaan doen ofzo.crutz schreef:Klote, maar snap dat je er vanaf ziet, snap ook niet dat ze die reu nog zo "redden" als de teef er zo op reageert, zullen er weinig hem willen.
wij persoonlijk willen hem niet voor de sport.
En mike zei dat een teef ook niet heel erg gewild is bij de politie dus dat we dat ook beter niet kunnen doen.
En we hebben echt de keuze gemaakt dat die er nu bij zou komen zou naar de politie gaan (indien geschikt etc. natuurlijk). omdat ik ze niet allemaal kan houden omdat daar gewoon de ruimte niet voor is.
En de reu is nu ook nog niet zo vaak ingezet dat je binnenkort weer een ander nest verwacht. De reu heeft 1x gedekt daarvan is er van onze club 1tje mee naar de keuring geweest in oktober. en de andere van onze club gaat in mei. en dan was deze dekking weer.
weet ook niet wat we nu gaan doen.... dat andere nest waar we interesse in hadden heeft geen nut om als 6e keus op de lijst te gaan.
Denk dat er uiteindelijk wel weer een pup komt maar van wie hoe wat waar dat weet ik nu ook niet
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
"En we hebben echt de keuze gemaakt dat die er nu bij zou komen zou naar de politie gaan (indien geschikt etc. natuurlijk). omdat ik ze niet allemaal kan houden omdat daar gewoon de ruimte niet voor is. "
Huh? ik snap hier niets van, je neemt een hond om op te leiden en daarna gaat die weer weg? Ik dacht dat jullie 'gewoon'huishonden hadden?
Huh? ik snap hier niets van, je neemt een hond om op te leiden en daarna gaat die weer weg? Ik dacht dat jullie 'gewoon'huishonden hadden?

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Naam voor nieuwe pup
dat is vrij normaal bij KNPV getrainde honden dat ze na t certificaat vertrekken.Sas schreef:"En we hebben echt de keuze gemaakt dat die er nu bij zou komen zou naar de politie gaan (indien geschikt etc. natuurlijk). omdat ik ze niet allemaal kan houden omdat daar gewoon de ruimte niet voor is. "
& @ Sonja, een goede teef is ook gewild hoor...gelukkig wordt dat onderscheid steeds minder. Wij trainen bv ook gewoon door met loopse teven.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Naam voor nieuwe pup
Weet trouwens nog wel een nest leuke teven (3de keus geloof ik vd 9;-)) die volgende week weg mogen. Liggen in Nistelrode...
- Sonnie1983
- Zeer actief
teef moet ik echt overleggen met mike wat hij wil. we hebben alleen altijd reuen gehad. en hoe doen met loopsheid dan etc.crutz schreef:Weet trouwens nog wel een nest leuke teven (3de keus geloof ik vd 9;-)) die volgende week weg mogen. Liggen in Nistelrode...
- Sonnie1983
- Zeer actief
het is inderdaad bij de meeste in de KNPV de gewoonte om de hond na de keuring te verkopen aan de politie.Sas schreef:"En we hebben echt de keuze gemaakt dat die er nu bij zou komen zou naar de politie gaan (indien geschikt etc. natuurlijk). omdat ik ze niet allemaal kan houden omdat daar gewoon de ruimte niet voor is. "
de andere 2 leven in huis als we thuis zijn anders buiten. en die blijven inderdaad voor wedstrijden etc. Ivan dan Diego moet daar nog geschikt voor blijken.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
is dat een proffesionele business dan, levert dat geld op ? of zit de lol voor jullie puur in het opleiden? Lijkt em zo moeilijk om daarna afstand van de hond te doen.
(niet lullig bedoeld hoor, ik probeer het te begrijpen)

- Sonnie1983
- Zeer actief
afstand doen blijft altijd moeilijk natuurlijk. je hebt toch een aantal jaar een band op gebouwd met die hond.
De lol zit er voor de meeste in het opleiden. een hond houden kan en mag daar niet van hoor. maar dan moet het wel een wedstrijd hond zijn. je kunt 3 certificaten halen en dan is je hond misschien 5 jaar oud. dan moet je toch met iets nog de rest van zijn leven opvullen.
Het geld wat je voor je hond krijgt staat niet in verhouding met de tijd, energie, dierenartskosten, voer, etc. kwijt bent. Maar de politie heeft op deze manier honden die voor 3/4e klaar zijn. een klein deel (burger bijten etc.) leren ze hun dan nog zelf.
Ze hebben het uitstekend bij de agenten hoor een hond. en je mag naar hun toetsing komen kijken en de meeste houden wel contact als je wil. Dan krijg je krantenberichten door gemaild als de hond weer een dader te pakken heeft etc.
Misschien heeft Inge of Carmen ook nog wat toe te voegen want voor ons zijn dit onze eerste honden in de KNPV.
De lol zit er voor de meeste in het opleiden. een hond houden kan en mag daar niet van hoor. maar dan moet het wel een wedstrijd hond zijn. je kunt 3 certificaten halen en dan is je hond misschien 5 jaar oud. dan moet je toch met iets nog de rest van zijn leven opvullen.
Het geld wat je voor je hond krijgt staat niet in verhouding met de tijd, energie, dierenartskosten, voer, etc. kwijt bent. Maar de politie heeft op deze manier honden die voor 3/4e klaar zijn. een klein deel (burger bijten etc.) leren ze hun dan nog zelf.
Ze hebben het uitstekend bij de agenten hoor een hond. en je mag naar hun toetsing komen kijken en de meeste houden wel contact als je wil. Dan krijg je krantenberichten door gemaild als de hond weer een dader te pakken heeft etc.
Misschien heeft Inge of Carmen ook nog wat toe te voegen want voor ons zijn dit onze eerste honden in de KNPV.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Naam voor nieuwe pup
rond de 4000€ "brengen" ze op na een jaar of 3 training, de "opbrengst" staat dus niet in verhouding tot de input.Sas schreef:is dat een proffesionele business dan, levert dat geld op ? of zit de lol voor jullie puur in het opleiden? Lijkt em zo moeilijk om daarna afstand van de hond te doen.
& of je terugkoppeling krijgt hangt helemaal af van waar hij terecht komt. (@Sonja)