Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen, mogen jullie honden kiezen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Re: Wandelen, mogen jullie honden kiezen?

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Hier vinden ze het altijd wel leuk om mee te gaan.
Maar als ze er buiten achter komen dat het regent... dan willen ze nog weleens omdraaien.
Niks mee te maken, gewoon mee komen!

Toevoeging: Als de honden lekker liggen te slapen dan laat ik ze lekker liggen en loop ik wel met ze wanneer ze wakker zijn.
Laatst gewijzigd door Lisette1985 op 13 nov 2012 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Lobbes heeft niet altijd zin (en dat mag ook op zijn leeftijd). Als hij echt diep ligt te slapen slaan wij sinds kort weleens een wandeling over (of wij wandelen op een later tijdstip). En als Lobbes geen zin meer heeft dan keren wij ook vaak om tijdens het wandelen. Kortom, Lobbes bepaalt grotendeels het wandelschema. En ik heb daar geen moeite mee, al zou ik wel wat langere wandelingen willen maken.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Bij oudere honden maak ik er ook geen probleem van, met jonge honden zal ik mij zorgen maken. Omdat er dan wat mis is en we dus bij de dierenarts op de stoep staan ;)
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nerazi »

Enzi staat altijd paraat voor een wandeling. Maar als het regent? No way dat hij daar doorheen gaat lopen.
'T begint al bij het openen van de deur, dan kijkt hij naar buiten en zet gelijk een aantal passen terug de gang in.
Dan begint hij zielig te piepen alsof hij aan het vertellen is dat we echt nieeet door de regen kunnen lopen.
Ik sleep hem naar buiten en dan loopt hij heel zielig, al piepend achter me aan. Probeerd onder elke struik/boom te schuilen. Nog meer piepen, omdraaien en gewoon níet meer mee lopen. En ja dan gaat het vrouwtje wel weer naar huis toe :19: bar weinig zin om zo'n 50 kilo achter me aan te slepen.
Dus ik ga binnenkort maar eens een jasje bestellen :ok:
Ik beslis trouwens ook hoe de wandeling verloopt, als ik dat aan Enzi over laat staan we een uur lang op het veldje te kijken of er andere honden aan komen :piew:

*edit toevoeging
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

De mannen willen altijd naar buiten, als die niet mee willen zijn ze ziek.
Mica wil niet naar buiten als het regent of als er sneeuw ligt, en gaat dan echt in de rem bij de deur. Je gaat maar lekker alleen in de regen lopen zie ik haar dan denken :pffff:

Prima hoor, blijft ze toch lekker binnen. Wel gooi ik haar dan regelmatig even in de tuin, waar ze dan sikkeneurig kijkend heel snel een plasje doet onder de tuintafel en dan heel snel weer naar binnenkomt, ze zal eens nat worden.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Melanie 74 schreef:Bij oudere honden maak ik er ook geen probleem van, met jonge honden zal ik mij zorgen maken. Omdat er dan wat mis is en we dus bij de dierenarts op de stoep staan ;)
Dat is ook logisch ook.

Het is nu trouwens wandeltijd voor Lobbes (wij wandelen altijd tussen 12.00 en 14.00) maar meneer ligt te ronken. Dus wandelen wij wat later. :mrgreen: Anders is Lobbes helemaal niet vooruit te branden.
JR Fan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door JR Fan »

dekruijff-kynologie schreef:hier is het eerder omgekeerd :p de honden willen altijd mee ook als het niet kan...

Mochten ze echt een keer niet willen (keertje ziek of iets dergelijks) dan zou ik er wel rekening mee houden. Maar ze moeten toch minimaal 2x per dag uit dan ;)
De vetgedrukte tekst van 'dekruijff-kynologie' geldt hier ook.

Ze willen gewoon altijd mee, of we nou gaan wandelen of niet!!
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn

In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Onze honden willen altijd wandelen. Dus geen sprake van keuze.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje

Ongelezen bericht door sonja »

Als het bij ons een "bosdag" is geweest dan mag Beer van 10 kiezen.
Of mee met de laatste avondwandeling, of mee met de baas een sigaretje roken in de tuin :mrgreen:
We splitsen dus elke avond op in de gang....
Luna en ik gaan stoer naar buiten, man en beer gaan als twee watjes in de tuin keuvelen :roll:
Maar beer rookt gelukkig niet mee......dat scheelt :schrik:
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Mijn honden willen eigenlijk altijd wandelen.
Alleen als het echt met bakken uit de lucht komt wil Luna niet, maar dat wil ik zelf ook niet, dus dan wacht ik gewoon even. :wink:
Luna slaat heeeeeel af en toe wel eens de laatste ronde over, als ze al lekker in dr dekens ligt gedraaid en echt geen zin heeft om er uit te komen. Dat vind ik prima. Maar dat is in (bijna) 5 jaar tijd, een keer of 3-4 gebeurd.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hier gaan ze altijd mee. Benno loopt soms met een gezicht op onweer als het giet van de regen maar hij heeft pech. Hij is nu op zijn 12e nog hartstikke fit en als ik hem had laten kiezen was ie dat echt niet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Maxi en Gijsje willen altijd mee....Dust wil nog weleens liever thuisblijven als het regent. naja...dat mag dan ook. :wink:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Bij de eerste en laatste ronde hebben ze geen keuze, ze moeten gewoon mee.
Daan mag overdag wel kiezen, hij wilt meestal wel mee de bus in maar als we dan op de hei zijn besluit hij nog wel eens dat hij liever in de bus blijft.
Dan mag hij lekker blijven liggen en na de wandeling even rond scharrelen.
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik heb hier een manische wandelaar, die meteen met haar neus tegen de riem in de gang staat als ik ook maar een wenkbrauw beweeg :roll: Sidney wil dus altijd en nog vaker mee. Maar Boyke heeft het laatste jaar 's avonds voor het laatste rondje geen zin. Hij blijft vaak stoïcijns in zijn mand liggen als we aanstalten maken :slaap2: Nu hij sinds twee weken schildkliertabletjes heeft, komt hij wel weer vaker zijn mandje uit voor een late ronde. Maar soms heeft hij gewoon echt geen zin en dan laat ik hem lekker liggen, de oude man :wink: Wanneer ik mijn wandelschoenen aandoe, staat hij wel meteen bij de deur, want dat betekent bos :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Marion. schreef:Saar wil altijd, en mag ook altijd de route bepalen. Miep zou het liefst helemaal nooit meegaan, denk ik :F:
Oh, nou edit. Ze wil niet :eek:

Nou ja, strakjes misschien. En zo niet, dan niet. tSarinnen van ruim 12 mogen hun eigen plan trekken :pffff:
*joy*
Actief
Mijn ras(sen): Lakeland Terriër (en Franse Bulldog)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *joy* »

Bailey is inmiddels 10,5 en is altijd al liever lui dan moe geweest. Zeker als het regent, blijft hij liever lekker warm binnen.
Een paar keer per dag vind ik dat NIET goed, want hij moet dan toch echt even naar buiten voor zijn behoefte.
Maar dan vind ik het wel goed als het maar een heel kort stukje is.
Geen beter leven dan een hondenleven!

Afbeelding
Muppet 23-9-2002 / 17-9-2012 . Dag lieverd.
Bailey 17-5-2002 / 6-7-2015 . Dag lieverd.

( http://www.nedlakelandterrierclub.nl/)
HELP DIERENTHUIS: http://www.dierenthuis.nl/
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Overdag zijn ze eignlijk altijd in voor een wandeling, behalve als het de hele dag door plenst dan hoeft het niet zo en dan doen we ook relax aan, dan maar wat minder...
s'avonds nu het donker is willen ze nog wel eens blijven liggen.. als ik niet werk wil ik lekker rond 20.00 uur nog een uurtje lopen maar dan is er verdomd weinig interesse.. en dan laat ik het ook wel eens zo, en soms moeten ze gewoon mee en als we dan buiten lopen vinden ze het ook wel prima.
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

sonja schreef:Als het bij ons een "bosdag" is geweest dan mag Beer van 10 kiezen.
Of mee met de laatste avondwandeling, of mee met de baas een sigaretje roken in de tuin :mrgreen:
We splitsen dus elke avond op in de gang....
Luna en ik gaan stoer naar buiten, man en beer gaan als twee watjes in de tuin keuvelen :roll:
Maar beer rookt gelukkig niet mee......dat scheelt :schrik:

:I:
Zo ging het ook bij mijn oude boerenfoxje, ze mocht veel zelf kiezen wat ze wilde. In de winter was meer de tuin, madam hield niet van de kou.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk wil altijd wandelen en elke wandeling is standaard te kort :engel: Maar zou hij zichtbaar geen zin hebben, dan hoefde hij niet perse lang te lopen. Wel een blokje om, voor de darmwerking enzo, maar verder prima.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Niet willen wandelen kennen mijn honden niet. Ik daarentegen..... :mrgreen:

edit: stomme fout
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli wil niets liever als wandelen vooral met mijn dochter, ze raakt helemaal gestrest alleen al bij het vooruitzicht. Balou word al net zo vrolijk als Daniëlle de riemen pakt, waarschijnlijk is een wandeling met Danielle veel spannender dan met mij, want bij mij niets geen gestrest gedoe. Het wil wel gebeuren dat ik ze savonds laat slapen, ik ben smorgens toch weer vroeg van de partij.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

hier ook geen keuze. ze willen altijd wel mee.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”