Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rare Vocht?? bulten onder het spronggewricht.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Doom&Sky
Actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond
Aantal honden: 1

rare Vocht?? bulten onder het spronggewricht.

Ongelezen bericht door Doom&Sky »

Hallo,

Laat ik alvast even voor op stellen dat ik vanmiddag een afspraak heb staan bij de dierenarts, maar gewoon benieuwd ben naar jullie ervaringen/meningen hierin.

Sky mijn dalmatier pup van nu 7 maanden oud heeft sinds 2 maanden een vochtbult precies onder de hak aan beide achterbenen.
Het was er abrupt.. het is niet pijnlijk of warm en het voelt echt als vocht.
Heb het besproken met meerdere hondeneigenaren en mijn fokker voornamelijk ook omdat hij er geen last van lijkt te hebben.
Alle gaven aan dat het een pup is in de groei, misschien een spier wat geirriteerde door het snelle groeien.
Ook sniekte hij regelmatig naar boven de trap op dus de laatste 2 maanden daar goed opgelet en echt de trapdeur achter ons gesloten.

Niet meer met balletjes gespeeld of andere gekke dingen waar hij abrupt door kon remmen en het dus even zijn beloop gelaten.
Maar sinds 2 weken is er bij beide benen helaas een 2de bult onder gekomen.
Wederom lijkt hij er geen last van te hebben maar ik vind dit niet kloppen :idea:
Ik ben wat op internet wezen kijken en kwam uit op "leggers" Alleen ligt sky nooit op de harde vloer omdat hij dit niet prettig vind.
Hij ligt altijd op zeer zachte dingen lees: bank, ligkussen of mijn kleed bij de tafel.
Ook gaat hij altijd heel rustig "af" omdat hij zijn balletjes niet op de grond wilt :smile2: hij stort dus niet ter aarde.

2 weken geleden was hij aan het spelen met een flinke bulldog dame, ze waren flink wild aan het spelen en na het spelen liep hij wat kreupel. de volgende dag echter nog wat stijfheid binnen en nu speelt het af en toe nog binnen op.

Kunnen dit allemaal verschijnselen van groeipijnen zijn?
Bij paarden zijn vochtbulten in de benen vaak overbelasting. Maar als sky 1x op een dag echt een klein half uurtje loopt is het veel. ( verder in het weekend wel lekker het bos in of strand maar geen gekke dingen)
Wel moet ik bekennen, ben natuurlijk vandaag ook wat gaan spitten.. hij springt altijd zelf uit de achterbak van de auto.

Ik ben zeer benieuwd wat de dierenarts gaat zeggen, want het is echt geen gezicht! ( leuk voor een showhond hihi)

hierbij wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

voor vragen stel ze graag!
Afbeelding

Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Re: rare Vocht?? bulten onder het spronggewricht.

Ongelezen bericht door kooi »

Vervelende situatie....kan je echter geen advies geven.
geen idee waar het vandaan komt.
Ben je inmiddels al bij DA geweest?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Bij een paard zie je dit soort vochtophopingen wel eens, dan voornamelijk bij het voorbeen aan de elleboog. Dat is meestal van het liggen (het heet dan ook een "legger"). Maar als ik deze plekken en vooral de plaats waar ze zitten bekijk dan denk ik niet dat dit van het liggen zal zijn.
Hopelijk niets akeligs of zo, succes bij de dierenarts als je nog niet geweest bent.
Doom&Sky
Actief

Net bij de dierenartsen geweest.
Ze wisten het niet :(

Gezien hij enorm gegroeid is denken ze dat zijn spieren de botten niet hebben kunnen bij benen en dat daardoor de aanhechtingen van zijn spieren wat geirriteerd is.
maar hij reageerde nergens op het was niet warm en ook niet de plekken waar "leggers" zouden moeten zitten.. dat is het gewoon echt niet.
Waardeloos had gehoopt dat ik wat meer duidelijkheid zou krijgen.. Omdat nu aan beide benen er een bultje bij is gekomen is het daar gewoon wel actief en toch denk ik wat overbelast.
Ik kan alleen niet plaatsen door wat.
Hij zit niet meer op puppybrok, wel junior en krijgt dat alleen smiddags. verder krijgt hij 500 gram KVV Vlees.

Ze gaan nu met meerdere klinieken bellen en houden mij op de hoogte!
Afbeelding

Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Doom&Sky schreef:Net bij de dierenartsen geweest.
Ze wisten het niet :(

Gezien hij enorm gegroeid is denken ze dat zijn spieren de botten niet hebben kunnen bij benen en dat daardoor de aanhechtingen van zijn spieren wat geirriteerd is.
maar hij reageerde nergens op het was niet warm en ook niet de plekken waar "leggers" zouden moeten zitten.. dat is het gewoon echt niet.
Waardeloos had gehoopt dat ik wat meer duidelijkheid zou krijgen.. Omdat nu aan beide benen er een bultje bij is gekomen is het daar gewoon wel actief en toch denk ik wat overbelast.
Ik kan alleen niet plaatsen door wat.
Hij zit niet meer op puppybrok, wel junior en krijgt dat alleen smiddags. verder krijgt hij 500 gram KVV Vlees.

Ze gaan nu met meerdere klinieken bellen en houden mij op de hoogte!
Wat vreemd joh, ben ook benieuwd waar ze mee komen.
Ischa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel

Ongelezen bericht door Ischa »

Gezien het feit dat het beiderzijds is en de leeftijd (7 maanden) zou ik denken aan OCD van de hak. Een andere optie zou vochtophoping kunnen zijn door trauma (soms kan liggen op een harde ondergrond dit geven). Dit lijkt me echter minder waarschijnlijk.

OCD stel je vast via röntgen van de hak.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Je mag altijd bij één van onze vestigingen komen.

Ischa Swartz
Dierenarts bij Caressa Dierenziekenhuizen
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Als het echt vocht is, denk ik aan een watercyste, Athena heeft dit gehad op een elleboog, volgens DA door op harde grond te liggen of zich op elleboog te laten vallen, zij slaapt echter altijd op de zetel, toch had ze een reuze ballon op haar elleboog! :roll:
Ze is hieraan geopereerd, cyste leeggemaakt, 's anderendaags zat er terug een beetje vocht in, dat is echter gelukkig weggetrokken, daarna nooit meer last gehad.
Afbeelding
Afbeelding
Doom&Sky
Actief

Bedankt voor alle antwoorden..
het blijft gissen, Hij heeft geen last ook echt niet als je er aan zit OCD is het vermoedelijk dus niet.
De ontstekingsremmers lijken te werken.. vermoedelijk dus toch een aanhechting geirriteerd.
Afbeelding

Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ischa schreef:Gezien het feit dat het beiderzijds is en de leeftijd (7 maanden) zou ik denken aan OCD van de hak. Een andere optie zou vochtophoping kunnen zijn door trauma (soms kan liggen op een harde ondergrond dit geven). Dit lijkt me echter minder waarschijnlijk.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Je mag altijd bij één van onze vestigingen komen.

Ischa Swartz
U bent wel ernstig aan het spammen meneer Schwarz...
Zelfs als ik in de buurt woonde zou ik door uw agressieve klantenwerving afgeschrikt worden....
Ik heb zulk soort vochtbulten een keer gezien bij een Deerhoundpup. De eigenaar zei dat het vaker voorkwam in de groei en dat het altijd vanzelf weer wegtrok...Rotgezicht, dat wel.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Doom&Sky
Actief

fes/lou schreef:
Ischa schreef:Gezien het feit dat het beiderzijds is en de leeftijd (7 maanden) zou ik denken aan OCD van de hak. Een andere optie zou vochtophoping kunnen zijn door trauma (soms kan liggen op een harde ondergrond dit geven). Dit lijkt me echter minder waarschijnlijk.

Ischa Swartz
U bent wel ernstig aan het spammen meneer Schwarz...
Zelfs als ik in de buurt woonde zou ik door uw agressieve klantenwerving afgeschrikt worden....
Ik heb zulk soort vochtbulten een keer gezien bij een Deerhoundpup. De eigenaar zei dat het vaker voorkwam in de groei en dat het altijd vanzelf weer wegtrok...Rotgezicht, dat wel.

Moet zeggen dat ik het bericht ook niet zo netjes vond.. vind het ook nogal wat om te zeggen haha ocd :wink:
Chiro/fysio voor hond en paard, kennis van mij ook nog even gesproken.. die zag er ook niet kwaad in.. komt ook enorm veel voor bij veulens die te snel gaan
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”