Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klap van je hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Aantal honden: 2
Contacteer:

Klap van je hond

Ongelezen bericht door Theraposa »

Hee ,

Hebben jullie dat ook wel eens , je bent lekker met je hond aan het stoeien en ineens raakt ie per ongeluk met haar bek een plekje. Het doet enorm veel pijn. Wat doen jullie dan? Gewoon koelen en het is over of? Hebben jullie hond je wel eens verwondingen opgebracht met spelen? Ik was net met mijn meisje aan het stoeien en per ongeluk stootte ze onder tegen mijn pols aan , doet enorm veel pijn. Maar goed , is niet anders. Spel ook meteen afgekapt.
Afbeelding
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute

Re: Klap van je hond

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Ik had meer "schade"van mn katten met spelen dan van mn honden eigenlijk. Maar zeker, t gebeurd wel. En ik heb niet zo'n dikke vacht, en sneller striemen/blauwe plekken, of tand tegen mn lip, it happens
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Regelmatig. Figo is lomp en ikzelf ook haha.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

ik vind het vervelender aanvoelen als er hier één met de poot en volle gewicht op mijn blote voet staat en met haar nagel afzet :Q:
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Poot op je lip ! :ugh:
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Ongelezen bericht door Theraposa »

Browny schreef:ik vind het vervelender aanvoelen als er hier één met de poot en volle gewicht op mijn blote voet staat en met haar nagel afzet :Q:
dat is ook erg pijnlijk ja hahaha.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Otto heeft me wel eens een tand door de lip gekopstoot. Dat komt ervan als ik door mijn knieën ga om hem te begroeten.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Ik heb wel eens een poot in mijn oog gehad maar het pijnlijkst tot nu toe was toch wel een nagel in mijn neus :ugh:
Ach, ik vind het niet erg.
Wolf77
Zeer actief

[Sandra] schreef:Otto heeft me wel eens een tand door de lip gekopstoot. Dat komt ervan als ik door mijn knieën ga om hem te begroeten.
oeww pijnlijk ja
ik heb zo eens een kopstoot gehad van witte herder van vriendin. we liepen in t bos en zagen een wel heeeel vreemd besje..
hele inspectie en bedenksels wat dat nu kon zijn, totdat vriendin erin knijpte en PATS..was t een paintballetje..ze zat helemaal onder, en ik lag dubbel van t lachen, en dr hond kwam enthousiast aangerend op ons gegil..recht tegen mn oogkas aan..was flink geel/groen en blauw geworden daarna
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Wolf77 schreef:
[Sandra] schreef:Otto heeft me wel eens een tand door de lip gekopstoot. Dat komt ervan als ik door mijn knieën ga om hem te begroeten.
oeww pijnlijk ja
ik heb zo eens een kopstoot gehad van witte herder van vriendin. we liepen in t bos en zagen een wel heeeel vreemd besje..
hele inspectie en bedenksels wat dat nu kon zijn, totdat vriendin erin knijpte en PATS..was t een paintballetje..ze zat helemaal onder, en ik lag dubbel van t lachen, en dr hond kwam enthousiast aangerend op ons gegil..recht tegen mn oogkas aan..was flink geel/groen en blauw geworden daarna
:LOL: :LOL:

En dan nog de kleur van het paintballetje natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Wolf77
Zeer actief

[Sandra] schreef:
Wolf77 schreef:
oeww pijnlijk ja
:LOL: :LOL:

En dan nog de kleur van het paintballetje natuurlijk :mrgreen:
:lol1:

zij was knaloranje..en tegen de tijd dat we bij haar thuis aankwamen werd mijn oog geel en groen..
leg dat maar es uit aan de thuisblijvers als je "alleen even met de honden een rondje ging doen" :mrgreen:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

O ja, dat gebeurt vaak genoeg. Als het erg veel pijn doet, ben ik daar even mee bezig en kunnen we dus niet verder spelen. Shelly wil dan mijn gezicht uitgebreid likken maar als ze mijn lip ofzo bezeerd heeft, heb ik dan mijn handen ervoor. Gaat ze mijn handen likken, haha. En dan moet ik alweer lachen eigenlijk. Ze doen het toch niet expres en ik ben zelf ook nogal onhandig.

Maar gewond speel ik meestal niet verder. Eerst ff pleistertje plakken enzo. En dan is het speelmoment alweer voorbij, die zijn hier vrij spontaan.
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ja hoor, hier regelmatig een kopstoot.
Laatst nog toen Bumba op het bed zat, hij wilde eraf springen en ik bukte net op dat moment, toen knalde we dus met de koppen tegen elkaar, toen moest ik toch wel even gaan zitten :vaag:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Oja,vooral de puppie-tandjes zijn scherp hihihihi.

Ik zat ooit eens op de grond,was de krant aan het lezen.
Candy ligt tegen mij aan de kluiven op een bot,ze kan daar best wel fanatiek in zijn,
en ineens zat mijn klein teentje tussen haar kaken.
Natuurlijk niet boos geworden,want daar kon ze niks aan doen,
meer zeer deed het wel ;-)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, hij kan er ook niet zoveel aan doen, beetje LEO :schrik: :LOL:
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Regelmatig, allermooiste vind hij om me vanachteren te naderen in het bos al rennend en dan als ik even niet oplet om me omver te gooien ..
Serieus: hij lacht erbij!
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik heb al 8x een tand door m'n lip gehad :engel:
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Gisteren nog, was met mijn Weim aan het stoeien en hij 'sloeg' met zijn voorpoot in mijn gezicht. Heb nu drie krassen van mijn linker oog tot mijn kin. Met een paar stukjes wat echt schaafwond is geworden.

Het ergste was met mijn lab. We lagen te stoeien, hij hoorde iets en schoot overeind, met zijn kop tegen de onderkant van mijn kaak...auw. Dat resulteerde in een tand door mijn tong( en dat bloedde heel erg, ik schrok ervan). Dag later was mijn hele kaak donker blauw, en niemand die je meteen geloofd als je zegt dat het door je hond komt.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo doet dat niet :engel:

Bloedneus, tand door de lip, blauwe plekken (veel), knie gekneusd. Ach hij is lomp en ik ben een klungel, dan krijg je dat soort dingen :mrgreen:
Afbeelding
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Hoofd tegen mijn kin en tanden klappen op elkaar :blauwoog:
Hoofd tegen mijn neus (dat is pijnlijk!) en 1x hapte ze naar haar touw maar mijn hand kwam ertussen :vaag: , dat werd dus een blauwe, opgezette hand!

Maar ach, na even op adem te komen, kunnen we gewoon weer verder spelen! :D
Afbeelding
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Elmo/maureen schreef:Elmo doet dat niet :engel:

Bloedneus, tand door de lip, blauwe plekken (veel) , knie gekneusd. Ach hij is lomp en ik ben een klungel, dan krijg je dat soort dingen :mrgreen:
Herkenbaar :mrgreen: ik zit standaard onder de blauwe plekken.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Mijn hond doet zulke dingen niet. Dat is een dáme :pffff:

En de keren dat ze het vergeet, die damesachtigheid, och. Soms roep ik au, en dan komt ze zich verontschuldigen. Bij een geluxeerd gewricht tijdens stoeien lijkt ze dat te weten op de een of andere manier. Ook als het heel snel weer terug gaat, gaat ze daarna het gewricht likken :I:
Soms spelen we daarna verder, soms is het daarna over en soms gaan we daarna kroelen met z'n tweetjes. Net hoe het zo uitkomt.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Meghan schreef:
Elmo/maureen schreef:Elmo doet dat niet :engel:

Bloedneus, tand door de lip, blauwe plekken (veel) , knie gekneusd. Ach hij is lomp en ik ben een klungel, dan krijg je dat soort dingen :mrgreen:
Herkenbaar :mrgreen: ik zit standaard onder de blauwe plekken.
Yep! Hier ook herkenbaar. :blauwoog:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Tja. Ik wil geen partypooper zijn, maar ik denk er wel het mijne van als honden zich zo respectloos gedragen.
Ze doen zelden iets per ongeluk.
Ik hoef beslist geen lijdzame zombie. Maar kopstoten, je ondersteboven springen, happen naar je gezicht etcetc., ik wil het niet hebben en vind het niet getuigen van een gezonde onderlinge verstandhouding. Als je tegelijkertijd ook nog iets verwacht van je hond tenminste.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Oh regelmatig, Mika is er een ster in om met haar poten te slaan, zo heb ik al eens een flinke kras op mijn wang gehad. En Gollum kan soms heel lomp kusjes geven zodat ze de tanden bijna uit mn hoofd stoot met haar harde harses :schrik: :mrgreen:
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Aismee heeft me al eens een flink blauw oog bezorgd..
Tijdens het spelen bukte ik om een speeltje op te pakken en Aismee knalde met haar 12 weken of zo toen keihard tegen mijn hoofd aan. (ze kon de rem nog niet zo goed vinden)
En niemand die je geloofd als je dat kleine onschuldige baaltje wol aanwijst als de dader..

Verder vindt ze het leuk om te stoeien met haar flostouw, lekker touwtje trekken maar als ze hem weer terug komt brengen dan schud ze hem ook "dood" zeg maar... levensgevaarlijk zo'n knoop van het flostouw.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Pets_Passion schreef:Aismee heeft me al eens een flink blauw oog bezorgd..
Tijdens het spelen bukte ik om een speeltje op te pakken en Aismee knalde met haar 12 weken of zo toen keihard tegen mijn hoofd aan. (ze kon de rem nog niet zo goed vinden)
En niemand die je geloofd als je dat kleine onschuldige baaltje wol aanwijst als de dader..

Verder vindt ze het leuk om te stoeien met haar flostouw, lekker touwtje trekken maar als ze hem weer terug komt brengen dan schud ze hem ook "dood" zeg maar... levensgevaarlijk zo'n knoop van het flostouw.

Karen
Oh herkenbaar, hier heeft Gol ook eens haar flos doodgeschud tegen mijn hoofd :blauwoog: :lol1:
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Met mijn labrador/rottweiler: hij kwam heel hard aanrennen ( hard aan komen rennen, en op het laatste moment afbuigen was een standaard 'grapje' van hem), vergat af te draaien en ramde me ondersteboven. Gevolg: gescheurde kniebanden, dus eerst een week drukverband, daarna 6 weken een brace en als laatste fysiotherapie :ugh:
Hij was zelf ook wel erg onder de indruk, want hij is daarna nooit meer zo hard aan komen rennen.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Jaap* schreef:Tja. Ik wil geen partypooper zijn, maar ik denk er wel het mijne van als honden zich zo respectloos gedragen.
Ze doen zelden iets per ongeluk.
Ik hoef beslist geen lijdzame zombie. Maar kopstoten, je ondersteboven springen, happen naar je gezicht etcetc., ik wil het niet hebben en vind het niet getuigen van een gezonde onderlinge verstandhouding. Als je tegelijkertijd ook nog iets verwacht van je hond tenminste.
Gedeeltelijk met je eens hoor.
Al gaat het hier, in combinatie met m'n eigen onhandigheid ook wel eens mis. :wink:

Ik heb een oude jas waar ik wel eens met Indy stoei, alleen als ik het zeg, en dat weet ze. Tja, en gaat er dan eens iets mis, dan is het mijn eigen schuld. Auw zeggen en gewoon doorgaan.

Verder durft ze wel eens te snappen als ik met trainen iets wil wat zij anders wil. Dat is gewoon gericht, dat weet ik. Tot zekere hoogte mag ze dat soms van me :wink: Ze weet donders goed hoe ver dat ze kan gaan.
linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collie (langhaar)

Ongelezen bericht door linn »

Macy is eigenlijk heel voorzichtig, ik zit wel altijd onder de striemen van onze kitten die denkt dat ze best langs je lichaam omhoog kan kruipen maar dat is weer een heel ander verhaal...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”