Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ging ik even de fout in!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

ging ik even de fout in!

Ongelezen bericht door sonja »

Afgelopen weekend lekker naar het strand met de honden, man en kind.
Leuk, lekker rustig, balletje mee, helemaal goed.
we komen aan op het honden losloopstrand en er is weinig volk dus klik de honden los en ga rustig balletjes gooien in het water.
Honden helemaal op mij gefocust, kind in een deuk over gek springende, slidings makende labradors, man rustig rokend naast me.....heerlijk toch.
zie ik luna ineens wegkijken, ik volg haar blik, zie wat zij ziet en denk "ach ik ben intressanter"
Fout
:schrik:

Luna sprint uit het niets op een man af die heeeeeeel ver weg bij de duinen loopt met een aangelijnde beagle :evil:
vond het zo erg, ik fluit maar weet al dat het niets meer uitmaakt en zet zelf ook de sprint in pffffff.
Terwijl ik aan het rennen ben is luna er al en ik hoor een hoop woest gegrom en zie de man schopbewegingen maken :ugh:
ohh neeeee, nog een tandje harder sprinten :boos:

Toen ik er ook was kon ik luna makkelijk bij me roepen, gelukkig geen schade, alleen een hoop herrie.
Ik weet niet hoevaak ik met een rood hoofd sorry sorry sorry gezegt heb, maar het was zo vaak dat meneer gelukkig om mij kon lachen :80:

Terwijl ik met die meneer sta te praten zit luna keurig naast me.....de rust zelf :scratch:
Gelukkig geen schade maar wat voelde ik me rot zeg.
Volgende keer gaat madam aan de lange lijn!
Achteraf heel stom van mij, luna is nog niet zolang bij ons, en ik loop eigenlijk altijd in het bos met haar.
Daar luistert ze keurig en vind andere honden geen probleem.
Maar zo op een grote open plek als het strand, dat is dus voor haar een ander verhaal.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik haar wel doorhad, en wist hoe ze in elkaar zat.
Beetje makkelijk gedacht dus.
Maarja, nu heb ik wel weer wat om aan te werken met haar :zweep:

Heel verhaal, maar doordat dit mij nu voor het eerst overkomt, kan ik me echt niet voorstellen dat sommige mensen dood kalm komen aanzetten als hun hond een andere hond staat te terroriseren.
Vond het echt zo erg voor die meneer :ugh:
Maar goed, we gaan weer vrolijk verder en ik probeer het maar te vergeten.

:oeps:
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute

Re: ging ik even de fout in!

Ongelezen bericht door Wolf77 »

maar meneer liep toch in dat losloopgebied?
Dat woest gegrom, was dat van Luna of van de beagle?
Verder heb je ook goed gehandeld zo hoor, altijd balen als ze onder je vandaan denderen maar t gebeurd, en zeker op losloop stukken.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

ik vindt dat je heel netjes bent gebleven
ik denk als ik die schop beweging had gezien naar mijn hond dat ik opdat moment niet voor rede vatbaar was geweest fout of niet :gvd: :S:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik herken de schrik van beide kanten. Ezio heeft het me nog niet geflikt maar ik zie onze Bo, jaren geleden alweer, nog steeds zo "over de einder" verdwijnen. "ja" zeg ik nog tegen de man "hier hebben we goed overzicht, kan niet fout gaan, geloof me nou maar". En goed overzicht had Bo dus ook, een of andere fazant of zo in het verre Noorden. De man was er ook niet echt blij mee.
Gelukkig geen ervaring met gaatjesmakers in dat opzicht. Onze gatenmakende (die was echt niet fris) Castro liep ongeveer 3 dubbel gezekerd aangelijnd. Ik moet er niet aan denken.

Aan de andere kant krijg ik nog steeds de stuipen als ik een hond op onze Ezio zie afvliegen. Schrik blijft er toch in zitten als je ooit met gatenmakers bent geconfronteerd, ook al doe je nog zo je best daar over heen te komen.

Enfin, vaak voorkom je veel gedonder als je je probeerd een beetje in te leven in een ander. Had je misschien heel nonchalant gedaan dan was reactie van die man ook anders geweest. Het gaat vaak om het feit dat je ziet dan iemand anders er ook moeite voor doet, vind ik.
Afbeelding
sonja
Zeer actief

Ik heb geen idee wie er met wat begon, of luna echt op rottigheid uit was of dat het een lompe, niet gewaardeerde kennismaking was.
Door zacht zand rennen is niet mijn sterkste punt, dus daar ging de meeste aandacht naartoe hihihi.
En ja het was losloopgebied....
Maar mijn hond moet gewoon bij mij blijven, losloop of niet, wat denkt ze wel :pffff:
Ik snap die schopbewegingen wel een beetje van die man.
Luna kan er heel fel uitzien als ze zo op je afkomt.... :schrik:
Als ik haar bij me roep vind ik het ook eng :LOL: , maar goed, hij stond niet op haar in te trappen ofzo, alleen een beetje paniekerig te wapperen met zijn benen zeg maar :ugh:
Volgens mij zag het er ook heel stom uit voor andere strandwandelaars :oeps:
sonja
Zeer actief

Er was trouwens totaal geen schade hoor.
Hij heeft zijn hond helemaal nagekeken en er was niets te vinden.
Ik heb hem nog twee maal mijn telnr aangeboden voor het geval dat, maar dat vond hij niet nodig.
Het was een hoop herrie maar meer ook niet gelukkig....
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Kan gebeuren, ik vind dat je je heel netjes gedragen hebt. Fijn dat die man er ook wel een beetje mee kon lachen.

Ik weet nog goed dat Aiko me de stuipen op het lijf joeg door ineens achter een onverwachts opduikende mountainbiker te hollen. Die man kon er overigens NIET zo mee lachen...
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Oe balen zeg, en je zal wel spierpijn hebben morgen, oef, zo door het zachte zand rennen zou ook niet mijn ding zijn. Ik had het gisteren met Shelly die denderde op een andere hond af, die is dan wel weer zo dat ze een paar meter voor de hond in de remmen gaat en niet op vechten uit is. Maar het was deze keer een duitse herder, die godzijdank keurig bij zijn baas bleef. Dat was de tweede keer al dat ze op een andere hond afstormde en het gekke is, de meeste ontmoetingen doet ze keurig. Dus loopt ze meestal los. Bruno niet, die kan de meeste ontmoetingen niet handelen dus die loopt al aangelijnd. Wij hebben trouwens nog nooit meegemaakt dat er een hond zo op ons af kwam denderen, haha, als ze Bruno hebben gezien, remmen ze wel. Ze moeten ook eerst langs mij. Ik heb wel een paar keer een hond weg moeten sturen die Bruno wilde ontmoeten.

Maar ja, zucht, moet dat kleine krengetje toch ook maar weer even aangelijnd bij ontmoetingen. Ik dacht dat ze daar nu wel mee klaar was. Ach, zo blijf je lekker bezig, toch? We zijn aan het verhuizen dus ik wijt het ook maar aan stress.

Maar ik vind ook dat je netjes hebt gehandeld hoor, en een hond kan je altijd verrassen hoor. Helemaal 100% zekerheid heb je nooit natuurlijk. Maar je klinkt als iemand die zich bewust is van de risico's en zich verantwoordelijk gedraagt, wat kun je meer doen dan dat?
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Die dingen gebeuren wel eens en inderdaad heb je het prima opgelost. :ok:
Ik kan me de schopbeweging van die man wel voorstellen hoor. Hij weet natuurlijk niet wat de intenties van Luna zijn en reageert in een reflex om zijn hondje te beschermen.
Maargoed, alles goed afgelopen en jij weer een ervaring rijker, haha.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Ellen Bas en pien
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniël.

Ongelezen bericht door Ellen Bas en pien »

Wolf77 schreef:maar meneer liep toch in dat losloopgebied?
Verder heb je ook goed gehandeld zo hoor, altijd balen als ze onder je vandaan denderen maar t gebeurd, en zeker op losloop stukken.

Volgens mij ben je toch niet verplicht je hond los te laten lopen in een losloopgebied?

Mijn honden mogen van mij grommen als zij aan de lijn door een dolle hond worden overlopen.
Mochten mijn honden het in hun kop halen een aangeleide hond te wild te benaderen mag die hond van mij het hun heel duidelijk maken dat dit niet opprijs wordt gesteld.
Hadden ze maar moeten luisteren.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

sonja schreef:Er was trouwens totaal geen schade hoor.
Hij heeft zijn hond helemaal nagekeken en er was niets te vinden.
Ik heb hem nog twee maal mijn telnr aangeboden voor het geval dat, maar dat vond hij niet nodig.
Het was een hoop herrie maar meer ook niet gelukkig....
Gelukkig maar. Vind dat je het netjes hebt gedaan, zouden meer mensen zich maar eens zo verantwoordelijk voelen.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Keurig hoor, van beide partijen....de laatste keer dat ik tussen mijn hondjes en een aanstormende hond mijn voet stak,
klein voetje maatje 37, kreeg ik te horen dat ik de volgende keer een tak om mijn nek gedraaid kreeg. :mep:
Dit was niet in losloopgebied en ik had gevraagd of hij de hond bij zich wou houden.

Misschien was je hond wat feller omdat je op 1 plaats zat, Lille wil dan altijd haar plaats gaan verdedigen/ bewaken, mag ze niet. Ik laat haar dan blijven...of lijn aan.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

frank-bobby schreef:ik vindt dat je heel netjes bent gebleven
ik denk als ik die schop beweging had gezien naar mijn hond dat ik opdat moment niet voor rede vatbaar was geweest fout of niet :gvd: :S:
Ik kan mij voorstellen dat je je dood schrikt als een grommende bordeaux-dog of in mijn geval een enge donkere herder op je af springt. Ik kan mij dus een schopbeweging wat vaak een instinctieve reactie is prima voorstellen :ok:
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

alm@ schreef:
Ik kan mij voorstellen dat je je dood schrikt als een grommende bordeaux-dog of in mijn geval een enge donkere herder op je af springt. Ik kan mij dus een schopbeweging wat vaak een instinctieve reactie is prima voorstellen :ok:
ik ook hoor alma denk zelf dat ik het zelfde had gedaan hoor :engel:
maar op zo een moment is dat altijd het eerste wat mij dan opvalt en op reageer
en achteraf zou ik het nog wel goed praten met die persoon maar op dat moment snapje?
en ik haal uit dit verhaal ook niet dat die hond denk labrador iets slechts van plan was
Afbeelding
Wolf77
Zeer actief

Ellen Bas en pien schreef:

Volgens mij ben je toch niet verplicht je hond los te laten lopen in een losloopgebied?

Mijn honden mogen van mij grommen als zij aan de lijn door een dolle hond worden overlopen.
Mochten mijn honden het in hun kop halen een aangeleide hond te wild te benaderen mag die hond van mij het hun heel duidelijk maken dat dit niet opprijs wordt gesteld.
Nee, maar probeerde me even de situatie voor te stellen. Natuurlijk is een losloopgebied niet verplicht tot loslopen.
Maar als je hond niet zo goed accordeert met anderen dan zou ik bv al niet in een losloopgebied gaan wandelen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wolf77 schreef:

Nee, maar probeerde me even de situatie voor te stellen. Natuurlijk is een losloopgebied niet verplicht tot loslopen.
Maar als je hond niet zo goed accordeert met anderen dan zou ik bv al niet in een losloopgebied gaan wandelen.
Ik vind het op een gegeven moment goed met iedereen.
Hier liep ik een dame tegemoet met een malamute aan een lange lijn op strand. Op een redelijk rustig stuk dus voorbij de gangbare gebieden waar het meestal erg druk is.
Ze verstrakte even toen ze me zag. Maar gut hoe moeilijk is het nu om je honden even zelf bij je te houden om niet op die hond af te laten gaan en die vrouw haar heerlijke wandeling te laten lopen.
Want zo is het tegenwoordig soms ook. Al zoek je rustige stukken losloop op én dan nog hou je bijvoorbeeld een hond aan een lange lijn, dan nog vinden sommige mensen die zeer waarschijnlijk zelf de honden niet even bij zich kunnen houden en vinden dat alle honden maar met elkaar moeten spelen dat je er niet moet gaan lopen met een wat minder makkelijke hond? En wat is minder makkelijk is dan de tweede vraag, vaak zijn dat honden die juist geleerd zijn op de baas zich te richten, ze nemen al de moeite om de hond niet helemaal vrij te laten lopen, gaan al op plekken lopen waar het niet druk is. De meneer van de beagle liep in geval van TS aan de duinrand, ook niet de normale plek om vrij en blij te lopen. En misschien liep de man daar bewust omdat hij andere honden spotte.
De wereld bestaat niet uit honden en hondeneigenaren die in losloopgebieden gaan lopen om de honden met elkaar te laten spelen. Nogmaals beetje geven en nemen.
En daar kun je af en toe even een verkeerde inschatting maken, of je hond die even ongehoorzaam is en toch ervandoor schiet, maar TS geeft aan het naar te vinden dat de hond onrust veroorzaakte bij een aangelijnde hond.
Dat vind ik een andere insteek dan degenen die zeggen wat die man daar te zoeken heeft op strand met aangelijnde hond. Beagle in dit geval waar ik vaak van lees dat het honden zijn die best de neus achterna gaan en dag baas kunnen zeggen.
Je mag toch verdorie lopen waar je wilt, en ik mag toch zelf wel beslissen of honden samen mogen of kunnen spelen?
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

blondie schreef:
Wolf77 schreef:

Hier liep ik een dame tegemoet met een malamute aan een lange lijn op strand. Op een redelijk rustig stuk dus voorbij de gangbare gebieden waar het meestal erg druk is.
Ze verstrakte even toen ze me zag. Maar gut hoe moeilijk is het nu om je honden even zelf bij je te houden om niet op die hond af te laten gaan en die vrouw haar heerlijke wandeling te laten lopen.
Want zo is het tegenwoordig soms ook. Al zoek je rustige stukken losloop op én dan nog hou je bijvoorbeeld een hond aan een lange lijn, dan nog vinden sommige mensen die zeer waarschijnlijk zelf de honden niet even bij zich kunnen houden en vinden dat alle honden maar met elkaar moeten spelen dat je er niet moet gaan lopen met een wat minder makkelijke hond? En wat is minder makkelijk is dan de tweede vraag, vaak zijn dat honden die juist geleerd zijn op de baas zich te richten, ze nemen al de moeite om de hond niet helemaal vrij te laten lopen, gaan al op plekken lopen waar het niet druk is. De meneer van de beagle liep in geval van TS aan de duinrand, ook niet de normale plek om vrij en blij te lopen. En misschien liep de man daar bewust omdat hij andere honden spotte.
De wereld bestaat niet uit honden en hondeneigenaren die in losloopgebieden gaan lopen om de honden met elkaar te laten spelen. Nogmaals beetje geven en nemen.
En daar kun je af en toe even een verkeerde inschatting maken, of je hond die even ongehoorzaam is en toch ervandoor schiet, maar TS geeft aan het naar te vinden dat de hond onrust veroorzaakte bij een aangelijnde hond.
Dat vind ik een andere insteek dan degenen die zeggen wat die man daar te zoeken heeft op strand met aangelijnde hond. Beagle in dit geval waar ik vaak van lees dat het honden zijn die best de neus achterna gaan en dag baas kunnen zeggen.
Je mag toch verdorie lopen waar je wilt, en ik mag toch zelf wel beslissen of honden samen mogen of kunnen spelen?
:ok: fijn dat je dat zegt..ik ben laatst zo'n beetje achtervolgt door iemand met 2 losse/wilde boxers...mevrouw ze doen niets...af en toe wordt ik er kotsmisselijk van en denk ik honden, ik begin er niet meer aan....terwijl ik dolgraag honden heb en buitenloop. :mrgreen:
Wolf77
Zeer actief

blondie schreef: Ik vind het op een gegeven moment goed met iedereen.
Helemaal mee eens hoor.
Mijn oude hond Wolf kon niet goed vaak met andere honden. Ik heb zoveel met hem geprobeerd, en uiteindelijk besloten hem altijd aangelijnd uit te laten, ook in het bos. Maar waar gooien de mensen juist hun hond los..in t bos. Opzich kon dat prima. Als ik een hond zag aankomen, ging ik aan de kant staan, dat was vaak genoeg voor anderen om hun hond ook even aan te lijnen, elkaar passeren, en niks aan de hand. Maar veel mensen begrepen dat al niet. Die hond kwam dan aanstormen en zeiden ze; deze doet niks hoor!! ... ah, da's fijn..maar deze wel! Grote kale akkers waren dan stukken fijner, overzichtelijker.
Mo-yi is heel anders, maar ook erg jong nog. Die laat ik los in losloop gebied, en ze luistert ook, maar denkt soms ook nog weleens dat iedereen zn dag een stuk beter begint door een begroeting van haar :19: Ik zou dan ook niet verbaasd zijn als ze op zulke momenten een keer een knauw krijgt bv. Laatst bv, liep ik met SannePP en haar honden door een losloop gebied. Komen er aan aantal meiden en een mevrouw met een herder aan de riem, ze zag ons en ging dicht de berm in staan en nam die hond heeeel kort. Mo-yi had hun nog niet gezien dus ik kon Mo-yi gemakkelijk bij me roepen, en heb ik haar ook aangelijnd.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

blondie schreef:
:E:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wolf77 schreef:Natuurlijk is een losloopgebied niet verplicht tot loslopen.
Wat een onzin. Mijn honden zijn niet met alle andere honden die we tegenkomen sociaal , maar ik loop zeer regelmatig met mijn honden los in een losloopgebied. Als ik iemand zie naderen lijn ik mijn honden aan, zodra we die persoon + hond gepasseerd zijn kunnen ze weer los zonder alsnog er achteraan te gaan. Niks aan het handje op die manier, zo lang ik alles goed in de gaten houd.
Wolf77
Zeer actief

LongFields schreef:
Wolf77 schreef:Natuurlijk is een losloopgebied niet verplicht tot loslopen.
Wat een onzin. Mijn honden zijn niet met alle andere honden die we tegenkomen sociaal , maar ik loop zeer regelmatig met mijn honden los in een losloopgebied. Als ik iemand zie naderen lijn ik mijn honden aan, zodra we die persoon + hond gepasseerd zijn kunnen ze weer los zonder alsnog er achteraan te gaan. Niks aan het handje op die manier, zo lang ik alles goed in de gaten houd.
dat bedoelde ik later ook uit te leggen idd
PaulV
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door PaulV »

Tja ik heb geen hond die van andere honden houd. Ik kies ook liever voor zelf een hond (met beleid) wegschoppen, dan dat we naar de da kunnen omdat de honden gaan vechten... Niet dat ik daar op een dergelijk moment zo blij mee ben, maar mijn voet richt een stuk minder schade aan :wink:
Blijven rot situaties, en zoals ts zelf ook zegt, als je hond niet onder appel staat gewoon aan de lijn houden, ben je niemand tot last, en nooit geen schopbewegingen van andere mensen.
sonja
Zeer actief

Ik kan het dus niet vergeten....ben druk met andere honden ontlopen en ben onrustig in het bos. Heel stom want luna is een schat maar ik geloof dat ik een pitbull verwacht als ze een andere hond zie. Ik woon buiten het dorp en hoef niemand tegen te komen als ik dat niet wil, maar wil wel een sociale hond en van mijn angst af pfff. Toch maar naar de hondenschool denk ik.....
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

sonja schreef:Ik kan het dus niet vergeten....ben druk met andere honden ontlopen en ben onrustig in het bos. Heel stom want luna is een schat maar ik geloof dat ik een pitbull verwacht als ze een andere hond zie. Ik woon buiten het dorp en hoef niemand tegen te komen als ik dat niet wil, maar wil wel een sociale hond en van mijn angst af pfff. Toch maar naar de hondenschool denk ik.....
Dat lijkt me een goed idee :ok:
Zoek wel een goede hondenschool uit.
En leg je probleem goed uit.

Als Luna een sociale hond is is het idd belangrijk dat jij van je angst af komt.
Sociale honden die door angst van hun baas nooit met andere honden in contact komen, hoe vluchtig ook, blijven niet altijd even sociaal.
En dat zou sneu zijn voor jullie allebei. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sonja
Zeer actief

het liefste vind ik iemand die we in "ons bos" kunnen tegenkomen. dan kan ik zelf rustig zien wat luna haar houding en reactie is. kan alleen niemand vinden in mijn buurt die dat wil doen. en om nou op vreemde honden te gaan uitproberen lijkt me niet :idea: echt een succes......... tja moeilijk mens ben ik
ranetje
Zeer actief

sonja schreef:het liefste vind ik iemand die we in "ons bos" kunnen tegenkomen. dan kan ik zelf rustig zien wat luna haar houding en reactie is. kan alleen niemand vinden in mijn buurt die dat wil doen. en om nou op vreemde honden te gaan uitproberen lijkt me niet :idea: echt een succes......... tja moeilijk mens ben ik
Hoe rustig ben je zelf als je zo onzeker bent? :wink:

In Dinteloord zit een goede hondenschool (Multidog)van wat ik er van heb gehoord.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
sonja
Zeer actief

die school heb ik een paar dagen geleden gemailt, nog niets teruggehoord maar misschien hebben ze wel een winterstop dus wacht nog even af. als ik weet dat ik iemand tegenkom in het bos,die op de hoogte is en geen beroerte krijgt als luna zou grommen of wat dan ook, ben ik wel ontspannen. ik ben ook niet bang voor luna haar reactie,meer bang om mensen te laten schikken van haar.....is dat te volgen zo?
sonja
Zeer actief

leg het misschien een beetje warrig uit...
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

ranetje schreef:
sonja schreef:het liefste vind ik iemand die we in "ons bos" kunnen tegenkomen. dan kan ik zelf rustig zien wat luna haar houding en reactie is. kan alleen niemand vinden in mijn buurt die dat wil doen. en om nou op vreemde honden te gaan uitproberen lijkt me niet :idea: echt een succes......... tja moeilijk mens ben ik
Hoe rustig ben je zelf als je zo onzeker bent? :wink:

In Dinteloord zit een goede hondenschool (Multidog)van wat ik er van heb gehoord.
Dat is een super hondenschool ! Ik heb daar met 1 van mijn honden les gevolgd, en echt : alles verloopt daar rustig en je kan steeds bij 1 van de instructeurs terecht als je wat "problemen " hebt met de hond . Zelf heb ik les gehad van Arno : toppie :E:
ranetje
Zeer actief

sonja schreef:die school heb ik een paar dagen geleden gemailt, nog niets teruggehoord maar misschien hebben ze wel een winterstop dus wacht nog even af. als ik weet dat ik iemand tegenkom in het bos,die op de hoogte is en geen beroerte krijgt als luna zou grommen of wat dan ook, ben ik wel ontspannen. ik ben ook niet bang voor luna haar reactie,meer bang om mensen te laten schikken van haar.....is dat te volgen zo?
Ze hebben idd een winterstop.
In januari zal je wel antwoord krijgen.
Tegen die tijd zou ik als ik jou was maar even bellen :ok:

Waarom zouden mensen van Luna schrikken als ze idd zo sociaal is en zo lief als jij denkt dat ze is? :wink:

Zoals je het beschrijft ben je zelf flink onzeker over haar gedrag of wat andere mensen er van zouden kunnen denken.
Vanuit ervaring van jou met een andere hond misschien wel begrijpelijk, maar dat is dus een andere hond en niet Luna. :wink:
En dan is het toch belangrijk dat je daar begeleiding bij krijgt om zelf weer naturel te kunnen reageren.

edit: typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 19 dec 2012 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”