Leuk, lekker rustig, balletje mee, helemaal goed.
we komen aan op het honden losloopstrand en er is weinig volk dus klik de honden los en ga rustig balletjes gooien in het water.
Honden helemaal op mij gefocust, kind in een deuk over gek springende, slidings makende labradors, man rustig rokend naast me.....heerlijk toch.
zie ik luna ineens wegkijken, ik volg haar blik, zie wat zij ziet en denk "ach ik ben intressanter"
Fout
Luna sprint uit het niets op een man af die heeeeeeel ver weg bij de duinen loopt met een aangelijnde beagle
vond het zo erg, ik fluit maar weet al dat het niets meer uitmaakt en zet zelf ook de sprint in pffffff.
Terwijl ik aan het rennen ben is luna er al en ik hoor een hoop woest gegrom en zie de man schopbewegingen maken
ohh neeeee, nog een tandje harder sprinten
Toen ik er ook was kon ik luna makkelijk bij me roepen, gelukkig geen schade, alleen een hoop herrie.
Ik weet niet hoevaak ik met een rood hoofd sorry sorry sorry gezegt heb, maar het was zo vaak dat meneer gelukkig om mij kon lachen
Terwijl ik met die meneer sta te praten zit luna keurig naast me.....de rust zelf
Gelukkig geen schade maar wat voelde ik me rot zeg.
Volgende keer gaat madam aan de lange lijn!
Achteraf heel stom van mij, luna is nog niet zolang bij ons, en ik loop eigenlijk altijd in het bos met haar.
Daar luistert ze keurig en vind andere honden geen probleem.
Maar zo op een grote open plek als het strand, dat is dus voor haar een ander verhaal.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik haar wel doorhad, en wist hoe ze in elkaar zat.
Beetje makkelijk gedacht dus.
Maarja, nu heb ik wel weer wat om aan te werken met haar
Heel verhaal, maar doordat dit mij nu voor het eerst overkomt, kan ik me echt niet voorstellen dat sommige mensen dood kalm komen aanzetten als hun hond een andere hond staat te terroriseren.
Vond het echt zo erg voor die meneer
Maar goed, we gaan weer vrolijk verder en ik probeer het maar te vergeten.