Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoera! We krijgen een hond
Moderator: moderatorteam
-
Lein
Hoera! We krijgen een hond
Zoals je in mijn bericht kunt lezen waarin ik mezelf voorstel, krijgen mijn vriend en ik over een dikke maand een hond.
Het is een herplaatser, een Shiba Inu teefje van 7. Ze is kerngezond, heeft een stamboom en komt van mensen die we kennen. We hebben hiervoor gekozen, omdat we allebei nog niet eerder een hond hadden, verliefd zijn op het karakter van de Shiba Inu (meerdere mensen in onze omgeving hebben er een dus we kennen het ras goed), maar ons er ook van bewust zijn dat de opvoeding van een Shiba-pup voor een "rookie" een behoorlijke kluif is door hun koppige karakter:)
Nu hebben we ook twee katten, een hele lieve poes van 4 die in haar vorige huisje ook met honden woonde en een kater, een eigenzinnige en koppige kerel van 5.
Ik heb een aantal praktische, misschien voor de hand liggende vragen over de komst van de hond:
- Hoe laat ik hond en katten aan elkaar wennen?
- Wanneer weet je of het echt wel of niet samen gaat? Als het mis gaat kan de hond zonder problemen terug naar haar vorige baasje, maar het liefst zien we ze natuurlijk hier met zijn drietjes plezier maken.
- Mijn vriend en ik werken fulltime, maar kunnen de hond door de week in elk geval 3x uitlaten. 1x voordat we gaan werken, 1x rond 4 uur als ik terug kom van mijn werk en natuurlijk savonds (na het eten/voor het slapen gaan, dus dan komen we misschien wel aan 4x uitlaten per dag). We werken ook geregeld thuis en zullen dit de eerste periode sowieso wat meer doen om bij haar te zijn. Hoe doen andere mensen dat in combinatie met een fulltime baan?
- Welke hondenspullen zijn onontbeerlijk in huis?
- Is het verstandig een cursus te gaan doen met haar, ondanks dat het een volwassen, zeer goed opgevoede hond is?
Aan de hand van jullie reacties schiet me vast nog meer te binnen, maar dat merken we dan wel:)
Het is een herplaatser, een Shiba Inu teefje van 7. Ze is kerngezond, heeft een stamboom en komt van mensen die we kennen. We hebben hiervoor gekozen, omdat we allebei nog niet eerder een hond hadden, verliefd zijn op het karakter van de Shiba Inu (meerdere mensen in onze omgeving hebben er een dus we kennen het ras goed), maar ons er ook van bewust zijn dat de opvoeding van een Shiba-pup voor een "rookie" een behoorlijke kluif is door hun koppige karakter:)
Nu hebben we ook twee katten, een hele lieve poes van 4 die in haar vorige huisje ook met honden woonde en een kater, een eigenzinnige en koppige kerel van 5.
Ik heb een aantal praktische, misschien voor de hand liggende vragen over de komst van de hond:
- Hoe laat ik hond en katten aan elkaar wennen?
- Wanneer weet je of het echt wel of niet samen gaat? Als het mis gaat kan de hond zonder problemen terug naar haar vorige baasje, maar het liefst zien we ze natuurlijk hier met zijn drietjes plezier maken.
- Mijn vriend en ik werken fulltime, maar kunnen de hond door de week in elk geval 3x uitlaten. 1x voordat we gaan werken, 1x rond 4 uur als ik terug kom van mijn werk en natuurlijk savonds (na het eten/voor het slapen gaan, dus dan komen we misschien wel aan 4x uitlaten per dag). We werken ook geregeld thuis en zullen dit de eerste periode sowieso wat meer doen om bij haar te zijn. Hoe doen andere mensen dat in combinatie met een fulltime baan?
- Welke hondenspullen zijn onontbeerlijk in huis?
- Is het verstandig een cursus te gaan doen met haar, ondanks dat het een volwassen, zeer goed opgevoede hond is?
Aan de hand van jullie reacties schiet me vast nog meer te binnen, maar dat merken we dan wel:)
-
Safari
Re: Hoera! We krijgen een hond
Leuk om naar uit te kijken
Een tekentang is wel makkelijk om in huis te hebben.
Een tekentang is wel makkelijk om in huis te hebben.
- Goldylocks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labradors !
- Aantal honden: 2
van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe gezinslid.
Hier kregen wij ook een herplaatser van 12 jaar oud
En 12 jaar lang was hij opgehitst tegen katten :kijk poesjes! poesjes! en dan ging hij door het lint hoor.
Nu hebben wij dus ook 2 katten .Nou dat word nog wat zeiden we tegen mekaar.
Ook aan de riem gehouden ,en goed laten wennen.En nu gaat het fantastisch!
Ok 1 keer een krab over zn neus gehad ,bloeden hoor!
maar het is te doen ,echt waar.
verder geen tips,gewoon genieten hoor.
Hier kregen wij ook een herplaatser van 12 jaar oud
En 12 jaar lang was hij opgehitst tegen katten :kijk poesjes! poesjes! en dan ging hij door het lint hoor.
Nu hebben wij dus ook 2 katten .Nou dat word nog wat zeiden we tegen mekaar.
Ook aan de riem gehouden ,en goed laten wennen.En nu gaat het fantastisch!
Ok 1 keer een krab over zn neus gehad ,bloeden hoor!
maar het is te doen ,echt waar.
verder geen tips,gewoon genieten hoor.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Cursus zou ik zeker doen, zodat je zelf leert hoe je met je hond om moet gaan. Je moet daar toch je eigen weg in leren gaan en een cursus kan daar bij helpen.
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat leuk, gefeliciteerd!
Een cursus is goed om je hond te leren kennen dus zou ik ook zeker doen.
En verder gewoon genieten
Een cursus is goed om je hond te leren kennen dus zou ik ook zeker doen.
En verder gewoon genieten
-
Lein
Het allemaal
Bedankt voor de fijne reacties al!
De hond is in zijn huidige huis gewend aan katten, dus van haar uit zullen er denk ik geen problemen komen. Aangelijnd, goed idee! Net als de tekentang.
als er nog meer goed advies is, is dat meer dan welkom!!
De hond is in zijn huidige huis gewend aan katten, dus van haar uit zullen er denk ik geen problemen komen. Aangelijnd, goed idee! Net als de tekentang.
- Noes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Korthaar
Geef de hond en vooral de katten ook even de tijd;katten kunnen lang volhouden als ze eenmaal besloten hebben dat iets niet leuk is
. Maar meestal draait de boel langzaam maar zeker wel bij.
Edit: en zorg dat de katten ten alle tijden weg kunnen naar een plek waar de hond niet bij kan, boven of zo, of andere hoge plekken.
Edit: en zorg dat de katten ten alle tijden weg kunnen naar een plek waar de hond niet bij kan, boven of zo, of andere hoge plekken.
- hellow41
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
ik denk dat ik ook een cursus zou gaan volgen. Vooral voor jezelf.. als je weet wat je moet doen en hoe je duidelijk tegen je hond moet zijn dan is dat voor de baas en de hond wel zo prettig (en meer ontspannen).
Dat wandelen zit wel goed zo te zien. Wij gaan 2/3 keer per dag. En dan wel 1 x een ronde door het bos van een uur (met balletje), maar dat ligt ook een beetje aan je hond natuurlijk.
Bij onze hond valt het balletje zeer in de smaak. En touw/flos waar hij aan kan trekken.. maar uit ervaring vind onze hond alle speeltjes leuk waar je samen met hem mee speelt.
Heel veel succes en vooral plezier van jullie nieuwe huisgenoot
Dat wandelen zit wel goed zo te zien. Wij gaan 2/3 keer per dag. En dan wel 1 x een ronde door het bos van een uur (met balletje), maar dat ligt ook een beetje aan je hond natuurlijk.
Bij onze hond valt het balletje zeer in de smaak. En touw/flos waar hij aan kan trekken.. maar uit ervaring vind onze hond alle speeltjes leuk waar je samen met hem mee speelt.
Heel veel succes en vooral plezier van jullie nieuwe huisgenoot
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat zijn wel andere katten dan de jouwe.Lein schreef:Het allemaal
Ze moet even weten, dat jouw katten bij de inboedel horen.
Dus hondje aan de lijn introduceren lijkt me wel verstandig
Heel veel plezier met de Shiba
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
Kan de hond goed alleen thuis zijn? is ze dat gewend?