Elmo zijn fokker heeft er ook niet op aangedrongen om met Elmo te gaan showen, ja als ik het leuk zou vinden om op de clubmatch te komen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Showpup verkopen en niet showen
Moderator: moderatorteam
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Re: Showpup verkopen en niet showen
Ik zou dan weer zo nieuwsgierig willen zijn, wie degene is die dat heeft gezegd
Elmo zijn fokker heeft er ook niet op aangedrongen om met Elmo te gaan showen, ja als ik het leuk zou vinden om op de clubmatch te komen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nee ze waren op een show benaderd door iemand die via via gehoord had dat wij een pup kregen & dat wij onze honden dus in kennels hielden & er veel hadden.twinkeltje schreef:oke die show heet dus gewoon viaviasbientje schreef:show viavia die b moet een spatie zijntwinkeltje schreef:Belachelijk wat een bemoeizucht weer,wat is een showbviaviacrutz schreef:Natuurlijk is eerlijkheid t belangrijkste. Pas nog "profijt" van gehad.....weet nog steeds niet uit welke hoek (maar dat & van welke fokker we een Saluki kregen stond eigenlijk alleen specifiek hier in de vet hoek) maar de fokker van Pegasus was op een showbviavia benadert om ons geen pup te verkopen omdat we onze honden in kennels hielden & te veel honden hadden. Helaas voor de klager had ik in mijn eerste contact al onze situatie volledig uitgelegd & was t aantal honden, andere dieren & dat onze andere honden in kennels leven al lang & breed bekend bij de fokker. Totaal geen probleem dus;-) want eerlijk geweest aan de voorzijde...
Wel toevallig net in de tijd dat een aantal hier ook soort gelijke opmerkingen in mijn richting gegooid hebben.
-
Muk
Inderdaad. Een fokker kan over het algemeen prima zelf inschatten aan wie ze een pup verkopen. Dat er forumleden zijn die zover gaan om fokkers te benaderen om geen pup te verkopen aan een ander forumlid vind ik te triest voor woorden.sbientje schreef:inderdaad, heb dat ook al regelmatig gehoord ja (ook op een ander forum overigens). Moet er niet aan denken dat iemand achter mijn rug om naar mijn fokker zou gaan en zoiets zou zeggen. Daar zou ik goed ziek van zijn
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik ook. Zoiets is beneden elk peil, waar bemoeit zo iemand zich mee...Muk schreef:Inderdaad. Een fokker kan over het algemeen prima zelf inschatten aan wie ze een pup verkopen. Dat er forumleden zijn die zover gaan om fokkers te benaderen om geen pup te verkopen aan een ander forumlid vind ik te triest voor woorden.sbientje schreef:inderdaad, heb dat ook al regelmatig gehoord ja (ook op een ander forum overigens). Moet er niet aan denken dat iemand achter mijn rug om naar mijn fokker zou gaan en zoiets zou zeggen. Daar zou ik goed ziek van zijn
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Je weet in elk geval meteen wat je aan zo iemand hebt.LongFields schreef:Ik ook. Zoiets is beneden elk peil, waar bemoeit zo iemand zich mee...
Ik ben ook eens verteld door iemand van HF dat ik iemand anders van HF misschien beter geen pup kon verkopen trouwens.
Was me ontschoten, kun je nagaan hoe serieus ik zoiets neem
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dan moet je dus wel weten wie diegene geweest is.Marjoleine schreef:Je weet in elk geval meteen wat je aan zo iemand hebt.LongFields schreef:Ik ook. Zoiets is beneden elk peil, waar bemoeit zo iemand zich mee...
In jouw geval wist je dus wie de persoon was die het nodig vond je te melden dat het beter was die ander geen pup van je te verkopen. In de situatie van Carmen is dat dus niet bekend, daarnaast is niet zijzelf benaderd maar de fokker van haar toekomstige pup.
Iemand die dat gedaan heeft moet dan toch die fokker wel bij naam/gezicht hebben gekend, of in de catalogus hebben opgezocht welke nummers die betreffende fokker had op de show. Dat kan alleen als je je daar nader in verdiept hebt lijkt me.
Ik wist niet eens (of heb niet goed gelezen) bij welke fokker de nieuwe pup van Carmen vandaan zou komen, laat staan dat ik daarover iemand op een show zou aanspreken. Sinds de Winner afgelopen jaar ben ik zelf niet eens meer op shows geweest trouwens. Heb daar al een poos zelf weinig zin meer in.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Marjoleine schreef:Je weet in elk geval meteen wat je aan zo iemand hebt.LongFields schreef:Ik ook. Zoiets is beneden elk peil, waar bemoeit zo iemand zich mee...
Ik ben ook eens verteld door iemand van HF dat ik iemand anders van HF misschien beter geen pup kon verkopen trouwens.
Was me ontschoten, kun je nagaan hoe serieus ik zoiets neem
Ben wel eens gevraagd door een fokker & denk dat de fokker dan toch al twijfelt. & die kwam vragen hoe ik daarover dacht omdat er een hond van mij zat...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, ik bedoelde die fokker dusLongFields schreef:Dan moet je dus wel weten wie diegene geweest is.Marjoleine schreef:Je weet in elk geval meteen wat je aan zo iemand hebt.LongFields schreef:Ik ook. Zoiets is beneden elk peil, waar bemoeit zo iemand zich mee...![]()
Ik bedoel, ik neem aan dat mensen die zoiets doen zo'n fokker kennen.
Maar misschien is dat niet per definitie zo, dat kan natuurlijk. Was niet heel erg out of the box van mij, dat is waar.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Diegene die de fokker heeft aangesproken had het dus ook weer via iemand gehoord (tenminste dat is hoe t gezegd wordt) & t was op een show in Zweden....LongFields schreef:Dan moet je dus wel weten wie diegene geweest is.Marjoleine schreef:Je weet in elk geval meteen wat je aan zo iemand hebt.LongFields schreef:Ik ook. Zoiets is beneden elk peil, waar bemoeit zo iemand zich mee...![]()
In jouw geval wist je dus wie de persoon was die het nodig vond je te melden dat het beter was die ander geen pup van je te verkopen. In de situatie van Carmen is dat dus niet bekend, daarnaast is niet zijzelf benaderd maar de fokker van haar toekomstige pup.
Iemand die dat gedaan heeft moet dan toch die fokker wel bij naam/gezicht hebben gekend, of in de catalogus hebben opgezocht welke nummers die betreffende fokker had op de show. Dat kan alleen als je je daar nader in verdiept hebt lijkt me.
Ik wist niet eens (of heb niet goed gelezen) bij welke fokker de nieuwe pup van Carmen vandaan zou komen, laat staan dat ik daarover iemand op een show zou aanspreken. Sinds de Winner afgelopen jaar ben ik zelf niet eens meer op shows geweest trouwens. Heb daar al een poos zelf weinig zin meer in.
Besteed m'n tijd liever aan de beesten dan daar verder over in te zitten....
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
De fokker kende die personen dus ook niet....nam t mede daarom dus ook totaal niet serieus & dus omdat ze al volledig op de hoogte waren....Marjoleine schreef:Nee, ik bedoelde die fokker dusLongFields schreef:Dan moet je dus wel weten wie diegene geweest is.Marjoleine schreef:Je weet in elk geval meteen wat je aan zo iemand hebt.LongFields schreef:Ik ook. Zoiets is beneden elk peil, waar bemoeit zo iemand zich mee...![]()
Ik bedoel, ik neem aan dat mensen die zoiets doen zo'n fokker kennen.
Maar misschien is dat niet per definitie zo, dat kan natuurlijk. Was niet heel erg out of the box van mij, dat is waar.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Ja maar openbaar zoals hier tegen iemand zeggen is heel wat anders dan stiekem achter iemand zijn rug met de fokkers gaan praten.crutz schreef:Nee ze waren op een show benaderd door iemand die via via gehoord had dat wij een pup kregen & dat wij onze honden dus in kennels hielden & er veel hadden.twinkeltje schreef:oke die show heet dus gewoon viaviasbientje schreef:show viavia die b moet een spatie zijntwinkeltje schreef:Belachelijk wat een bemoeizucht weer,wat is een showbviavia
Wel toevallig net in de tijd dat een aantal hier ook soort gelijke opmerkingen in mijn richting gegooid hebben.
Maar jou fokker zit toch in het buitenland dan was die iemand ook daar helemaal,vreemd en gemeen
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
O zweden dus eerst maar lezen voortaam ging gewoon veder waar ik was gebleven
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat lijkt me ook een stuk nuttiger en meer voldoening geven.crutz schreef: Besteed m'n tijd liever aan de beesten dan daar verder over in te zitten....