Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen, mogen jullie honden kiezen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Re: Wandelen, mogen jullie honden kiezen?

Ongelezen bericht door cornelia »

Bo keek je vroeger aan als of je hem een oneerbaar voorstel deed als je voor 11 uur met hem naar buiten wou. Zo zachtaardig als hij was, zijn ogen seinde in rode letters zoiets uit als "sodemieter op idioot". Op zijn oude dag, kreeg hij de vrije hand in al dan niet wandelen. Soms gingen we dus niet verder dan het veldje aan de overkant voor een plas en dan weer rap naar huis. Was altijd intressant in de winter met sneeuw of zo. Jassen aan, sjalen om, snowboots, Bo zijn jas aan, heel de rimram aan en op, hup naar de overkant, oh hij wil toch weer terug naar huis. Zo ongeveer 1 uur inpakwerk voor 3 minuten buiten. Ha. Enfin, dan bij ontij maar gewoon ff lekker in de tuin hoor.

Ezio krijgt een enkele maal de keus tijdens een wandeling, "gaan we hier rechts of links?". Aan de weg die hij dan inslaat kun je zien of hij b.v. voor de lange of de korte weg gaat. Kan het tegenwoordig wel een beetje voorspellen, ziet er in mijn ogen dan soms moe uit en kiest dan ook inderdaad voor de kortere weg.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Saar wil altijd, en mag ook altijd de route bepalen. Miep zou het liefst helemaal nooit meegaan, denk ik :F:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Hier heb ik regelmatig 2 weigeraars. Teun . mijn ruwharige teckel, vindt echt dat wandelen niet des honds is..Welke zot dat heeft uitgevonden dat dat leuk en nodig is voor honden snapt hij echt niet. Dus die blijft liever thuis, maar moet vaak toch mee omdat hij moeilijk poept dus beweging goed is voor zijn darmen..
en Juno. mijn chinees naakthondje, heeft een ochtendhumeur en wil dan nooit mee.. en als het koud is , nat, waait etc.. dan wil zij ook niet mee..
de andere honden willen altijd wel mee ..
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

naar het bos willen ze altijd, ook als het regent, savonds laat willen ze soms niet, de reuen moeten dan wel van mij even plassen in de tuin anders gebeurt er nog wel eens wat in huis :rolleyes:
zomers gaan ze elke dag naar het losloopgebied, (swinters is dat wat lastiger ivm werk en vroeg donker ) maar dan hebben ze soms echt wel eens iets van " moeten we vandaag alweer???? " dan gaan ze wel mee maar worden wel slomer enzo op de wandeling, en aangezien ze ook kunnen aanmodderen in onze grote tuin, sla ik dan wel eens een wandeling over.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Ehm nee... als ik ga dan gaat hij mee... maar dat vindt hij ook geen enkel probleem....
Soms wel, maar dat is meer bij de laatste ronde. Dan is hij gewoon te lui om op te staan.
Dan pak ik 3 x de riem, gooi hem 2x op de grond zodat hij rinkelt, doe een stuk of 2x de achterdeur open en dicht en roep een paar keer Kay.... en dan komt er meestal al zuchtend en strompelend naar me toe van 'nou vooruit dan maar'.

Hij wil wel eens kiezen welke kant we op gaan, dus dan blijft hij staan en staart me aan. Dan denkt hij vast ehm hallo we moeten hier links, maar dan zeg ik uhuh we gaaaan rechts... kort rondje vandaag!!
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Wanneer ik ga lopen gaan ze mee, geen discussie mogelijk.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Als Jade niet wil dan wil ze ook echt niet. Dan duikt ze in elkaar en vind ze zichzelf heel zielig. Als ze dan toch mee moet moet ik echt naar haar toe lopen, halsband en riem omdoen en dan staat ze wel op, met een diepe zucht en in een slakkentempo.
Ik dacht dat ik een rare hond had, maar zo te lezen ben ik niet alleen. :mrgreen:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

Kira wil eigenlijk altijd wel lopen.
Alleen zaterdagavond had ze geen zin. Ze was moe van de dag. Wandelen, uurtje trainen, 5 km fietsen, nog ruim 2 uur wandelen, weer 5 km terug naar huis fietsen.
Voor het eerst dat we haar hebben was ze echt heel moe en lag ze te snurken.
Pech alleen voor haar ze moest wel even naar de hoek voor een p&p rondje.
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki gaat het liefst de hele tijd naar buiten dus meestal kiezen mijn vriend en ik wie er mee gaat met die wandeling (of we alleen gaan of samen).

Hij heeft wel beetje "vaste" tijden maar in het weekend wordt daar vanaf geweken want dan slaapt meneer met ons uit haha.
Afbeelding
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

moosje schreef:Als Jade niet wil dan wil ze ook echt niet. Dan duikt ze in elkaar en vind ze zichzelf heel zielig. Als ze dan toch mee moet moet ik echt naar haar toe lopen, halsband en riem omdoen en dan staat ze wel op, met een diepe zucht en in een slakkentempo.
Ik dacht dat ik een rare hond had, maar zo te lezen ben ik niet alleen. :mrgreen:
Klinkt als Luca :LOL:
Die blijft trouwens ook als zijn halsband om is gewoon liggen. Die moet je in de benen tillen, de luilak :mrgreen:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Machie schreef:
moosje schreef:Als Jade niet wil dan wil ze ook echt niet. Dan duikt ze in elkaar en vind ze zichzelf heel zielig. Als ze dan toch mee moet moet ik echt naar haar toe lopen, halsband en riem omdoen en dan staat ze wel op, met een diepe zucht en in een slakkentempo.
Klinkt als Luca :LOL:
Die blijft trouwens ook als zijn halsband om is gewoon liggen. Die moet je in de benen tillen, de luilak :mrgreen:
Weet je nog hoe ze op de Utrecht was? Zo is ze thuis ook.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Als het aan meneer hier ligt, dan loopt ie de hele dag buiten. Aiko wil altijd wel en als ik eens een keer een actieve bui heb en hem een keer extra meeneem is het helemaal feest hier. :cheer:

Behalve als het regent, hij loopt dan wel, maar allemaal wat trager en met zijn kop naar beneden alsof ik hem weet-ik-veel-wat aandoe.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Kia wilde 's avonds al niet meer naar buiten vanwege vuurwerk, maar dan moet ze gewoon.
Met regen willen ze allebei niet echt, dus hebben we voor Luna een jasje en voor Kira en dekje en daardoor lopen ze als een tierelier.
Onze vorige hond Bonny wilde op het einde echt niet meer. Zo was het 's morgens en 's avonds een p&p rondje en 's middags even in de tuin.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik heb het serieus nog nooit aan de hand gehad hoor, dat ik wel wilde wandelen maar Ol niet :') Die is ALTIJD in voor actie :D
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Kat1 schreef:maar allemaal wat trager en met zijn kop naar beneden alsof ik hem weet-ik-veel-wat aandoe.
Zo gaat dat hier met "saaie" rondjes. En dan moet ze na een uur van mij stoppen met muizen graven, omdat ik het dan wel een beetje gehad heb. En dan krijg ik ook te horen "ah guttt, die is al oud hè?"

"Ja meneer, en ik hoop dat ze nog heel veel ouder wordt!" :ugh:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Je kunt beter vragen of ik een keus heb? :LOL:

Barça is altijd te porren voor een wandeling van 'n paar uur. Maar of ik daar nou dagelijks zin in heb? Ik denk dat de keren (buiten ziek zijn) dat ik daar geen zin in had op 1 hand te tellen is. Kortom, Barça kiest. :ok:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Marion. schreef:
Kat1 schreef:maar allemaal wat trager en met zijn kop naar beneden alsof ik hem weet-ik-veel-wat aandoe.
Zo gaat dat hier met "saaie" rondjes. En dan moet ze na een uur van mij stoppen met muizen graven, omdat ik het dan wel een beetje gehad heb. En dan krijg ik ook te horen "ah guttt, die is al oud hè?"

"Ja meneer, en ik hoop dat ze nog heel veel ouder wordt!" :ugh:
Dat flikt Finn me de laatste tijd in de ochtend. Eerst loopt hij los te darren en te rennen en snuffen. Als de riem om moet en we gaan richting huis dan gaat hij sjokken, oren in zijn nek. Je denkt dat het helemaal mis is met hem. Maar klik je de lijn af dan zou hij weer gaan huppelen en snuffelen :roll:
Heb een paar keer proef op de som genomen. Maar dat gaat nu eenmaal niet altijd dat hij ook op de terugweg los mag, dan wordt het meestal wat drukker in de straat.
Verder zijn ze altijd wel te porren om weg te gaan. Weer of geen weer.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Miranda schreef:Als Skadi niet wil wandelen sta ik direct op de stoep bij de DA.
Heel oude stramme honden mogen van mij kiezen. Maar ik heb nog maar zeer sporadisch meegemaakt dat een hond niet wilde wandelen.
Dat dus. Alleen dan Skadi vervangen door Morris :mrgreen:

Alleen als hij doorheeft dat we een saai rondje door de wijk gaan lopen dan gaat hij nog wel eens muiten :Q: Sta ik opeens met een ruk stil omdat meneertje zich ter aarde stort en doodleuk op zijn rug gaat liggen :LOL: Gelukkig doen we niet zo vaak het saaie rondje. Vind er ook niks aan.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Mwaaah alles voor 12u en regen is niks voor Diesel. Dan sta ik helemaal ingedoffeld met muts en sjaal en paraplu klaar om te vertrekken, en dan wil hij echt niet. Hij kruipt onder tafel en wil er niet onderuit. 't regent mens, snap dat dan toch :roll:

Nu weet hij dat hij, als hij snel een plas doet, bij mij in bed mag. Of als ik om 6u naar het werk vertrek mag hij zonder mij in bed. Moet je zien hoe snel hij voor de deur van de gang staat te trappelen. En eigenlijk is het schandalig want als hij even moet wachten jammert en mauwt hij totdat hij naar boven mag. Rotverwend, dat mormel.

En ik wou een hond om mee te wandelen. Gelukkig wil hij van 12u tot 22u wel heel graag mee wandelen :roll:
Afbeelding
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Ongelezen bericht door Theraposa »

Nog niet voorgekomen dat mijn hond niet wou wandelen. Ze ging wel een keer strak tegen de deur aan staan toen het regende , toen ben ik wel gewoon doorgelopen met haar.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:neenee: Als Charlie mocht kiezen scheet ze bij ieder miezerig regendrupje op de deurmat, dus daar gaan we niet aan beginnen.

:mann: We gaan voor de gouden middenweg, waarbij ze voor alleen plassen opgetild en neergemikt wordt, nijdig haar pruim in de ondergrond plant en zo snel mogelijk naar binnen rent.
Applaus mag ik bij regen laten zitten :LOL: Of voor langere stukken een jasje.
Maar goed, dat is sowieso geen wandelhondje.

Niko wil altijd wel lopen.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

samantha! schreef:Als ze niet zouden willen wandelen is er iets heel ernstigs met ze aan de hand vrees ik.
Hier net zo.

Of het nu midden in de nacht is, met regen, sneeuw, donder of vuurwerk: wandelen willen ze altijd :mrgreen:
Ik ben met Frank ooit in een hagelbui beland en terwijl ik de pijn verbeet keek hij me aan waar dat balletje bleef.
Ze gaan gelukkig zelf niet zeuren om te gaan wandelen, als het een dag wat minder is maken ze daar geen probleem van.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ze willen alle 3 heel erg graag en zitten dan ook al snel klaar bij de deur.
Als ik mijn meindls aantrek of mijn laarzen weten ze dat het wandel- of schapentijd het is.
Welk weer het is maakt ze ook niets uit.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Dushi loopt gewoon niet als ze geen zin heeft. Dan zet ze haar hakken in het zand en moet ik haar dus steeds meesleuren (dit geldt overigens nooit voor de bossen). Nu laat ik het inderdaadeven plassen op het veld, breng haar naar huis en ga met Lizzie "echt" wandelen.

Regen vindt ze sowieso vreselijk. Ik heb een keergehad dat ze ineens voor de deur zat te blaffen (manliefwas met haar aan het wandelen). Dus ik doe de deur open, het regende echt maar 3 druppeltjes. Maar zodra ze binnen was begon het te gieten. komt manlief 5 minuten later kletsnat thuis. Was ze halverwege het rondje ineens omgedraaid en naar huis gesprint. Hond droog en man nat.
Afbeelding
Annee
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): (Kruising) jack russel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Annee »

Hier mogen de honden wel zelf kiezen! behalve bij de ochtendwandeling dan moeten ze allemaal mee!.
het komt vaak voor dat ons oudste dametje in de avond echt niet meer mee wil en snel bij iemand op schoot gaat liggen, die andere 2 gaan wel altijd mee!
groetjes Anne,
Beau 11 jaar oud (jack russell)
Bibi 10 jaar oud (jack russell)
Maxi 9 jaar oud (jack russell kruising)
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Ik heb er zeven, die allemaal staan te springen als ze maar dénken dat ze de riemen horen, dus ook hier zou ik gauw bij een DA staan als één van de honden ineens niet meer mee wil om uit te gaan..!
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Hier 2 grage wandelaars, wat voor weer het is geeft niet, maar 's winters als het gras bevroren is of als het gesneeuwd heeft loopt Timo lang te dralen voor ze haar plas doet, haar pruim in dat kouwe gras of in de sneeuw laten zakken vind ze verschrikkelijk!!
Timo kan altijd los en luistert goed, Sjaak moet aan de flexi anders stuift hij achter de eenden aan en hij kan heel slecht zwemmen, 2 minuten of zo, dan begint hij al te zinken.. :roll:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

In de twee dagen dat ik hier nu woon hebben we gemerkt dat er veel, héél veel valt te ontdekken hier, dus ja, ze willen maar wat graag :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Als het regent en dat doet het nu al 8 dagen, vinden meneer en mevrouw dat ze niet hoeven te wandelen. Ook niet heel kort p&p, gewoon niet buiten.
Helaas voor ze heb ik andere ideeën en gaan we wel. Honden jas aan, ik laarzen, jas en paraplu en hup lopen.
De rondjes zijn wel aanmerkelijk korter en ze mogen zelf kiezen welke kant we opgaan.
Als het droog is, is er geen probleem dan willen ze altijd wel en wordt er alleen door mij gekozen.
Groetjes, Terry
Dona85
Actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker spaniel

Ongelezen bericht door Dona85 »

Zodra hij maar denkt dat ik naar buiten ga staat hij al klaar, regen, wind of wat dan ook; wandelen wil hij ALTIJD OVERAL!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”