Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oud hondje likt veel poten en braakt veel.
Moderator: moderatorteam
-
kasparonda
- Vaste gebruiker
Oud hondje likt veel poten en braakt veel.
Ik lees hier vooral veel mee, maar heb toch ook weer jullie raad nodig.
Mijn oude jack russel van 12,5 jaar is zijn hele leven al een zorgenkindje, hij word niet voor niks onze wandelende goudklomp genoemd.
Laatst hadden we nog het probleem van een soort epeleptische aanval, deze duurde alleen wel bij een uur zelfs met medicatie.
Dit was de tweede aanval binnen 4 weken.
Nu gaat het al een tijd goed.
We hebben 3/4 weken geleden een paar dagen na de aanval veel bloed af laten nemen voor een heel uitgebreid bloedonderzoek.
4 A-4tjes resultaten die nagenoeg allemaal goed leken, op een ontstekingfactor na die was heel minimaal verhoogd en een leverfactor deze was ook maar heel minimaal verhoogd.
Niks om ons meteen zorgen over te maken.
Nu is hij ook al weer een weekje steeds veel aan het likken en slijm aan het braken.
Ook is hij vaak onrustig en verder slaapt hij natuurlijk veel.
Hij zakt veel door zijn achterpoten want hij is hartstikke versleten.
Mar hij heeft ook al jaren last van heel veel allergieen, hebben we toen der tijd ook helemaal laten testen met een vrij dure bloedtest.
Het likken nu doet hij echt om de haverklap en de hele dag door, na lopen is het vaak wel erger.
Heeft hij pijn, komt het door de allergieen, is het een soort van stres????
Het braken doet hij na drinken vaak, soms drinkt hij ook gulzig en hij braakt echt vaak uit het niks en ineens ligt het daar.
Soms zit er ook wel eens wat voer bij maar vaak is het alleen slijm.
Ik weet niet meer wat ik moet, verder lijkt hij gewoon nog vrolijk en laat hij nog duidelijk weten wat hij wil, ook eten en drinken gaat nog heel erg goed.
Hij meld zich soms zelfs als het etenstijd is.
Spelen wil hij wel maar dan breekt hij het af om weer aan zijn poten te gaan likken.
Hij heeft een tijd op previcox gestaan en daar ging het likken niet mee weg en het braken werd hiermee zelfs erger.
Ik ga zo ook weer even de dierenarts bellen, maar misschien dat hier iemand dezelfde ervaring heeft of een goede tip kan voorleggen.
Mijn oude jack russel van 12,5 jaar is zijn hele leven al een zorgenkindje, hij word niet voor niks onze wandelende goudklomp genoemd.
Laatst hadden we nog het probleem van een soort epeleptische aanval, deze duurde alleen wel bij een uur zelfs met medicatie.
Dit was de tweede aanval binnen 4 weken.
Nu gaat het al een tijd goed.
We hebben 3/4 weken geleden een paar dagen na de aanval veel bloed af laten nemen voor een heel uitgebreid bloedonderzoek.
4 A-4tjes resultaten die nagenoeg allemaal goed leken, op een ontstekingfactor na die was heel minimaal verhoogd en een leverfactor deze was ook maar heel minimaal verhoogd.
Niks om ons meteen zorgen over te maken.
Nu is hij ook al weer een weekje steeds veel aan het likken en slijm aan het braken.
Ook is hij vaak onrustig en verder slaapt hij natuurlijk veel.
Hij zakt veel door zijn achterpoten want hij is hartstikke versleten.
Mar hij heeft ook al jaren last van heel veel allergieen, hebben we toen der tijd ook helemaal laten testen met een vrij dure bloedtest.
Het likken nu doet hij echt om de haverklap en de hele dag door, na lopen is het vaak wel erger.
Heeft hij pijn, komt het door de allergieen, is het een soort van stres????
Het braken doet hij na drinken vaak, soms drinkt hij ook gulzig en hij braakt echt vaak uit het niks en ineens ligt het daar.
Soms zit er ook wel eens wat voer bij maar vaak is het alleen slijm.
Ik weet niet meer wat ik moet, verder lijkt hij gewoon nog vrolijk en laat hij nog duidelijk weten wat hij wil, ook eten en drinken gaat nog heel erg goed.
Hij meld zich soms zelfs als het etenstijd is.
Spelen wil hij wel maar dan breekt hij het af om weer aan zijn poten te gaan likken.
Hij heeft een tijd op previcox gestaan en daar ging het likken niet mee weg en het braken werd hiermee zelfs erger.
Ik ga zo ook weer even de dierenarts bellen, maar misschien dat hier iemand dezelfde ervaring heeft of een goede tip kan voorleggen.
- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
- Aantal honden: 1
Re: Oud hondje likt veel poten en braakt veel.
Likt je hondje het ook kapot tussen de tenen?
Wat eet je hondje?
Zou als het mijn hondje was niet teveel meer met hem gaan dokteren als ik zijn verhaal zo lees. Lekker oud laten zijn en van elkaar genieten zolang het nog kan!
Wat eet je hondje?
Zou als het mijn hondje was niet teveel meer met hem gaan dokteren als ik zijn verhaal zo lees. Lekker oud laten zijn en van elkaar genieten zolang het nog kan!
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
-
kasparonda
- Vaste gebruiker
Nee hij likt het niet kapot, hij likt ook meer aan zijn been gedeelte dus niet echt aan zijn tenen.
Hij likt dat helemaal nat.
Eigenlijk weet ik ook dat de da niet veel meer kan doen, maar dit maakt me heel onzeker, waar is de grens.
Ik wil hem niet helemaal laten aftakelen en dan pas beslissen om te stoppen, maar dan komt er weer een andere gedachten dat hij op zijn manier waarschijnlijk toch gewoon nog geniet.
En wie ben ik dan om daar een einde aan te maken.
Maar ook ik weet dat het nu steeds moeilijker zal gaan worden, helaas.
Hij likt dat helemaal nat.
Eigenlijk weet ik ook dat de da niet veel meer kan doen, maar dit maakt me heel onzeker, waar is de grens.
Ik wil hem niet helemaal laten aftakelen en dan pas beslissen om te stoppen, maar dan komt er weer een andere gedachten dat hij op zijn manier waarschijnlijk toch gewoon nog geniet.
En wie ben ik dan om daar een einde aan te maken.
Maar ook ik weet dat het nu steeds moeilijker zal gaan worden, helaas.
-
Lindsey
- Zeer actief
Het is óf toch naar de DA met het braken, en anders proberen te achterhalen of een extra maaltijd (niet meer in hoeveelheid, maar vaker per dag) helpt.
Pootjes likken kan pijn zijn. Misschien heeft ie last van artrose en likt er daarom aan.
Je zou maagcompositum kunnen proberen, en supplementen als glucosamine voor de gewrichten.
En anders misschien toch maar een dagelijkse dosis pijnstilling...
Pootjes likken kan pijn zijn. Misschien heeft ie last van artrose en likt er daarom aan.
Je zou maagcompositum kunnen proberen, en supplementen als glucosamine voor de gewrichten.
En anders misschien toch maar een dagelijkse dosis pijnstilling...
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Alss hij door de achterhand zakt, kan dat ook pijn zijn en honden kunnen van pijn gaan likken. Wellicht toch nog even naar de da om te laten kijken of hij geen pijn heeft?

-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
Klink wel als pijn. zou het kunnen zijn.
mijn hondje deed het ook veel voordat ze pijnstilling kreeg.
mijn hondje deed het ook veel voordat ze pijnstilling kreeg.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Precies mijn gedachte..ik zou hem pijnstilling en maagbeschermers willen hebben van de dierenarts 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie