Nou ik krijg vaak het heen en weer van bazen met honden aan flexilijnen hoor. Omdat degene die ik hier ken en tegenkom totaal niets van honden weten, de honden zitten aan de lijn maar gaan hun eigen gang, veel mensen gebruiken die dingen helemaal verkeerd, gebruiken de stopknop niet, anticiperen niet op wat er komt etc etc.
Het gebeurt ook vaak zat dat de dingen kapotknappen omdat de hond iets ziet.
Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat zo'n lijnen door elkaar gaan, dat honden of mensen verwond raken door de lijn want die dingen branden ook nog eens.
Ik vind het dus wel ondingen en denk altijd 'weer eentje die geen cursus gevolgd heeft' en dat is meestal ook waar.
Er zullen best mensen zijn die er wel mee omkunnen maar dat is een minderheid. Helaas.
Prima als je je hond goed onder appel hebt en ze puur gebruikt omdat je toch een lijntje wil hebben. Ik heb er ook wel een voor als ik bv in een natuurgebied ga wandelen.
Maar eigenlijk ben ik voorstander van kort of los of eventueel tijdens training lange lijn (speurlijn).
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fijn die flexlijnen
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
-
Sam!
- Zeer actief
Re: Fijn die flexlijnen
Ik ben er ook niet kapot van, het lijkt wel of die dingen een remweg van een halve meter hebben. Net voldoende speling om een andere hond te nippen. Ik weet niet of dit aan de reactiesnelheid van de mens die de knop bedient ligt of het mechanisme van de flexlijn.
Daarnaast ook negatieve ervaring met het verstrikt raken in een flexilijn. Hondjes maken kennis, draaien om elkaar heen, koord/ /kabel raakt verstrikt om en tussen Sam's poten. Sam piepen.... flexilijn bijna niet los te krijgen.
Daar naast mijn grootste ergernis qua Flexlijnen: het gebruik ervan in een stadscentrum. Baas en hond lopen lekker te "flexen". Baas kijkt aan de linker kant in de etalage, de hond aan de andere kant van de winkelstraat. De flexlijn dwars over de winkelstraat, de rest van het winkelend publiek moet maar uit z'n doppen kijken.
Recent vreemd voorval met flexlijn:
Een oudere man die met dat flexhandvat (heeft dit een naam?) in z'n hand over Sam's kop wilde aaien
Sam schrok ( hij dacht waarschijnlijk dat die man hem met iets op z'n kop wilde slaan) en sprong weg, vervolgens denkt de hond van de man dat Sam z'n baas bedreigt en valt Sam aan. Niks ernstigs, maar toch.
Daarnaast ook negatieve ervaring met het verstrikt raken in een flexilijn. Hondjes maken kennis, draaien om elkaar heen, koord/ /kabel raakt verstrikt om en tussen Sam's poten. Sam piepen.... flexilijn bijna niet los te krijgen.
Daar naast mijn grootste ergernis qua Flexlijnen: het gebruik ervan in een stadscentrum. Baas en hond lopen lekker te "flexen". Baas kijkt aan de linker kant in de etalage, de hond aan de andere kant van de winkelstraat. De flexlijn dwars over de winkelstraat, de rest van het winkelend publiek moet maar uit z'n doppen kijken.
Recent vreemd voorval met flexlijn:
Een oudere man die met dat flexhandvat (heeft dit een naam?) in z'n hand over Sam's kop wilde aaien