Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn lieve Toetje update

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hoezo rollercoaster update p9

Ongelezen bericht door SannePP »

Jeetje.... een rollercoaster inderdaad! Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid want dit is killing!
RIP Cena :roos:
    Ariane
    Erelid
    Mijn ras(sen): Teckel
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Ik heb zo met je te doen, Allison.

:roos: :roos: :J:
    Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
    Demi
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
    Aantal honden: 4
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Het is zeker killing. Nu ook weer, er is een AB kuur voorgeschreven waarvan ik weet dat Izzy deze niet mag, omdat deze weer op de lever werkt en daar zat nou net het probleem bij Cujo.
    Het zal wel goed zijn hoor, maar op dit moment begin ik overal aan te twijfelen :ugh:
    Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
    Melissa
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes

Ongelezen bericht door Melissa »

Jeetje... de duimen blijven draaien!
    Afbeelding
    Fizgig
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nou wat een verhaal weer dan! Het zit je ook niet mee. Het zou eigenlijk lastig dat je er zelf steeds meer vanaf weet want dan ga je ook zelf nadenken. Het is makkelijker om er helemaal niks van te begrijpen want dan moet je wel volledig op de artsen leunen.

Ik zou dat nog overleggen, van die AB, als je zegt dat ze op de lever werken. Maar met cushing is het niet meteen een doodsvonnis, toch? Het is wel heel erg natuurlijk. Nu dus 6 weken wachten, tot de prednison is uitgewerkt? Is wel onzeker natuurlijk. Gaan jullie haar al dat medicijn geven, Trilostane? Nou veel sterkte toegewenst iig en beterschap voor Cujo.
    Devel

Re: Mijn once in a lifetime lieverd gaat de strijd verliezen

Ongelezen bericht door Devel »

Demi schreef:
    Devel schreef:Pff sterkte voor jullie allen. Dit verhaal komt me zo bekend voor, en dat was geen goed eindigend verhaal, ik hoop dan ook echt dat het bij jullie iets anders is!

Heel veel sterkte!
    Wil je daar misschien iets over vertellen?
    Leverkanker, hond is inmiddels alweer 7 jaar bij ons vandaan :jank:
    gemini6
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Waarschijnlijk is er dus ook sprake van een stuwing in de galblaas, net als wat ik je vertelde wat mijn Lisa had. Ze werd ook van de ene op het andere moment doodziek. Zij had ook een tumor in de bijnieren. Dit zagen we tijdens dezelfde echo. Ze had echter niet de ziekte van Cushing.
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

gemini6 schreef:Waarschijnlijk is er dus ook sprake van een stuwing in de galblaas, net als wat ik je vertelde wat mijn Lisa had. Ze werd ook van de ene op het andere moment doodziek. Zij had ook een tumor in de bijnieren. Dit zagen we tijdens dezelfde echo. Ze had echter niet de ziekte van Cushing.
    flatcoat
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Niet dat je nu zo blij zou moeten zijn met Cushing maar het is toch "beter" om dat te horen dan te horen dat er een levertumor zit waaraan ze binnen de kortste tijd zal overlijden. Ik denk dat je toch wel iets gerustgesteld bent ..... of niet?
    Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
    Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
    Afbeelding
    Dee
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Pff...Je titel zegt het al.
    Had je vandaag ook nog even op de app ( wss zonder dat je t zelf wist ), daarom nogmaals gekeken in je post.
    Sterkte meis..het is nogal wat.
    jacq1970
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

jeetje zeg.. wat een heen en weer geslinger in diagnoses en uitlslagen... en emoties... heftig hoor.
    Hopelijk gaat het snel duidelijk worden wat er echt mankeert en waar die vreemde uitslagen vandaan komen... nog maals sterkte, ik blijf duimen :ok:
    Afbeelding
    hellow41
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door hellow41 »

en hoe gaat het?
    gemini6
    Zeer actief

Ik ben ook heel benieuwd
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Morgen weer terug naar de dierenarts voor controle van Cujo haar bloed. Spannend dus weer.
    En we krijgen dan waarschijnlijk ook te horen hoe en wanneer er getest wordt op Cushing.

Verder hobbelt ze gewoon mee, eten is 's ochtends erg moeilijk, maar juist dan moet ze eten wat ze moet vroeg haar antibiotica hebben en die mag niet op een lege maag gegeven worden.
    Middag en avond eten gaat steeds beter, al eet ze wel liever de dingen die zij lekker vindt (en gelijk heeft ze :wink: )

Buiten loopt ze en, wat ze echt heel lang niet gedaan heeft, ze rent soms echt met de rest mee. En dan zie je haar achterpoten alle kanten op vliegen :schrik: en dan denk ik, als je maar lol hebt wijffie :I: :I:

dus voor morgen is het weer even spannend, ik hoop dat de antibiotica goed haar werk gedaan heeft!!
    Boukje

Ongelezen bericht door Boukje »

Inderdaad een rollercoaster.
    Sterkte morgen weer.
    hellow41
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door hellow41 »

sterkte !!
    gemini6
    Zeer actief

Hoop op goede berichten morgen
    thom
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mijn duimen draaien alvast.. :ok: :ok:
    Afbeelding
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Dank jullie wel

En ik zie nu pas je berichtje @gemini6, ik denk ook dat de cushing bij toeval ondekt is door Garretsen. Zijn apparaat is zoveel duidelijker met een echo dan die van een gewone dierenarts.
    Maar dat die acute leverontsteking ontstaan is,is denk ik doordat als een hond cushing heeft veel vatbaarder is voor ontstekingen.
    Kees schreef het hierboven al en ik ben eens goed gaan kijken naar wat cushing nou precies is en veroorzaakt bij een hond en een van de dingen is dat ze, vooral in het begin, veel vatbaarder zijn voor ontstekingen.
    sonj@
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Hoe gaat het nu?
    hambra
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling retriever

Ongelezen bericht door hambra »

Ben ook heel benieuwd hoe het nu gaat en wat de dierenarts nog verder gezegd heeft en of er wat meer duidelijk geworden is.

Inge
    jacq1970
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

hopelijk nog steeds positieve berichten!
    Afbeelding
    angel79
    geregistreerd lid
    Mijn ras(sen): Beauceron
    Contacteer:

Ongelezen bericht door angel79 »

Sterkte!
    moosje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
    Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Is er al meer nieuws?
    Afbeelding
    In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
    Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
    thom
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Allison JOEHOE...
    Afbeelding
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Euhh ik dacht ik al een update gegeven had, maar blijkbaar toch niet :oeps:

Maar goed, ondertussen is ze afgelopen maandag weer nagekeken. Ook een klein bloedbeeld gedaan om naar de ontstekingscellen te kijken wat daar mee gebeurd was na 10 dagen antibiotica. Helaas niets :( Ze zijn nog steeds te hoog, 19 en voor de antibioticakuur waren ze ook 19.
    Ik heb de spullen voor een Cushing test meegekregen en mag daar as vrijdag mee beginnen.
    Maar ik twijfel eerlijk gezegd of het cushing is, want dan hebben honden bijna altijd vraatzucht en dat heeft ze niet.

Ze is voor de rest echt helemaal zichzelf, maar het eten gaat enorm moeilijk. In de ochtend wil ze niks (moet er wel bij zeggen dat ze het liefst uitslaapt :mrgreen: )

"s middags eet ze wat, maar alleen vanaf een vork en 's avonds wil ze nog wel eens zelf eten.

Ik kan haar natuurlijk ook alleen in de avond eten geven, maar dan gaat ze spugen (weet ik nog van een vorige keer dat ze erg ziek was) Dus in de ochtend proppen we wat koekjes in haar mond en die eet ze dan op.

Vandaag is ze 10 geworden, dat had ik een paar weken geleden niet gedacht en de dierenartsen ook niet. Ik hoop zo dat ze nog een tijd bij mij mag blijven en dat ik elke dag mag genieten van haar.

We zijn trouwens gestopt met alle medicijnen, ik ben er al geen voorstander van om haar helemaal vol te stoppen met de hoop dat het misschien dan volgende week goed gaat en gelukkig dacht de dierenarts precies hetzelfde hierover.
    moosje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
    Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Gefeliciteerd met Koe haar 10e verjaardag! :cheer:
    Afbeelding
    In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
    Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Re: Mijn lieve Toetje update

En we beginnen weer met het eerste stuk wat ik schreef....
    Van levertumor naar geen tumor naar bijniertumor naar een betere Cujo enweer terug bij af, of eigenlijk verder dan af

Alle honden hebben hier kennelhoest, alles hoest niest en rochelt. De een gooit er soms wat slijm uit de ander niet
    Alleen Cujo was op de ab gezet, omdat men bang was voor een longontsteking. Clavubactin, de ab waar ze zeer waarschijnlijk resistent voor is geworden. Dit vermeld, maar nee het moest toch clavubactin zijn.
    Elke nacht, nu een week lang, werd ze rond half vier/vier uur wakker en begon echt hard te hoesten zoals een kennelhoest klinkt alsof er eengraatje oid in haar keel zat.

Afgelopen nacht half vier gebeurde dit weer. Alleen nu ging ze daarna niet slapen en viel mij op dat haar ademhaling enorm snel was, veel en veel te hoog. Ze lag met haar hoofd omhoog om lucht te krijgen. Niet goed maar weer naar de vallei. Daar aangekomen luisterde ze even naar haar hart en longen en zei ze zit tegrn een longontsteking aan. Dus leek het mij logisch om antibiotica te geven waar ze niet resistent voor is. Nee dat kreeg ik niet, we kregen dexamethason mee.
    Ik wilde een foto van haar longen om andere dingen uit te sluiten uiteindelijk mocht dat.
    Toen ze terug kwam zei ze; slecht nieuws tumor op haar hart. Meer zei ze niet alleen of ik mee wilde komen. Fotos samen bekeken (staan in een ander topic) en ja ik zag uiteraard ook dat het niet zo eruit hoorde te zien.
    Op mijn vraag hoe zeker ze wist dat het een tumor was omdat het binnen een paar uur zo slecht ging kreeg ik geen duidelijk antwoord. Ja, dat het maar lastige fotos waren.
    Terug bij Michael kreeg ze dezelfde vragen van hem, maar ze wist het niet. Dexamethason, want dan ging ze in ieder geval weer eten.
    Maar als het nou wel een ontsteking was vroegen we. Nee tumor punt.
    Ik was er klaar mee vroeg of ze de fotos naar mij wilde mailen heb netjes de medicijnen aangepakt, ze heeft ook vochtafdrijvers, en we zijn rechtsreeks naar mijn eigen dierenarts gereden.
    Helaas was er maar 1 dierenarts op dat moment en het was spreekuur. De assistentes bekeken de fotos en opmerking 1 was slechte kwaliteit fotos. Opmerking 2 dat ze ook zagen dat er iets goed mis was, maar tumor kan je nooit zomaar zeggen
    Dankzij een tip uit mijn andere topic fotos naar de wagenrenk gestuurd. Eind van de middag belde mijn eigen dierenarts. Enorm geschrokken van de fotos, 2 dagen ervoor was er toevallig nog geluisterd naar haar hart en longen en toen klonk het nog goed, maar ook zij zei kwaliteit is niet heel goed, rare verschijnsel van licht, maar wat ze zag was niet goed.
    Zij zei meteen is ontsteking van haar longen ivm de kennelhoest en vroeg welke antibiotica ik meegekregen had. Niks dus. Ik hoorde dat ze kwaad was, maar dierenartsen vallen geen andere dierenartsen af tegenover hun klanten (en dat hoort ook zo).
    Ondertussen toen ik haar aan de lijn had was de mail met de beoordeling ook terug van de wagenrenk.
    En eigenlijk zei de radiologe ongeveer hetzelfde als mijn eigen dierenarts;erg bang voor tumor(en) primair maar absoluut geen ontsteking uitsluiten ivm longontsteking.
    Dus antibiotica gehaald bij mijn dierenarts en een hele lage dosering dexamethason (5mg) gegeven en 2 vochtafdrijvers (jemig wat kwam er allemaal uit leken wel liters gewoon....)
    En toen knapte ze wat op werd rustig ging ontspannen slapen. Toen ik de andere eten gaf kwam ze naar de keuken metzo'n koppie van he waar is mijn eten. Dus eten gegeven en dat at ze op. Sterker nog alles wat we gaven at ze op (en nu ben ik bang dat ze straks overgeeft, want haar maag heeft heel lang niets vets gehad) alleen michael zei niet wat hij gaf en ik zei ook niet wat ik gaf conclusie; halve rookworst gedroogde pens, worstenbroodjes, pedigree en een bak puppenbrokken die eigenlijk voor Amy waren, dus dat was veel meer dan dat ze normaal zou krijgen.

Tja en nu. Bij beide is de prognose slecht :jank:
    Het hele kleine beetje hoop is dat het toch een ontsteking is en dat we op tijd zijn met de antibiotica.
    Een tumor kan goedaardig of kwaadaardig zijn, maar dat maakt niet uit, want uiteindelijk gaat het ergens tegenaan drukken als deze blijft groeien.
    Zitten ook nog met de dexamethason. Dat stagneert de groei van tumoren, maar legt ook je weerstand plat. Dus ook die keuze is moeilijk. Wel of niet geven

Ondertussen slaapt ze gelukkig nu hier bij mij op bed. Wel nog iets rochelend, maar Kenzo, ligt op bed in zijn mand ( ja ik weet het ik ben erg) krijgt ook echt moeilijk lucht door zijn neus, ik hoor constant snot met af en toe hoesten.

Ik heb het vandaag al een paar keer gezegd en het zal wel aan mij liggen hoor, maar waarom is er nou geen een dierenarts die kan zeggen; dat is het. Dan weten wij ook waar we aan toe zijn. Heb je nou een hond die het constant slecht heeft is het duidelijk, maar dat is ze niet. Ze eet wil mee speelt waakt, gewoon Cujo.
    Mijn gevoel zegt tumor, maar dat zeggen we al anderhalf jaar. Haar conditie werd slechter sneller hijgen veel slapen erg hard snurken etc. Er is zo vaak geluisterd met een stetoscoop maar dat was altijd goed. Twee dagen geleden nog zei mijn dierenarts toen hij luisterde Cujo je wordt met zo'n hart zeker 14. En nu dit ineens

We weten het niet, kan alleen maar hopen dat ze er morgen nog is. Ze heeft geen koorts, maar haar temperatuur is 38,8 en normaal heeft ze 37,6/37,4 dus toch hoger dan normaal

(Sorry voor de spelfouten zit op de ipad en heb geen zin om daarna te kijken)
    Punzel
    Zeer actief
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Wat een rotnieuws. En wat vreselijk dat je geen zekerheid hebt. Ik weet niet of ik nu iets heel doms zeg hoor.. Maar je hebt het over slechte kwaliteit van de foto's. Is er dan niet een andere dierenarts die betere foto's kan maken, zodat het wel duidelijk wordt?

In ieder geval heel veel sterkte. Mijn duimen draaien voor je mooie meisje. Dat jullie nog maar lang bij elkaar mogen blijven :J:
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Punzel schreef:Wat een rotnieuws. En wat vreselijk dat je geen zekerheid hebt. Ik weet niet of ik nu iets heel doms zeg hoor.. Maar je hebt het over slechte kwaliteit van de foto's. Is er dan niet een andere dierenarts die betere foto's kan maken, zodat het wel duidelijk wordt?

In ieder geval heel veel sterkte. Mijn duimen draaien voor je mooie meisje. Dat jullie nog maar lang bij elkaar mogen blijven :J:
    Mocht ze er nog zijn na het weekend en iets zijn opgeknapt laat ik dezelfde fotos maken bij mijn eigen dierenarts
    Maar dan moet ik echt verbetering zien want anders heeft het weinig zin.
    De praktijk waar ik altijd kom hebben iets van 7 dierenartsen en een aantal heb ik liever niet. Degene die mij belde doet alles letterlijk uit een boekje, ze kan niet buiten de lijntjes denken. En juist zij is degene die meteen over een ontseking begon iets wat ik niet verwachtte van haar.
    Plaats reactie

Terug naar “Medisch”