Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En nu nog kiezen!!! Moeilijkkkk
Moderator: moderatorteam
-
James87
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 1
Re: En nu nog kiezen!!! Moeilijkkkk
Die met het meeste wit vind ik er het mooiste uitzien.
Leuke honden ook, die boxers.
Leuke honden ook, die boxers.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
nooit zo opgevallen bij basenjis en podencos. Als podencos een dergelijke langere vacht hebben op deze leeftijd worden het vaak ruwharen of broaken coats.ladybird schreef:
Korthaar puppies hebben vaker wat langer haar in de eerste wekenVerdwijnt vrij snel met een week of 5.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Mirella
- Zeer actief
dat wit wordt nog veel smaller,dus ik denk als ze volwassen zijn dat dat niet eens zo veel scheelt.fleur had een hele witte brede vlek en dat is nu nog maar een dun klein streepje..ze zijn geweldig schattig iig!
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Over paar weken is het misschien wat makkelijker kiezen als je wat meer van de karakters ziet!
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Die met het minste wit heeft mijn voorkeur maar ja, ze zijn niet voor mij
Ik heb zelf nooit gekozen op uiterlijk maar op karakter of klik of hoe je het maar noemen wil.Met hulp van de fokker, dat altijd!
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
ik ga voor die met het meeste wit. ik hou van apart en anders.
maar dan puur op foto. karaktertje is natuurlijk belangrijker.
maar dan puur op foto. karaktertje is natuurlijk belangrijker.
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
We gaan zaterdag nog een keer en dan moeten we een keuze maken. Ik vindt het heel moeilijk moet ik zeggen...
Mn gevoel trekt net iets meer naar die met t minste wit. Waarom??? Al sla je me dood hahahha.
Wat mijn gevoel me zegt: die met t meeste wit is de rustigste (zegt ze zelf ook tot nu toe) en die andere is ook erg lief, maar naar mijn gevoel wat meer streken/clown. En daar hou ik ook weer meer can.
Ze zijn nog maar 3 wekenen ik weet helemaal niet of mn gevoel gaat kloppen.
Er zijn mensen komen kijken naar de bruine pup en die gaan zondag kiezen tussen de met de meeste wit van mijn foto en het gele pupje.
Dus we moeten eigenlijk zaterdag dus kiezen. Zij is niet zo van die krijg jij of die past niet bij je. Zin denk ik heel veel fokkers nog niet. T zijn zeker wel hele fijne mensen.
Jullie horen het zaterdagavond denk ik ergens een keer;-)
Mn gevoel trekt net iets meer naar die met t minste wit. Waarom??? Al sla je me dood hahahha.
Wat mijn gevoel me zegt: die met t meeste wit is de rustigste (zegt ze zelf ook tot nu toe) en die andere is ook erg lief, maar naar mijn gevoel wat meer streken/clown. En daar hou ik ook weer meer can.
Ze zijn nog maar 3 wekenen ik weet helemaal niet of mn gevoel gaat kloppen.
Er zijn mensen komen kijken naar de bruine pup en die gaan zondag kiezen tussen de met de meeste wit van mijn foto en het gele pupje.
Dus we moeten eigenlijk zaterdag dus kiezen. Zij is niet zo van die krijg jij of die past niet bij je. Zin denk ik heel veel fokkers nog niet. T zijn zeker wel hele fijne mensen.

- annemick
- Zeer actief
En ben je vandaag weer wezen kijken en al een keuze kunnen maken?Marieta schreef:We gaan zaterdag nog een keer en dan moeten we een keuze maken. Ik vindt het heel moeilijk moet ik zeggen...
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat raar dat je al moet kiezen als de pups nu nog maar 3 weken oud zijn...
Weet je waarom dat al zo vroeg moet?
Het lijkt me dat je zowel over het uiterlijk als over het karakter nu nog maar bar weinig kunt zeggen. Hoe kun je dan een goed gefundeerde keuze maken?
Het lijkt me dat je zowel over het uiterlijk als over het karakter nu nog maar bar weinig kunt zeggen. Hoe kun je dan een goed gefundeerde keuze maken?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Van welke fokker komt de pup?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Wenda
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Dat is redelijk ingebakken bij een groot deel van de boxerfokkers, helaas.LongFields schreef:Wat raar dat je al moet kiezen als de pups nu nog maar 3 weken oud zijn...
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- Marieta
- Zeer actief
Niet alleen de boxerfokkers denk ik zo;-) Hij komt van dellaghianda. Fijne mensen dat wel.
Het is overigens die met het dunne streepje geworden. Die voelde het beste. Ik denk dat t wel goed komt. En had er de meeste ondersteuning bij in de buik. Hij kwam ook constant met zn koppie op mn been hangen:-)
Helaas geen foto's bij de hand. Lig in t ziekenhuis, mn amandelen zijn weggehaald. Foto's volgen vandeweek wel ff
Het is overigens die met het dunne streepje geworden. Die voelde het beste. Ik denk dat t wel goed komt. En had er de meeste ondersteuning bij in de buik. Hij kwam ook constant met zn koppie op mn been hangen:-)
Helaas geen foto's bij de hand. Lig in t ziekenhuis, mn amandelen zijn weggehaald. Foto's volgen vandeweek wel ff

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
jeeejjj di emet het minste wit 
ennehh je hebt je gevoel gevlogt, en dat maakt het zoizo de juiste keuze
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Marieta
- Zeer actief
Ze zijn allemaal mooi, maar uiterlijk is voor mij niet t belangrijkste;-) als t maar goed voelt.Podenji schreef:jeeejjj di emet het minste wit
Bij ohana wilde ik perse een grijstijger teef, dat is ook niet de makkelijkste geworden;-) ik heb toen nog zitten twijfelen voor de zusje, die voelde ook beter, maar heb t niet gedaan omdat ik grijstijger wilde. T zal wel goedkomen;-)

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
wij hadden Buster ook al heel vroeg gekozen. (week of 4 ). en toen waren er zelfs al wat andere puppies bezet. maar we vielen allebei voor Buster, en die was toen nog niet bezet.Marieta schreef:Niet alleen de boxerfokkers denk ik zo;-) Hij komt van dellaghianda. Fijne mensen dat wel.
heel veel geluk straks met de kleine
-
Wenda
- Zeer actief
Ik heb maar weinig ervaring met andere rassenMarieta schreef:Niet alleen de boxerfokkers denk ik zo;-)
Fijn dat de klik er was .. nu nog even geduld, sterkte
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Is dat zo? Bij mijn ras wordt normaal gesproken eigenlijk standaard pas gekozen met 6 weken of soms nog later.Marieta schreef:Niet alleen de boxerfokkers denk ik zo;-)
Van de meeste fokkers die ik ken hoor ik ook weinig anders dan dat.
- Marieta
- Zeer actief
Bij ohana moesten we ook gelijk kieZen dat is dan wel 8 jaar geleden.

- iones
- Zeer actief
Ja idem hier! Ik hou van blesjes!yamie schreef:die met het meeste wit op zijn koppie![]()
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- annemick
- Zeer actief
Leuk dat de klik er is met de kleine puppert, nog even wat weekjes aftellen!
Zelf heb ik met 5 weken onder voorbehoud kunnen kiezen tussen de 2 laatste nog niet besproken teven, ik was later dan de andere nieuwe pupeigenaren.
Zelf heb ik met 5 weken onder voorbehoud kunnen kiezen tussen de 2 laatste nog niet besproken teven, ik was later dan de andere nieuwe pupeigenaren.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Bij mij speelt dat niet als ik pups heb. Wie het eerst komt, die het eerst maalt vind ik persoonlijk geen ideale manier van pups verdelen. Ik probeer in samenspraak met de pupkopers en zoals gezegd pas op zijn vroegst als de pups 6 weken oud zijn de best mogelijke matches te maken, waarbij de pupkoper zijn of haar top 3 mag doorgeven, en ik die verschillende lijstjes met mijn eigen idee over de verdeling naast elkaar leg. Dat heeft bij de nesten die ik tot nu toe gehad heeft heel goed gewerkt op deze manier.annemick schreef: Zelf heb ik met 5 weken onder voorbehoud kunnen kiezen tussen de 2 laatste nog niet besproken teven, ik was later dan de andere nieuwe pupeigenaren.
- annemick
- Zeer actief
Omdat de fokker in dit geval ook een teef wilde houden gaf hij mij met 8 weken nog de keus tussen de twee maar ik heb inderdaad niet de keus uit een heel nest gehad, hoewel ik al wat beperkter in mijn keus was omdat ik dit keer een teef wilde.LongFields schreef:Bij mij speelt dat niet als ik pups heb. Wie het eerst komt, die het eerst maalt vind ik persoonlijk geen ideale manier van pups verdelen. Ik probeer in samenspraak met de pupkopers en zoals gezegd pas op zijn vroegst als de pups 6 weken oud zijn de best mogelijke matches te maken, waarbij de pupkoper zijn of haar top 3 mag doorgeven, en ik die verschillende lijstjes met mijn eigen idee over de verdeling naast elkaar leg. Dat heeft bij de nesten die ik tot nu toe gehad heeft heel goed gewerkt op deze manier.annemick schreef: Zelf heb ik met 5 weken onder voorbehoud kunnen kiezen tussen de 2 laatste nog niet besproken teven, ik was later dan de andere nieuwe pupeigenaren.
Ook heb ik om emotionele redenen, wat natuurlijk niet altijd slim is, een bepaalde kleur genomen vanwege een vroegere boxer. Als de "klik" er niet was geweest had ik ook nog kunnen wachten en naar een andere fokker kunnen gaan.
De fokker heeft nog wel gewaarschuwd dat ze een pittig ding was bij het ophalen, kleinste van het nest die zich niet de kaas van het brood liet eten, heb haar toch genomen (kreeg haar dus ook mee aangezien ik al ervaring had met boxers) en ik zou geen ander gehad willen hebben maar dat is misschien meer geluk dan wijsheid.
- cuatro
- Actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
Ik zou ook in de eerste instantie afgaan op het karakter.
groetjes monique
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Zorro was op de foto al liefde op het eerste gezicht, met 11 dagen heeft hij heerlijk in mijn nek liggen slapen. De fokker heeft de definitieve keus uitgesteld tot 5 weken omdat ik niet zo'n shower ben. Gelukkig bleek het andere reutje mooier dus kwam Zorro met mij mee! Ik zoek de fokker en evt de combinatie uit en kies verder op gevoel - je kan er toch niet veel van zeggen hoe ze opdrogen.....
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Zorro was op de foto al liefde op het eerste gezicht, met 11 dagen heeft hij heerlijk in mijn nek liggen slapen. De fokker heeft de definitieve keus uitgesteld tot 5 weken omdat ik niet zo'n shower ben. Gelukkig bleek het andere reutje mooier dus kwam Zorro met mij mee! Ik zoek de fokker en evt de combinatie uit en kies verder op gevoel - je kan er toch niet veel van zeggen hoe ze opdrogen.....