Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare klachten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Rare klachten

Ongelezen bericht door Gollum »

Al 3 nachten kotst Gollum de hele vloer vol. Ik weet dat zij het is omdat ze van die dwangmatige handelingen heeft als ze misselijk is; ze likt het stucsel van de muur, de vloerbedekking likt ze (vond stukjes terug in de kots) en op de bank was een hele natte plek, van het likken denk ik want het rook niet naar urine. De misselijkheid begint 's avonds, tijdens het laatste rondje eet ze vrij dwangmatig gras (hele bossen achter elkaar, normaal neemt ze af en toe een hapje). Ik wacht dan nog een uur meestal maar dan kotst ze nog niet. Pas wanneer ik beneden kom de volgende ochtend liggen er overal plasjes kots.
Ze toont overdag niet ziek, ze speelt, eet, drinkt, poept en plast. Overdag eet ze ook geen gras op de manier waarop ze dat 's avonds doet. Ik heb haar gisteravond en de avond daarvoor maar een droge boterham gegeven om wat in haar maag te hebben, misschien kwam het door een lege maag. Maar helaas geen verschil.
Wat kan dat nou zijn? Ik wilde vanavond eigenlijk naar de dierenarts na het werk, ik heb de honden overdag maar naar mijn schoonouders gebracht zodat zij het in de gaten konden houden. Maar volgens hen is ze ook niet ziek. Morgen ben ik vrij, ik kan het nog een nachtje aankijken. Maar ik vind het zo raar :denken:
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Re: Rare klachten

Ongelezen bericht door wiebel »

legt ze misschien een link met dat het donker buiten is? verder kan ik niet echt wat verzinnen.

ik ben er laatst samen met vriendin achter gekomen dat haar hond niet buiten poept als het donker is(jonge hond)
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Vreemd zeg. Ze is natuurlijk niet heel erg ziek maar ik denk dat ik toch langs de dierenarts zou gaan. Misschien heeft ze wel een maagbeschermer nodig bijvoorbeeld. Of is er hormonaal iets aan de hand ofzo. Drie nachten op rij is wel veel, en het komt dus niet door een lege maag. Maar wie weet is het vannacht wel over. Nou beterschap toegewenst iig.
Gollum
Zeer actief

Fizgig schreef:Vreemd zeg. Ze is natuurlijk niet heel erg ziek maar ik denk dat ik toch langs de dierenarts zou gaan. Misschien heeft ze wel een maagbeschermer nodig bijvoorbeeld. Of is er hormonaal iets aan de hand ofzo. Drie nachten op rij is wel veel, en het komt dus niet door een lege maag. Maar wie weet is het vannacht wel over. Nou beterschap toegewenst iig.
Ja ik vind het zo raar. Vandaag heeft ze zich weer helemaal uitgeleefd bij oma en opa en vond het fantastisch dat ze daar was :19:
Haar poep ziet er goed uit, ze plast goed, eet prima, drinkt wel veel maar ik vraag me af of ik dat vind omdat ik zit te zoeken of dat ze altijd zoveel drinkt.

@wiebel; Gollum is al 6 en vrij stoicijns, ik kan me niet voorstellen waar ze een link met donker/misselijk heeft gelegd.
Zou het van stress van Mika kunnen komen misschien? Mika spookt soms wel 's nachts en jat dingen.. Maar dat vind ik ook weer vergezocht.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Hoe laat krijgt ze dan eten? dus het is niet van een lege maag? is haar ontlasting wel goed?
hoe is het nu?
Gollum
Zeer actief

Jacq schreef:Hoe laat krijgt ze dan eten? dus het is niet van een lege maag? is haar ontlasting wel goed?
hoe is het nu?
Ze krijgt meestal zo rond een uur of 18.00 eten en de volgende ochtend rond een uur of 8. Ontlasting is ook altijd goed. De dag na mijn laatste bericht was alles plots weer goed, niet misselijk en niet gespuugd. Gister dacht ik wat bloeed in haar ontlasting te zien dus hup naar de dierenarts. Die heeft een inwendig onderzoek gedaan en alles bevoelt maar niks aan de hand. De ontlasting daarna was weer goed :19:
Ik zal ze maar weer ontwormen, dat was het enige wat de dierenarts kon verzinnen.
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:Is ze gecastreerd of nog intact?
Ze is gecastreerd.
Fizgig
Zeer actief

Ik weet het niet zeker maar kunnen honden ook niet gewoon een buikvirus hebben zoals wij? Een buikgriep dus zeg maar. Want zo klinkt het eigenlijk wel een beetje. Dat is ook in een paar dagen over. En is ze op giardia getest? Ik denk dat ik het hier ook maar weer laat checken want ik vind de windjes nogal stinken soms.
Gollum
Zeer actief

Fizgig schreef:Ik weet het niet zeker maar kunnen honden ook niet gewoon een buikvirus hebben zoals wij? Een buikgriep dus zeg maar. Want zo klinkt het eigenlijk wel een beetje. Dat is ook in een paar dagen over. En is ze op giardia getest? Ik denk dat ik het hier ook maar weer laat checken want ik vind de windjes nogal stinken soms.
Nee, dan zou ze diarree moeten hebben en haar ontlasting is altijd mooi stevig..
Buikgriepje zou misschien kunnen maar waarom dan alleen 's nachts misselijk? En verder niet ziek, geen koorts, plast, poept, eet en drinkt normaal :19:
Fizgig
Zeer actief

Heel gek inderdaad. Zou ze niet iets gegeten kunnen hebben bij je in huis ofzo, zit ik nog te denken. Dat ze er elke avond wat van ging snoepen ofzo. Shelly is een meester in het verstoppen van gepikte dingen. Ze vergeet vaak zelf waar ze het verstopt heeft gelukkig en dan vind ik het, met bacterieleven en al. Het is maar een idee hoor, alleen kotsen wijst op misselijkheid, lijkt mij. En dat kan ook komen door iets wat ze gegeten hebben. Maar dat is wel vergezocht. Als het nou nog eens gebeurt, is het misschien een idee om het te bespreken met je dierenarts. Hoop dat het hierbij blijft!
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Zou er niet iets in haar maag kunnen zitten wat de maag irriteert?
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Wat voor soort voer geef je?
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Fizgig schreef:Heel gek inderdaad. Zou ze niet iets gegeten kunnen hebben bij je in huis ofzo, zit ik nog te denken. Dat ze er elke avond wat van ging snoepen ofzo. Shelly is een meester in het verstoppen van gepikte dingen. Ze vergeet vaak zelf waar ze het verstopt heeft gelukkig en dan vind ik het, met bacterieleven en al. Het is maar een idee hoor, alleen kotsen wijst op misselijkheid, lijkt mij. En dat kan ook komen door iets wat ze gegeten hebben. Maar dat is wel vergezocht. Als het nou nog eens gebeurt, is het misschien een idee om het te bespreken met je dierenarts. Hoop dat het hierbij blijft!
Ja dat is zeker dat ze wat binnengekregen heeft, ze heeft stukjes uit het tapijt en de muur gelikt, het zou best kunnen dat een stukje stucsel of een draadje van het tapijt haar irriteerde. Maar ze was al misselijk daarvoor want anders likt ze niet zo dwangmatig.

@Fizgig; Gollum pikt en verstopt niet, die is zo braaf (of een beetje dom). Ik ben wel eens een zak pepernoten vergeten op de grond, de volgende dag lag het er nog. Mika is wel een pikker en verstopper en ik kan me zo voorstellen dat als het toch al gepikt is Gol misschien ook een hapje wilt. Ik zal m'n huis eens goed schoonmaken en kijken naar restjes :F:

@Rami; ik voer de laatste tijd smuldier afgewisseld met andere merken kvv.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zou het kunnen zijn dat het voer wat te vet is voor Gollum? Dat ze dus misselijk wordt na het eten.
Smuldier geeft hier ook nog wel eens problemen.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Rami schreef:Zou het kunnen zijn dat het voer wat te vet is voor Gollum? Dat ze dus misselijk wordt na het eten.
Smuldier geeft hier ook nog wel eens problemen.
Nou, wie weet. De laatste keer dat ze zo heftig misselijk was had ik haar te vette geit gevoerd. Maar dan zou er verschil in vetheid in de pakjes moeten zitten want normaal heeft ze dat niet van smuldier..
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”