Ga weg! Het is november, jullie seizoen is over!!
En nu wachten op vriendlief om hem er uit te draaien. Heb ooit 1x zelf iets verkeerd gedaan waardoor de kop bleef zitten, dus ik doe het niet meer.
Vieze beesten, brrrrrr!
Moderator: moderatorteam

Waar ligt TeekCity?? Ik zou er haast even langs rijden.Tara schreef:Ik heb er gisteren ook nog eentje van mijn hondenkind afgehaald, dus het is echt nog niet over.![]()
En zolang het niet weken achtereen tien graden blijft vriezen zonder dat er sneeuw valt, zie ik het zo snel nog niet over zijn ook.
Maar even los daarvan, wat lopen jullie toch allemaal moeilijk te doen zeg. Pak gewoon een tekenlassootje, of zo'n O'Tom dinges, en haal die teek er uit.
Als de kop eens een keer blijft zitten vergaat de wereld ook niet hoor. Het lichaam werkt het er zelf wel een keer uit.
Hier in Teekcity kan ik ze er wel bijna blind uithalen, en soms gaan ze stuk. Tja... jammer dan.
Ik zit net voor de gein even te kijken wat internet zegt over het verwijderen van teken.Meghan schreef:Hier trouwens ook geen problemen om ze eruit te halen. Zo'n haakje heb ik ook en hop, weg met 't vieze ding.
Als ik thuis ben verbrand ik hem
Haha neeIrisz schreef:Ik zit net voor de gein even te kijken wat internet zegt over het verwijderen van teken.Meghan schreef:Hier trouwens ook geen problemen om ze eruit te halen. Zo'n haakje heb ik ook en hop, weg met 't vieze ding.
Als ik thuis ben verbrand ik hem
De samenvatting is ongeveer: "Draai met de klok mee, draai tegen de klok in, NOOIT draaien, trekken met koevoet, niet trekken ivm hoofd wat kan blijven zitten, nooit met de hand doen, ZO verwijder je teken met de hand...."![]()
En dan is het vreemd dat ik het niet meer weet???
Safari schreef:Jeetje nu nog*kippenvelsmily*
ik heb een paar weken terug, voor het eerst in mijn leven, er 1 gevonden en er zelf uitgedraaid. Ik griezel er nog van want ik moest natuurlijk naar het beestje kijken of kop en pootjes er nog aan zaten. Dan gaat mijn fantasie met me op de loop want ik zag al voor me hoe hij uit de tang sprong en in mijn gezicht belande.

O ja, ga jij het nog even erger makenjosefientje schreef:Safari schreef:Jeetje nu nog*kippenvelsmily*
ik heb een paar weken terug, voor het eerst in mijn leven, er 1 gevonden en er zelf uitgedraaid. Ik griezel er nog van want ik moest natuurlijk naar het beestje kijken of kop en pootjes er nog aan zaten. Dan gaat mijn fantasie met me op de loop want ik zag al voor me hoe hij uit de tang sprong en in mijn gezicht belande.
Sorry maar:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
mooi scenario voor een horrorfilm, en dat ze dan ook groter worden![]()
Ik heb 't zojuist ook zelf gedaan! Ben een geëmancipeerd vrouw, dus ik moet zelf een teek eruit kunnen draaien.Safari schreef: Ik was in ieder geval trots op mijzelf omdat ik niet op mijn man had gewacht.
Irisz schreef:Ik heb 't zojuist ook zelf gedaan! Ben een geëmancipeerd vrouw, dus ik moet zelf een teek eruit kunnen draaien.Safari schreef: Ik was in ieder geval trots op mijzelf omdat ik niet op mijn man had gewacht.
Irisz schreef:Ik heb 't zojuist ook zelf gedaan! Ben een geëmancipeerd vrouw, dus ik moet zelf een teek eruit kunnen draaien.Safari schreef: Ik was in ieder geval trots op mijzelf omdat ik niet op mijn man had gewacht.

Die heb ik ook, ideaal! Ik heb er zelfs een teek mee uit een mensentepel verwijderdkipo schreef:Ik heb deze en ik zweer erbij, nooit meer achterblijvende koppen!
http://www.huisdierenshop.nu/otom-tekenhaak-p-5532.html
Ja misschien is dat zo.Sarah5 schreef:Met de blote hand uitdraaien doe ik echt niet. Ik vind het smerig maar belangrijker nog om wat meer grip te hebben op de teek ben je toch geneigd iets te knijpen waardoor de teek sneller zijn speeksel uitspuugt in je hond en juist daarin in zit de ziekte van Lyme

Tara schreef:Laat ik eens een schokkende mededeling doen, teken zijn er altijd.
Ik heb een paar jaar geleden, hartje winter in een stijfbevroren wereld in Steenbergen nog teken opgepikt.
Dat waren niet de gewone teken zoals wij ze hier kennen, maar van die middellandsezeeteken.
Zulke dus:
Die kunnen blijkbaar nog even wat meer kou hebben, en bovendien worden ze fors groter dan de gewone teken.
Hou er maar rekening mee dat dit de nieuwe trend is, en dat je dus ALTIJD je honden en jezelf goed moet blijven controleren.
Een pak sneeuw doet ze alvast niet de das om, dat isoleert alleen maar, en onder die sneeuw kunnen ze het heel lang uitzingen tot het weer wat warmer wordt.

Jij woont ook een beetje westelijk, of niet? Ik heb het idee dat dat ook nog verschil maakt.alm@ schreef:Balen zeg. Ik heb hier het hele jaar nog geen teek gezien of geplukt
Naast Zandvoort zeg maarIrisz schreef:Jij woont ook een beetje westelijk, of niet? Ik heb het idee dat dat ook nog verschil maakt.alm@ schreef:Balen zeg. Ik heb hier het hele jaar nog geen teek gezien of geplukt
Het maakt hier zelfs verschil naar welk bos ik ga. In het ene bos is het veel drukker met de teken dan in het andere.