Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weer nekhernia [UPDATE]
Moderator: moderatorteam
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
- Aantal honden: 1
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Re: Weer nekhernia [UPDATE]
Oei............. heel voorzichtig, durf het bijna niet, maar toch optimisch zijn? Het is in ieder geval al echt zalig, dat Knoepie wat aan de slaap toe kan geven. Pffff, arm beestje.......

- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Beterschap voor Knoeppie, klinkt heel pijnlijk allemaal, hopelijk gaat het nu de goede kant op, zal hard duimen! 
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Oeh wat naar zeg, en pijnlijk ook voor Knoeppie. Hoop dat ze zich snel beter voelt.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Wat sneu, fijn dat ze weer iets opknapt en heeft geslapen, arm dier. Sterkte!
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Jip heeft begin dit jaar ook de diagnose nekhernia gehad. Omdat dat met rust over kon gaan volgens mij DA heb ik haar toen 6 weken rustig gehouden. En inderdaad, het ging een stuk beter. Dus we zijn weer rustig gaan sporten wat allemaal goed leek te gaan. Maar na een paar maanden was het weer mis. Toen ben ik naar een fysiotherapeut gegaan. Bleek helemaal geen hernia te zijn maar twee wervels in de nek en rug die niet goed zaken. Met name die in haar rug veroorzaakte de pijn, die ze dus wel bij haar nek aan gaf.
Nu gaat het super goed. We zijn langzaam op aan het bouwen met behendigheid en dat gaat ook met sprongen vooruit.
Ik zou dus zeker overwegen om haar door zo iemand goed na te laten kijken. Ik ga zelf naar Victor Hoogma en die man is echt geweldig. De kleinste dingen ziet hij
Nu gaat het super goed. We zijn langzaam op aan het bouwen met behendigheid en dat gaat ook met sprongen vooruit.
Ik zou dus zeker overwegen om haar door zo iemand goed na te laten kijken. Ik ga zelf naar Victor Hoogma en die man is echt geweldig. De kleinste dingen ziet hij
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Vorig jaar ben ik naar dr. Aharon geweest, er zaten idd wervels scheel in haar nek en rug, ze is gekraakt en knapte binnen 4 dagen op van een hond die we eigenlijk hadden willen laten gaan tot hoe ze ooit was, echt waanzinnig snel!Lysette schreef:Jip heeft begin dit jaar ook de diagnose nekhernia gehad. Omdat dat met rust over kon gaan volgens mij DA heb ik haar toen 6 weken rustig gehouden. En inderdaad, het ging een stuk beter. Dus we zijn weer rustig gaan sporten wat allemaal goed leek te gaan. Maar na een paar maanden was het weer mis. Toen ben ik naar een fysiotherapeut gegaan. Bleek helemaal geen hernia te zijn maar twee wervels in de nek en rug die niet goed zaken. Met name die in haar rug veroorzaakte de pijn, die ze dus wel bij haar nek aan gaf.
Nu wil ik het eerst de kans geven te genezen, zoals het er nu uit ziet lijkt het de goede kant op te gaan, ze piept bijna niet meer en slaapt heel veel, ze ligt momenteel zelfs weer helemaal opgerolt zoals altijd te slapen. Lopen wil ze niet echt, alleen een plasje op de hoek en dan wil ze terug, ze staat ook nog wat krom en trekt soms met haar nek maar al met al lijken we de goede kant op te gaan.
Als het woensdag niet duidelijk veel verbeterd is bel ik dr. Aharon (http://www.kreupeldier.nl) en laat ik haar kraken.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan het dan überhaupt wel een nekhernia zijn als ze zo is opgeknapt met het kraken?Knoeppie schreef:Vorig jaar ben ik naar dr. Aharon geweest, er zaten idd wervels scheel in haar nek en rug, ze is gekraakt en knapte binnen 4 dagen op van een hond die we eigenlijk hadden willen laten gaan tot hoe ze ooit was, echt waanzinnig snel!Lysette schreef:Jip heeft begin dit jaar ook de diagnose nekhernia gehad. Omdat dat met rust over kon gaan volgens mij DA heb ik haar toen 6 weken rustig gehouden. En inderdaad, het ging een stuk beter. Dus we zijn weer rustig gaan sporten wat allemaal goed leek te gaan. Maar na een paar maanden was het weer mis. Toen ben ik naar een fysiotherapeut gegaan. Bleek helemaal geen hernia te zijn maar twee wervels in de nek en rug die niet goed zaken. Met name die in haar rug veroorzaakte de pijn, die ze dus wel bij haar nek aan gaf.
Nu wil ik het eerst de kans geven te genezen, zoals het er nu uit ziet lijkt het de goede kant op te gaan, ze piept bijna niet meer en slaapt heel veel, ze ligt momenteel zelfs weer helemaal opgerolt zoals altijd te slapen. Lopen wil ze niet echt, alleen een plasje op de hoek en dan wil ze terug, ze staat ook nog wat krom en trekt soms met haar nek maar al met al lijken we de goede kant op te gaan.
Als het woensdag niet duidelijk veel verbeterd is bel ik dr. Aharon (http://www.kreupeldier.nl) en laat ik haar kraken.
Ik zou het sowieso doen. Als er wervels niet goed staan gaan die niet vanzelf goed staan lijkt mij.
Wel fijn dat het wat beter gaat! Het is zo sneu als ze zo'n last hebben
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Een hernia (bij honden?) is terug te duwen dmv kraken, aldus dr. Aharon. Ik heb er verder geen weet van hoor, ik zie alleen wat ik zie...Lysette schreef:Kan het dan überhaupt wel een nekhernia zijn als ze zo is opgeknapt met het kraken?Knoeppie schreef:Vorig jaar ben ik naar dr. Aharon geweest, er zaten idd wervels scheel in haar nek en rug, ze is gekraakt en knapte binnen 4 dagen op van een hond die we eigenlijk hadden willen laten gaan tot hoe ze ooit was, echt waanzinnig snel!Lysette schreef:Jip heeft begin dit jaar ook de diagnose nekhernia gehad. Omdat dat met rust over kon gaan volgens mij DA heb ik haar toen 6 weken rustig gehouden. En inderdaad, het ging een stuk beter. Dus we zijn weer rustig gaan sporten wat allemaal goed leek te gaan. Maar na een paar maanden was het weer mis. Toen ben ik naar een fysiotherapeut gegaan. Bleek helemaal geen hernia te zijn maar twee wervels in de nek en rug die niet goed zaken. Met name die in haar rug veroorzaakte de pijn, die ze dus wel bij haar nek aan gaf.
Ik zou het sowieso doen. Als er wervels niet goed staan gaan die niet vanzelf goed staan lijkt mij.
Wel fijn dat het wat beter gaat! Het is zo sneu als ze zo'n last hebben
Ik geef Knoep tot woensdag om te herstellen en dan bel ik als dat nodig is.
Groetjes Michaëla en Knoeppie