Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond doet heel anders tegen honden bij iemand anders?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Hond doet heel anders tegen honden bij iemand anders?

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau, dus. Mijn moeder laat hem uit uit als ik om wat voor reden ook niet kan.
Bij mij luistert Beau ontzettend goed. Een opdracht is een opdracht, dat voert hij 9 van de 10 keer strak op. Bij mijn moeder is hij veel meer ondeugend, niet luisteren, weg rennen etc. zij laat hem dus alleen maar los als zr met de fiets is. Nou, makkelijk, verschil tussen twee verschillende personen met een andere aanpak. Een hondenliefhebber en de andere totaal niet. Maar, nu komt mijn 'probleem'.

Beau is bij mij echt een klootzak naar andere honden, aan de riem vooral. Uitvallen of borstelen, stijf lopen, brommen etc. Hij is op zich wel af te leiden/te corrigeren, maar hij heeft me ook eens een knauw gegeven omdat ik hem te onverwacht moment zijn halsband pakte. En bij mijn moeder? Poeslief. Maar tegen 1 hond valt hij uit, daar heeft hij echt een schijthekel aan (bij die hond heeft hij mij ook gebeten). Voor de rest gooit ze hem los en hij mag van haar bij alle honden buurten en er gaat nooit wat fout. Terwijl ik hem (angstvallig) vasthoudt en bij me roep en hij is bij mij vaker gegrepen. Tegenwoordig zorg ik er wel voor dat hij niet meer gegrepen wordt, maar toch is hij nog steeds onaardiger tegen honden (en mensen) in mijn buurt dan in die van mijn moeder.

Thuis trekt hij zich helemaal aan mij op, ik ben zijn zelfgekozen persoon en dat is voor hem geen discussiepunt en hij luistert altijd naar me. Ligt het aan mijn eigen spanning die ik voel als er een andere hond komt? De angst dat hij gegrepen wordt? Mijn onzekerheid dat ik niet juist reageer? Waarom is dit?
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Re: Hond doet heel anders tegen honden bij iemand anders?

Ja, ja, dat klopt. Ik doel op dat gedrag wat hij bij Hoppa deed. Het is ook niet dat hij het ALTIJD doet, maar wel te vaak.
Afbeelding
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Misschien probeert de hond jou te beschermen / jou op te eisen omdat jij zijn baasje bent,

Bij jou moeder heeft hij dat misschien niet zo?

Moeilijk in te schatten vanachter een Pc, maar jou hondje zou hierin niet de eerste zijn ;)
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Hilde schreef:Nou, makkelijk, verschil tussen twee verschillende personen met een andere aanpak.
Volgens mij geldt dat ook bij het loslopen en ontmoeten met andere honden.
Tijdens de oudejaarswandeling trouwens niets van gemerkt, want toen was jij er toch ook bij.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dat angstvallig vasthouden voelt meneer dondersgoed. laat dat eens weg en dwing jezelf relaxed te blijven, kijken of het dan nog zo is
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ben je er wel eens bij als je moeder hem uitlaat en is Beau dan ook echt anders naar andere honden?
Want misschien is Beau wel hetzelfde naar andere honden, maar ervaren jullie het beiden gewoon anders.
Misschien pik jij de signalen er eerder uit of relativeert je moeder die signalen meer
(net als in dit topic, dat je op bepaald gedrag van Beau stuitte terwijl Nanna dat helemaal niet zo ervaarde).
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Hilde
Zeer actief

massam schreef:dat angstvallig vasthouden voelt meneer dondersgoed. laat dat eens weg en dwing jezelf relaxed te blijven, kijken of het dan nog zo is
Dat is ontzettend moeilijk.. Hij voelt het allerkleinste beetje spanning al.

En klopt, ik was ook met B op die wandeling.
Ik wandel nooit met mijn moeder en Beau, zij vindt dat ik te strak ben met Beau en ik vind haar te los dus dan ergeren we ons dood :F: Maar het zou prima kunnen dat ik gewoon aan het miepen ben.. Doe ik het wel goed etc :oeps:
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Nanna schreef:
Danoontje powerrr schreef: (net als in dit topic, dat je op bepaald gedrag van Beau stuitte terwijl Nanna dat helemaal niet zo ervaarde).
Beau voelde zich ongemakkelijk, maar dat lijkt me normaal als een vreemde reu aan je hol komt snuffelen ;-)
Hij liep wat op houten pootjes en bromde wat maar probeerde geen moment om uit te vallen of zich anderzins agressief te gedragen.
Geen zorgen dus, hoor ;-)
Nee, zo bedoelde ik het niet. Maar ts geeft aan dat de hond bij de een anders is als bij de ander.
Misschien is dat niet zo: misschien vind zij bepaald gedrag gewoon eerder spannend (''als er maar niets gebeurt'').
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Oh haha herkenbaar. Ik keek mijn moeder vol ongeloof aan toen ze vertelde dat ze onze wijlen terrier Bas met een Rotweiler had laten spelen :O: . Bas was een hond met een gebruiksaanwijzing van hier tot tokia en ondanksdat ik hem ook lang niet overal bij vandaan hield, had ik niet een Rotweiler voor hem uitgekozen als speelmaatje. Puur omdat ik wist hoe hij kon zijn en ik ook wist dat Rotweilers bij hem ook behoorlijk konden triggeren.

Gewoon samen lopen met je moeder en als zij de hond heeft lekker haar ding laten doen. Ik heb dat ook moeten leren met mijn vriend. Die is veel minder streng op bepaalde punten en in begin vond ik dat wel eens vervelend. Maar ach ze doen het samen ook prima en de wereld is nog nooit vergaan, dus ik geniet en kijk gewoon naar hun andere maar ook zeer goede interactie. Overigens heb ik niet het idee dat Kay anders reageerd bij 1 van ons. Kay laat zich wat dat betreft niet zo van de wijs brengen door ons als hij anders hond stom vind, dan is die stom, maakt niet uit met wie hij loopt.
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

heel herkenbaar hilde
dus lees dit topic ff mee
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Danoontje powerrr schreef:
Nanna schreef:
Danoontje powerrr schreef: (net als in dit topic, dat je op bepaald gedrag van Beau stuitte terwijl Nanna dat helemaal niet zo ervaarde).
Beau voelde zich ongemakkelijk, maar dat lijkt me normaal als een vreemde reu aan je hol komt snuffelen ;-)
Hij liep wat op houten pootjes en bromde wat maar probeerde geen moment om uit te vallen of zich anderzins agressief te gedragen.
Geen zorgen dus, hoor ;-)
Nee, zo bedoelde ik het niet. Maar ts geeft aan dat de hond bij de een anders is als bij de ander.
Misschien is dat niet zo: misschien vind zij bepaald gedrag gewoon eerder spannend (''als er maar niets gebeurt'').
Dat herken ik, zit meer op signalen te letten en gepats. Meer ook omdat het wel eens knokken werd. Dus heb ik een instelling gekregen van gewoon niet met vreemde honden contact hebben. Hij is toch niet van het spelen.
Pa was daar makkelijk in, en liet het gewoon gaan. Tenzij hij zag dat een ander zijn hond bij zich riep dan deed hij dat net zo. Hij let ook gewoon niet op gedrag en loopt door. 1x hebben hij en een ander baasje een verkeerde inschatting gemaakt. De honden moesten elkaar dus niet en daar is pa behoorlijk van geschrokken omdat hij ineens een hele andere kant van de hond zag. Daarna snapte hij waarom ik liever de hond terug bij me roep dan het allemaal maar laat gaan.
Overigens geen schade aan de honden toen, wel aan pa.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Misschien hou jij er teveel rekening mee, dat pikt die hond op en dat zie je in zijn gedrag.
Het valt me namelijk ook altijd op dat mensen die ergens uit een schuur een Stafford halen en nergens rekening mee houden, de sociaalste Staffies hebben :scratch:
Afbeelding
larissa
Actief
Mijn ras(sen): beagles
Contacteer:

Ongelezen bericht door larissa »

Ik heb het met onze beagles ook en ik denk dat het zeker te maken heeft met het anticiperen. Wij houden overal rekening mee en niet omdat we bang zijn dat ze gegrepen worden, maar om te voorkomen, dat ze dit achterlijke gedrag vertonen. Terwijl de eerste de beste die zich nog nooit in een hond heeft verdiept overal mee weg lijkt te komen, haha. Vind ik soms best frustrerend!
Maar probeer zo ontspannen mogelijk te lopen en probeer je hoofd leeg te maken, zodra je een andere hond ziet, zul je zien dat het vanzelf beter gaat.
Ik blijf even meelezen!
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

larissa schreef:Ik heb het met onze beagles ook en ik denk dat het zeker te maken heeft met het anticiperen. Wij houden overal rekening mee en niet omdat we bang zijn dat ze gegrepen worden, maar om te voorkomen, dat ze dit achterlijke gedrag vertonen. Terwijl de eerste de beste die zich nog nooit in een hond heeft verdiept overal mee weg lijkt te komen, haha. Vind ik soms best frustrerend!
Maar probeer zo ontspannen mogelijk te lopen en probeer je hoofd leeg te maken, zodra je een andere hond ziet, zul je zien dat het vanzelf beter gaat.
Ik blijf even meelezen!
ja hier hadden we het vorige week nog over he lariss
Afbeelding
larissa
Actief
Mijn ras(sen): beagles
Contacteer:

Ongelezen bericht door larissa »

Had het er gister ook nog met een andere hondenbezitter over en het blijft af en toe toch een raadsel, waarom ze bij de ene hond wél zo reageren en de andere niet?
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

larissa schreef:Had het er gister ook nog met een andere hondenbezitter over en het blijft af en toe toch een raadsel, waarom ze bij de ene hond wél zo reageren en de andere niet?
ja bij de meeste honden kan ik het wel begrijpen bepaalde lichaams houding of uitval gedrag maar er zitten indd ook honden tussen waar bij ik denk schiet mij maar lek waarom reageren ze daar nou weer op
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik weet het niet. Shelly en Bruno kunnen ook uitvallen en blaffen aan de lijn naar andere honden. Maar, als ik dat kan voorkomen, beginnen de andere honden wel en gaan ze toch nog. Hier in Wormerveer lopen veel kleine hondjes die snel blaffen.

Maar goed. Ze zeggen dan dat je hond kan aanvoelen dat je je nerveus maakt dat ze gaan uitvallen. Maarrr ik lees ook wel dat als je hond uitvalt aan de lijn, hij dat doet omdat ie zich daar sterker voelt. Hij voelt zich doordat jij aan hem vast zit zekerder om uit te vallen. Als ze loslopen, zijn ze meestal veel socialer. Dus dan maakt het toch niet uit hoe jij je voelt? Misschien voelt jouw hond zich wel sterker bij jou dan bij je moeder en durft ie bij jou wel uit te vallen. Los is ie al minder dapper, nou, da's alleen maar goed.

Bruno kan wel gaan knokken dus die zou ik ook niet aan iemand meegeven die denkt dat het wel losloopt. Dan mag ik de rekening van de dierenarts betalen namelijk. Ontspannen omgaan met je hond, okee, een onverantwoord risico nemen, niet okee.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”