Al vanaf dat Lizzie een pup is kom ik met een redelijk "vaste" groep van honden op het hondenveld. Lizzie komt daar altijd graag en de sfeer onder de honden is erg gemoedelijk. Al jaren is de xherder James de onbetwiste leider van de groep. Hij zorgt er met een oogopslag voor dat het rustig blijft. Bij nieuwe honden maakt hij even de verhoudingen duidelijk (zonder te vechten over het algemeen). Ik kom er dus sinds ik Lizzie heb en in die tijd heb ik nu 4 vechtpartijen meegemaakt. Alle vier omdat een andere reu opdringerig was naar Lizzie. Ik heb hem nog nooit om andere teefjes zien vechten. Sommige reuen mogen overigens wel opdringerig zijn naar Lizzie. Lizzie mag met de meeste andere reuen spelen (met sommige echt niet), maar niet vrijen. Nu is Lizze zo'n beetje de enige niet gecastreerde teef die op het veld komt. is Lizzie daarom zo belangrijk?
Ik zou graag weten waarom James zo gebrand is op Lizzie . hij houdt haar ook constant in de gaten (Lizzie is overigens ook erg respectvol naar hem, begroet hem het eerste, likt zijn bek). (dit is dus verder geen probleem maar meer voor mezlef vroeg ik het af)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"roedelperikelen" waarom is dit zo?
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: "roedelperikelen" waarom is dit zo?
Of het per se te maken heeft dat ze de enige intacte teef is weet ik niet. Met sommige honden is die klik er gewoon. Kay heeft dat met een aantal gecastreerde reuen (wijlen duitse herder Mano en met stabijna Sieb). Maar overigens ook voor een gecastreerde teef (Dobby de kruizing jachthond)Die ziet of zag hij van kilometers afstand. Hij kent ze overigens ook bij naam. En hij gaat voor ze door het vuur en kan zorgeloos met ze spelen en ze kunnen nooit wat fout doen. Tja sommige honden zijn gewoon erg leuk?

-
Neeltje
Re: "roedelperikelen" waarom is dit zo?
Speciale vriendjes. Die doen alles voor elkaar.