Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een wat apart menu
Moderator: moderatorteam
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Re: een wat apart menu
Als Dior echt te mager wordt dan krijgt ze pannekoeken. Helpt perfect.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
Mijn mechel teef van 30kilo heeft tot ze 3 jaar was 1100gr Barf of Smuldier gehad.
Nu is ze 5 een eet nog maar 600gram.
Ze is ook heel erg lang mager geweest.
Mijn mechel reu van 1.5 jaar weegt nu 42kilo en eet 1kilo per dag, is minder schraal als mijn teef op die leeftijd maar je kunt wel zijn ribben zien.
Heb je lotgering wel eens geprobeerd? Werkte hier erg goed al kregen ze het hier erbij.
Nu is ze 5 een eet nog maar 600gram.
Ze is ook heel erg lang mager geweest.
Mijn mechel reu van 1.5 jaar weegt nu 42kilo en eet 1kilo per dag, is minder schraal als mijn teef op die leeftijd maar je kunt wel zijn ribben zien.
Heb je lotgering wel eens geprobeerd? Werkte hier erg goed al kregen ze het hier erbij.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ach goss....aman.en.don schreef:
Dit was daro een week geleden. Hij had iets van een splinter bij de wortel van zijn kies die ontstoken was. Die is getrokken maar heeft toch voor absessen gezorgt in de lymfklieren en hij had een en al oedeem door de verstopte lymfklieren. Nu ziet hij er gelukkig weer redelijk uit en is het vocht weg. Hij heeft onder zijn kaak nog wel 3 kleine absessen die hopelijk vrijdag bij de controle weer kleiner zijn door de ab
Kan het niet zo heel goed zien, maar daar oogt hij idd. wat mager...
Ik las hier ergens het advies van Lotgering voeren, dat voer ik ook en daar hoef je niet zoveel van te voeren dus zeker voor een hond die wat meer body moet krijgen zou het een goede optie zijn.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je!aman.en.don schreef:xavi is echt prachtig!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
Lotgering, waar kan je dat kopen?
Wel opvallend dat de reacties hier vrij positief zijn en op barfplaats heel erg negatief.
Wel opvallend dat de reacties hier vrij positief zijn en op barfplaats heel erg negatief.
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Bedan was ook mager, hij at zo'n 2 kilo per dag en kwam daar langzaam op aan. Hij was 56 cm hoog en woog toen hij 13 maanden was 25,5 kilo.
Dieber is even groot en heeft nooit meer dan 1 kilo per dag gegeten, ze krijgt nu zo'n 800 gram per dag en weegt 26 kilo.
Sommige honden hebben gewoon veel nodig, Bedan was een stuiterbal en verbranden al zijn eten.
Dieber is even groot en heeft nooit meer dan 1 kilo per dag gegeten, ze krijgt nu zo'n 800 gram per dag en weegt 26 kilo.
Sommige honden hebben gewoon veel nodig, Bedan was een stuiterbal en verbranden al zijn eten.

- dagmar88
- Zeer actief
aman.en.don schreef:Lotgering, waar kan je dat kopen?
Zal dat altijd als eerste proberen bij mijn dieren.
Maar niet voor iedere hond werkt dat en dan moet je ook niet aan blijven modderen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.lotgering.nl/WaarKopen.aspxaman.en.don schreef:Lotgering, waar kan je dat kopen?

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
PciesInge O schreef:dat is omdat er hier nog iets of wat genuanceerd gedacht wordt en niet zo bloedjefanatiek als op barfplaats.aman.en.don schreef: Wel opvallend dat de reacties hier vrij positief zijn en op barfplaats heel erg negatief.
Lotgering bestel ik trouwens online bij ze zelf. Het wordt aan huis bezorgd, ideaal.
Het is inderdaad een stuk vetter dan de meeste kvv (zo mag Lotgering overigens officieel niet heten). Als Skadi van smuldier twee bakjes van 400 gram nodig heeft, heeft ze aan een rol Lotgering van 500 gram genoeg. Daarnaast geef ik ook elke dag wat botwerk in de vorm van kippekarkasjes of lamsribben (ook behoorlijk vet). Op die combi doet ze het goed.
Ik zou wel minstens vier diersoorten voeren. Maar dat kan ik nergens op baseren, is enkel gevoel. Naast Lotgering voer ik een maal per week een penslap van een kilo, en een maal per week een forse zalmkop. Met alle snoepjes en soms wat menseneten of fruit er bij doet ze het hierop fantastisch.
Sinds ik haar botwerk geef bij het eten is het trouwens ook afgelopen met het galkotsen 's morgens, waar ik toen een bruine boterham tegen gaf in de ochtend.
Site van Lotgering
Overigens heb ik ook wel eens gehoord dat bij honden die écht moeilijk aankwamen het kan schelen in de voermomenten. Sommigen zweren bij twee keer per dag, anderen juist bij OM de dag. Ik denk persoonlijk dat het per hond verschilt wat werkt en dat je dat dus moet zien uit te vogelen
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Loek
- Zeer actief
Eigenlijk is het heel simpel, een menu is goed als je hond keurig poept, geen vachtproblemen krijgt, niet uit zijn bek gaat stinken en netjes op gewicht blijft en barst van de energie
Niet iedere hond doet het goed op vlees en niet iedere hond doet het goed op brok.
Niet iedere hond doet het goed op vlees en niet iedere hond doet het goed op brok.
- aman.en.don
- Zeer actief
Op dit moment glimt zijn vacht, poept goed, barst van de energie maar in zijn bek heb ik nog niet geroken hihi. Denk dat het wel goed gaat dan
- aman.en.don
- Zeer actief
Vanmiddag weer bij de da geweest en daro is nog steeds ziek helaas. 39,7 koorts ondanks dat de abcessen wel kleiner zijn. Word er beetje wanhopig van. Pfff weer langer aan de ab en langer wachten voor het poep onderzoek
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Samara ( windhond) van mij was ook heel erg schraal... die heb ik een tijd kvv gevoerd maar ik kon meer dan een kilo geven en dan nog kwam er niets aan.. ik heb op een gegeven moment het advies gekregen van een andere windhonden eigenaar om eens cavom erbij tevoeren, dat is een geperste wat vettere brok, helaas wel aardig wat granen maarja je probeer wat.... die deed het dus helemaal prima op een combi van cavom en kvv.
Samara was een hond die je kon overvoeren dus als ik haar teveel eten gaf sloef ze de dag erna de maaltijd gewoon over... in het begin wordt je daar gestoord van maar het was niet anders... door de cavom bleef het op acceptabel schraal
Esperanza van mij is ook schraal, ze was heel erg mager toen ze kwam maar nu is ze schraal en er komt ook weinig bij.. cavom kan ze niet eten en nu heb ik meradog lam en rijst en die doet het daar weer prima op, ook elke dag wat smuldier....
Samara was een hond die je kon overvoeren dus als ik haar teveel eten gaf sloef ze de dag erna de maaltijd gewoon over... in het begin wordt je daar gestoord van maar het was niet anders... door de cavom bleef het op acceptabel schraal
Esperanza van mij is ook schraal, ze was heel erg mager toen ze kwam maar nu is ze schraal en er komt ook weinig bij.. cavom kan ze niet eten en nu heb ik meradog lam en rijst en die doet het daar weer prima op, ook elke dag wat smuldier....