Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Glucosamine

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Glucosamine

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nu het wat kouder is merk ik toch dat het wat moeizamer gaat met Toots zijn pootje vooral smorgens en savonds.

Ik heb de Da gebeld. En het is iets wat eigenlijk niet zo vreemd is ivm de schroef. En de kou.

Ik was ook eerder in de dierenwinkel vandaag en had Toots bij me. Ik ging een jasje ruilen dat hem niet paste heb er nu een tuigje voor. Maar daar viel de vrouw zijn litteken op. En vroeg of hij geopereerd was aan Pl. Ik zei ja. Maar denk eraan om een afspraak te maken om te kijken voor iets tegen pijnlijke gewrichten.
Ze liet me een fles met vloeibare Glucosamine zien. En vertelde dat het sowieso geen kwaad kon.
Ik wilde alleeen wel eerst de da bellen. Ik dacht misschien willen ze hem eerst zien enz.

Nou ik dus gebeld. En ze zeggen dat het heel goed baat kan hebben. En dat ik gewoon per direct kan beginnen ermee. Omdat het eigenlijk niet gek is dat hij nu last heeft met de kou hoeven ze hem ook niet perse te zien. Mocht het niks doen dan wel uiteraard.

Nou vraag ik mij af zijn er mensen met ervaring Schroef gewricht, Glucosamine etc ?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Re: Glucosamine

Ongelezen bericht door Vitalia »

Ylena had arthrose en kreeg dagelijks glucosamine, dit is om de gewrichten soepeler te houden (soms verdwijnt het vocht tussen de gewrichten en dit voorkomt dat), zij kreeg ook dagelijks één Rymadil, ontstekingsremmer.
Afbeelding
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dank je wel.
Ik moest gewoon eerst even kijken hoe Toots het erop doet.
Dan mag ik contact opnemen met de da. Als het niet genoeg doet dan had ze het idd over Pijnstilling of ontstekingsremmers.

hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Ze krijgen het hier allemaal,opa voor zijn arthrose { maar die krijgt een duurdere speciale uitvoering} en Donna en Leo
krijgen allebei 1 van het kruidvast eigen merk. Kan geen kwaad.Hopelijk heeft Toots er baat bij!
Groetjes Heidi
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dank je wel.

Voor Toots betekend dit wel de rest van zijn leven op Glucosamine evt in combinatie met Ontstekingsremmers/pijnstillers.
En hij is pas 3 en half.

wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door wiebel »

toots schreef:Dank je wel.

Voor Toots betekend dit wel de rest van zijn leven op Glucosamine evt in combinatie met Ontstekingsremmers/pijnstillers.
En hij is pas 3 en half.

eerst kijken hoe hij het op de glucosamine doet, en misschien kan je het zo doen dat hij het zomers niet nodig heeft?

onze oude bouvier heeft het na haar lpa operatie jaren op de glucosamine gestaan en laatste 2 jaar ook op rimadyl, was bij haar dan ook heel erg en beide poten.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik geef Shelly en Bruno ook elke dag glucosamine. Gewoon om problemen te voorkomen, ik heb ze nog niet op de foto gezet maar ze hebben geen klachten nu. Ik doe ook zalmolie in hun eten elke dag, maakt toch niks uit. Je gooit het erdoor, hupseflups. Ik koop trouwens glucosamine bij de kruidvat, speciaal voor honden. Dat is poeder en dat lost ook makkelijk op in het voer. Het is ook erg goedkoop, in vergelijking met andere merken. Nou hoop dat Toots verder geen pijnstillers nodig heeft. Er zijn mensen die er heel snel hele goeie resultaten mee bereiken dus wie weet. Ik heb wel een poes gehad die met 9 maanden een heel ernstig ongeluk heeft gehad, gebroken bekken en verbrijzelde achterpoot. Die is 16,5 jaar oud geworden met de stalen pennen in haar poten, geen probleem. En nooit problemen met lopen of pijn oid. Ze was niet dol op koud weer maar daar kun je Toots natuurlijk op kleden.
Chihuahua-paws
Zeer actief

wiebel schreef:

En hij is pas 3 en half.

eerst kijken hoe hij het op de glucosamine doet, en misschien kan je het zo doen dat hij het zomers niet nodig heeft?

onze oude bouvier heeft het na haar lpa operatie jaren op de glucosamine gestaan en laatste 2 jaar ook op rimadyl, was bij haar dan ook heel erg en beide poten.

Mijn da zei het zelfde. Gewoon wel eerst kijken hoe het gaat ermee even de tijd geven ook. En dan kan ik altijd zomers kijken hoe het gaat zonder. Maar kan ook erbij. Mocht het goed gaan kan het geen kwaad ook nog een fototje te laten maken over een tijdje. Dat staat sowieso geplant om te kijken of er artrose vorming is enz. Pijnstilling wil ik natuurlijk zo lang mogelijk uit stellen.

Dank voor alle reacties :flower:

Ik heb Glucosamine als een soort drankje. dat gooi ik ook bij zijn eten. Gewoon bij de dierenwinkel gekocht.

Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Mijn oudje Ginger krijgt ook glucosamine van puur voor haar nekartrose en spondylose.
ze zat eerst op pijnstillers omdat ze het uitschreeuwde van de pijn anders 's nachts.
met de glucosamine hoeft ze (nu althans) geen pijnstillers meer.
zolang als het zonder pijnstillers kan zou ik idd eerst de gluco proberen.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

En hij is pas 3 en half.
tja als hij daardoor geen ongemak/pijn heeft is er geen andere keuze zou ik denken.
Tuurlijk is het nooit leuk als je hond al zo jong op pijnstillers zou moeten maar een keuze heb je dan ook niet echt als de glucosamine niets doet.. je kan ook primeval proberen, ik ken honden die ernstige artrose hebben en het er prima op doen, zelf heb ik het ook besteld voor Esperanza.
Samara van mij heeft 5 jaar aan de metacam gezeten voor artrose, de ene keer beetje meer en de andere keer beetje minder.... ik had ook " iets" tegen lange tijden pijnstiller sgeven maar de dog van de da assistente heeft 9 jaar op de metacam gestaan en is uiteindelijk 10 geworden.. zonder maagproblemen oid, dat is wel iets om goed in d egaten tehouden....
Het blijft altijd een kwestie van kwade afwegen in dit soort gevallen, maar niets doen is ook geen optie.. beter korter leven zonder pijn en veel kwaliteit dan lang met pijn.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Hier ging iets fout...
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 02 nov 2012 19:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Chihuahua-paws
Zeer actief

jacq1970 schreef:

En hij is pas 3 en half.
tja als hij daardoor geen ongemak/pijn heeft is er geen andere keuze zou ik denken.
Tuurlijk is het nooit leuk als je hond al zo jong op pijnstillers zou moeten maar een keuze heb je dan ook niet echt als de glucosamine niets doet.. je kan ook primeval proberen, ik ken honden die ernstige artrose hebben en het er prima op doen, zelf heb ik het ook besteld voor Esperanza.
Samara van mij heeft 5 jaar aan de metacam gezeten voor artrose, de ene keer beetje meer en de andere keer beetje minder.... ik had ook " iets" tegen lange tijden pijnstiller sgeven maar de dog van de da assistente heeft 9 jaar op de metacam gestaan en is uiteindelijk 10 geworden.. zonder maagproblemen oid, dat is wel iets om goed in d egaten tehouden....
Het blijft altijd een kwestie van kwade afwegen in dit soort gevallen, maar niets doen is ook geen optie.. beter korter leven zonder pijn en veel kwaliteit dan lang met pijn.
Zo denk ik er absoluut ook over.
Al zou ik hem lievel zo weinig mogelijk geven. Maar een pijnvrij leven vind ik veel belangrijker.
Ik heb liever dat hij 9 wordt zonder pijn dan dat hij 15 wordt met pijn.
Ik heb zelf alleen geen ervaring met zul soort medicijnen. Ja voor tijdelijk gebruik na de operatie.

vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Dit is idd een vrij nieuwe op de markt.
Let er wel op dat je Glucosamine met Chondriotine en MSM erin hebt.
Dat zorgt voor het vervoer en de opname ervan.

Mijn pony staat ook op Glucosamine (wel een hele dure variant) voor zijn artrose en moet zeggen
dat hij het er goed op doet.
Manga, onze hond, doet het met 2 pillen van de kruidvat (met chond. en MSM), maar staat daarnaast ook
nog op pijnstiller.
Mila10
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): AST
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Mila10 »

Ikzelf heb een hondje die last heeft van haar achterhand.
Wij geven haar groenlipmossel met glucosamine en MSM en Chondroitine.
Ook gaan wij regelmatig een stukje rustig fietsen met haar om haar spieren sterker te maken. Wij merken heel duidelijk verschil.

Het gaat bij de gewrichtsproblemen om een combinatie van producten.
Glucosamine werkt het beste als deze in een sulfaat vorm is en niet HCL. Die laatste is alleen door het menselijke lichaam opneembaar. Dan heb je MSM en Chondroïtine nodig. Dit moet allemaal in de juiste verhouding staan. Je kan het het op het etiket zien...de volgorde moet sowieso zijn Glucosamine (sulfaat) dan MSM en dan Chondroitine (sulfaat).

Beterschap voor je schat!
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk kreeg het voorgeschreven zodra de DA de vergroeiing aan zijn poten constateerde en moet op een onderhoudsdosis blijven voor de rest van z'n leven. Maar he, als dat echte medicatie voorkomt, dan ben ik blij :ok:
Fizgig schreef:Ik koop trouwens glucosamine bij de kruidvat, speciaal voor honden. Dat is poeder en dat lost ook makkelijk op in het voer. Het is ook erg goedkoop, in vergelijking met andere merken.
Kun je dat bij elke kruidvat halen? En staat het bij de vitaminen of op een andere plek?
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dank jullie wel allemaal. Wij hebben die Van Pharmox.

Is een mengsel van Glucosamine elimentair 1200mg = Glucosaminesulfaat 1500mg ''staat er'' , Chondroitinesulfaat 400mg en MSM 400mg. In deze volgorde staat het ook op het etiket

Het fietsen deed ik ook met Toots nu echt even niet. Omdat ik toch nog twijfel er toch eerst naar te laten kijken. Vandaag was het hier vanmorgen reagenachtig en Toots liep vanochten voornamelijk op 3 pootjes. Vanmiddag was er eigenlijk weer helemaal niks aan de hand. Ook droog. Toots kan aanstellen maar op de 1 of andere manier. Blijven bij mij twijfels.

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Frenk schreef:Frenk kreeg het voorgeschreven zodra de DA de vergroeiing aan zijn poten constateerde en moet op een onderhoudsdosis blijven voor de rest van z'n leven. Maar he, als dat echte medicatie voorkomt, dan ben ik blij :ok:
Fizgig schreef:Ik koop trouwens glucosamine bij de kruidvat, speciaal voor honden. Dat is poeder en dat lost ook makkelijk op in het voer. Het is ook erg goedkoop, in vergelijking met andere merken.
Kun je dat bij elke kruidvat halen? En staat het bij de vitaminen of op een andere plek?
Of je het bij elke kruidvat kunt kopen, weet ik niet. Hier in Wormerveer wel en die is niet erg groot. Het staat bij de dierenspulletjes, ze hebben ook vlooienpipetten enzo en beloningssnoepjes. Daar staat het, witte pot.
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Die twijfels blijven bij mij ook. Niet dat ze pijn aangeeft mbt piepen, maar naar mijn zin te vaak op 3 poten loopt.
Hoewel de da zegt dat er op zich niks meer aan haar poot kan mankeren, buiten wat artrose om en dat het gewoonte van haar is...
Bo heeft ook schroeven in haar poot. Om de dag krijgt ze nu van mij 1 tablet gluco. Hopen dat het haar helpt.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ok. Mijn da heeft mij wel van te voren verteld dat met name kleine hondjes en dan helemaal minidwerg pinchers en Chihuahuas nog wel eens kunnen volhouden met op 3 poten lopen.

Toots loopt wel meest op 4 poten maar hij houd dat ene pootje met name smorgens ook best vaak om hoog. En dat is echt van de laatste 2 weken. Hij liep echt heel goed er was niks te zien. Behalve een litteken. En dat maakt dat ik er een vreemd gevoel bij heb. Omdat het juist zo heel goed ging. Toots geeft buiten het het pootje zop nu en dan optillen ook geen pijn aan. Hij is vrolijk. wil rennen en spelen etc.

Hij is nog geen maand geleden helemaal na gekeken door da en alles zat helemaal goed. Wat dat betreft zou het dus goed moeten zijn. Echter had Toots al wat slijtage aan het bot. Ook al voor de operatie. Denk dus dat aar wel iets mee aan de hand kan zijn.

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Als je op 23/11 tegen de middag even naar de Vrijhoeve kunt komen in Hazerswoude toon ik je nog iets anders dat helpen kan.
Mijn Pineau had ook al voor z'n 5de arthrose en dan arthritis en de gluco etc deed niets en de pijnstilling slechts voor enkele dagen en met meer bijwerkingen dan wat anders.
Nochtans werd ie nu bijna 14 en was de laatste jaren beter dan de jaren ervoor.

Gluco & condro moet je eigl 3 maanden geven om de werking te controleren.
Succes :ok:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

toots schreef:Ok. Mijn da heeft mij wel van te voren verteld dat met name kleine hondjes en dan helemaal minidwerg pinchers en Chihuahuas nog wel eens kunnen volhouden met op 3 poten lopen.

Toots loopt wel meest op 4 poten maar hij houd dat ene pootje met name smorgens ook best vaak om hoog. En dat is echt van de laatste 2 weken. Hij liep echt heel goed er was niks te zien. Behalve een litteken. En dat maakt dat ik er een vreemd gevoel bij heb. Omdat het juist zo heel goed ging. Toots geeft buiten het het pootje zop nu en dan optillen ook geen pijn aan. Hij is vrolijk. wil rennen en spelen etc.

Hij is nog geen maand geleden helemaal na gekeken door da en alles zat helemaal goed. Wat dat betreft zou het dus goed moeten zijn. Echter had Toots al wat slijtage aan het bot. Ook al voor de operatie. Denk dus dat aar wel iets mee aan de hand kan zijn.
Het blijft een zwak punt natuurlijk, vooral met die slijtage er bij.
Dat kan heel goed gaan opspelen door de kou. Sterker nog, dat is een bekend gegeven. Glucosamine/chondroitine moet je gedurende een langere tijd geven. Het helpt niet altijd, maar vaak wel. Dat is dus de moeite van het proberen waard.

Daarnaast zou ik persoonlijk even uit gaan vogelen wat een goede dosis pijnstilling is. Ja, hij is jong. En ja, je wil eigenlijk niet elke dag pijnstilling geven voor de rest van zijn leven, maar je wil vooral niet dat hij de rest van zijn leven pijn heeft. Dan gaat hij namelijk die poot ontzien, en dat kan weer overbelastingsklachten van andere gewrichten en dergelijke opleveren. Buiten dat pijn gewoon naar is natuurlijk ;)

Als je nú nog niet wil gaan fietsen (kan ik me ook goed voorstellen) zou je hydrotherapie kunnen overwegen. Een goede bespiering is juist met gewrichtsklachten heel erg belangrijk, en het kan veel opvangen en zelfs klachten voorkomen. Je zou dan komend voorjaar kunnen overwegen om te beginnen met fietsen bijvoorbeeld.

Edit: Schiet me net te binnen, bij slijtage hebben sommige mensen heel goede ervaring met acupunctuur bij de hond. Ik zou Renée-uk daar eens naar vragen als ik jou was.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Fietsen moet ik ook weer meer gaan doen.
Hoewel Bo haar poot echt van een sateprikker naar een bifiworstje is gegaan wbt bespiering ;-)
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

jammer dat Toots toch weer last heeft :roos:
Vanaf de specialist kreeg ik Doills Joint mee..hij zei; baat het niet het schaadt ook niet.
Toen dat op was wou ik glucosamine de complete( voor mensen), die van het kruidvat geven.
Moest Ollie niet...dat potje voor honden gekocht dat ging prima alleen was het zo op.
Nu doe ik de tabletten door drieën en dat gaat elke dag prima.
Hij is erg zwaargebouwd, groot (10kg.) en had op de eerste foto al artrose dus krijgt hij dit gewoon altijd.
Bij hem verder nog geen moeilijkheden...ik heb hem nog nooit zo vlot gezien :o :D .
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Miranda schreef:
Edit: Schiet me net te binnen, bij slijtage hebben sommige mensen heel goede ervaring met acupunctuur bij de hond. Ik zou Renée-uk daar eens naar vragen als ik jou was.
Dit is net wat ik haar wilde tonen, want het werkt prima, na enkele opeenvolgende behandelingen moest ik Pineau uiteindelijk maar eens om de 2-3 maand een sessie geven (of wanneer hij aangaf pijn te hebben). Gluco+ gaf bij hem ook geen resultaat en alle medicijnen enkel bijwerkingen. En voor een Border Collie al van jongs af arthrose hebben is echt niet leuk :neenee:
Dus ja, vraag maar aan Renee-uk: zij doet het met haar hond ook :)
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Chihuahua-paws
Zeer actief

Miranda schreef:
toots schreef:Ok. Mijn da heeft mij wel van te voren verteld dat met name kleine hondjes en dan helemaal minidwerg pinchers en Chihuahuas nog wel eens kunnen volhouden met op 3 poten lopen.

Het blijft een zwak punt natuurlijk, vooral met die slijtage er bij.
Dat kan heel goed gaan opspelen door de kou. Sterker nog, dat is een bekend gegeven. Glucosamine/chondroitine moet je gedurende een langere tijd geven. Het helpt niet altijd, maar vaak wel. Dat is dus de moeite van het proberen waard.

Daarnaast zou ik persoonlijk even uit gaan vogelen wat een goede dosis pijnstilling is. Ja, hij is jong. En ja, je wil eigenlijk niet elke dag pijnstilling geven voor de rest van zijn leven, maar je wil vooral niet dat hij de rest van zijn leven pijn heeft. Dan gaat hij namelijk die poot ontzien, en dat kan weer overbelastingsklachten van andere gewrichten en dergelijke opleveren. Buiten dat pijn gewoon naar is natuurlijk ;)

Als je nú nog niet wil gaan fietsen (kan ik me ook goed voorstellen) zou je hydrotherapie kunnen overwegen. Een goede bespiering is juist met gewrichtsklachten heel erg belangrijk, en het kan veel opvangen en zelfs klachten voorkomen. Je zou dan komend voorjaar kunnen overwegen om te beginnen met fietsen bijvoorbeeld.

Ik ken zelf toevallig iemand die heel goed is met Accupunctuur bij dieren. Dat is wel een hele goede tip trouwens want dat had ik bij dit zelf niet kunnen bedenken.

Ik zou 23 november wel naar de Vrijhoeve kunnen komen. Alleen pas einde middag.

Vandaag heeft Toots bijna geen last of iig toont het niet loopt gewoon. Maar het is dus ook niet zo koud.
Hydrotherapie dat is met water. Dat hebben wij overwogen. Al voor de operatie. Maar dat gaat hem vrees ik met Toots niet worden Hij houd echt niet van water en verstijfd dan helemaal.We hebben toen van de da eigenlijk de tip gekregen om te blijven fietsen. Maar mijn gevoel zegt nu even niet.

Bedankt voor al jullie reacties en het mee denken.

Ik ga eens bellen met de accupunturist. Zij is ook dierenarts assistente enkan mischien ook wel andere tips geven.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Gipsy schreef:
Miranda schreef:
Dit is net wat ik haar wilde tonen, want het werkt prima, na enkele opeenvolgende behandelingen moest ik Pineau uiteindelijk maar eens om de 2-3 maand een sessie geven (of wanneer hij aangaf pijn te hebben). Gluco+ gaf bij hem ook geen resultaat en alle medicijnen enkel bijwerkingen. En voor een Border Collie al van jongs af arthrose hebben is echt niet leuk :neenee:
Dus ja, vraag maar aan Renee-uk: zij doet het met haar hond ook :)

Wie komt er bij jou dan? Die ik ken die doet voornamelijk paarden maar doet ook honden en katten.
ze heet Marijke.

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

toots schreef:Hij houd echt niet van water en verstijfd dan helemaal.
Ja, dat schiet niet op dan. Jammer hoor.
Ik zou die acupuncturiste dan inderdaad bellen. Als dat aanslaat kun je altijd nog gaan fietsen met hem. Rechtlijnige beweging om het spiercorset op te bouwen is wel heel erg goed namelijk.
Laatst gewijzigd door Miranda op 08 nov 2012 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
And few will ever climb
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik weet het.
Maar zijn andere pootje zit een lichte vorm van PL en die wil ik niet overbelasten. Je snapt me vast wel.
En dat met dat water vonden wij helemaal geweldig schijnt echt goed te werken. Maar echt we jagen hem zoveel stress aan dat hij het leven kan laten.

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Voor dat andere pootje is een spiercorset ook heel erg belangrijk. En rechtlijnige beweging - in het spoor, zeg maar - is echt niet belastend bij pl. Die patella luxeert juist bij onverwachte draaiende beweging.
And few will ever climb
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ja klopt. Dat andere pootje heeft een gradatie 1. En mede daarvoor moesten we blijven fietsen.
Alleen ik twijfel of het kwaad kan als hij zijn andere pootje op tilt om dan toch te gaan fietsen.

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”