Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
SPOEDVRAAG!!!
Moderator: moderatorteam
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: SPOEDVRAAG!!!
Isogel of watten geven. Bij twijfel naar de DA.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Bel je dierenarts om te vragen? Watten gaan de punt van een satéstokje dat klem komt niet beschermen denk ik zo.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik had al bij de dierenarts gezeten. Die ging eruit als hij nog in de maag zat.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Asta
met een sateprikker naar de dierenarts. Die is scherp een ijsstokje niet 
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
yep duidelijk dierenarts.
Ben bang dat watten niet echt helpen, ook bij isogel mn twijfels met een saté prikker.
Ben bang dat watten niet echt helpen, ook bij isogel mn twijfels met een saté prikker.
- Hailfall
- Zeer actief
Probeerde mijn post al te editten maar dan klapt mijn internet eruit.
Ik zou persoonlijk naar de DA gaan zelf maar meestal raden mensen die 2 dingen aan.
Ik zou persoonlijk naar de DA gaan zelf maar meestal raden mensen die 2 dingen aan.
- Aviva
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Contacteer:
Ontbijtkoek wordt ook nog al eens geadviseerd.
Maar DA lijkt mij een strak plan.
Maar DA lijkt mij een strak plan.
Groetjes van Kim, Fan, Abby en Juf
Bordercollie kennel By Blues and Browns: http://www.bybluesandbrowns.nl

Bordercollie kennel By Blues and Browns: http://www.bybluesandbrowns.nl

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Lijkt me de beste optie. Als dat ding problemen gaan veroorzaken in de darmen, ben je verder van huis.Kells schreef:Ik heb al gebeld. Het is even wachten tot mijn wederhelft weer thuis is met de honden. Daarna naar de da. Ze willen het met een scope verwijderen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Ik vraag me op dit soort momenten altijd af hoe iemand zijn hond watten laat eten?
No way dat Zazoe dat op zou eten he.....
Al zou ik het nog zo vol smeren met pindakaas of wat dan ook.
Ennug peperkoek verteerd een satestokje niet dus die peperkoek heeft weinig zin als je het er dan zo uit wil laten komen.
No way dat Zazoe dat op zou eten he.....
Al zou ik het nog zo vol smeren met pindakaas of wat dan ook.
Ennug peperkoek verteerd een satestokje niet dus die peperkoek heeft weinig zin als je het er dan zo uit wil laten komen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Je kunt wel je hond waterstofperoxide 3% geven, dat is een braakmiddel voor honden. Alleen weet ik niet meer in welke hoeveelheden en of je het moet verdunnen. Maar goed, als de prikker dan blijft steken op de weg omhoog, zit je nog natuurlijk.
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
M'n vriendin Addi's Border is er van gestorven
...het satestokje heeft de darmen geperforeerd.
Ik zat direct bij de DA....en ik meen het
Ik zat direct bij de DA....en ik meen het
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
precies en dan ben je nog veel verder van huis, niet laten braken nu!Fizgig schreef:Je kunt wel je hond waterstofperoxide 3% geven, dat is een braakmiddel voor honden. Alleen weet ik niet meer in welke hoeveelheden en of je het moet verdunnen. Maar goed, als de prikker dan blijft steken op de weg omhoog, zit je nog natuurlijk.

-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Absoluut niet laten braken !!!!
Direct naar DA ! en dat wist je zelf ook te zien aan je titel...in HOOFDletters en SPOED ! Luister naar je intuitie ! en hou je hond rustig.
Wacht niet op je man, bel hem, haal hem op en ga naar de DA !
Direct naar DA ! en dat wist je zelf ook te zien aan je titel...in HOOFDletters en SPOED ! Luister naar je intuitie ! en hou je hond rustig.
Wacht niet op je man, bel hem, haal hem op en ga naar de DA !
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Fizgig
- Zeer actief
Ik denk dat ze al is gegaan eigenlijk.
-
Stol
Nou ik hoop dat ze al bij de DA zit.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
een hond mag NOOIT braken als hij scherpe dingen gegeten heeft!! Levensgevaarlijk zo'n adviesFizgig schreef:Je kunt wel je hond waterstofperoxide 3% geven, dat is een braakmiddel voor honden. Alleen weet ik niet meer in welke hoeveelheden en of je het moet verdunnen. Maar goed, als de prikker dan blijft steken op de weg omhoog, zit je nog natuurlijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Fijn dat dat ding eruit is
Maar ik vraag me wel af hoe die er in kwam? Of zat er vlees aan?

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Dat verklaart veelKells schreef:Er zat vlees aan.Pemba schreef:Fijn dat dat ding eruit isMaar ik vraag me wel af hoe die er in kwam? Of zat er vlees aan?

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Gelukkig goed afgelopen!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ja, dat geloof ik graagKells schreef:Ja, gelukkig wel!moosje schreef:Gelukkig goed afgelopen!Het was wel een duur sateetje!
Avondtarief, narcose/roesje.
Dat tikt wel aan.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Fijn dat die prikker er weer uit is. Tjonge zeg, maffe beesten, om zoiets te eten.......

- Fizgig
- Zeer actief
Sorry, ik ging er even van uit dat Kells al naar de dierenarts zou gaan en daar wel zou horen wat te doen. Gelukkig is het goed afgelopen zeg. Ik moet met Shelly ook altijd uitkijken wat ik rond laat slingeren. Die vindt wijnkurken altijd erg lekker bijvoorbeeld.
- Fizgig
- Zeer actief
Kijk, da's een goeie dierenarts. Zo is de mijne ook hoor, gelukkig. En soms zitten we in de wachtkamer en komt er een spoedje tussendoor. Meestal gaan we dan naar huis, hebben ze daar de tijd voor.
Maar goed, niet braken dus bij inslikken van scherpe voorwerpen, logisch eigenlijk. Gewoon meteen naar de dierenarts natuurlijk. Mag ze alweer eten eigenlijk?
Maar goed, niet braken dus bij inslikken van scherpe voorwerpen, logisch eigenlijk. Gewoon meteen naar de dierenarts natuurlijk. Mag ze alweer eten eigenlijk?
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Fizgig schreef:Kijk, da's een goeie dierenarts. Zo is de mijne ook hoor, gelukkig. En soms zitten we in de wachtkamer en komt er een spoedje tussendoor. Meestal gaan we dan naar huis, hebben ze daar de tijd voor.
Maar goed, geen advies geven wanneer je ergens geen verstand van hebt.....is óók een optie...

Happy en Lemmi
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Dan ga je naar huis ? Je zit toch voor een reden bij de d.a. ?Fizgig schreef:Kijk, da's een goeie dierenarts. Zo is de mijne ook hoor, gelukkig. En soms zitten we in de wachtkamer en komt er een spoedje tussendoor. Meestal gaan we dan naar huis, hebben ze daar de tijd voor.
Als ze een spoedje hebben, nemen ze daar heus de tijd wel voor die ze nodig hebben. Ik wil je best begrijpen, maar ik snap je niet.
- Fizgig
- Zeer actief
Ik word altijd goed in de gaten gehouden hier, dus als ik iets doms zeg, word ik altijd netjes van repliek gediend door anderen. Het is ook een druk forum. Ik probeerde mee te denken. Maar goed, je mag altijd zeggen dat het een verkeerd advies is natuurlijk. Als ik zie dat iemand anders iets doms zegt, zal ik dat ook zeggen. Zo werkt dat op een forum. Rollende oogjes zie ik vaker maar die mensen zeggen zelf ook niet allemaal iets op het moment dat iemand hulp nodig heeft.
Ik wist het wel, dat je niet moet laten braken als er scherpe voorwerpen zijn ingeslikt maar die kennis was even weggezakt. Tot ik het las van anderen inderdaad. Ik ben ook maar een mens!
Ik wist het wel, dat je niet moet laten braken als er scherpe voorwerpen zijn ingeslikt maar die kennis was even weggezakt. Tot ik het las van anderen inderdaad. Ik ben ook maar een mens!
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ben je ook hoor en ik denk ook af en toe, oh wat zegt ze nu weerFizgig schreef:Ik word altijd goed in de gaten gehouden hier, dus als ik iets doms zeg, word ik altijd netjes van repliek gediend door anderen. Het is ook een druk forum. Ik probeerde mee te denken. Maar goed, je mag altijd zeggen dat het een verkeerd advies is natuurlijk. Als ik zie dat iemand anders iets doms zegt, zal ik dat ook zeggen. Zo werkt dat op een forum. Rollende oogjes zie ik vaker maar die mensen zeggen zelf ook niet allemaal iets op het moment dat iemand hulp nodig heeft.
want hoeveel je af en toe ook brabbelt (
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Het gaat niet om jou persoonlijk, maar iedereen kan hier lezen als ze snel iets zoeken en men leest dat dan heb je maar zo grote kans dat ze hun hond laten braken met alle levensgevaarlijke gevolgen van dien.Fizgig schreef:Ik word altijd goed in de gaten gehouden hier, dus als ik iets doms zeg, word ik altijd netjes van repliek gediend door anderen. Het is ook een druk forum. Ik probeerde mee te denken. Maar goed, je mag altijd zeggen dat het een verkeerd advies is natuurlijk. Als ik zie dat iemand anders iets doms zegt, zal ik dat ook zeggen. Zo werkt dat op een forum. Rollende oogjes zie ik vaker maar die mensen zeggen zelf ook niet allemaal iets op het moment dat iemand hulp nodig heeft.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Eensyamie schreef:ben je ook hoor en ik denk ook af en toe, oh wat zegt ze nu weerFizgig schreef:Ik word altijd goed in de gaten gehouden hier, dus als ik iets doms zeg, word ik altijd netjes van repliek gediend door anderen. Het is ook een druk forum. Ik probeerde mee te denken. Maar goed, je mag altijd zeggen dat het een verkeerd advies is natuurlijk. Als ik zie dat iemand anders iets doms zegt, zal ik dat ook zeggen. Zo werkt dat op een forum. Rollende oogjes zie ik vaker maar die mensen zeggen zelf ook niet allemaal iets op het moment dat iemand hulp nodig heeft.
Ik wist het wel, dat je niet moet laten braken als er scherpe voorwerpen zijn ingeslikt maar die kennis was even weggezakt. Tot ik het las van anderen inderdaad. Ik ben ook maar een mens!maar ik vind je wel leuk, soms iets langer nadenken voor je wat post kan helpen, zeker als het om medische dingen gaat
![]()
want hoeveel je af en toe ook brabbelt (), naar uit de hoek komen doe je bijna nooit, ondanks dat je best wel eens wat om je oren krijgt
![]()

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik heb Fizgig al gepbt met wat ik precies bedoel. Dat komt overeen met de post van Yamie.Kells schreef:Ik denk dat Fizgig bedoeld dat als je in de wachtkamer zit voor een enting en er komt een spoedje tussendoor, dat die enting nog wel een dag kan wachten.Dee schreef:Dan ga je naar huis ? Je zit toch voor een reden bij de d.a. ?Fizgig schreef:Kijk, da's een goeie dierenarts. Zo is de mijne ook hoor, gelukkig. En soms zitten we in de wachtkamer en komt er een spoedje tussendoor. Meestal gaan we dan naar huis, hebben ze daar de tijd voor.
Als ze een spoedje hebben, nemen ze daar heus de tijd wel voor die ze nodig hebben. Ik wil je best begrijpen, maar ik snap je niet.![]()
Dit is trouwens iets waar ik weinig last van heb. Behandeling is altijd op afspraak bij onze praktijk. Er is geen spreekuur.
Mijn d.a. doet ook niet aan spreekuur, ik vind dat wel prettig.
Oh en Fizgig..die pb mag van mij best openbaar, maar ik wou niet met de vinger naar jou wijzen door mijn post.
That's all.
Laatst gewijzigd door Dee op 08 nov 2012 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.