Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gevraagd handtekeningen: straffen dierenmishandeling

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: gevraagd handtekeningen: straffen dierenmishandeling

Ongelezen bericht door M@scha »

renee-uk schreef:het probleem dat ik met dit topic heb is dat er gevraagd wordt om een handtekening en dat er daarna, als er geen reacties komen, min of meer verongelijkt gereageerd wordt.
voor zover ik weet kun je op een vraag zowel een positief als een negatief antwoord verwachten en als iemand een verontwaardigd toontje aanslaat als ie niet op z'n wenken bediend wordt, haak ik sowieso af.
ik maak nl nog steeds zelf uit waar ik wel of waar ik niet mijn handtekening voor zet en daar verandert dwang, al is het ook morele, helemaal niks aan.
inderdaad
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vind het altijd zo 13jarigschoolmeisjes achtig staan om met een handtekeningenlijst langs de deuren te huppelen van wij gaan zielige diertjes redden.
Heel lief hoor, maar heb je al bedacht wat je met die handtekeningenlijst gaat doen en wat de gevolgen zijn of je verwachtingen.?
Heb je ook ingelezen hoe het hele fokkers wereldje in elkaar steekt van regels en wetjes en onderlingen verhoudingen.
En waarom problemen zoals ze zijn al een poosje zijn zoals ze zijn.?

Denk jij daar met je lijstje van handtekeningen iets aan te kunnen doen en vind je dat niet een beetje naief.?

.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Er kan wat mij betreft niet genoeg gedaan worden aan het tegengaan van dierenmishandeling. Alleen denk ik niet dat petities van onbekende instanties / stichtingen enz. veel helpen. Toen ik in een grijs verleden bij de DB werkte werd je al bijna doodgegooid met handtekeningenacties. En het resultaat daarvan is mij bij de meeste acties tot op heden onduidelijk. Daarom heb ik dit niet getekend.

Verder vraag ik mij af of het oproepen tot het tekenen van petities / stem op mijn foto enz. wel mag op dit forum. Ik dacht dat dit niet mocht zonder toestemming van de mods.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik doelde niet eens op de hond van de TS ik ga niet van elke TS de berichtengeschiedenis lezen. Ik bedoelde het algemeen.
Maarja wat is nu eigenlijk mishandeling.
In sommige mensen hun ogen is een bench en brokken al mishandeling van een dier bij wijze van spreken. Ik teken geen petities die niet duidelijk zijn omschreven.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Jion schreef:Mijn reactie ging over de manier waarop er geoordeeld werd over TS. :wink:
Dat riep ze echt zelf over zich af door suggestief te beweren dat als je niet reageert in dit topic, dat je dan voor dierenmishandeling bent.
Waarom reageert hier geen hond, uh baas??? Behalve 1 dan.
Misschien zijn er ook wel leden die niet reageren en wel getekend hebben?
Ik neem aan dat alle forumleden tegen dierenmishandeling zijn en een hond ook géén ding vinden, doch een wezen met gevoel!!!
En als ik dan zoiets lees, en er bij het ras van TS trots cavalier staat, dan zeg ik daar wat op ja.
Pot en pan verhaal, zeg maar.
Pas veel later vertelde ze dat ze juist tégen het ras is, omdat het zo'n ziek ras is.
Nou, dat is niet het eerste wat ik bedenk hoor, als er bij je ras cavalier staat.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Miranda schreef:En als ik dan zoiets lees, en er bij het ras van TS trots cavalier staat, dan zeg ik daar wat op ja.
Pas veel later vertelde ze dat ze juist tégen het ras is, omdat het zo'n ziek ras is.
Nou, dat is niet het eerste wat ik bedenk hoor, als er bij je ras cavalier staat.
En dus wordt er direct geoordeeld, en van alles zelf ingevuld. Er worden conclusies getrokken zonder eerst verder te kijken dan je neus lang is.
Alsof TS zich bij voorbaat al zou moeten verantwoorden en verontschuldigen omdat ze een controversieel ras als de Cavalier heeft of had.
Ik vind dat de omgekeerde wereld.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

DeDiana schreef:
Miranda schreef:En als ik dan zoiets lees, en er bij het ras van TS trots cavalier staat, dan zeg ik daar wat op ja.
En dus wordt er direct geoordeeld, en van alles zelf ingevuld. Er worden conclusies getrokken zonder eerst verder te kijken dan je neus lang is.
Alsof TS zich bij voorbaat al zou moeten verantwoorden en verontschuldigen omdat ze een controversieel ras als de Cavalier heeft of had.
ik vind het vergelijkbaar met iemand die buiten een hond aan de ketting heeft liggen en vraagt om handtekeningen tegen het kettinghonden bestaan.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
DeDiana
Zeer actief

renee-uk schreef:ik vind het vergelijkbaar met iemand die buiten een hond aan de ketting heeft liggen en vraagt om handtekeningen tegen het kettinghonden bestaan.
Ik niet, want de situatie van TS is dus niet zo zwart-wit.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

DeDiana schreef:
renee-uk schreef:ik vind het vergelijkbaar met iemand die buiten een hond aan de ketting heeft liggen en vraagt om handtekeningen tegen het kettinghonden bestaan.
Ik niet, want de situatie van TS is dus niet zo zwart-wit.
Inderdaad
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

renee-uk schreef:
DeDiana schreef:
ik vind het vergelijkbaar met iemand die buiten een hond aan de ketting heeft liggen en vraagt om handtekeningen tegen het kettinghonden bestaan.
Ik ook :U:

Dat het anders zit werd daarná pas duidelijk. Ja, euh, misschien handig om dat eerst even te vertellen dan :U:

Overigens:
Nee hoor. Niet bij voorbaat. Zélfs niet als je een petitie over dierenmishandeling onder de aandacht brengt. Ik had namelijk niet gereageerd.
Maar als je een petitie over dierenmishandeling onder de aandacht brengt en als daar niet op wordt gereageerd suggereert dat dát is omdat je dan wel voor dierenmishandeling zult zijn, ja dán zeg ik waarom ik in de eerste plaats niet had gereageerd. Als je dat niet aanstaat is dat heel erg jammer voor je, maar ik ga er niet omheen draaien als je zelf om reactie's vraagt.
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Jion schreef:Je kunt ook gewoon zeggen dat je even te snel had geoordeeld en dat dat niet je bedoeling was,
Ik héb al gezegd dat ik mijn mening adhv de nadere toelichting van TS had bijgesteld :U:
Maar bij deze is dat dan nog een keer herhaald, hoor. Wat jij wil.
And few will ever climb
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb getekend. Ik vind het hypocriet om kritiek uit te oefenen op andere mensen die volgens jou niet goed zijn voor dieren, en dan te beroerd te zijn om deze petitie te ondertekenen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Jion schreef:
Miranda schreef:
Jion schreef:Je kunt ook gewoon zeggen dat je even te snel had geoordeeld en dat dat niet je bedoeling was,
Ik héb al gezegd dat ik mijn mening adhv de nadere toelichting van TS had bijgesteld :U:
Maar bij deze is dat dan nog een keer herhaald, hoor. Wat jij wil.
Ah, excuus, dat had ik tussen alle verantwoordingen even gemist. :ok:
Ik verantwoord me helemaal niet.
Ik leg uit dat ik kijk naar wat er in een post staat en wat er bij het ras staat, en dat ik dáár mijn antwoord op baseer. Ik ga niet als een halvegare iemands berichtengeschiedenis na lopen pluizen, zeg. Dank je de koekkoek.
Ik sta dus nog steeds achter mijn post, omdat ik die schreef met de informatie die ik tóén voor handen had.

Overigens lijkt TS het inhoudelijk met me eens te zijn over de cavalier. Ze heeft niet voor niks haar hondje laten euthaniseren. Dat is een moeilijke, maar dappere en juiste beslissing. Dan lijkt het me hándig dat je dit soort informatie ook even meldt. Want ik vind het dus héél relevante informatie in een topic over dierenmishandeling. En het zou me niet eens verbazen als daar de bron ligt van haar gevecht tegen dierenleed, maar dat terzijde.
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Jion schreef: Wat jij wil. :ok:
Ja. En de volgende keer éérst goed lezen wat er staat en dán je moraalriddelscheur opentrekken. Dat is een betere volgorde.
And few will ever climb
DeDiana
Zeer actief

Miranda schreef:Ik verantwoord me helemaal niet.
Ik leg uit dat ik kijk naar wat er in een post staat en wat er bij het ras staat, en dat ik dáár mijn antwoord op baseer. Ik ga niet als een halvegare iemands berichtengeschiedenis na lopen pluizen, zeg. Dank je de koekkoek.
Ik sta dus nog steeds achter mijn post, omdat ik die schreef met de informatie die ik tóén voor handen had.
Dat is nou net waar het om gaat. Dat je direct oordeelt op basis van een paar dingen die jij eruit pikt, terwijl je de rest van het verhaal niet kent.
Dus omdat TS een Cavalier had, moet zij er maar van uitgaan dat mensen verkeerde conclusies gaan trekken en dus de hele achtergrond erbij vermelden. Je kunt ook eerst vragen naar die achtergrond (of dus inderdaad de berichtengeschiedenis lezen, maar het gaat wat ver om dat bij elk topic te doen), in plaats van meteen je mening klaar te hebben.
renee-uk
Zeer actief

DeDiana schreef:
Miranda schreef:Ik verantwoord me helemaal niet.
Dat is nou net waar het om gaat. Dat je direct oordeelt op basis van een paar dingen die jij eruit pikt, terwijl je de rest van het verhaal niet kent.
Dus omdat TS een Cavalier had, moet zij er maar van uitgaan dat mensen verkeerde conclusies gaan trekken en dus de hele achtergrond erbij vermelden. Je kunt ook eerst vragen naar die achtergrond (of dus inderdaad de berichtengeschiedenis lezen, maar het gaat wat ver om dat bij elk topic te doen), in plaats van meteen je mening klaar te hebben.
nee dat is de omgekeerde volgorde
miran opent dit topic niet en vraagt niet om handtekeningen, dat doet ts en als ts niet duidelijk is is dat haar tekortkoming.
niet de zaken omdraaien :neenee:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

operatie geslaagd, patient overleden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
DeDiana
Zeer actief

renee-uk schreef:nee dat is de omgekeerde volgorde
miran opent dit topic niet en vraagt niet om handtekeningen, dat doet ts en als ts niet duidelijk is is dat haar tekortkoming.
niet de zaken omdraaien :neenee:
Dus het is háár tekortkoming als mensen direct een oordeel vellen zonder even verder te kijken of vragen te stellen?
Dat zie ik toch echt anders.

Overigens: ik heb de petitie getekend (ook al vraag ik mij af of er iets mee bereikt wordt, maar als we met z'n allen niets doen, wordt er zeker niets bereikt).
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

DeDiana schreef:Dus het is háár tekortkoming als mensen direct een oordeel vellen zonder even verder te kijken of vragen te stellen?
Ik ga af op wat er in een topic stáát. Meer kun je niet van mij verwachten hoor.
TS déélt nota bene mijn mening over de cavalier. Die is daar boos om, die vecht tegen fokkers en die helpt cavalierbezitters. Het ras is kapot, daar zijn we het volledig over eens.
En dat je zo'n hondje niet onnodig laat lijden, dáár zijn we het ook over eens.
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Weten jullie. Laat ook maar.
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief

Miranda schreef:Weten jullie. Laat ook maar.
daar sluit ik me fijn bij aan :zwaai
Afbeelding

Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Pamela schreef:Waarom reageert hier geen hond, uh baas??? Behalve 1 dan.
Misschien zijn er ook wel leden die niet reageren en wel getekend hebben?
Ik neem aan dat alle forumleden tegen dierenmishandeling zijn en een hond ook géén ding vinden, doch een wezen met gevoel!!!
Voor zover ik weet hebben we hier geen reactieverplichting :-) Verder zie ik het nut van petities niet zo.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”