Precies op dat moment stond ik per ongeluk op zn poot, dus ik dacht dat hij daarom piepte.
Verder geen aandacht aan geschonken en zondag lekker gaan trainen met hem.
Speuren ging goed, was wel verbaasd dat hij netjes bij het paaltje bleef staan zodat ik zn lijn onder zn poten kon doen.
Normaal gesproken is hij er al 2x tussenuit gepiept zeg maar , maar goed kon ook komen omdat mijn trainer naast me stond en daar heeft hij toch wel heilig ontzag voor.
Tijdens het appel was hij er totaal niet bij , heb m zelfs nog flink aangepakt en toen kon hij ineens weer perfect luisteren.
Tot het af en voorroepen , hij ligt af, ik roep , hij wil opstaan en ineens een hoop gepiep en geen beweging meer in hem te krijgen.
Volgens mijn trainer liep hij rechtsvoor mank , dan denk je nog mss iets verrekt of zo.
Maar savonds ging hij toch wel achteruit , hij was wat gevoelig op zn rug en zn buik was best hard.
Verder harstikke levendig , dus besloten even geen bot te geven , wel extra olie op zn vlees en het verder het aan te kijken
Gisterenmorgen toen ik beneden kwam gingen echter meteen alle alarmbellen af , want zn buik was nog harder , kon slecht opstaan en hij was gewoon niet de Ditch die we kennen.
Meteen de dierenarts gebeld , en daar konden we een uur later al terrecht.
Omdat er meteen aan een darmobstructie werd gedacht de boel van binnen opgevoeld.
Echter geen obstructie te voelen , prostaat was netjes en ook niet pijnlijk.
Temperatuur was 39.1 , maar dat kon ook komen omdat hij zich toch wel een beetje druk maakte daar.
Voor de zekerheid een laxeergel meegekregen , en verder moesten we hem goed in de gaten houden of hij niet ging verslechteren , nog wel bleef eten en natuurlijk zijn temperatuur in de gaten houden.
Een paar uur later was zijn temperatuur 38.4 , helemaal blij natuurlijk maar de keren erna bleef de temperatuur oplopen tot 39.4 vannacht.
Maar nog steeds vol overgave op zn bak eten afduiken , wilde zelfs perse mee fietsen.
Dat heb ik dan ook gedaan , dacht mss dat hij daar dan wel van kan poepen.
Vanmorgen nog meegeweest naar het veldje en daar lekker konijntjes gezocht , maar toch iets minder enthousiast als anders.
En toen ging ik de temperatuur weer opnemen en die was al gestegen naar 39.7
Moesten toch de dierenarts bellen met hoe het ging , en die zei hond inladen en hierheen komen.
We waren echter al onderweg, dus met 1 minuut stonden we daar.
Daar was de temperatuur al opgelopen naar 40 graden.
Afijn , heel het klinisch onderzoek van gisteren weer herhaald , nog steeds niks te voelen in die darmen.
Prostaat was nu wel ietsje gevoelig , maar nu gaf hij ook pijn op zijn rug aan.
Bloed getrokken en daar kwamen toch wel hoge ontstekingswaarden uit.
Alles wat we verteld hebben nog eens doorgenomen , en nu is het wrs niets met zn darmen maar word er gedacht aan een ontsteking in een tussenwervel schijf.
Het heeft nl precies die symptomen die wij nu zien , en een harde buik hoort daar ook bij ( heb t net even gegooglt )
Dus 2 spuiten gehad ( pijnstiller en antibiotica ) , en een zooi tabletten meegekregen.
Foto's konden nog niet gemaakt worden ,als het idd een ontsteking in rug is kan je dat nu nog niet zien.
Nu moeten we hem natuurlijk nog steeds goed in de gaten houden , ook de temperatuur.
Als er iets verandert meteen bellen en morgen nog even terugkomen.
Mn arme ventje , hij heeft zoveel pijn en wat was hij toch braaf gisteren en vandaag.
De onderzoeken waren echt niet fijn en hij liet het allemaal netjes toe.
Op deze foto zaten we te wachten op de uitslagen van de bloedonderzoeken

TARAK

.