Misschien eens inlezen in kvv/barf?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hallo ik heb een vraag over de voeding van mijn pup
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Hallo ik heb een vraag over de voeding van mijn pup
Misschien eens inlezen in kvv/barf?
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Sowieso die puppybrokken weg voor de rest ga ik met Dagmar mee
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Hier nog een voorstander van vers vlees! Op barfplaats en voernatuurlijk kun je veel informatie vinden. KVV staat voor kant en klaar versvlees, dus al gemalen en compleet, dat is gemakkelijk te geven en af te wegen, en BARF is bones and raw food, dat is dus volledig zelf samenstellen, met botwerk, orgaan, spiervlees en groentepuree. Om te beginnen is KVV makkelijker denk ik.

- dagmar88
- Zeer actief
Dipsy20 schreef:Hoi
Ik heb zelf helemaal geen ervaringen met KVV/barf
Wat houd dat allemaal in en is dat iets met vers voer ik zag dat hoop mensen hier op forum dat geven
Is dat allemaal beter dan de brokken die ik nu geef
En zou ik dat ook aan me andere grote honden kunnen geven
Gr. Tamara
In ieder geval gemalen vlees en afhankelijk van het merk zit er een calciumpreparaat of gemalen bot, organen en/of vitamine mix in.
Je kun het hier bij zo gek maken als je zelf wilt:
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijk ... =asc&keys=
Smuldier is vrij goedkoop en bij veel supermarkten verkrijgbaar, dus heb je niet perse een grote vriesruimte nodig.
Barf of NRV is zelf samen stellen; je geeft de juiste hoeveelheid vlees, botten en organen bij elkaar.
Eigenlijk boots je zo een prooidier na, maar dan uit verschillende stukjes
-
lila660
- Zeer actief
Mijn voorkeur gaat ook zeker uit naar KVV of BARF, maar snap ook dat dat niet voor iedereen haalbaar is!
Bij grootgroeiers, wat jou hond naar verwachting zeker gaat worden, is het van belang om goed te kijken naar calcium/fosfor verhouding. Hoe hoger dit is is sneller ze er van groeien. En dit kan natuurlijk ook echt te snel gaan.
KVV lijkt mij zeker de beste oplossing. Maar mocht je perse brok willen blijven voeren kijk dan heel erg goed naar calcium fosfor!
Bij grootgroeiers, wat jou hond naar verwachting zeker gaat worden, is het van belang om goed te kijken naar calcium/fosfor verhouding. Hoe hoger dit is is sneller ze er van groeien. En dit kan natuurlijk ook echt te snel gaan.
KVV lijkt mij zeker de beste oplossing. Maar mocht je perse brok willen blijven voeren kijk dan heel erg goed naar calcium fosfor!
Groetjes Linda
- dagmar88
- Zeer actief
Dipsy20 schreef:Dus eigenlijk geef ik mijn honden verkeert te eten denk je ook iets goed te doen
Haal je dure brokken blijkt het niet goed te zijn maar als je in winkel bent allemaal verkoop praatjes met dit is het beste en dat niet
En als ik over à stoppen wat raden jullie aan geleidelijk of inkeer overstappen
Ik weet nu ook een beetje wat jullie bedoelen
Heb me vlinderteefje in haar dracht hoe heete dat nou weet dat ik het moest ontdooien was vers vlees verpakt als een rechte leverworst misschien nu raar dat ik zo bewoord maar kan het Cori best geheten hebbe was witte verpakking is dat dan wel goed voer .
Mijn ene hond eet barf en de andere smuldier met brok en een paar keer per week wat barf hapjes zoals een kip of gans karkas of penslap.
Dat is waar ze het goed op doen.
Wél vind ik Royal Canin wat betreft prijs-kwaliteit verhouding gewoon echt niet bijzonder.
De marketing is vooral heel goed en duur en niet de ingrediënten.
Dan doe je met bijvoorbeeld dog lovers gold een betere koop
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 06 nov 2012 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
- dagmar88
- Zeer actief
Dipsy20 schreef:Ik ga alles zometeen effe bekijken
proberen uit te zoeken wat ik echt wil want ben gewoon niet tevreden met de brokken van de pup
En als al mijn doges straks op een voer zit is het misschien ook wel makkelijker voor mij hihihihi
En is die ropa dog ook een goede voeding en als ik die goedkopere bij wijze van de AH ga kopen is dat dan het zelfde hihihihi ja ik weet het stel veel vragen maar ik weet dat kyra groot ga worden maar wil dat ze goed groeid en niks te weinig of te veel binnen gaat krijgen
En misschien dat nikita dan nu ook eindelijk aankomt want mevrouw is echt een slanke den hihihi
De één vindt bot beter, zeker bij pups en de ander heeft daar weer geen moeite mee.
Ik vind ropadog prima voer, maar wel aan de prijs.
Helemaal met zo veel honden
Je zou eens bij Lotgering, Herby of Lupa kunnen kijken. Je kunt ook merken afwisselen.
- linda-bakker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
Hier krijgt mijn berner sennen en onze 2 katten en hiervoor ook ons kleine hondje smuldier! Ze ziet er super mooi uit, gewicht is prima, haar glanst! Ze krijgt het al vanaf dat ze hier in huis kwam, 8 weken..
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Dat dus, stop maar met puppenbrokken.Kit schreef:Sowieso die puppybrokken weg voor de rest ga ik met Dagmar mee
Voor de rest inlezen in Kvv en kijken wat jou en je honden het beste bevalt.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nou, brokken en kvv zou je zelfs samen in één bak kunnen geven. Het is echt achterhaald dat dat niet samen kanDipsy20 schreef:En zou het ook goed zijn om brokken en carnibest samen te geven niet tegelijk na Tuurlijk
Maar sochtends brokken en Savonds vers
Maar dan zit ik nog met die puppy brokken moet ik nou op deze blijven maxi of toch naar giant gaan
Ik zie het wel zitten om de combinatie wat ik eerder typte zo te gaan gebruiken
Hoe staan jullie hier tegen over?
Misschien vinden jullie mij een zeikerd maar ik wil gewoon eigenlijk weten of ik het dan wel goed doe
Je bent geen zeikerd, je wil graag het beste doen voor je honden. En daar stel je vragen over. Dat is juist goed
Pupbrokken zou ik wegdoen. Sowieso de RC eruit, zó goed is dat merk niet.
Als je brokken erbij wil blijven geven zou ik persoonlijk kijken naar een brok waar graan NIET het hoofdingredient is. En let op het eiwitgehalte, dat moet niet te hoog zijn bij zo'n groot en zwaar ras als ze pup zijn.
Mijn hond is van pup af aan opgegroeid op smuldier en lotgering, dat kan prima in mijn ervaring. Tegenwoordig krijgt ze meestal lotgering en wat botwerk (karkasjes of lamsrib oid), daar doet ze het het beste op. Maar ik geef ook wel eens andere merken kvv. En een keer per week een penslap (goed voor de tanden!) en een keer per week een zalmkop of andere vis.
Ik zou zeggen, lees je vooral in over het voeren van kvv. Je andere honden kun je het ook goed geven waarschijnlijk. Het is maar zelden dat een hond het niet goed doet op kvv (maar ze zijn er wel, daarom goed naar de honden blijven kijken).
Als ik een hond overzet is het in één keer trouwens. Maar andere mensen doen het langzaam. Het is maar net wat je zelf het prettigst vindt natuurlijk.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far