Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1200 euro om te hussen in Spaarnwoude

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: 1200 euro om te hussen in Spaarnwoude

Ongelezen bericht door Neeltje »

Asta schreef:
Nanna schreef:
Asta schreef:Uhm als zijnde iemand die bij een dergelijke organisatie gewerkt heeft zijn hussen echt niet het probleem. Het is overlast ja ach valt best mee. De kapot geschoten vuilnisbakken (wapenhandel), borden, het in de fik gestoken picknicksetjes, al het opgeblazen spul, drugsdealende hangjeugd, etc waren voor ons een groter probleem :wink:
Dus omdat er wapenhandel is (wat erger is) mag zo'n hus zich daar rustig misdragen want dat is minder erg? :denken:
Nee natuurlijk niet, maar je hebt overlast en overlast, in die jaren dat ik er werkte hadden wij 0 klachten over hussen (zuid-holland he) maar wel over allerlei andere zaken. Waaronder jagende honden, bijters, naast de prioriteiten. Je hebt het over een recreatiegebied denk je nou echt dat die kunnen handhaven zoals de politie? Het is zeker komkommertijd?

Mensen schieten ook snel in de stress als ze een groep honden zien, oh mijn fikkie oh mijn fikkie help nee erg :U: zelf gezien op hondenwandelingen. Het zijn de aantallen die vaak de angst veroorzaken en niet wat die honden in feite uitvreten.

Het belangrijkste voor een recreatiegebied is de sociale veiligheid, als je kapotgeschoten borden en vuilnisbakken ziet heb je pas echt mensen die bang zijn. Of straatracen. In het donker niet het gebied in kunnen ondanks dat je er doorheen MOET omdat je naar huis moet op de fiets.

Kwestie van prioriteiten stellen. En die vergunningen ja een melkkoe, want je hebt heel veel wat overlast veroorzaakt, maar gaan we jachtclubjes, mountainbikers, etc iedereen dan maar een exorbitant vergunningbedrag eisen? Eigenlijk gewoon groot ijzeren hek omheen met een toegangspoortje :wink: lekker genieten van de natuur
Weet je, ik heb er al een hekel aan als er één onbekende hond zomaar op mijn hond afgedenderd komt, laat staan een stuk of 10, die krijgen van mij voornamelijk richting grut dat er mee loopt een hele cannonade. Weet je nog de regel? Als je denkt dat je je hond los kunt laten lopen, moet je hem terug kunnen roepen en kijk daar ligt het grote probleem, behalve dat ze het zowiezo NIET doen, kunnen ze het ook niet.

Ik ben één keer bij Nanna op de Strabrechtse Heide wezen wandelen (met eigenaresse Dicky) en we zijn er toen al een paar tegen gekomen. Dus ja, ik vind het goed dat ze er voor moeten betalen en er restricties zijn. Als ik ergens bedrijfsmatig honden wil trainen, moet ik er ook voor betalen, ook als het gewoon ergens op een veldje is.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Och dat is prima, maar dan wel voor alle vergunning mensen he :wink: dus ook alle jachtclubjes, bbqs, bruiloften, mountainbikers, maneges, pensionstallen etc. Dan gaan we geen uitzonderingen maken voor specifieke groepjes. Alles wat georganiseerd word in zo'n gebied, moet vergund worden. In principe zelfs honden wandelingen als je met meer dan zoveel man komt :wink:

Daar vergis je je in. Het gaat niet alleen om hussen.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hee Asta, heb jij soms mede aan tafel gezeten toen ze het besluit namen? 5 jaar terug zwom het halve dorp in het meertje, zag je er in de winter helemaal niemand op het stuk waar ik wandel. Nu, 5 jaar later zwemmen er nog maar heel weinig mensen, stikt het er van de toer homo,s en kom ik regelmatig andere honden tegen.
Ondanks hoe iets veranderen kan in 5 jaar weet jij nog precies het hoe en wat, knap hoor :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Asta schreef:Ik heb er bijna 4 jaar gewerkt dus vraag me af hoeveel klachten ze hadden over dat in vergelijking met de rest. Nogmaals,makkelijk scoren he.
En je gelijk krijgen, sinds wanneer? Het is net wat een gebiedsadviseur als interesse/ probleem bestempeld. :U: Heeft zo goed als niks met klachten te maken, meer met politieke verhoudingen en bv vandalisme.
Vooralsnog werkt het wijzen naar anderen en ambtelijke mumbojumbo niet echt goed als middel tegen het nemen van maatregelen waardoor het gedoogd- of toegestaan loslopen van honden ingeperkt wordt.
Als je wat wilt zul je minimaal moeten zorgen dat je niks te verwijten valt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Asta

chrico schreef:Hee Asta, heb jij soms mede aan tafel gezeten toen ze het besluit namen? 5 jaar terug zwom het halve dorp in het meertje, zag je er in de winter helemaal niemand op het stuk waar ik wandel. Nu, 5 jaar later zwemmen er nog maar heel weinig mensen, stikt het er van de toer homo,s en kom ik regelmatig andere honden tegen.
Ondanks hoe iets veranderen kan in 5 jaar weet jij nog precies het hoe en wat, knap hoor :ok:
Ja hoor want ik werk er ook nog, bij een andere onderdeel maar heb nog hele goede vrienden lopen bij die dienst :U:
Asta

Jaap* schreef:
Asta schreef:Ik heb er bijna 4 jaar gewerkt dus vraag me af hoeveel klachten ze hadden over dat in vergelijking met de rest. Nogmaals,makkelijk scoren he.
En je gelijk krijgen, sinds wanneer? Het is net wat een gebiedsadviseur als interesse/ probleem bestempeld. :U: Heeft zo goed als niks met klachten te maken, meer met politieke verhoudingen en bv vandalisme.
Vooralsnog werkt het wijzen naar anderen en ambtelijke mumbojumbo niet echt goed als middel tegen het nemen van maatregelen waardoor het gedoogd- of toegestaan loslopen van honden ingeperkt wordt.
Als je wat wilt zul je minimaal moeten zorgen dat je niks te verwijten valt.
ja maar ja als ik tegen iemand hier met jagende honden zeg dat het aso is is ook weer niet goed :U:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik snap niet goed waarom mensen die overlast veroorzaken altijd gaan wijzen naar andere overlastveroorzakers. 'Ja maar, zij doen het óók.' :roll:
Ontzettend kinderachtig en bovendien is het nog geen vrijbrief om vrolijk door te gaan met overlast geven.
Afbeelding
Asta

Ja laat maar wat ik bedoel word toch niet gesnapt :U:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ben ik de enige die 1200 euro per jaar wel mee vind vallen?

100 euro per maand
25 euro per week
5 euro per dag

2 x 10 honden per dag
25 cent per hond per keer :19:

Dan vraag je dat kwartje toch aan je klanten?
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Asta schreef: ja maar ja als ik tegen iemand hier met jagende honden zeg dat het aso is is ook weer niet goed :U:
:knuffel1:

Afbeelding

Wanneer ga je nou ook al weer mee wandelen?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Asta

Suuz! schreef:
Asta schreef: ja maar ja als ik tegen iemand hier met jagende honden zeg dat het aso is is ook weer niet goed :U:
:knuffel1:

Wanneer ga je nou ook al weer mee wandelen?
schattig hoor :J: en niet, nogmaals ik heb geen behoefte aan schijnheiligheid dat ze dan ineens wel moeten luisteren en niet mogen jagen.

Sjaak de hoogte valt wel mee, maar dan wel iedereen een betaalde vergunning met dergelijke bedragen. Niet specifiek 1 groep eruit lichten.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Het is doodjammer dat een groep eikels die hun verantwoordelijkheid niet nemen het voor de rest versjteren... Maar helaas geldt dat principe overal. Of het nou om poep op de stoep of loslopende honden gaat... De mensen die hun hond niet onder controle hebben (of de onder hun verantwoordelijkheid vallende honden) of die het geen moer interesseert of ze een ander overlast bezorgen, die moeten aangepakt worden. Maar helaas is het veel gemakkelijker om dan maar een gebiedsverordening uit te vaardigen dan enkel de overlastgevers op hun falie te geven.

Er zijn hier prachtige gebieden aanlijngebied. Voor een hond als Frenk (loopt op het pad, jaagt niet, staat onder appel) flauwekul. Ik zou dolgraag met hem loslopen daar en als hij zich misdraagt mogen ze me gerust bekeuren. Maar ja, het is natuurlijk veel simpeler om iedereen die zonder riem loopt op de bon te slingeren dan per situatie te beoordelen of er sprake is van een probleem. :19:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ondertussen paar maanden verder. De vergunningen zijn nog niet rond, maar tot die tijd mag je er beroepsmatig NIET lopen :hmmm: Kunnen ze dat verbieden?
Perry en Noah

Afbeelding
Asta

Als het niet in de schapsverordening staat niet. Dus even kijken welke versie het laatste is en wat erover instaat aan vergunningplichtige activiteiten/ aanlijngebod etc.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

Ik heb gelukkig ook een eigen terrein met bos en weiland, helemaal omheind. ik veroorzaak geen overlast en werk
in the middle of nowhere.
De honden vermaken zich supergoed met ballen, behendigheid, en rennen.
Ik heb het eerste jaar in het bos gelopen maar kon daardoor niet alle honden meenemen.
Nu heb ik superleuke groepjes en ben erg blij met mijn werk.
of we ervan kunnen leven. nee....niet echt.
Ik heb hbo gedaan en had een hele goede baan, maar zou het zo weer inwisselen voor dit werk.
de vergunningen zullen uiteindelijk in het hele land wel gaan gelden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lief schreef:Ik ben dus daadwerkelijk waar nog nooit een HUS tegen het lijf gelopen. Dat komt natuurlijk omdat ik behoor tot de doelgroep der HUS-sen, maar geven die daadwerkelijk waar meer overlast dan een beppende klup dames die altijd tegelijkertijd de honden gaan uitlaten omdat de honden dan ook lekker kunnen spelen?
:wink: Ik ook niet, maar heb er wel één die normaal wekelijks opgehaald wordt.

Mijn buurvrouw vertelde laatst dat er een hond op het strand liep die precies op Niko leek.
:neenee: Maar het was hem niet; de 'Niko' die zij was tegen gekomen hoorde echt bij een roedel en was dikker.

Zij heeft er dus niets van door gehad dat het wel Niko met de hus was :LOL:

en die stomkop heeft haar niet herkend
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

In het Geestmerambacht geldt sinds kort ook de regel dat je niet meer dan 3 honden pp bij je mag hebben. Allemaal om HUS-sen tegen te gaan. Helaas lijden de goeden onder de kwaden, maar dat is altijd zo.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Cleva schreef:
duitse herder schreef:Ondertussen paar maanden verder. De vergunningen zijn nog niet rond, maar tot die tijd mag je er beroepsmatig NIET lopen :hmmm: Kunnen ze dat verbieden?
Tweeledig: in de eerste plaats is een recreatieschap een soort subsemioverheid; het verheft zich boven de bedrijvigheid maar bedient zich wel van de kunsten. Het is een bedrijf met een status van lagere overheid.
Maar wel een bedrijf dus en de grond is eigendom van dat bedrijf of in ieder geval in bruikleen. Ze kunnen dus in principe iedere groep toegang verbieden, entree heffen, er uitsmijters verkopen, een deel verhuren. Van alles.

Anderijds is het schier onmogelijk om zo'n stuk grond te bewaken voor een redelijk prijs die winst garandeerd.
Kan niet. Dus je kunt er gewoon op. Maar ze mogen zeggen dat het niet mag. Ze kunnen geen boetes uitdelen maar je wel wegsturen of de politie bellen en die hebben vast niets beters te doen, met die criminalitiet zo zeldzaam. :wink:

Feielijk staat het je vrij om er schijt aan te hebben. Maar als je met je busje vol honden door de poort wil moet je wel het juiste pasje hebben anders gaan de dubbele slagbomen niet open.

Te onthouden: eigenaar grond, geen smeris. Geen boete.
Dank je voor je uitgebreide antwoord! Boswachters dreigen met bekeuren, omdat we geen vergunning hebben. We zijn ermee bezig maar er zijn nog geen vergunningen beschikbaar. Tot die tijd mogen wij er dus niet wandelen. Ergens vind ik dat vreemd hoor, je bent ermee bezig, voor goede gedrag, maar alles word ontzegt op deze manier. Op dit moment kom je er ook niemand tegen, geen vissers, wandelaars niets! Wel tref je op maandag elke keer weer een teringzooi aan vreetwerk aan, dat mag blijkbaar wel :blauwoog:
Vraag me wel serieus aan wat ze tegen overlast van vuilnis gaan doen. Straks betaal je elke maand een bedrag en kan je niet eens fatsoenlijk daar lopen vanwege al het vreetwerk!
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”