Weet je, ik heb er al een hekel aan als er één onbekende hond zomaar op mijn hond afgedenderd komt, laat staan een stuk of 10, die krijgen van mij voornamelijk richting grut dat er mee loopt een hele cannonade. Weet je nog de regel? Als je denkt dat je je hond los kunt laten lopen, moet je hem terug kunnen roepen en kijk daar ligt het grote probleem, behalve dat ze het zowiezo NIET doen, kunnen ze het ook niet.Asta schreef:Nee natuurlijk niet, maar je hebt overlast en overlast, in die jaren dat ik er werkte hadden wij 0 klachten over hussen (zuid-holland he) maar wel over allerlei andere zaken. Waaronder jagende honden, bijters, naast de prioriteiten. Je hebt het over een recreatiegebied denk je nou echt dat die kunnen handhaven zoals de politie? Het is zeker komkommertijd?Nanna schreef:Dus omdat er wapenhandel is (wat erger is) mag zo'n hus zich daar rustig misdragen want dat is minder erg?Asta schreef:Uhm als zijnde iemand die bij een dergelijke organisatie gewerkt heeft zijn hussen echt niet het probleem. Het is overlast ja ach valt best mee. De kapot geschoten vuilnisbakken (wapenhandel), borden, het in de fik gestoken picknicksetjes, al het opgeblazen spul, drugsdealende hangjeugd, etc waren voor ons een groter probleem![]()
Mensen schieten ook snel in de stress als ze een groep honden zien, oh mijn fikkie oh mijn fikkie help nee ergzelf gezien op hondenwandelingen. Het zijn de aantallen die vaak de angst veroorzaken en niet wat die honden in feite uitvreten.
Het belangrijkste voor een recreatiegebied is de sociale veiligheid, als je kapotgeschoten borden en vuilnisbakken ziet heb je pas echt mensen die bang zijn. Of straatracen. In het donker niet het gebied in kunnen ondanks dat je er doorheen MOET omdat je naar huis moet op de fiets.
Kwestie van prioriteiten stellen. En die vergunningen ja een melkkoe, want je hebt heel veel wat overlast veroorzaakt, maar gaan we jachtclubjes, mountainbikers, etc iedereen dan maar een exorbitant vergunningbedrag eisen? Eigenlijk gewoon groot ijzeren hek omheen met een toegangspoortjelekker genieten van de natuur
Ik ben één keer bij Nanna op de Strabrechtse Heide wezen wandelen (met eigenaresse Dicky) en we zijn er toen al een paar tegen gekomen. Dus ja, ik vind het goed dat ze er voor moeten betalen en er restricties zijn. Als ik ergens bedrijfsmatig honden wil trainen, moet ik er ook voor betalen, ook als het gewoon ergens op een veldje is.