Ik heb zowel reuen als teven gehad en ben tot de conclusie gekomen dat ik geen duidelijke voorkeur heb. Wel zal ik in het geval van twee honden kiezen voor twee verschillende geslachten omdat ik dat het prettigst vind.
Castreren of steriliseren doe ik alleen als er een goede medische reden voor is, zo niet blijft de boel intact. Onder medisch versta ik ook dat de hond zichzelf door zijn/haar hormonen duidelijk in de weg zit en daar op een andere manier geen verbetering in is te brengen. Extreme schijndracht bij een teef bijvoorbeeld. Tot nu toe heb ik dat overigens nog niet meegemaakt.
Op het moment heb ik alleen nog een teefje van 9,5 jaar oud en zij is intact. Mocht er hier nu een tweede hond komen als gezelschap voor Cyntha, kies ik voor een reu.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nog een vraagje : reu of teef
Moderator: moderatorteam
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
-
tati
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog en Boerboel
Re: Nog een vraagje : reu of teef
Hier een reu en een teef. Allebei geholpen. Als we weer een hond zouden nemen wordt het weer een teef, denk ik. Reuen vind ik qua bouw vaak wel mooier, maar in contact met andere honden zijn ze ook vaak wat dominanter....(niet allemaal hoor)
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
hier 3 teven. allemaal gesteriliseerd. omdat het straathonden zijn uit spanje en
die worden meteen geholpen. Ik heb meer met teven, maar sluit een reutje niet uit.
die worden meteen geholpen. Ik heb meer met teven, maar sluit een reutje niet uit.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ben meer van de teven, maar eigenlijk alleen bij honden. Bij paarden en katten vind ik de mannelijke dieren leuker eigenlijk (maar die zijn dan heel vaak gecastreerd). Ik hou wel van dat typische tevengedrag. Sta nu ook op de lijst voor een teefje, maar als het alleen reutjes worden zou ik nog best overstappen denk ik. Vind uiteindelijk belangrijker of het matcht qua karakter.