Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Groeneleem of honingzalf.
Moderator: moderatorteam
-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
Groeneleem of honingzalf.
Magnum tobt nog altijd met een smet/ontstekings plek tussen zijn tenen op zijn achterpoot, hij heeft hiervoor al 2x een stootkuur AB gehad maar deze werken toch niet voldoende om de plek te sussen.
Nu heb ik groeneleem en honingzalf in huis gehaald, maar welk van de 2 kan ik nu het beste tussen zijn tenen smeren?
Wil het nu even op deze manier proberen, voor ik weer aan een AB kuur moet met hem.
Dit ook ivm zijn nierfalen op dit moment, dan is AB kuur op AB kuur niet echt bevorderlijk.
Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Nu heb ik groeneleem en honingzalf in huis gehaald, maar welk van de 2 kan ik nu het beste tussen zijn tenen smeren?
Wil het nu even op deze manier proberen, voor ik weer aan een AB kuur moet met hem.
Dit ook ivm zijn nierfalen op dit moment, dan is AB kuur op AB kuur niet echt bevorderlijk.
Hoop dat jullie me kunnen helpen.

-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Groeneleem of honingzalf.
Ab zou ik zeker niet te snel weer doen, maakt meer kapot dat je lief is.
Groeneleem ken ik niet.
Honingzalf vind ik superspul.
Lekker insmeren en kap om, anders wordt het er af gelikt en zo doorbreek je
het knabbelen en likken.
Het is effe lastig met kap om, maar ik zou het zeker een dag of 5 a 6 doen, want door het likken
kom je in de bekende cirkel.
succes
Groeneleem ken ik niet.
Honingzalf vind ik superspul.
Lekker insmeren en kap om, anders wordt het er af gelikt en zo doorbreek je
het knabbelen en likken.
Het is effe lastig met kap om, maar ik zou het zeker een dag of 5 a 6 doen, want door het likken
kom je in de bekende cirkel.
succes
Elly

-
magnum
- Zeer actief
Magnum likt en knabbelt er nu gelukkig niet aan, dus hij verergert het zelf niet. Wat er nu zit is ooit ontstaan en geneest gewoon niet, nu is het natuurlijk ook een rot plek tussen de tenen.
Dan ga ik zo nog even de honingzalf er tussen smeren, en dan maar idem even de kap om.
Gelukkig vind Magnum alles prima en ook de kap doet hij zelf aan, hoop alleen dat hij dit keer wel van zijn poot weet te blijven aangezien de vorige keer hij bij zijn poot kon ondanks de kap.
Mocht dit weer gebeuren kan ik dan ook gewoon een sokje/verbandje om zijn poot doen?
Hoop nu echt dat het pootje eens goed geneest, DA en ik doen er alles aan maar het wil gewoon maar niet genezen.
Dan ga ik zo nog even de honingzalf er tussen smeren, en dan maar idem even de kap om.
Gelukkig vind Magnum alles prima en ook de kap doet hij zelf aan, hoop alleen dat hij dit keer wel van zijn poot weet te blijven aangezien de vorige keer hij bij zijn poot kon ondanks de kap.
Mocht dit weer gebeuren kan ik dan ook gewoon een sokje/verbandje om zijn poot doen?
Hoop nu echt dat het pootje eens goed geneest, DA en ik doen er alles aan maar het wil gewoon maar niet genezen.

- jolanda.S
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Bij paarden wordt beide regelmatig gebruikt bij wondverzorging. Zelf hele goede ervaring bij een flink diepe snijwond bij mijn paard met honingzalf.
Vind het ook een stuk makkelijker in gebruik. Je smeert er 1 of 2x per dat iets op en je bent er vanaf.
Met groene leem moet je de boel insmeren en moet het drogen. Geeft meer rommel.
En als je poedervorm hebt moet je het ook nog eens aanmaken.
Vind het ook een stuk makkelijker in gebruik. Je smeert er 1 of 2x per dat iets op en je bent er vanaf.
Met groene leem moet je de boel insmeren en moet het drogen. Geeft meer rommel.
En als je poedervorm hebt moet je het ook nog eens aanmaken.
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Groeneleem vindt ik echt super werken, erg goede ervaringen mee, honingzalf heb ik dan weer geen ervaringen mee.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik ben bij probleempjes zoals tussenteenontstekingen erg te spreken over de groene leem in pastavorm. Honingzalf heb ik hier ook liggen, maar tot nu toe nog niet gebruikt.
-
Wilm@
Ik zou een gaasje ertussen doen wat de teentjes iets uit elkaar houdt zodat er lucht bij kan. Het gaasje niet tegen het smetplekje duwen. Sokjes aantrekken zou ik niet doen, dat gaat broeien. Broeien geeft warmte en warmte geeft vocht waardoor het smetplekje niet heelt. Om die reden zou ik ook geen groene leem gebruiken omdat je dat weer moet afspoelen en vocht in combinatie met smetplekje is geen goed idee.
Warmte en water zoveel mogelijk vermijden. Heeft hij door de plassen of door de regen gelopen spoel het voetje eerst schoon met normaal leidingwater. Voetje goed drogen met een schone keukendoek of handdoek, dan het plekje deppend drogen met een washandje. Gaasje weer ertussen en verder laten drogen. Nooit geen föhn gebruiken om het sneller te drogen, ook niet op de koude stand.
Warmte en water zoveel mogelijk vermijden. Heeft hij door de plassen of door de regen gelopen spoel het voetje eerst schoon met normaal leidingwater. Voetje goed drogen met een schone keukendoek of handdoek, dan het plekje deppend drogen met een washandje. Gaasje weer ertussen en verder laten drogen. Nooit geen föhn gebruiken om het sneller te drogen, ook niet op de koude stand.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Mijn voorkeur gaat uit naar Groene leem.
Sorbonne had smetplekken bij zijn lip plooien af en toe, en dat kon dan onwijs meuren van de ontsteking.
De eerste keer hebben we dat schoon gemaakt met een soort anti bacteriele zeep op aanraden van de dierenarts, maar dat vond Sorbonne absoluut niet leuk. Vervolgens hebben we daarna groene leem gebruikt, en het duurde even, maar toen had hij door dat het absoluut niet prikte. Moest alleen opletten dat ie het niet zelf op likte..
Het duurde ongeveer 1,5 week, maar daarna begon het mooi te helen!
Sorbonne had smetplekken bij zijn lip plooien af en toe, en dat kon dan onwijs meuren van de ontsteking.
De eerste keer hebben we dat schoon gemaakt met een soort anti bacteriele zeep op aanraden van de dierenarts, maar dat vond Sorbonne absoluut niet leuk. Vervolgens hebben we daarna groene leem gebruikt, en het duurde even, maar toen had hij door dat het absoluut niet prikte. Moest alleen opletten dat ie het niet zelf op likte..
Het duurde ongeveer 1,5 week, maar daarna begon het mooi te helen!
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
magnum
- Zeer actief
Bedankt voor al jullie ervaringen enz....
Ik ga hier meteen mee aan de slag, want met AB gaat het niet weg, dus nu de hoop gelegd op de honingzalf of de groendeleem. Maar de meeste hebben goede ervaringen met de honingzalf, dus die ga ik als eerste proberen, en dan krijgt hij zijn kap maar even op.
Ik zal kijken of ik er vandaag een foto van kan maken, het zit tussen de middelste tenen in en die zijn aan beide kanten helemaal kapot vanaf de nagel tot aan het gedeelte waar de tenen aan elkaar zitten.
Ik ga hier meteen mee aan de slag, want met AB gaat het niet weg, dus nu de hoop gelegd op de honingzalf of de groendeleem. Maar de meeste hebben goede ervaringen met de honingzalf, dus die ga ik als eerste proberen, en dan krijgt hij zijn kap maar even op.
Ik zal kijken of ik er vandaag een foto van kan maken, het zit tussen de middelste tenen in en die zijn aan beide kanten helemaal kapot vanaf de nagel tot aan het gedeelte waar de tenen aan elkaar zitten.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
als ik al iets smeer dan doe ik dat voor het wandelen , tijdens het wandelen kan hij er ook niet aan likken en is het ingetrokken als ik thuis ben 
Fenneke en Baloe

- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hier ook goede ervaring met honingzalf maar dan op bijtplekjes etc,hopelijk is het snel weg.
- dagmar88
- Zeer actief
magnum schreef:Bedankt voor al jullie ervaringen enz....
Wanneer Charlie weer tussenteenontstekingen heeft, laat ik haar voetjes schoon weken in de biotex en krijgt ze daarna dun laagje surolan er tussen.