Maar is het dan Pippa of piepa, want er staat Pippa, maar het is toch piepetje en piepo?Lynnepien schreef:Je zou denken dat de naam Pippa ook niet snel verkeerd uit te spreken valt, maar toch lukt het sommige mensen. We zeggen heel vaak Pippaatje, en dus maakte iemand van de puppycursus er Pipetje vanDat vond ze trouwens heel goed gevonden, want een teckel lijkt wel een beetje op een pipet
Voorbijgangers die haar naam vragen maken er vaak Pipo van
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor iedereen die het zich afvraagt...
Moderator: moderatorteam
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Re: Voor iedereen die het zich afvraagt...
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Piepa, zoals in Pippa Middleton. Niet met het Engelse accent natuurlijk, dus we zeggen gewoon Piepa eigenlijkZaZa schreef:Maar is het dan Pippa of piepa, want er staat Pippa, maar het is toch piepetje en piepo?Lynnepien schreef:Je zou denken dat de naam Pippa ook niet snel verkeerd uit te spreken valt, maar toch lukt het sommige mensen. We zeggen heel vaak Pippaatje, en dus maakte iemand van de puppycursus er Pipetje vanDat vond ze trouwens heel goed gevonden, want een teckel lijkt wel een beetje op een pipet

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Maeve schreef:Als ik die C zo zie veeg ik altijd eerst op m'n scherm om te kijken of er een vuiltje op zitWilm@ schreef:Barça is de afkorting van Barçalona. Zijn naam schreef ik eerst als Barca en men zei Barka, terwijl het Barsa moet zijn. Nu ik Barça gebruik gaat het goed.
Geweldig, een grote Babylonische spraakverwarring die namen.
Ik heb nooit problemen met Boyke en Sidney gehad, behalve toen de trouwambtenaar op ons huwelijk nota bene haar eigen handschrift niet kon lezen en Boyke "Boyle" noemde. Dat sprak ze dus uit als "Booil" en dan ook nog met een gezicht alsof ze wilde zeggen "hoe heb je je hond zo'n naam kunnen geven"
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het is toch gewoon Barcelona, dus zonder komma onder de c en met een e in plaats van een a er na?Wilm@ schreef:Barça is de afkorting van Barçalona. Zijn naam schreef ik eerst als Barca en men zei Barka, terwijl het Barsa moet zijn. Nu ik Barça gebruik gaat het goed.
Tapas is trouwens een naam die, voor mij totaal onverwacht, af en toe nog verkeerd wordt uitgesproken. Je spreekt het uit als tappas, dus met 2x een "korte" a. Maar ik hoor nog wel eens Taapas, of zelfs Taapaas.
Sjefke en Nozem hebben weinig tot nooit voor spraakverwarring gezorgd.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Dumás en Luca... Tsjaa.. Gaat ook nog wel eens fout 
Het is Doemasjjj en Loeka
Geen Duumah en Luuka 
Het is Doemasjjj en Loeka
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ah , had ik het toch goed met Jade 
Hier worden de namen van onze honden ook vaak niet goed uitgesproken
Kenji = Kendjie , en veel mensen noemen haar Kenzie ( vaak is het oow van McKenzie !! ) of Kensie
Ditch = Ditsj , vaak wel Dits of Bitch
Ziva = Zieva , nog niemand gevonden die het goed uitspreekt, word altijd Sjieva of Shievasj
De enige die goed word uitgesproken is Kyto ( spreek je uit als Kieto )
Ok behalve door mijn Bosnische buurman die echt helemaal gek op ze is , die noemt de honden ; Dietsj , Kietsjo , Sjieva en Kenji krijgt hij nog steeds niet uitgesproken
Word nog wat met de pup die volgend jaar komt , die krijgt echt een apparte naam en ik verwacht dat niemand die uit gaat kunnen spreken
Hier worden de namen van onze honden ook vaak niet goed uitgesproken
Kenji = Kendjie , en veel mensen noemen haar Kenzie ( vaak is het oow van McKenzie !! ) of Kensie
Ditch = Ditsj , vaak wel Dits of Bitch
Ziva = Zieva , nog niemand gevonden die het goed uitspreekt, word altijd Sjieva of Shievasj
De enige die goed word uitgesproken is Kyto ( spreek je uit als Kieto )
Ok behalve door mijn Bosnische buurman die echt helemaal gek op ze is , die noemt de honden ; Dietsj , Kietsjo , Sjieva en Kenji krijgt hij nog steeds niet uitgesproken
Word nog wat met de pup die volgend jaar komt , die krijgt echt een apparte naam en ik verwacht dat niemand die uit gaat kunnen spreken
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Mijn moeder noemde Drazic in het begin altijd dressing.
Bros geeft geen problemen,de meeste vinden het een rare naam. (is het ook wel zonder de gedachte achter zijn naam)
Bigboy geeft verder ook geen problemen.
Bros geeft geen problemen,de meeste vinden het een rare naam. (is het ook wel zonder de gedachte achter zijn naam)
Bigboy geeft verder ook geen problemen.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Ik heb het met mijn kat(en) wel heel erg.
Badr ( hoe? Badder ) & ( wijlen? ) Najim.
Maar dat vind ik niet erg, dat vind ik wel leuk juist.
Badr ( hoe? Badder ) & ( wijlen? ) Najim.
Maar dat vind ik niet erg, dat vind ik wel leuk juist.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Wat hij zegt is Pippa niet PiepaLynnepien schreef:Piepa, zoals in Pippa Middleton. Niet met het Engelse accent natuurlijk, dus we zeggen gewoon Piepa eigenlijkZaZa schreef:Maar is het dan Pippa of piepa, want er staat Pippa, maar het is toch piepetje en piepo?Lynnepien schreef:Je zou denken dat de naam Pippa ook niet snel verkeerd uit te spreken valt, maar toch lukt het sommige mensen. We zeggen heel vaak Pippaatje, en dus maakte iemand van de puppycursus er Pipetje vanDat vond ze trouwens heel goed gevonden, want een teckel lijkt wel een beetje op een pipet

-
Mojuan
- Zeer actief
Hier tot nu toe weinig verwarring, behalve met Anders.
Sowieso als ik op straat de namen van de honden uitspreek als mensen vragen hoe ze heten.
Moos en Julia is duidelijk, en gaat altijd goed, maar dan komt dus Anders, en daar bestaat altijd veel verwarring en discussie over.
Mensen denken Andes te verstaan, of vragen nog minstens twee keer wat ik nou eigenlijk zeg. Ik vind het wel humor.
En onze kleine Andersje zal het een grote worst wezen hahaha. Ze luistert toch alleen maar bij bekenden (over het algemeen) en ook alleen maar als het op een bepaalde toon wordt gezegd.
Wij vinden haar naam nog altijd geniaal, en het is en blijft een onderwerp van gesprek, discussie, humor en zo nog veel meer. Het is in ieder geval absoluut geen standaard naam en érg origineel.
De eerstvolgende pup die komt zal 'Stay-fun' gaan heten. En dat zullen we dan uitspreken als 'Stefan'. Voor ons heeft deze naam een diepere betekenis. Vanwege het feit dat Romeo niet leuk was met de meeste vreemde honden. En we er al helemaal zin in hebben om straks een pup te hebben die dus wél 'leuk blijft' met andere vreemde honden.
Sowieso als ik op straat de namen van de honden uitspreek als mensen vragen hoe ze heten.
Moos en Julia is duidelijk, en gaat altijd goed, maar dan komt dus Anders, en daar bestaat altijd veel verwarring en discussie over.
Mensen denken Andes te verstaan, of vragen nog minstens twee keer wat ik nou eigenlijk zeg. Ik vind het wel humor.
En onze kleine Andersje zal het een grote worst wezen hahaha. Ze luistert toch alleen maar bij bekenden (over het algemeen) en ook alleen maar als het op een bepaalde toon wordt gezegd.
Wij vinden haar naam nog altijd geniaal, en het is en blijft een onderwerp van gesprek, discussie, humor en zo nog veel meer. Het is in ieder geval absoluut geen standaard naam en érg origineel.
De eerstvolgende pup die komt zal 'Stay-fun' gaan heten. En dat zullen we dan uitspreken als 'Stefan'. Voor ons heeft deze naam een diepere betekenis. Vanwege het feit dat Romeo niet leuk was met de meeste vreemde honden. En we er al helemaal zin in hebben om straks een pup te hebben die dus wél 'leuk blijft' met andere vreemde honden.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik heb een hekel aan namen met een gebruiksaanwijzing.
Dat is net zoiets als, in plaats van 112, het alarmnummer 06483-467598 te moeten bellen, en dan een keuzemenu krijgen.
Dat is net zoiets als, in plaats van 112, het alarmnummer 06483-467598 te moeten bellen, en dan een keuzemenu krijgen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- dagmar88
- Zeer actief
Mojuan schreef:Vanwege het feit dat Romeo niet leuk was met de meeste vreemde honden. En we er al helemaal zin in hebben om straks een pup te hebben die dus wél 'leuk blijft' met andere vreemde honden.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja zeg, hou eens even op.dagmar88 schreef:Mojuan schreef:Vanwege het feit dat Romeo niet leuk was met de meeste vreemde honden. En we er al helemaal zin in hebben om straks een pup te hebben die dus wél 'leuk blijft' met andere vreemde honden.
En dan zul je zien dat Tyson, Cujo, Killah en Psycho rete sociaal blijven en Stay-fun minder funny wordt.
Het wordt bijna zeker te weten een hond van Marjolein (wetterhoun dus) en ik ga er vanuit dat dat een super de super hond gaat worden
En als blijkt dat dat niet zo is, dan heb ik schijt en komt er daarna wel een Killah in huis.

- dagmar88
- Zeer actief
Mojuan schreef:Ja zeg, hou eens even op.dagmar88 schreef:Mojuan schreef:Vanwege het feit dat Romeo niet leuk was met de meeste vreemde honden. En we er al helemaal zin in hebben om straks een pup te hebben die dus wél 'leuk blijft' met andere vreemde honden.
En dan zul je zien dat Tyson, Cujo, Killah en Psycho rete sociaal blijven en Stay-fun minder funny wordt.
Het wordt bijna zeker te weten een hond van Marjolein (wetterhoun dus) en ik ga er vanuit dat dat een super de super hond gaat worden![]()
En als blijkt dat dat niet zo is, dan heb ik schijt en komt er daarna wel een Killah in huis.
Ik stem voor Hans
-
Mojuan
- Zeer actief
Dat doen we toch, nml 'Stefan'dagmar88 schreef:
Geef die dan gewoon een fatsoenlijke Nederlandse/Friese naam ipv de goden verzoeken
Ik stem voor Hans
En een Hans naast Anders?????? euh.....
Laatst gewijzigd door Mojuan op 03 nov 2012 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Japie valt amper te verknallen, alhoewel de dierenwinkelmeneer hem Wimpie blijft noemen. Omar wordt Oma genoemd door velen, ons hoofdschuddend aankijken. Het is nog een kerel ook, zie je ze denken...
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Dee schreef:Danoontje powerrr schreef:Ik denk dat ze bedoelt een foute ''g'' klank.ranetje schreef:Ik kan maar één manier verzinnen ...................Dee schreef: Mensen spreken Figo ook heel vaak verkeerd uit![]()
Hoe moet je het uitspreken dan?![]()
Het is met een ' harde' g.
Nu weet ik niet meer wat je bedoeltDee schreef:De eerste dusFrenk schreef:Je kunt Figo uitspreken als Fi-Go met de G van het Engelse Go of Fi-Go met de G van Goed..
Is het nu met de harde g of de engelse g?
- Dee
- Zeer actief
De EngelseDanoontje powerrr schreef:Dee schreef:Danoontje powerrr schreef:Ik denk dat ze bedoelt een foute ''g'' klank.ranetje schreef: Ik kan maar één manier verzinnen ...................![]()
Hoe moet je het uitspreken dan?![]()
Het is met een ' harde' g.Nu weet ik niet meer wat je bedoeltDee schreef:De eerste dusFrenk schreef:Je kunt Figo uitspreken als Fi-Go met de G van het Engelse Go of Fi-Go met de G van Goed..
![]()
Is het nu met de harde g of de engelse g?
- Jaap*
- Zeer actief
Noem hem dan gewoon Fiko. Ben je van het gezeur af 
- Dee
- Zeer actief
Dat klinkt andersJaap* schreef:Noem hem dan gewoon Fiko. Ben je van het gezeur af
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Maar dit topic draait juist om dat gezeur.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Jaap* schreef:Ik heb een hekel aan namen met een gebruiksaanwijzing.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dat is wel een beetje de goden verzoeken natuurlijk, dat word een draak van een WetterMojuan schreef: De eerstvolgende pup die komt zal 'Stay-fun' gaan heten. En dat zullen we dan uitspreken als 'Stefan'. Voor ons heeft deze naam een diepere betekenis. Vanwege het feit dat Romeo niet leuk was met de meeste vreemde honden. En we er al helemaal zin in hebben om straks een pup te hebben die dus wél 'leuk blijft' met andere vreemde honden.
Coda had ik overigens Caoimhe willen noemen. Misschien wat voor de volgende pup, blijf het een geweldige naam vinden en de uitspraak is heus zo lastig niet
-
Mojuan
- Zeer actief
Maeve schreef: Dat is wel een beetje de goden verzoeken natuurlijk, dat word een draak van een Wetter![]()
Coda had ik overigens Caoimhe willen noemen. Misschien wat voor de volgende pup, blijf het een geweldige naam vinden en de uitspraak is heus zo lastig niet
Maar dan wel míjn draak! hahaha
En ik vermoed iets als 'kauwiem' zit ik in de buurt?

- Jaap*
- Zeer actief
Of, voor álle duidelijkheid: Fieko!Dee schreef:Dat klinkt andersJaap* schreef:Noem hem dan gewoon Fiko. Ben je van het gezeur af
Ziezo.
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Haddock werd door een vriend van mijn ex Hector genoemd hihi.
En een vriend van mij zegt hardrock.
De naam van mijn kat hebben sommige wel moeite mee. Argaï. Je zegt gewoon argaij.
En mijn ex en ik hadden een kat die jiro heette, sprak je uit als djiero.
Mijn naam zorg ook vaak voor problemen. Hoor vaak ammie. Maar het is eemie. Haha.
En een vriend van mij zegt hardrock.
De naam van mijn kat hebben sommige wel moeite mee. Argaï. Je zegt gewoon argaij.
En mijn ex en ik hadden een kat die jiro heette, sprak je uit als djiero.
Mijn naam zorg ook vaak voor problemen. Hoor vaak ammie. Maar het is eemie. Haha.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
KiwaMojuan schreef:Maeve schreef: Dat is wel een beetje de goden verzoeken natuurlijk, dat word een draak van een Wetter![]()
En ik vermoed iets als 'kauwiem' zit ik in de buurt?
-
Mojuan
- Zeer actief
Oh oke. Beetje vreemde uitspraak bij die letters, dat snap ik eerlijk gezegd niet echt.Maeve schreef:KiwaMojuan schreef:Maeve schreef: Dat is wel een beetje de goden verzoeken natuurlijk, dat word een draak van een Wetter![]()
En ik vermoed iets als 'kauwiem' zit ik in de buurt?Eigenlijk meer op z'n Engels: Kee-wa zeg maar.
Uit wat voor taal komt die naam dan? Met de beste wil van de wereld kan ik nml geen Kiwa maken van dat woord. Echt gewoon tótaal niet.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
http://en.wikipedia.org/wiki/CaoimheMojuan schreef:Oh oke. Beetje vreemde uitspraak bij die letters, dat snap ik eerlijk gezegd niet echt.Maeve schreef:KiwaMojuan schreef:Maeve schreef: Dat is wel een beetje de goden verzoeken natuurlijk, dat word een draak van een Wetter![]()
En ik vermoed iets als 'kauwiem' zit ik in de buurt?Eigenlijk meer op z'n Engels: Kee-wa zeg maar.
Uit wat voor taal komt die naam dan? Met de beste wil van de wereld kan ik nml geen Kiwa maken van dat woord. Echt gewoon tótaal niet.
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Yuna is gewoon Júú-na, maar word altijd Joena genoemd...
Chell is al helemaal een lastige naam, blijkbaar... het is Tsjèl, maar dat word Sjel, sjil, tsjil... en ook vaak tsjauw, als het italiaanse Ciao... Zo moeilijk is Chell niet toch?? gewoon een Cello, zonder de o
Chell is al helemaal een lastige naam, blijkbaar... het is Tsjèl, maar dat word Sjel, sjil, tsjil... en ook vaak tsjauw, als het italiaanse Ciao... Zo moeilijk is Chell niet toch?? gewoon een Cello, zonder de o