Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gewoon zeer nieuwsgierig

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Meissie
Actief
Mijn ras(sen): Boomertje, een groenendaeler, 3 mudi's en 2 kruising kroaatjes
Aantal honden: 7

Re: Gewoon zeer nieuwsgierig

Ongelezen bericht door Meissie »

Ik ben een vrouw, woon samen met mijn vriend. En heb van de 4 honden die hier rondlopen niet 1 gekozen.
Arie, shih-tzu van bijna 15 :cheer: heb ik 15 jaar geleden van mijn ouders gekregen.
Chayenne, Boomertje bijna 2 heb ik van de schoonfamilie gekregen omdat Arie (toen 13) niet eeuwig meer meegaat.
Hero, sheltie van 2 herplaatster die op mijn pad kwam.
Noeksa Stabijna van 13 die hoort bij de inboedel van mijn vriend.

Als de 2 bejaarden er niet meer zijn komt er een grote hond bij, zeer waarschijnlijk een Duitse herder.
R.I.P Arie 28-01-1998 - 15-01-2013

Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Ik kies voor honden waarvan de ogen goed zichtbaar zijn en niet uitpuilen, met een lange snuit in plaats van een afgestompte, met een half- of langharige vacht in plaats van naakt, draad of ruw haar of krullen.

Voor de rest maakt het me niet zo uit groot of klein of wat voor kleur.
Liever niet agressief, maar ook geen allemansvriend, mag best iets gereserveerd zijn.
En zonder overdreven werklust.
En ik vind het erg fijn als mijn honden goed overweg kunnen met andere honden, maar dat heb je niet altijd voor het zeggen, vooral omdat ik een voorkeur heb voor herplaatsers.

Qua uiterlijk vind ik malamutes of saarloos wolfshonden verschrikkelijk mooi, maar het karakter past gewoon niet bij mij.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

ZorroMax schreef:Vrouw, alleen. Thuis hadden we na lang onderhandelen en zoeken naar de geschikte hond in een druk huishouden een Bulldog. Winston voldeed meer dan prima, dus er kwam er weer een, en weer een.
wat een humor, een Engelse bulldog en hem dan Winston noemen... :E: :LOL:
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Pitbull
Amerikaanse Bulldog
Ca de Bou
Kangal
Maar goed dat de verhalen over de rassen niet altijd kloppen :D
Afbeelding
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik (vrouw) loop altijd tegen iets aan, dus het kan van alles en nogwat zijn. Ik koos lang geleden een husky x mechelaar uit het asiel, omdat ze bloedmooi en vreselijk leuk was. Daarna mijn enige pup ooit, een rottweiler, omdat ik de rottweilers in asielwerk had leren kennen en het een geweldig ras vond (en vind). Daarna, inmiddels samenwonend, kwam er een bejaarde dwergpoedel in huis, maar die is gekozen door mijn vriend! Het was mijn keuze om de laatste opvanggalgo te houden. Maar we hebben een aantal opvanghonden gehad die ik zo had kunnen houden, als ik niet stevig in de schoenen was blijven staan. Daaronder zaten een onherleidbaar bastaardje, een shih tzu, een bearded collie mixje. Op het asiel val ik ook voor van alles en nogwat, dus ik kan bijna niet zeggen dat ik een type heb of op een bepaald ras (of rassengroep) val.
Laatst gewijzigd door DebbieZ op 03 nov 2012 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik ben een mannetje, getrouwd met een vrouwtje.. :mrgreen:
Toen we elkaar leerden kennen, had ik al een herplaatser JR, zij is 17 geworden, toen ze werd ingeslapen, hebben we een kruising Herder/Rottweiler uit het asiel gehaald.
Toen hij nog erg jong overleed, hebben we Yla onze Rottweilerteef als pup genomen, als zij er niet meer is, komt er weer een herplaatser of asielhond, maar ons kennende zal dat geen ukkepuk worden.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Vrouw, en Romeo was een Stafford, niet zelf uitgekozen. Mijn ex maakte deze keuze.
Julia is ook een Stafford, samen met mijn partner uitgekozen.
Anders is een toypoedel, helemaal mijn eigen keuze. Moos is een kruising herplaatser die we eigenlijk gewoon uitkozen omdat hij oud en lief is en een fijn maatje is voor ons en voor Julia
:zweep:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Vrouw alleen, ik ben begonnen met bouviers, want die hadden we thuis ook al. :wink:
Daarna

Zwarte Russische Terrier
Lakeland Terrier

En nu een Kaukasische Owcharka en een Lakekand Terrier, wat de volgende word weet ik nog niet :wink:
Afbeelding
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

bouvierpoedel schreef:Ik ben Jantien en ben getrouwd met Gerard en we hebben xsingpoedeltjes.
Gerard had er al 1 toen we trouwde en ja het beessie werd gedekt door Wodan de Iers wolfhond van de buren en daar zit je dan met een nest puppen.
We wilden graag kinderen en dat lukte niet dus hebben we maar de 10 pupjes aangehouden en we zijn dolblij met onze kinders.Gerard laat ze altijd uit op de parkeerplaatsen in het land de lieverd.
:LOL: :LOL:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Ik ben een vrouw en alleen. Toen ik net gescheiden was had ik een kruising friese stabij/ beagle opgehaald. een pup van 7 weken oud.
Het is 3 jaar lang een "strijd" geweest, een dominant hondje, en ik kon hem niet aan. Nadat hij een buurvrouw gebeten had, heb ik heb herplaatst, bij mensen die een waakhond nodig hadden. Al voelde ik mij altijd veiilig bij hem, omdat hij mij altijd beschermde...

Hierna wilde ik een klein hondje, wat socialer, en werd verliefd op de foto van Famke op marktplaats, een kruising mopshond en maltezer o.i.d. De klik was er gelijk, dus sindsdien woont ze bij mij.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Vrouw, samenwonend maar het is overwegend mijn keus geweest voor de honden. Uiteraard wel in overleg, maar ik heb de rassen aangedragen en daar was hij het mee eens :mrgreen:

Kyra, een Amstaff is onze eerste hond. Ik wilde een hond die lekker actief was, waar ik iets mee kon doen. Die in huis lekker rustig is en het heerlijk vind om samen met de baas/gezin te zijn.
Wilde een middenmaatje hebben en daarnaast vind ik ze prachtig om te zien.

Sari is totaaaaal iets anders. Ook nu was actief en willen werken een pre. Mocht een maatje groter worden en ondertussen verliefd geworden op de Weim.

En ondanks dat ze heel verschillend zijn zie ik ook wel overeenkomsten. Ze zijn beiden lomp ( :F: ) zijn graag bij je - heel aanhankelijk, actief en erg leergierig.
Natuurlijk moet Sari nog volwassen worden, maar het is gewoon een heerlijk duo samen :I:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ben een vrouw met een stafford en een akita. Ik zou niet weten waarom ik ineens chihuahua's zou moeten nemen vanwege mijn geslacht :19: Ik vind nog steeds dat ik een erg goede smaak in hondenrassen heb :mrgreen:
Vitalia
Zeer actief
Lagotto Romagnolo

Valerie schreef:Ik ben een vrouw met een stafford en een akita. Ik zou niet weten waarom ik ineens chihuahua's zou moeten nemen vanwege mijn geslacht :19: Ik vind nog steeds dat ik een erg goede smaak in hondenrassen heb :mrgreen:
:D ja hoor, maar dat hebben we allemaal ! :E:
Afbeelding
Afbeelding
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Vrouw en single. Ik heb Ridgebacks. Wilde destijds een hond waarmee ik rustig door het bos kon lopen, zonder lastig gevallen te worden en o ja, moest groter zijn dan een kat en kortharig. Nou ja, dat is gelukt en er lopen hier nou drie rond.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Vitalia
Zeer actief
Lagotto Romagnolo

MarjaV schreef:Vrouw en single. Ik heb Ridgebacks. Wilde destijds een hond waarmee ik rustig door het bos kon lopen, zonder lastig gevallen te worden en o ja, moest groter zijn dan een kat en kortharig. Nou ja, dat is gelukt en er lopen hier nou drie rond.
Wauw! Jij zal je veilig voelen ! :E:
Afbeelding
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Vrouw, getrouwd. Ik ben uitgekozen door Sjon, een kleine terriër, ik was als was in zijn puppenpootjes. 2 Jaar later kwam Roos, een grote terriër, erbij. En nu heb ik 2 terriërs in wiens pootjes ik als was ben. :mrgreen:

Wat Manlief daarvan vond en vindt weet ik eigenlijk niet. Hij vindt ze wel leuk, geloof ik.
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Vrouw, samenwonend.

Ik wou een hond en ben gaan zoeken op rassensites. Zocht een hond met karakter, een eigen wil, eigenwijs en zeker geen will to please. Tja, dan blijven er weinig rassen over en ben ik meteen gezwicht voor een beagle (en op mijn werk loopt sinds een jaar een teckelmeneer, die voldoet ook aan alle kenmerken die ik zocht haha)
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik was getrouwd toen ik koos voor een Jack Russel,ik vind dat leuke speelse energieke hondjes een grote hond in een klein jasje.
Na zijn overlijden was ik ondertussen alleen met 2 jonge kinderen,ik nam parkieten.
Maar mijn hele leven was ik niet zonder hond geweest en ik kon niet er niet aan wennen.
Toen ben ik op zoek gegaan naar een ras dat goed met kinderen kan klein was zodat ze er ook mee konden lopen ,dat werd een Maltezer,een heerlijk ondeugende lieverd,toen kwam er een colega die een nest pups had en ja dat verhaal laat ik maar achterwege,maar er was dus nog 1 teefje.
En dat teefje kon daar beter weg dus toen kwam Ruby die heb ik van de geboorte af meegemaakt een harige kruising york x Pyreneese Herdershond.
En toen helaas vorig jaar heb ik afscheid moeten nemen van mijn Happy.
En toen kon Ruby niet alleen zijn en kraag ik een pm van Tineke met een link naar Blacky waar ik al stiekem hele boel keer naar gekeken had met mijn dochter,maar ja over katten was niks bekend.
Maar oke deze harige kruising woond nu ook bijna een jaar bij ons nu.
En ons is mijn vriend ,dochter, zoon en ik en hij heeft werkelijk iedereen om zijn pootjes gewonden.
Maar eigenlijk zou ik zelf dus niet voor harige honden gaan lol maar voor een leuke DH of grote dog.
Maar ja ze komen op je pad en ik hou van ze
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Vrouw, maar dat heeft niets met de honden te maken want die zijn er altijd gekomen in overeenstemming met echtgenoot. Eerst 2 chow-chow's en een (1) x-jachthond-iets. Vervolgens na hun dood gekozen richting jachthondjes en na veel informeren omtrent o.a. karaktereigenschappen van diverse jachthonden uitgekomen bij een DSL. Na overlijden van Bowie zonder een moment van aarzelen meteen weer een DSL gezocht en gevonden. Ezio is nu 10 mnd en naast een feest van herkenning mbt karakter nog zoveel extra´s, echt een superhondje.
Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Vrouw, en de honden die we nu hebben kwamen op ons pad.
Die kleine, T-Boy, kende ik al van het wandelen. Zijn eigenaar wilde hem op de Campo aan een boom zetten. Zo ver is het niet gekomen, we hebben hem met veel plezier een mandje gegeven.

Kira is na Lexie's overlijden bij ons gekomen. De DA wist dat haar eigenaar haar wilde herplaatsen en het leek hem wel iets voor ons.
Het zijn allebei heel sociale, vriendelijke, leuke honden en ze passen bij ons.

Mijn hart ligt bij "harige" honden, niet te groot en vooral jagers. Een stabijtje staat heel hoog op het verlanglijstje.
Goldens vind ik erg leuke honden maar net een slag te groot voor mij. En sinds er een enige koningspedel rond wandelt in de buurt, begin ik die toch ook erg leuk te vinden.
Groetjes, Terry
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Vrouw, getrouwd, mijnman wilde graag een rottweiler, niet veel later ben ik er ook verliefd op geworden, ontzettende lieve en trouwe honden voor eigen gezin en bekenden,
Heb er nu 4, boeddy is er per ongeluk ook bijgekomen hihihi
Mijn hart ligt ook bij de ierse wolfshond, dus ooit komt er ook een ier
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Vitalia schreef:En fok je nu met Lagotto? of een ander ras?
ik heb nu 3 nesten met de grand gefokt en hopelijk volgend jaar ook met de lagotto, net vorge week HD-foto's laten maken en gisteren DNA-test ingestuurd en zoekende naar een reu..........
Sandra
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”