Blondie nee, niet echt, ik stond gewoon echt stom te kijken
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik laat asta uit duikt er een oud duitse herder op
Moderator: moderatorteam
-
Asta
Re: ik laat asta uit duikt er een oud duitse herder op
Nee dat is ook zo malinois, maar ik heb liever dat de da asta onderzoekt dan ik. Ik vind het best wel moeilijk om asta vast te houden als ze haar pijn doen
echt je staat erbij, kijkt ernaar, en denkt wtf....
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dit heb ik met mijn da ook. Die bel ik als ik twijfel. En inmiddels weet zij ook wel dat ik juist bel bij twijfel. Omschrijf e.e.a. en dan adviseert ze. En niet eens met pillen of smeersels die ik bij haar kan komen kopen. Die geeft ook soms aan dat ik bepaalde homeopatische middelen kan gebruiken voor bepaalde dingen.malinois schreef:Nee dat klopt, maar de DA ook niet of hij moet een foto maken... en in al die jaren heb ik dat nog nooit meegemaakt iig. Het enige wat er gebeurd is dat het schoongemaakt wordt en eventuele krammetjes gezet worden en een AB kuur. Die AB kuur vind ik niet nodig direct en die krammetjes liever niet als het alleen gaten zijn. Schoon maken kan ik zelf ook wel. (En dit is ook wat mijn eigen DA zegt hoor, die weet wel dat als ik denk dat het nodig is echt wel langs kom met de hond).Asta schreef:Ik ga dus wel naar een da want ik zie wel bloed maar niet wat de schade is.
Maar nogmaals dat is heel persoonlijk en was gewoon mijn antwoord op de vraag van jacq.
Bij bellen vraagt ze door, m.n. dus bij een wond destijds. Hoe diep, hoe ziet de wond eruit, hoe lang geleden gebeten of is de wond ontstaan, etc. bij die pootwond heb ik toen ik het een dag erna constateerde heb ik gebeld omdat hij best open stond.
Als antwoord, hechten kan toch niet meer nu, hou het in de gaten en schoon. Prima. Het is ook prima geheeld, en gelukkig niet gaan ontsteken anders had ik dus wel op de stoep gestaan.
-
Asta
mijn da zit in delft, ik kon niet gaan wachten tot ik eerst mensen had afgezet en daarna pas een da bellen als ik thuis was
Dus ik ben naar een vreemde da gegaan ja
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als je het niet vertrouwd moet je ook gewoon naar de DA gaanAsta schreef:mijn da zit in delft, ik kon niet gaan wachten tot ik eerst mensen had afgezet en daarna pas een da bellen als ik thuis was

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
He gatver wat vervelend....
Voor Asta en jou....
Je doet idd zo je best en daar zit je dan s avonds te koekeloeren bij de DA met je goede gedrag...
Je ziet geen kans die eigenaar nog op te snorren zeker?
Mooie hork!!!
Beterschap voor Asta en een borrel voor jezelf om van de schrik bij te komen...
Voor Asta en jou....
Je doet idd zo je best en daar zit je dan s avonds te koekeloeren bij de DA met je goede gedrag...
Je ziet geen kans die eigenaar nog op te snorren zeker?
Mooie hork!!!
Beterschap voor Asta en een borrel voor jezelf om van de schrik bij te komen...
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Vervelend wat er gebeurt is.
Mowgli heeft ooit in mijn ogen uit het niets een hond gebeten. Ook mijn dochter is door gelopen om de honden weer tot rust te laten komen. Wel heeft ze via de sociale media geprobeerd te achterhalen wie de vrouw was om te informeren naar de hond, dit is niet gelukt.
Als er iets met mijn honden is en ik vertrouw het niet neem ik meestal contact op met mijn DA, die zegt dan of ik langs moet komen of af kan wachten.
Mowgli heeft ooit in mijn ogen uit het niets een hond gebeten. Ook mijn dochter is door gelopen om de honden weer tot rust te laten komen. Wel heeft ze via de sociale media geprobeerd te achterhalen wie de vrouw was om te informeren naar de hond, dit is niet gelukt.
Als er iets met mijn honden is en ik vertrouw het niet neem ik meestal contact op met mijn DA, die zegt dan of ik langs moet komen of af kan wachten.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat vervelend zeg!
Hoe is het nou met Asta?
Hoe is het nou met Asta?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Asta
Blafferig
ze blaft nu naar alles voor het raam, en dan is een bouwput van de spoortunnel handig voor de deur. Verder doet het volgens mij zeer maar je merkt op het blaffen na niet zoveel. Ik besteed er maar geen aandacht aan en de deur naar de slaapkamer open gedaan en daar ligt ze nu dus te slapen.
Denk dat het wel meevalt het waren gaatjes geen grote wonden. Het was gewoon schrikken
en vooral enorm balen omdat ik dus zo voorzichtig ben dat ze aan de lijn niet lelijk kan doen wat ze een paar keer heeft gedaan.
Verder illegaal losgelaten met uitlaten want het was nogal druk met honden hier. De honden die er liepen kennen we en dat ging goed ze wilde alleen niet spelen met Vizla vriendinnetje hoe hard die ook haar best deed.
Ik heb wel ab gehad voor asta, maar die is best wel bijdehand door die pilletjes uit te spugen. Maar niet geven kan dus? Ga zo even mijn eigen da bellen of die ab echt nodig is.
Weet je ongelukjes kan gebeuren, maar het weglopen erna vind ik ronduit asociaal.
Denk dat het wel meevalt het waren gaatjes geen grote wonden. Het was gewoon schrikken
Verder illegaal losgelaten met uitlaten want het was nogal druk met honden hier. De honden die er liepen kennen we en dat ging goed ze wilde alleen niet spelen met Vizla vriendinnetje hoe hard die ook haar best deed.
Ik heb wel ab gehad voor asta, maar die is best wel bijdehand door die pilletjes uit te spugen. Maar niet geven kan dus? Ga zo even mijn eigen da bellen of die ab echt nodig is.
Weet je ongelukjes kan gebeuren, maar het weglopen erna vind ik ronduit asociaal.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Dat is zeker asociaal van die eigenaar. Enzi is vorige week gebeten door een gigantische zwarte lab.
Reu van een jaar of 10 en ze hebben elkaar echt al 100x gezien maar nu besloot de reu dat ie even een hapje uit Enzi wilde nemen. Ik heb de labrador eraf geplukt en ben ter plekke Enzi gaan onderzoeken, de man wilde ook doorlopen maar ik heb gevraagd of hij even wilde wachten zodat ik kon kijken of Enzi niets had. Hij stond me verbaasd aan te kijken maar tis goed, Enzi had ook een paar gaatjes en eigenlijk ga ik daar niet zo snel mee naar de DA maar als het erger was geweest dan had meneer natuurlijk voor de kosten op kunnen draaien.
Hopelijk is ze het snel weer vergeten, Enzi was twee dagen wat voorzichtiger naar honden toe en daarna al snel weer zichzelf.
Reu van een jaar of 10 en ze hebben elkaar echt al 100x gezien maar nu besloot de reu dat ie even een hapje uit Enzi wilde nemen. Ik heb de labrador eraf geplukt en ben ter plekke Enzi gaan onderzoeken, de man wilde ook doorlopen maar ik heb gevraagd of hij even wilde wachten zodat ik kon kijken of Enzi niets had. Hij stond me verbaasd aan te kijken maar tis goed, Enzi had ook een paar gaatjes en eigenlijk ga ik daar niet zo snel mee naar de DA maar als het erger was geweest dan had meneer natuurlijk voor de kosten op kunnen draaien.
Hopelijk is ze het snel weer vergeten, Enzi was twee dagen wat voorzichtiger naar honden toe en daarna al snel weer zichzelf.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik had het altijd met mijn JR die leek wel een magneet voor honden die zogezegd nooit beten.
En ik maar weer vol vertrouwen met hem naar buiten,hing hij weer in de bek van een dog die hem begon te schudden.
Geef haar maar een knuffel
En ik maar weer vol vertrouwen met hem naar buiten,hing hij weer in de bek van een dog die hem begon te schudden.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
pff wat een balen en een schrik
hoop dat ze snel weer de oude is
het is altijd lastig om de schade te zien door de vacht, maar erg aso dat die vent door loopt en niet even wacht tot je gezien hebt wat de schade was..
voor gaatjes ga ik ook niet snel naar de DA, maar soms lijkt het erger dan het is en soms minder erg.. 1 keer gehad dat de DA ging scheren en toen de schade veel erger bleek te zijn.
het is altijd lastig om de schade te zien door de vacht, maar erg aso dat die vent door loopt en niet even wacht tot je gezien hebt wat de schade was..
voor gaatjes ga ik ook niet snel naar de DA, maar soms lijkt het erger dan het is en soms minder erg.. 1 keer gehad dat de DA ging scheren en toen de schade veel erger bleek te zijn.

- frank1985
- Zeer actief
Bah naar hoor! Sterkte voor Asta. Als het jou een goed gevoel geeft om naar de da te gaan moet je dat lekker doen.
Sterkte en hopen dat Asta er niets aan over gaat houden.
Sterkte en hopen dat Asta er niets aan over gaat houden.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

- dagmar88
- Zeer actief
Die trekken het ook opvallend vaak aan met hun onmogelijk vervelende gedrag.twinkeltje schreef:Ik had het altijd met mijn JR die leek wel een magneet voor honden die zogezegd nooit beten.
Kan me best voorstellen dat een hond na kuthussel nummer 592 dan helaas net die die wel opgevoed is pakt.
Daarom wordt er hier uitvoering op getraind dat type hond volledig te negeren.
Baasje liep ook gewoon door, kennelijk gunde ze mij m'n rust
Dacht dat het wel mee viel, maar thuis toch gaten.
- dagmar88
- Zeer actief
Asta schreef: Denk dat het wel meevalt het waren gaatjes geen grote wonden. Het was gewoon schrikkenen vooral enorm balen omdat ik dus zo voorzichtig ben dat ze aan de lijn niet lelijk kan doen wat ze een paar keer heeft gedaan.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Hij was echt niet vervelen hij gaf verkeerde sinjalendagmar88 schreef:Die trekken het ook opvallend vaak aan met hun onmogelijk vervelende gedrag.twinkeltje schreef:Ik had het altijd met mijn JR die leek wel een magneet voor honden die zogezegd nooit beten.
Kan me best voorstellen dat een hond na kuthussel nummer 592 dan helaas net die die wel opgevoed is pakt.
Daarom wordt er hier uitvoering op getraind dat type hond volledig te negeren.
Had toevallig zelf pas een husseltje in m'n kuit hangen.
Baasje liep ook gewoon door, kennelijk gunde ze mij m'n rust
Dacht dat het wel mee viel, maar thuis toch gaten.
-
Asta
Ja inderdaad, 4,5 jaar nooit lelijk gedaan en nu lijkt ze heel af en toe iets niet te pikken en dus hard blaffen en grommen aan de lijn.dagmar88 schreef:Asta schreef: Denk dat het wel meevalt het waren gaatjes geen grote wonden. Het was gewoon schrikkenen vooral enorm balen omdat ik dus zo voorzichtig ben dat ze aan de lijn niet lelijk kan doen wat ze een paar keer heeft gedaan.
Echt ruk dat andere mensen het zo voor je kunnen verpesten.
Nou ja vandaag voornamelijk los gelopen, want anders loop ik zo neurotisch met die lijn om me heen te kijken
-
blondie
- Zeer actief
Asta schreef:Ja inderdaad, 4,5 jaar nooit lelijk gedaan en nu lijkt ze heel af en toe iets niet te pikken en dus hard blaffen en grommen aan de lijn.dagmar88 schreef:Asta schreef: Denk dat het wel meevalt het waren gaatjes geen grote wonden. Het was gewoon schrikkenen vooral enorm balen omdat ik dus zo voorzichtig ben dat ze aan de lijn niet lelijk kan doen wat ze een paar keer heeft gedaan.
Echt ruk dat andere mensen het zo voor je kunnen verpesten.
zoals bv een hondje wat al 40x op haar af is geracet blaffend grommend dat pikt ze dus niet meer. Voorheen 0 reactie, nu blaft en gromt ze terug. Alleen aan de lijn, dus ik zorg ervoor dat er geen contact is aan de lijn en het ging heel erg goed. Hopelijk heeft dit geen invloed erop.
Nou ja vandaag voornamelijk los gelopen, want anders loop ik zo neurotisch met die lijn om me heen te kijken
Kan me echt voorstellen dat je daar van baalt. Bedoelde mijn post gisteren ook niet bot of rot, leek aan je reactie te proeven dat je het zo opvatte. Ik snapte bepaalde delen niet helemaal in je post
Hier een aantal keren ook gemerkt dat door een aanval uit het niets (naast de fiets een aantal keer, of gewoon als je ballen aan het gooien bent er niet leuk op ze afgerend wordt en bekbijten ook maar geaccepteerd moet worden door mijn honden want die anderen zijn klein
Heb je je eigen da nog geraadpleegt aangaande de ab? En hoe zien de wonden er nu uit?
Hopelijk als je straks met wat meer bekende honden oploopt of tegenkomt dat de rust er weer is. Belangrijk is dat je zelf ook je rust en kalmte buiten bewaard, iets wat lastig is, zelf had ik er moeite mee in ieder geval.
Nu soms nog als ik op die plek loop in het donker. Is dat dier aan de lijn dan kan hij een eind weg blaffen en grommen, maar los wil ik hem zeker niet nog een keer treffen. Weet ook niet wat ik dan doe of hoe ik reageer.
-
nomo
- Zeer actief
Och arma Asta. Geef haar maar een dikke knuf
Leuke baas ook om zo door te lopen
Leuke baas ook om zo door te lopen
-
Mojuan
- Zeer actief
Lekker zeg zo'n situatie!
Sterkte met Asta, en hopelijk gebeurt zoiets niet nog eens
Sterkte met Asta, en hopelijk gebeurt zoiets niet nog eens

- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ah verdikkie.....daar zit je dus echt niet op te wachten !
hoe is het nu met Asta ?
hoe is het nu met Asta ?