Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben ik nou de enige gek?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Re: Ben ik nou de enige gek?

Ongelezen bericht door Marieta »

Ohana had 1 halsband en den riem en halti en een lange 10 meter lijn dat ze toch vooruit kon lopen in t bos. Halti en halsband had ik altijd beiden om. Dan kon ik haar bij de halsband pakken als ik een andere hond zag.
De halsband hangt nog steeds op zn plekje trouwens. De riem zal weer fgebruikt worden bij de pup straks denk Indië is nog peefect;-)
Afbeelding
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Hier een hoop banden en lijnen en gekkigheid voor Sam en sita.. kan er wel een winkel mee vullen wat we de afgelopen jaren bij elkaar gesprokkeld hebben:)
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Dumas heeft 1 halsband (oude van Luca) en een halfcheck, die is van hem zelf maar gebruik ik nooit. Luca heeft 1 halsband, verder heb ik 4 jachtlijntjes, 2 voor in het bos, 1 voor trainen en 1 extra. Verder 2 flexlijnen, 2 politielijnen (voor als ze vast moeten liggen) en alle 2 een agilitylijn voor wedstrijden. en nog 2 showlijntjes. Kortom, meer dan voldoende maar niet heel veel..
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Tico heeft 1 halsband, een tuig (wat ik nooit meer gebruik eigenlijk) en loopt altijd aan de flex.
Reza heeft de oude halsband van Laika en een politielijn en jachtlijn.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik koop pas nieuw wanneer het aan vervanging toe is. Mowgli heeft al jaren een leren halsband en een leren lange riem, wel heb ik een halsband en tuigje en een riem en flex voor Balou. Ook heb ik nog de halsbanden van Gipsy en Gizmo, die hangen bij hun foto's en zullen niet meer gedragen worden.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik bedenk mij net dat ik zelfs nog 2 of 3 nieuwe MAG banden heb liggen....

tijd voor een uitverkoopje :-)
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ook hier geen echte verzameling. Over het algemeen worden andere dingen aangeschaft omdat het eerste niet meer/voldoende bevalt of omdat het versleten is. Dus zijn er wel 2 tuigjes, heeft hij wel 2 halsbandjes (3 incl. puppiebandje), 1 gentle leader en 5 riemen. De riemen lijkt wat veel, maar het is een 1m lijn, een 4m lijn (van 6mm touw), 2x 2m lijn waarvan er één in Wageningen ligt en één versleten is, en een leren politielijn die nog altijd betaald moet worden en daardoor nog niet gebruikt is ter vervanging van de versleten 2m lijn. Hij heeft een simpel tuigje die niet 100% fijn zit en sinds deze zomer daarom ook een tre ponti tuigje die wel echt bevalt. En een halsbandje in Wageningen en één in Hellevoetsluis, maar die in H'sluis valt een beetje krap, dus die wordt nog vervangen voor een maat groter. Hij had dit maatje al eerder (leren riempje) maar die was ik kwijtgeraakt tijdens het wandelen. Blijkbaar was die toch wat opgerekt in de loop der jaren en de nieuwe past dus net niet. Dat halsbandje heeft hij gehad van 8 maanden tot 4 jaar ongeveer.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik koop ook niet zoveel voor de honden. Ik gebruik steeds hetzelfde tot het stuk is en dan koop ik pas weer nieuw.

Voor Max heb ik een half-check, een gewone halsband en een tuig.
De kleintjes hebben een halsbandje en een tuigje. Alledrie hebben ze een flex en een gewone lijn.
En in de auto ligt er voor alledrie een jachtlijn.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nee hoor, ik ben ook niet iemand die allerlei halsbanden heeft.
Voor Kaya heb ik één keer een leren tuig gekocht en één keer een leren halsband. Deze gebruikt ze nog steeds.
Voor Puchu ook één leren halsband, een halfcheck en een tuigje.

Ik ben ook niet zo van de 'bling bling' halsbanden; gewoon een mooie, functionele soepele leren halsband en ik ben voor jaren en jaren
klaar :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Heb hier wel wat liggen, maar dat is omdat ik alles van de honden heb bewaard.
Wat in gebruik is, is voor Niko een tuig dat hij met de buurhond deelt, een jachtlijntje en Charlie heeft een stevige buitenhalsband, een soepelere thuishalsband en een tuigje.
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Ik ben dus ook gek. :mrgreen: Ik heb voor Famke een halsband, een simpele riem, een tuig voor in de auto, en een flex.....Al heb ik wel eens de neiging om een andere hele leuke halsband voor haar te kopen :mrgreen:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier hebben we :
1 puppy bandje
2 vervolg bandjes

Ieder een eigen halfcheck , met 1 mtr lijntje . Zelfde merk en model maar ieder een ander kleurtje
Ieder een k9 julius halsband met reflectiestreep
Ieder een k9 julius tuig
Ieder een leren politielijn
3 flexlijnen , 1 lichtere voor pups , 2 zwaardere voor de volwassen honden

Dat zijn de wandel en fiets dingen zeg maar.

Maar voor het Flyballen worden het tuig, 1 mtr lijn en halfcheck ook gebruikt

Voor de IPO training hebben we 4 schakelkettingen in 4 verschillende maten , 4 prikkettingen en dan 1 mtr, 2 mtr, 5 mtr en 10 mtr lijnen. ( in 2 voud ivm samen dezelfde hobby en ander moet je steeds wachten op een riem voor je het veld op kan als de ander bezig is ;) )

Maar .... t word allemaal pas vervangen als t stuk is, is t niet stuk is word er ook niets anders gehaald
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Kira draagt met uitlaten haar halfcheck, die heeft ze gekregen toen ze een pup was en ze is nu bijna 11. Kali draagt een band van onze vorige hond, die is al 7 jaar dood en heeft die halsband 2 jaar omgehad.
Dus die van Kali is ook al 9 jaar oud. Ik heb 2 riemen, 1 politielijn en 1 zo'n rollijn. En voor als we op vakantie gaan voor Kira nog een tuig voor in de auto.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Het is meer dat ik zoekende was naar het juiste voor Kay. Hij had een oranje leerachtige halsband met bijpassende politielijn (en daarvoor als pup al verschillende halsbandjes gehad vanwege groei, maar heeft ook halsbanden van vorige honden omgehad). Die had ik overigens al in huis en had een langdurig opvanghondje omgehad (gizmo). Maar het was denk ik niet zulke beste kwaliteit, maar ligt voor nood zeg maar ook nog wel in kast en wordt voor opvangers gebruikt, want het is alleen erg lelijk geworden, niet stuk.Het was ook wel wat krapjes voor hem eigenlijk, laatste gaatje en toch wel redelijk smal en hoog om de hals om te passen Toen kocht ik voor dogtrail een antitrektuig en een heupgordel met elastische lijn, maar dat was alleen voor dat soort gelegenheden.
Toen kocht ik van canvas een halsband en lijn met naam erop, maar die gebruik ik alleen nog in zijn functie als aaihond, want hij ligt in elke stinkende sloot en ik kreeg die halsband in de wasmachine wel schoon, maar verkleurde dan ook nog, dus vond ik toch niet handig. Wilde toch eigenlijk gewoon een tuig. En kwam toen uiteindelijk weer uit op uit dezelfde serie als van de oranje. Maar nu een tuig met bijpassende lijn en toen dacht ik ach laat ik de halsband meenemen (alleen voor in buitenland om zijn bedel aan vast te doen en omdat hij handiger is dan de vorige door een kliksluiting). Tussendoor hebben we ook nog ergens een jachtlijn gekocht voor de gewone dagelijkse zaken en gebruikt mijn vriend vooral (ik vooral het tuig) en ja we hebben nog een autotuig, alleen voor in de auto. Voor dogtrail zijn nieuwe tuigen gekocht (ruffwear harnass), maar alleen maar omdat we een prijs hadden gewonnen en ook nieuwe heupgordels omdat we niet tevreden waren over de eerste.

Ik heb een keer een heleboel halsbanden van een euro gekocht, maar was eigenlijk meer voor de opvangers. Ik heb ze ook op 1 na allemaal weer weg gedaan. Ik heb dus wel wat spul op voorraad maar in praktijk heeft hij gewoon alleen zijn tuig met lijn om of zijn jachtlijn. Voor volgende pup hoef ik in principe niets te kopen want er ligt genoeg in de kast.
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Sas schreef:nope, ik doe daar ook niet aan. Heb wel een reserve (voor als een band stuk gaat kan ik wel met ze uit en hoef ik niet stel op sprong naar de winkel.)

moet ik me nu schuldig voelen dat ik zelf ruim 50 paar schoenen heb?
:mrgreen: Nee hoor, hier net zo. Prioriteiten stellen heet dat.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Wij hebben hier ook diverse dingen liggen. Veel goedkope halsbandjes die toch niet zijn wat moest dus nu reserve. Nog flink wat tussenmaatjes van toen ze pup en puber was. Meestal lopen we met wandelen met een leren halsband met haar naam en een reflectie lijn (reflectie alleen niet meer zichtbaar) dan hebben we nog een flex voor als ze niet los kan. Voor de behendigheid heeft ze een jachthalsband om en voor in de auto heeft ze een tuig. Ze krijgt halverwege volgend jaar wel een may halsband omdat ze mee op de foto's gaat van de bruiloft en de huidige halsband niet echt goed schoon te krijgen is.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

hmzz nee hoor,

ik heb voor allemaal een halsband met telefoonnummer erop voor bij het loslopen
Jenson en Solar dragen die halsbandjes ook gewoon
die van Smitthy is kapot dus die draagt momenteel geen halsband bij het loslopen
Astro draagt Solars oude halsband want zijn telefoonnummer haslband rekt uit als hij aangelijnt loopt en dat is niet praktisch, Cy draagt verder ook geen halsband als hij niet in het bos loopt, en bij het fietsen krijgt hij een ketting om.

Verder had ik altijd een nette halsband met bijpassende lijn voor Cy & Smit , maar Astro heeft die van Cy kapot geknaagt en zolang hij nog halsbanden knaagt krijgt Smitthy die van haar ook even niet meer om.
ALs Astro's halsband-knaag-periode voorbij is , krijgt Cy weer een nieuwe custom halsband en Astro krijgt er dan ook eentje. Mooie stevige halsbanden voor als we een weekend met ze weggaan of naar de show of coursing oid.
Voor Solar en Jenson is dat niet nodig, want die gaan niet meer mee naar show of coursing, en als ze meegaan dan kan dat ook prima aan dat halsbandje wat ze om hebben want ze trekken niet meer zo hard :mrgreen:

ik heb ook nog wel wat oude reserve halsbanden en 2 tuigen.
qua lijnen de jachtlijntjes van Marjolein en verder wat oude riemen, de riemen die bij de luxe halsbanden horen gebruik ik ook alleen daarvoor.

dus eigenlijk ook niets fancys. Ik zou wel willen hoor, er zijn zoveel mooie halsbanden etc te koop of te maken, maar pfff kost klauwen met geld en ze dragen ze toch niet, dus ik doe dat gewoon maar niet :ok:

edit: ik heb ook nog 3 flexis van 8 meter platte lijn, wel zo praktisch als ze niet los kunnen lopen maar zo dan wel iets beter de benen kunnen strekken.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nee,hier nog een gek die weinig koopt.Kiki loopt zelfs aan een riem van Max en de riem van Bente is reserve.
Alleen de halsband is nieuw gekocht want andere maat en verder heb ik nog wat halsbanden van Max en Bente als reserve.Ze zijn nog goed,dus waarom dan alles nieuw kopen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

de terriers hebben allemaal een eigen oranje halsband voor tijdens de jacht met ons telefoonnummer er op (hebben thuis niets om)
de herders hebben thuis altijd een dun RVS slipkettinkje om & voor het trainen een vaste leren band, prikker of de dunne slip die ze toch al om hebben
alles is uitwisselbaar, niets bijzonders

straks voor de saluki mag ik van mezelf wel ff los iedere keer als hij uit zn bandje is gegroeid, de eerste ligt thuis al klaar....
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

ja hoor ik heb een hele kast met hondentroep, van tuigen tot speelgoed tot kussen en handdoeken enzo :oeps: ik heb 5 tuigen en lijnen maar ja asta heeft wel altijd een mooi kleur tuig :mann:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik ken iemand die voor elke hond die ze koopt alles nieuw koopt.Dus mand,kussen,voerbak.Alles :schrik:
Moet ze natuurlijk helemaal zelf weten,maar als je pech hebt met honden en ze heel jong dood gaan (is bij haar 3 keer gebeurd) dan loopt dat goed in de papieren.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik heb 1 jachtlijntje voor dagelijks gebruik en 1 tuig voor de autorit, het speuren en voor op de camping met een lange lijn.
Heb wel net een nieuw jachtlijntje als reserve besteld zodat ik niet zonder zit als hij kapot is (of als we het ding weer eens niet kunnen vinden).
En ook nog een politiejachtlijn in bestelling omdat dat me in sommige situaties erg handig lijkt.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier alleen het noodzakelijke, ze hebben allemaal een jachtlijn, voor trainen en de losloop wandelingen, een halfcheck met riem voor de rondjes door de buurt en een tuig voor het fietsen :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Halsbandjes worden hier ook voor iedere nieuwe hond, nieuw gekocht.
Heb nu voor de pup ook bijna alles nieuw gekocht, het eerste meisje dus heb me lekker uitgeleefd met meisjeskleurtjes ;)

Ik heb wel aardig wat riemen en tuigen voor de honden ja. Maar extreem veel, dat valt wel mee.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

crutz schreef:de terriers hebben allemaal een eigen oranje halsband voor tijdens de jacht met ons telefoonnummer er op (hebben thuis niets om)
de herders hebben thuis altijd een dun RVS slipkettinkje om & voor het trainen een vaste leren band, prikker of de dunne slip die ze toch al om hebben
alles is uitwisselbaar, niets bijzonders

straks voor de saluki mag ik van mezelf wel ff los iedere keer als hij uit zn bandje is gegroeid, de eerste ligt thuis al klaar....
reminds me.... zal nog moeten kijken of we pup bandjes nog over hebben van de vorige 2 :) anders mag ik er ook een gaan kopen :)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

marian* schreef:Ik ken iemand die voor elke hond die ze koopt alles nieuw koopt.Dus mand,kussen,voerbak.Alles :schrik:
Moet ze natuurlijk helemaal zelf weten,maar als je pech hebt met honden en ze heel jong dood gaan (is bij haar 3 keer gebeurd) dan loopt dat goed in de papieren.
Wauw das nog luxer dan het voor mijzelf was. Ja ik had heus ook wel eens wat nieuws, maar droeg veel kleren van mijn zussen of nichtjes en speelde met hun oude speelgoed en fietste op hun oude fietsen. Maar zeker pup halsbandjes en de kleinere halsbandjes mogen nummer twee ook gewoon dragen. Die heb ik speciaal even bij schoonouders opgehaald, want die hebben die ook gewoon geleend en zolang het er niet met draaidjes bijhangt is het prima bruikbaar. Een kapotte halsband gaat overigens meteen in de vuilnisbak.

Oh ja en vergat dat ik ooit op verjaardag een flexilijn heb gekregen. Gebruiken we niet heel vaak, meer op vreemd terrein als hij beetje druk in zijn kop is en toendertijd toen hij kreupelende was.
Afbeelding
ikkeonline
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): JRT en Beagle
Contacteer:

Ongelezen bericht door ikkeonline »

Bij de aanschaf van de puppyspullen hebben we een halsband en een lijn gekocht. Die halsband bleek véél te groot te zijn en het puppybandje van onze JRT was weer te klein dus heb ik een tweede puppyhalsband moeten kopen. Lana heeft in het begin altijd aan de oude riem van Didi gelopen totdat die ietswat begon te kraken en ik bang was dat het een keer echt foute boel was. Toen pas ben ik de lijn gaan gebruiken die we in eerste instantie hadden gekocht, maar dat bleek na twee wandelingen een grote miskoop te zijn. Nu hebben we een hele fijn lijn en pas een tuigje gekocht. Ik heb ook nog wel een reflecterende halsband, maar daar houdt het bij op. Ik zou niet weten wat ik met meer spullen zou moeten =D
Vrouwtje van Didi (JRT, 2007) en Lana (beagle, 2012)
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Nee hoor maar heb wel een verzameling, veel gekregen als cadeautje voor de nieuwe hond.
T-Boy heeft 1 wandelhalsband en flexi en 1 halsband op voorraad. Hij verliest ze nogal eens.
Kira heeft alles van Lexie in gebruik, toevallig dezelfde maat. Voor haar helemaal niets nieuws gekocht nog.
En verder hangt er: 2 jachtlijntjes, 1 friese vlag halsband en riem, 1 5 mtr lange lijn, 1 leren riem van 2 meter en 2 regenjasjes en de autogordels.

Tuigjes krijgen ze niet.
Groetjes, Terry
Sam!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam! »

Hier een hele collectie, ik houd helemaal niet van shoppen voor mezelf (ik geef zelf niets om kleding, schoenen, sieraden...) maar voor Sam....

Mijn excuus:
Sam is onze eerste hond, je moet ervaren welke halsband voor jou en je hond het prettigst zijn. Niet alle halsbanden zijn even fijn met een poedelvacht.
Bijna alles is met korting of in de aanbieding gekocht.

*Rondgenaaide naturel lederen halsband met gesp + bijpassende rondgenaaide leren lijn.
*Rondgenaaide naturel lederen halsband met gesp (iets te groot, maar fijn als z'n vacht wat langer is).
*Rondgenaaide rode lederen halsband met gesp
*Platte dunne naturel lederen halsband politielijn (ligt zo lekker in de hand)
*Rondgenaaide eland lederen halsband met stop in zwart + bijpassende politielijn
*Ronde Nylon halsband blauw met stop
*Platte Nylon halsband met ruitmotief + bijbehorende politielijn
*Stoere brede halsband leer met platte studs en gesp (alleen voor speciale gelegenheden, niet echt ideaal voor een poedelvacht.)

Alle halsbanden voorzien van emaile hondenpenning

(Plus de twee halsbanden plus de 1 Lijn op marktplaats/rommelmarkt.)
Tja als ik het zo opsom is het wel wat overdreven 1 reserve, 2 reserve,..... 6 reserve halsbanden ...en dan heb ik het nog niet over de kist met speeltjes, beestjes, balletjes, botjes e.d.
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

marian* schreef:Ik ken iemand die voor elke hond die ze koopt alles nieuw koopt.Dus mand,kussen,voerbak.Alles :schrik:
Ik geloof dat ik er ook zo een ken, ikzelf.... :schrik:
Alles wordt nieuw gekocht en niks wordt herbruikt. Oeps.... :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”