Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlooienprobleempje
Moderator: moderatorteam
-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Vlooienprobleempje
Spuiten ga ik absoluut niet doen hier. Mijn kat haar ontvlooi spul is ook een spray en mijn kat spray ik dan zelfs buiten aan een tuigje... Mijn vogelspinnen kunnen hier absoluut niet tegen. Ooit een slang er mee behandeld en hierdoor een ook paar spinnen verloren. Bakken dichtplakken is geen optie voor mij. Ik voer ze elke week een krekel en geef ze water. Voordat ik ze daarna weer kan voeren etc zit er ook heel wat tijd aan vast. Aangezien dat spul echt niet in mijn kamer mag zitten dan.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
maar als je die vlooien weg wil hebben zul je wel moeten anders is het dweilen met de kraan open. Bel een opvangcentrum oid of ze daar een dagje naar toe kunnen...
Of blijf gewoon met vlooien zitten dan kan ook natuurlijk

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Skittles schreef:tja...vlooien moet je goed bestrijden...beter in 1 keer goed dan dat je er pas in de winter vanaf komt. zou dus toch maar even doorpakken, desnoods is het dan een gedoe.
je zal alles moeten inspuiten (plinten, tapijt, stoffen banken etc), en de vloer dweilen met een beetje vlooienshampoo. wat in de was kan, wassen, zoals een hondenkussen. dan heel goed en vaak stofzuigen met een stukje vlooienband in de stofzuiger.
Dat dus.
Ik vrees dat je, om erger te voorkomen gewoon niet anders KUNT; en dat je dus op zoek moet naar een mogelijkheid om je spinnen tijdelijk elders te bergen. Anders loopt je vlooienprobleem gierend uit de klauwen. Dat redt je niet door alleen je hond en kat te behandelen. Voor elke vlo op de hond zitten er 10 in je huis of was het nou 100? Kortom: wil je ervan af zul je iets moeten!
Kun je de terraria niet heeeeel goed afschermen met dekens, kussens e.d zodat je de kamers toch kunt behandelen?
Suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Echt, dat dus; je hebt GEEN keus ;-(malinois schreef:maar als je die vlooien weg wil hebben zul je wel moeten anders is het dweilen met de kraan open. Bel een opvangcentrum oid of ze daar een dagje naar toe kunnen...Of blijf gewoon met vlooien zitten dan kan ook natuurlijk
Suzanne
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jij bent oom meer van het niet kunnen dan de oplossing hé.Theraposa schreef:Spuiten ga ik absoluut niet doen hier. Mijn kat haar ontvlooi spul is ook een spray en mijn kat spray ik dan zelfs buiten aan een tuigje... Mijn vogelspinnen kunnen hier absoluut niet tegen. Ooit een slang er mee behandeld en hierdoor een ook paar spinnen verloren. Bakken dichtplakken is geen optie voor mij. Ik voer ze elke week een krekel en geef ze water. Voordat ik ze daarna weer kan voeren etc zit er ook heel wat tijd aan vast. Aangezien dat spul echt niet in mijn kamer mag zitten dan.
Smorgens Krekels en voer buiten zetten , spinnenbakken afplakken .
De spuit door het huis heen en een poosje weggaan .
Kom je terug na een paar uur en je tent goed luchten door alles tegen elkaar open te zetten en klaar is klara.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Theraposa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
1 dag uitluchten dan is het echt niet weg. Mijn spinnen zijn er heel gevoelig voor. Ik zal gewoon door moeten gaan met veel wassen , stofzuigen en mijn dieren behandelen. Voor de rest schijnt er niet iets anders te helpen dan. En luchten in mijn huis gaat al niet zo goed , heb weinig ramen. Plus dan zou ik ook een hele middag mijn kat in een vervoersmandje moeten hebben en mijn hond in haar bench. Vind ik ook wel sneu.

- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
nou ja, dan houdt het op he 
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
als je je spinnen voert en extra water geeft kunnen de terra een week dichtgeplakt blijven, en na een week is die spray echt al wel verdampt hoor

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Arme hond...
baasje wil niks dus blijven de vlooien en wormen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Moskovietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Moskovitische Waakhond
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
en een Sint Bernard-kleuter - Aantal honden: 4
Ik weet niet of je knoflook lust ( liefst rauw ), maar 1 teentje knoflook per dag eten en die vlooien zoeken een ander slachtoffer 
stuk vlooienband in de stofzuiger zou ik je niet aanbevelen, door de uitblazende lucht van de stofzuiger verspreid je de chemische stoffen door de hele kamer !
Heeeeeeeel vaak stofzuigen ( en dan meteen de zak weggooien, want die eitjes komen uit in de stofzuigerzak en springen vrolijk door de slang weer terug je huisje in ) je dieren blijven behandelen en vooral veel kammen met de vlooienkam !
stuk vlooienband in de stofzuiger zou ik je niet aanbevelen, door de uitblazende lucht van de stofzuiger verspreid je de chemische stoffen door de hele kamer !
Heeeeeeeel vaak stofzuigen ( en dan meteen de zak weggooien, want die eitjes komen uit in de stofzuigerzak en springen vrolijk door de slang weer terug je huisje in ) je dieren blijven behandelen en vooral veel kammen met de vlooienkam !

Een dag niet gewandeld met de doggies, is een dag niet geleefd !
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had gister avond mijn hond en kat meteen behandeld. En vandaag de hondenkleden in de wasmachine gedaan en het huis gestofzogen en mijn stofzuigerslang afgeplakt met tape. Zal nog even een vlooienkam aanschaffen dan. Ik heb ook iets gelezen over knoflook in het eten van je hond te doen?

- Moskovietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Moskovitische Waakhond
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
en een Sint Bernard-kleuter - Aantal honden: 4
Ik geef mijn honden en de kat elke dag wat knoflook door het voer, heb de laatste 5 jaar geen vlo meer gezien of gevoeld !
Behandel mijn dieren nooit met vlooienspul, alleen een spray voor de teken vlak voordat we op vakantie gaan. orstel en kam de dieren gemiddeld 1 keer in de week ter controle
Behandel mijn dieren nooit met vlooienspul, alleen een spray voor de teken vlak voordat we op vakantie gaan. orstel en kam de dieren gemiddeld 1 keer in de week ter controle

Een dag niet gewandeld met de doggies, is een dag niet geleefd !
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb mijn honden 7 jaar geleden voor het laatst ontvlooidMoskovietje schreef:Ik geef mijn honden en de kat elke dag wat knoflook door het voer, heb de laatste 5 jaar geen vlo meer gezien of gevoeld !
Maar dat wat jij doet werkt alleen als het huis al vlovrij is en dat is het niet... dus je dweilt met de kraan open.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik ben blij dat ik niet naast je woon... ik zou daar "not amused" van worden.
Wat je doet helpt NIET voldoende. Sorry, het is niet anders. Het wordt alleen erger; je bestrijdt alleen dat wat je ziet, niet wat je niet-ziet en dat is vele malen erger.
Probeer aub op te houden met "kanniet-wilniet" maar zoek naar een werkbare oplossing. Anders kom je niet van de vlooien af... en wordt het probleem dus erger.
Suzanne
Wat je doet helpt NIET voldoende. Sorry, het is niet anders. Het wordt alleen erger; je bestrijdt alleen dat wat je ziet, niet wat je niet-ziet en dat is vele malen erger.
Probeer aub op te houden met "kanniet-wilniet" maar zoek naar een werkbare oplossing. Anders kom je niet van de vlooien af... en wordt het probleem dus erger.
Suzanne
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
De hond en kat kunnen toch best even een paar uur bij iemand anders terecht? En die terra's zoals al vaker gezegd is, afplakken! Je zult wel moeten met wat je nu doet blijf je bezig en kom je niet van het probleem af! Stofzuigerslang afplakken gaat niet helpen die krengen komen er gewoon uit hoor.
Hoe kut het ook is maar eerlijk is eerlijk dit wist je best voor er spinnen kwamen, of honden/katten (weet niet wat eerst was). Dan had je beter van te voren alles prefentief kunnen behandelen, nu zit je met de shit.
Dat is nu te laat...
Hoe kut het ook is maar eerlijk is eerlijk dit wist je best voor er spinnen kwamen, of honden/katten (weet niet wat eerst was). Dan had je beter van te voren alles prefentief kunnen behandelen, nu zit je met de shit.
Dat is nu te laat...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat was wat ik straks ook dacht toen ik het las~Suzanne~ schreef:Ik ben blij dat ik niet naast je woon... ik zou daar "not amused" van worden.

- Paddle
- Zeer actief
En toch, de twee katten hadden hier vlooien deze zomer. Van -wat later bleek- een behoorlijke plaag in/rond de winkel beneden (wij wonen erboven).
Ik heb de behandeld met Stronghold (wat ook wat op de omgeving werkt las ik?) en gekamd en verschillende keren heel zorgvuldig gestofzuigd.
En de vlooien zijn gewoon weg, simpel. Nu wil ik niet zeggen dat het zo werkt bij iedereen, maar blijkbaar kan het wel. Of moet ik in de lente een verse plaag verwachten?
De hond woont bij m'n ouders, dus die telt niet mee
.
Ik heb de behandeld met Stronghold (wat ook wat op de omgeving werkt las ik?) en gekamd en verschillende keren heel zorgvuldig gestofzuigd.
En de vlooien zijn gewoon weg, simpel. Nu wil ik niet zeggen dat het zo werkt bij iedereen, maar blijkbaar kan het wel. Of moet ik in de lente een verse plaag verwachten?
De hond woont bij m'n ouders, dus die telt niet mee

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Als je op tijd bent op het moment dat katten met vlooien binnekomen wel ja. Maar ik gok zomaar dat je godsgruwelijk veel geluk hebt gehad. Had je niet zo snel behandeld hadden de vlooien in alle kieren en naden in huis gezeten. Je was waarschijnlijk gewoon net op tijd. TS is al te laat.
Suzanne
Suzanne
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien komen ze wel bij mijn buren weg~Suzanne~ schreef:Ik ben blij dat ik niet naast je woon... ik zou daar "not amused" van worden.
@Moskovietje
Hoe doe jij die knoflook door hun voer? Want dat wil ik dan ook wel proberen.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
De oplossingen zijn gegeven 
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hondenvlooien zijn er bijna niet, wel kattenvlooien.Theraposa schreef:Misschien komen ze wel bij mijn buren weg~Suzanne~ schreef:Ik ben blij dat ik niet naast je woon... ik zou daar "not amused" van worden.. die hebben namelijk langer honden dan mij. Mijn spinnen etc. waren er eerder dan mijn kat en hond. Ik zoek een oplossing tegen de vlooien en nog word er gezegd dat ik dat niet doe. Waarvoor zou ik anders dit topic aanmaken
. Ik moet andere handige tips hebben in plaats van met chemische stoffen werken , want dat weet ik wel en dat vraag ik niet.
@Moskovietje
http://www.dierenkliniek-roerdalen.nl/H ... looien.htm
nogmaals... je zult het met knoflook niet redden want daarmee dood je de eitjes en larven niet...
http://www.vlooienbestrijden.net/Hondenvlooien.htmlHondenvlooien kunnen een ware plaag vormen. Al binnen een week kan 1 vlo tot wel 100 nakomelingen hebben opgeleverd. Daarnaast geldt dat waar u 1 vlo ziet, er vaak nog 100 andere volwassen vlooien in de buurt zijn. Om een hondenvlooien plaag in te dammen, moet u niet alleen de volwassen vlooien doden. De larven en eitjes zijn minstens, en misschien zelfs nog veel belangrijker. Een larve kan namelijk enkele maanden overleven zonder een vlo te worden. Wanneer u de larven niet mee bestrijdt, kunnen ze na enkele maanden opeens als vlooien tevoorschijn komen.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Theraposa schreef: @Moskovietje
Met dergelijke middeltjes ga je het echt niet redden als de vlooien al in groten getale aanwezig zijn. Dat is nou net wat iedereen je aan het verstand probeert te brengen.
-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Gooi dit topic maar op slot , schijnbaar snappen mensen mij niet en willen en kunnen ze mij niet helpen. Ik zoek zelf verder op internet.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Slotjes doen we zo goed als nooit. Maar misschien moet je je eisen wat bijstellen want het is zo goed als niet mogelijk wat jij wil. Dus je zou beter je tijd kunnen besteden aan het zoeken naar opvang voor je spinnen dan vlooienmiddeltjes zoeken. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.Theraposa schreef:Gooi dit topic maar op slot , schijnbaar snappen mensen mij niet en willen en kunnen ze mij niet helpen. Ik zoek zelf verder op internet.

-
Theraposa
- Zeer actief
- Contacteer:
Nouja verwijderen? Of doen jullie daar ook niet aan? En anders , mensen die wel goeie tips hebben voor me , graag een prive berichtje sturen. Ik ga hier niet meer op reageren.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Sja, je wilt het gewoon niet horen. Er zijn geen niet-chemische middelen om zoveel vlooien weg te krijgen, dus het is of de spinnenbakken afplakken en behoorlijk bestrijden of je hebt echt een groot probleem helaas....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nou ja je zou het kunnen proberen met een vlooienbezweringsdans natuurlijk, schijnt ook te helpen tegen boze geesten dus wie weet 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Hanneke2
- Zeer actief
Mal, ik hoefde ook nooit te ontvlooien, ik gaf mijn stel 1 x per jaar een pipetje voor het idee, enmijn vlooienallergische kat af en toe een pipetje extra. Ik snapte ook nooit waar mensen het over hadden als ze last van vlooien hadden. Toen Lilo hier jaren geleden binnen kwam stond ze stijf van de vlooien, hele stel een pipetje en daarna dus jarenlang geen vlo gezien.malinois schreef:Ik heb mijn honden 7 jaar geleden voor het laatst ontvlooidMoskovietje schreef:Ik geef mijn honden en de kat elke dag wat knoflook door het voer, heb de laatste 5 jaar geen vlo meer gezien of gevoeld !
Behandel mijn dieren nooit met vlooienspul, alleen een spray voor de teken vlak voordat we op vakantie gaan. orstel en kam de dieren gemiddeld 1 keer in de week ter controleEn nooit vlooien....
Maar dat wat jij doet werkt alleen als het huis al vlovrij is en dat is het niet... dus je dweilt met de kraan open.
En nou ben ik sinds een maand of wat nog steeds aan het tobben. Ik stofzuig me gek, ze hebben allemaal meer vlooiendruppels gehad dan verantwoord, ik kam ze dagelijks en ze lijken vlovrij en nog vindt dochter opeens een vlo in haar kamer. Ik word er helemaal paranoide van.
Het is echt vreselijk als die kutdingen resistent lijken te worden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Theraposa schreef:Hallo,
Ik ben er achter gekomen dat mijn hond en mijn kat vlooien hebben en ze zitten ook in mijn woonkamer. Nu heb ik mijn kat en hond behandeld maar nu zit ik even met mijn woonkamer. Wat kan ik er aan doen om ze weg te krijgen? Ik wil niet met chemische middelen werken aangezien ik vogelspinnen heb en die kunnen daar niet tegen.
Theraposa schreef: Andere ruimte voor mijn spinnen heb ik niet. In mijn woonkamer zit mijn woonkamer , slaapkamer en keuken. Geen aparte kamers. Badkamer is te klein om ze neer te zetten. Ik heb ook wel eens last van mieren gehad (gelukkig wel weg) en daar had ik van die bakjes voor staan. Schijnbaar kunnen spinnen daar ook al niet tegen. Weet niet of een vlooienband in een stofzuiger dan geschikt is. Zal het even navragen.
Theraposa schreef:Ik heb geen afzuiging in mijn badkamer en er echt geen plaats voor. Spinnen zitten in terrariums en zijn een stuk of 10 glazen bakken en totaal ongeveer 60 spinnen. Helaas gaat dat niet. Ik kan ze ook niet ergens anders laten 'logeren' want ik ken eigenlijk geen mensen die ze even op wil vangen.
Theraposa schreef:Grote familie ja haha , ieder zijn ding he.
Ik kan ze vaker gaan druppelen ja , normaal 1 keer in 2/3 maand maar elke maand kan dus wel? En veel stofzuigen las ik. Over die vlooienband in stofzuiger heb ik even gevraagd , moet ik nog antwoord op krijgen. En kleden maar vaak uitwassen , 60 graden las ik ergens?
Theraposa schreef:Niet al mijn spinnen zijn volwassen plus spinnen hebben niet heel veel ruimte nodig. Als ze maar voldoende ruimte hebben om te kunnen vervellen en een hol etc kunnen maken. Maar goed zal ik niet te ver op in gaan haha. Trap en auto heb ik niet , scheelt dat weer. Moet ik dat maar doen en hopen dat het verminderd of dat ze weg gaan. Ze bijten mij af en toe ook , erg vervelend.
Theraposa schreef:Spuiten ga ik absoluut niet doen hier. Mijn kat haar ontvlooi spul is ook een spray en mijn kat spray ik dan zelfs buiten aan een tuigje... Mijn vogelspinnen kunnen hier absoluut niet tegen. Ooit een slang er mee behandeld en hierdoor een ook paar spinnen verloren. Bakken dichtplakken is geen optie voor mij. Ik voer ze elke week een krekel en geef ze water. Voordat ik ze daarna weer kan voeren etc zit er ook heel wat tijd aan vast. Aangezien dat spul echt niet in mijn kamer mag zitten dan.
Theraposa schreef:1 dag uitluchten dan is het echt niet weg. Mijn spinnen zijn er heel gevoelig voor. Ik zal gewoon door moeten gaan met veel wassen , stofzuigen en mijn dieren behandelen. Voor de rest schijnt er niet iets anders te helpen dan. En luchten in mijn huis gaat al niet zo goed , heb weinig ramen. Plus dan zou ik ook een hele middag mijn kat in een vervoersmandje moeten hebben en mijn hond in haar bench. Vind ik ook wel sneu.
Theraposa schreef:Ik had gister avond mijn hond en kat meteen behandeld. En vandaag de hondenkleden in de wasmachine gedaan en het huis gestofzogen en mijn stofzuigerslang afgeplakt met tape. Zal nog even een vlooienkam aanschaffen dan. Ik heb ook iets gelezen over knoflook in het eten van je hond te doen?
Hoe heette dat programma van die vele dieren ook alweer?Theraposa schreef: Misschien komen ze wel bij mijn buren weg. die hebben namelijk langer honden dan mij. Mijn spinnen etc. waren er eerder dan mijn kat en hond. Ik zoek een oplossing tegen de vlooien en nog word er gezegd dat ik dat niet doe. Waarvoor zou ik anders dit topic aanmaken
. Ik moet andere handige tips hebben in plaats van met chemische stoffen werken , want dat weet ik wel en dat vraag ik niet.
@Moskovietje