Niemand zegt toch dat er iets mis mee is? net zo goed als er een topic bestaat met maak een foto van je verzameling oid is er ook een topic waarin mensen schrijven dat ze er niet zo veel mee hebben, prima toch?toots schreef:Ik vraag me in deze wel af. Wat er mis mee is?
Moet ieder toch voor zich weten?
De ene heeft een kast vol schoenen of tassen. De ander koopt hondenspulletjes
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ben ik nou de enige gek?
Moderator: moderatorteam
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Re: Ben ik nou de enige gek?
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Anne-Puck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ruwharige dwergteckel
- Aantal honden: 1
Puck heeft een leren halsband met bij passende riem en daar doet ze al ruim vijf jaar mee.
Eigenlijk kan ik ook niets mooiers vinden omdat er dan vaak zo'n kliksluiting aan zit en ik een halsband met gesp wil.
Eigenlijk kan ik ook niets mooiers vinden omdat er dan vaak zo'n kliksluiting aan zit en ik een halsband met gesp wil.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ja het is ook prima. Ik vroeg het me gewoon af.Selene schreef:Niemand zegt toch dat er iets mis mee is? net zo goed als er een topic bestaat met maak een foto van je verzameling oid is er ook een topic waarin mensen schrijven dat ze er niet zo veel mee hebben, prima toch?toots schreef:Ik vraag me in deze wel af. Wat er mis mee is?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Selene
- Zeer actief
toots schreef:Ja het is ook prima. Ik vroeg het me gewoon af.Selene schreef:Niemand zegt toch dat er iets mis mee is? net zo goed als er een topic bestaat met maak een foto van je verzameling oid is er ook een topic waarin mensen schrijven dat ze er niet zo veel mee hebben, prima toch?toots schreef:Ik vraag me in deze wel af. Wat er mis mee is?

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Selene schreef:toots schreef:Ja het is ook prima. Ik vroeg het me gewoon af.Selene schreef:Niemand zegt toch dat er iets mis mee is? net zo goed als er een topic bestaat met maak een foto van je verzameling oid is er ook een topic waarin mensen schrijven dat ze er niet zo veel mee hebben, prima toch?toots schreef:Ik vraag me in deze wel af. Wat er mis mee is?
De ene heeft een kast vol schoenen of tassen. De ander koopt hondenspulletjeshet kwam een beetje defensief op mij over vandaar
Ik had er nog wel een vrolijke smily bij gezet. juist om dat te voorkomen.
Het valt mij op dat jij wel vaak dingen heel negatief opvangt.
- Hamilton
- Zeer actief
tja, hier is een half winkeltje te vullen
half-check, bijpassende lijn en tuig en langere lijn ( Kebo) maar Andra is wel de 3e hond die er mee loopt.
2 x halsband +lijnen + 1 tuig met het firma logo "Hamilton" erop
1 politielijn
3 flexi's
1 zweethalsband+leren zweetlijn
meerdere maten lange lijnen
( en puppylijntjes en halsbandjes van toen de honden pup waren en halsbanden van overleden honden)
edit: ben de showlijnen vergeten( daar heb ik er ook wat van)
half-check, bijpassende lijn en tuig en langere lijn ( Kebo) maar Andra is wel de 3e hond die er mee loopt.
2 x halsband +lijnen + 1 tuig met het firma logo "Hamilton" erop
1 politielijn
3 flexi's
1 zweethalsband+leren zweetlijn
meerdere maten lange lijnen
( en puppylijntjes en halsbandjes van toen de honden pup waren en halsbanden van overleden honden)
edit: ben de showlijnen vergeten( daar heb ik er ook wat van)
Laatst gewijzigd door Hamilton op 01 nov 2012 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Nee, je bent niet gek hoor.
Als ik bakken met geld over had dan zou ik ook veel meer halsbanden hebben, dat dan weer wel
Maar ik heb alleen lege bakken
Dus doen ze het met de banden die ze hebben, die ook gewoon nog super goed zijn. Ik wil ook gewoon goede banden, en daar betaal je iets meer voor. Ze zijn het waard. Maar betekend dat ik er geen tig kan kopen.
M'n vorige honden kocht ik wel meer banden voor, vaak van die stevige klik banden, kon ik vaak goedkopere vinden. Maar om mee te trainen vind ik dat niet veilig.
Natuurlijk hebben ze allebei wel een paar banden hoor. Mike nog een tuig. Lijnen hebben we ook genoeg, verschillende lengtes. Maar die dingen gaan gewoon járen mee.
Verder wel wat dingen die we niet gebruiken zoals een flex, puppybandjes en een halti.
Als ik bakken met geld over had dan zou ik ook veel meer halsbanden hebben, dat dan weer wel
Maar ik heb alleen lege bakken
Dus doen ze het met de banden die ze hebben, die ook gewoon nog super goed zijn. Ik wil ook gewoon goede banden, en daar betaal je iets meer voor. Ze zijn het waard. Maar betekend dat ik er geen tig kan kopen.
M'n vorige honden kocht ik wel meer banden voor, vaak van die stevige klik banden, kon ik vaak goedkopere vinden. Maar om mee te trainen vind ik dat niet veilig.
Natuurlijk hebben ze allebei wel een paar banden hoor. Mike nog een tuig. Lijnen hebben we ook genoeg, verschillende lengtes. Maar die dingen gaan gewoon járen mee.
Verder wel wat dingen die we niet gebruiken zoals een flex, puppybandjes en een halti.
- Selene
- Zeer actief
Dat zal dan wel in mijn karakter zitten of dat ik jouw post niet goed kan interpreteren. Ik denk het laatste want zo heel negatief ben ik niet aangelegdtoots schreef:Selene schreef:toots schreef:Ja het is ook prima. Ik vroeg het me gewoon af.Selene schreef: Niemand zegt toch dat er iets mis mee is? net zo goed als er een topic bestaat met maak een foto van je verzameling oid is er ook een topic waarin mensen schrijven dat ze er niet zo veel mee hebben, prima toch?het kwam een beetje defensief op mij over vandaar
Ik had er nog wel een vrolijke smily bij gezet. juist om dat te voorkomen.
Het valt mij op dat jij wel vaak dingen heel negatief opvangt.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Dat kan. Alleen die post was helemaal niet lastig. Mischien gewoon eens niet alles heel letterlijk nemen.
En mischien gewoon niet overal juist het negatieve uithalen.
Ik geloof zo dat je niet negatief bent ingesteld hoor. Maar het valt me gewoon op dat je vaker de dingen heel negatief opvat.
Ook vaker als er een smily die juist een beetje grappig bedoeld is in staat. Daar valt weinig echt verkeerd aan te interpeteren en ligt dan toch echt een beetje aan jou.
Ik geloof zo dat je niet negatief bent ingesteld hoor. Maar het valt me gewoon op dat je vaker de dingen heel negatief opvat.
Ook vaker als er een smily die juist een beetje grappig bedoeld is in staat. Daar valt weinig echt verkeerd aan te interpeteren en ligt dan toch echt een beetje aan jou.
- Selene
- Zeer actief
Wat jij wilttoots schreef:Dat kan. Alleen die post was helemaal niet lastig. Mischien gewoon eens niet alles heel letterlijk nemen.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik heb voor dagelijks twee flexlijnen, beiden hebben een eigen halsbandje. Daarnaast heb ik 2 tuigjes (voor in de auto) en een korte leren lijn, een politielijn en een lange lijn (voor Otto tijdens lange wandelingen).
Ik vervang pas iets als het nodig is, al wil ik wel nieuwe halsbandjes voor ze halen.
Ik vervang pas iets als het nodig is, al wil ik wel nieuwe halsbandjes voor ze halen.

Groetjes,
Sandra
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Big heeft 1 tuig
Bros heeft er 2 omdat hij in zijn nieuwe tuig nog in moet groeien
in de winkel paste het perfect maar hij flipt er iedere keer uit.
Bros heeft er 2 omdat hij in zijn nieuwe tuig nog in moet groeien
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
indiera schreef:pffffffffffffft wat ik hier in huis heb, nou kan er een winkjel mee vullen, maar ja heb wel 3 honden hoor
Ik 6
-
chrico
- Zeer actief
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik ben heel saai op dat gebied! de honden hebben allebei een leren half-check. Cena draagt dan ook nog een John Cena-halsband en Henk een NYPD-halsbandje, voor de leuk. Wat betreft riemen heb ik er 5; 2 van die politielijnen of hoe je zo ook noemt voor op de cursus, 2 gewone riemen die altijd in de auto liggen voor het geval het nodig is en 1 korte die ik gebruik met het fietsen. Voor dat fietsen heb ik ook voor beide honden een anti-trektuig. Ze hebben ook allebei nog een hip ander tuig maar dat vind ik eigenlijk te veel moeite dus die liggen te verstoffen in de kast.
RIP Cena
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb ook alleen een halfcheck voor Kyra en Lyndie met bijpassende goedkoopste nylon lijn want die dragen 99% van de tijd helemaal geen riem of halsband en de halfcheck is alleen maar makkelijk om het even over de kop te gooien als we naar de da gaan. Die dingen die ze dragen zijn dan ook afdankertjes van vorige collies want die droegen ze ook amper dus slijten ze amper. Ik doe dus 20 jaar met die krengen.
Voor Bonnie heb ik voor ik haar kreeg wel een tuigje gekocht omdat ik van die enge verhalen hoorde van buitenlandertjes die zich uit de halsband wurmden en de benen namen. Ze vond het overigens een vreselijk ding en ik ook omdat ik een half uur aan het knoeien was voor ik het kreng omhad. Bovendien liet ik haar na een paar dagen al vrolijk los en luisterde ze prima en dácht ze er niet over om weg te rennen (ik gaf haar teveel lekkere dingen, denk ik
).
Wel heb ik van Lisette een prachtige met haar naam geborduurde halsband gekregen die ze eigenlijk altijd omheeft en een politielijn die veel te groot en te zwaar bleek te zijn voor haar hondjes.
Ik ga echt geen geld uitgeven aan dure halsbanden of lijnen. Ik koop liever iets lekkers, een leuk speelgoedje of knuffel voor ze (al zijn de meeste knuffels afdankertjes van Nick
).
Voor Bonnie heb ik voor ik haar kreeg wel een tuigje gekocht omdat ik van die enge verhalen hoorde van buitenlandertjes die zich uit de halsband wurmden en de benen namen. Ze vond het overigens een vreselijk ding en ik ook omdat ik een half uur aan het knoeien was voor ik het kreng omhad. Bovendien liet ik haar na een paar dagen al vrolijk los en luisterde ze prima en dácht ze er niet over om weg te rennen (ik gaf haar teveel lekkere dingen, denk ik
Wel heb ik van Lisette een prachtige met haar naam geborduurde halsband gekregen die ze eigenlijk altijd omheeft en een politielijn die veel te groot en te zwaar bleek te zijn voor haar hondjes.
Ik ga echt geen geld uitgeven aan dure halsbanden of lijnen. Ik koop liever iets lekkers, een leuk speelgoedje of knuffel voor ze (al zijn de meeste knuffels afdankertjes van Nick

- Kit
- Erelid
chrico schreef:ja
![]()
Ja van jou weet ik dat je een extra loods hebt hahahahahahahah
- Kit
- Erelid
De meiden hebben op Lilo na allemaal een Mayhalsband, Lilo draagt een simpel rood klick halsbandje en Zen een leren slipband
Verder allemaal een K-9 tuig en hangen er een zooi lijnen in de gang, we pakken gewoon lijnen en klicken die aan de honden, ze hebben dus niet echt allemaal een eigen lijn ofzo
Verder allemaal een K-9 tuig en hangen er een zooi lijnen in de gang, we pakken gewoon lijnen en klicken die aan de honden, ze hebben dus niet echt allemaal een eigen lijn ofzo
-
blondie
- Zeer actief
Toen ik ze net had schafte ik nog wel wat aan. Maar snel vanaf gestapt omdat ik verkeerde maten bestelde en dat wat ze om hadden wel zo makkelijk vond.
Eigenlijk liepen ze altijd met een slipketting rond en heb ik twee lange leren politielijnen waar ik goed mee uit de voeten kan. Heb wel twee andere refrecterende lijnen, misschien dat ik die nu nog eens ga gebruiken in de donker en even kijk of ze me nog bevallen (hebben van die grote plastic handvaten).
Pas liep ik bij een dierenwinkel tegen een "normale" halsband aan die ik heb aangeschaft, en die past. En via hier heb ik een oranje halsband aangeschaft die Finn past. Die hebben ze nu om ipv de slipkettingen.
Verder nog 2 flexlijnen met brede band, die gaan niet weg, en 1 flex van 8 meter met een koord die ik waarschijnlijk wel weg doe.
Voor de leuk koop ik geen banden. Vallen toch weg in hun kraag die dingen
. Of sommigen snijden de kraag af. De banden die ze nu om hebben bevallen erg goed.
Voor speuren heb ik nog een tuig en lange lijnen. En heb ook een juttuigje ooit aangeschaft die ook wel gebruikt is.
Eigenlijk liepen ze altijd met een slipketting rond en heb ik twee lange leren politielijnen waar ik goed mee uit de voeten kan. Heb wel twee andere refrecterende lijnen, misschien dat ik die nu nog eens ga gebruiken in de donker en even kijk of ze me nog bevallen (hebben van die grote plastic handvaten).
Pas liep ik bij een dierenwinkel tegen een "normale" halsband aan die ik heb aangeschaft, en die past. En via hier heb ik een oranje halsband aangeschaft die Finn past. Die hebben ze nu om ipv de slipkettingen.
Verder nog 2 flexlijnen met brede band, die gaan niet weg, en 1 flex van 8 meter met een koord die ik waarschijnlijk wel weg doe.
Voor de leuk koop ik geen banden. Vallen toch weg in hun kraag die dingen
Voor speuren heb ik nog een tuig en lange lijnen. En heb ook een juttuigje ooit aangeschaft die ook wel gebruikt is.
-
Mojuan
- Zeer actief
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik heb altijd wel wat in reserve, maar geen dingen in gros liggen.
Een paar simpele reservehalsbandjes heb ik wel (moet ook wel, er zijn een paar met de tijd gebroken bij Branco voor hij weer een tuigje om kreeg), simpele reservelijnen ook (ook al een paar van versleten). Van het goede spul heb ik vaak van alles twee, net zoveel als ik honden heb, dus. En nog een extra lange lijn en een flexilijn, mocht ik ze eens veel vrijheid willen geven.
Een paar simpele reservehalsbandjes heb ik wel (moet ook wel, er zijn een paar met de tijd gebroken bij Branco voor hij weer een tuigje om kreeg), simpele reservelijnen ook (ook al een paar van versleten). Van het goede spul heb ik vaak van alles twee, net zoveel als ik honden heb, dus. En nog een extra lange lijn en een flexilijn, mocht ik ze eens veel vrijheid willen geven.

-
Neeltje
Hier ook alleen maar nieuw als het nodig is. Tirsa had één tuigje en één halsband en twee lijnen, een korte en een lange. Tirsa's halsbanden kon ik niet voor Yentle gebruiken, daar verzoop ze in, maar de lijnen wel. Halsbanden heb ik in principe nog genoeg liggen van het restant van mijn webwinkeltje. De volgende puppy krijgt eerst een tuigje te dragen en dat leen ik van een vriendin en daarna duik ik wel wat ik nog heb liggen in de doos en als ze volwassen is, ligt er ook nog wel. Zeker bij de Tibetaanse Terrier zie ik al helemaal het nut niet van aparte halsbanden, want je ziet er toch niks van.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier hebben de honden een tuig of halsband en een lijn en dan 2x.. 1 voor gebruik en 1 voor reserve...als ik iets vervang dan gaat het oude spul naar een stichting of ik moet er iemand anders blij mee kunnen maken.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Nee hoor het is dat ik tegenwoordig 1 extra halsband heb omdat ik eens een gebroken had en ineens zonder zat
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Ik heb een saaie bruine band en riem.
Een tuig vind ik al helemaal niks,die dingen vind ik spuug lelijk.
Ik wou een nieuwe band kopen, maarja die oude is ook goed.
Ik ga er ook geen chiwawa van maken met al die fratsels.
Het gaat erom dat zijn band goed zit, ik ga hem ook niet mooier maken dan dat hij al is haha
Een tuig vind ik al helemaal niks,die dingen vind ik spuug lelijk.
Ik wou een nieuwe band kopen, maarja die oude is ook goed.
Ik ga er ook geen chiwawa van maken met al die fratsels.
Het gaat erom dat zijn band goed zit, ik ga hem ook niet mooier maken dan dat hij al is haha
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hier wordt bewaard.
Een puppybandje gaat naar de volgende pup en het zelfde geldt voor de volwassen honden halsbanden.
Dat is niet iets waar ik meer aan uit geef dan strikt noodzakelijk is.
Een puppybandje gaat naar de volgende pup en het zelfde geldt voor de volwassen honden halsbanden.
Dat is niet iets waar ik meer aan uit geef dan strikt noodzakelijk is.
- Ody
- Zeer actief
Nope, hier ook geen verzameling. Alles wat ik heb wordt ook daadwerkelijk gebruikt.
Mijn opbrengst:
Ody: halsband met bijpassende lijn, jachtlijntje, flexlijn, een koppelstuk en een winterjas voor de gewrichtjes in de winter.
Sira: tuig met bijpassende lijn, losse halsband, jachtlijntje en flexlijn.
Mijn opbrengst:
Ody: halsband met bijpassende lijn, jachtlijntje, flexlijn, een koppelstuk en een winterjas voor de gewrichtjes in de winter.
Sira: tuig met bijpassende lijn, losse halsband, jachtlijntje en flexlijn.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Hier 1 halsband uit de puppytijd van Goof maar die is dus nu te klein voor hem. Verder 1 halsband, 1 tuigje, 1 trainingslijn, 1 flexi en 1 veldlijn.
Niet zo veel dus, dit wordt ruimschoots gecompenseerd met de berg speeltje, knuffels en kluifgerei die hij heeft
Niet zo veel dus, dit wordt ruimschoots gecompenseerd met de berg speeltje, knuffels en kluifgerei die hij heeft
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Hier ook gigantisch veel halsbanden, en lijnen.
Vooral voor Bumba heb ik er erg veel.
Balou heeft 4 halsbandjes en 1 tuigje en 2 lijnen.
Ik heb nu echt wel even genoeg en koop ook niks meer bij.
Vooral voor Bumba heb ik er erg veel.
Balou heeft 4 halsbandjes en 1 tuigje en 2 lijnen.
Ik heb nu echt wel even genoeg en koop ook niks meer bij.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb zo goed als nietsKit schreef:Die halsbanden en lijnen pas aanschaft als de al in gebruik zijnde spullen aan vervanging toe zijn?
Ik zie zoveel forummers die van alles aanschaffen en zoveel van elk hebben...
Heb misschien 5-10 jaar geleden eens wat gekocht en verder krijg je hier of daar bij voeding wel eens iets gratis
I.p. dragen ze immers zelden iets...enkel als we uit gaan/DA/vriendenbezoek.
Thuis (waar ze vrij lopen (ja wij gaan niet uit wandelen
Andere dingen zijn voor al deze rescuehonden belangrijker dan een nieuw bandje of tuigje
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012

[/url]