Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ben ik nou de enige gek?
Moderator: moderatorteam
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Ben ik nou de enige gek?
Die halsbanden en lijnen pas aanschaft als de al in gebruik zijnde spullen aan vervanging toe zijn?
Ik zie zoveel forummers die van alles aanschaffen en zoveel van elk hebben...
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Ben ik nou de enige gek?
Nee hoor, dan ben ik net zo gek als jij..Kit schreef:Die halsbanden en lijnen pas aanschaft als de al in gebruik zijnde spullen aan vervanging toe zijn?

-
Safari
Kit schreef:Die halsbanden en lijnen pas aanschaft als de al in gebruik zijnde spullen aan vervanging toe zijn?
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
nope, ik doe daar ook niet aan. Heb wel een reserve (voor als een band stuk gaat kan ik wel met ze uit en hoef ik niet stel op sprong naar de winkel.)
moet ik me nu schuldig voelen dat ik zelf ruim 50 paar schoenen heb?
moet ik me nu schuldig voelen dat ik zelf ruim 50 paar schoenen heb?

-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Help, dan ben ik een andere gek... Ik heb inderdaad tig lijnen en halsbanden
Maar ja, ik heb zelf ook meerdere kettingen, horloges, armbanden
En schoenen inderdaad... En ja, Boomer heeft dat allemaal niet nodig, maar ik wel
En het is handig.. Flex voor als er veel gecontroleerd wordt of Elyna gaat mee, jachtlijn voor als ik alleen ga lopen, fleecelijn voor altijd en overal, halsband met naam en tel. nr. voor de mooi en natuurlijk bijpassende riem bij alles

Maar ja, ik heb zelf ook meerdere kettingen, horloges, armbanden
En schoenen inderdaad... En ja, Boomer heeft dat allemaal niet nodig, maar ik wel
En het is handig.. Flex voor als er veel gecontroleerd wordt of Elyna gaat mee, jachtlijn voor als ik alleen ga lopen, fleecelijn voor altijd en overal, halsband met naam en tel. nr. voor de mooi en natuurlijk bijpassende riem bij alles
Laatst gewijzigd door M@rleen op 31 okt 2012 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou..ze hebben wel veel lijnen maar niet heel extreem geloof ik
Jachtlijntjes voor hier thuis, politielijnen voor naar training, showlijntjes uiteraard, tuigjes en Nilo een halti tuigje waar ook weer een aparte halsband bij zit.
En m'n ouders hebben hun eigen lijntjes/banden voor de honden. Die vinden jachtlijntjes eng en tuigjes lastig dus die hebben halfchecks voor ze.
Valt mee toch?
Jachtlijntjes voor hier thuis, politielijnen voor naar training, showlijntjes uiteraard, tuigjes en Nilo een halti tuigje waar ook weer een aparte halsband bij zit.
En m'n ouders hebben hun eigen lijntjes/banden voor de honden. Die vinden jachtlijntjes eng en tuigjes lastig dus die hebben halfchecks voor ze.
Valt mee toch?
Laatst gewijzigd door Maeve op 31 okt 2012 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik heb hier wel meerdere riemen en halsbanden liggen, maar die hebben ieder een ander doel en worden pas vervangen als ze versleten zijn. Cyntha heeft 1 flexilijn + halfcheck, 1 korte riem + halfcheck en dan nog een tuigje + 10-meter-lijn voor het speuren. Het handvat van de korte riem is na 9 jaar inmiddels wel aan het nalaten, dus ben ik nu toevallig aan het rondkijken voor iets nieuws. Heeft die arme hond tenminste ook een cadeautje onder de kerstboom straks 
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 31 okt 2012 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ik ben ook een verzameling aan het starten, maar dat is vooral omdat ik koopziek ben en het Enzi allemaal zo mooi staat 
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik heb 1 halsband, 1 halfcheck, 1 jachtlijn, 1 tuig voor Stellar. En 1 halfcheck en 1 tuig voor Tsuk.
Wat verwonderlijk is want ik ben natuurlijk wel een tiepje die haar honden uitdost met roze en pluche en glitters en diamanten.
Maar neen. Ik dos liever mezelf uit.
Wat verwonderlijk is want ik ben natuurlijk wel een tiepje die haar honden uitdost met roze en pluche en glitters en diamanten.
Maar neen. Ik dos liever mezelf uit.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Ze hebben hier allemaal een tuig, die is van goed kwaliteit en zal dus ook heeeeeeeeeeeeeeel lang mee moeten
Ik heb ook wel reservespulletjes hoor, daar niet van, maar die gebruik ik ook voor "gevonden" honden of logeetjes
Ik heb ook wel reservespulletjes hoor, daar niet van, maar die gebruik ik ook voor "gevonden" honden of logeetjes
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
ze hebben hier ieder een dure halsband. en die is na 2 jaar nog goed dus die houden we ook nog steeds zo.
verder voor thuis uit te laten een politielijn (1 hond aan elk uiteinde).
dan nog voor iedere hond een korte lijn om te trainen, een 10 meter lijn voor iedere hond 1 voor training.
En een voorbrenglijntje voor naar keuring/wedstrijden.
Oh ja en heb nog een tuigje voor de tijd dat Diego kennelhoest had.
Valt wel mee volgens mij....
verder voor thuis uit te laten een politielijn (1 hond aan elk uiteinde).
dan nog voor iedere hond een korte lijn om te trainen, een 10 meter lijn voor iedere hond 1 voor training.
En een voorbrenglijntje voor naar keuring/wedstrijden.
Oh ja en heb nog een tuigje voor de tijd dat Diego kennelhoest had.
Valt wel mee volgens mij....
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Yup ik ben totaal gestoord... twee honden, dus twee halsbanden en twee riemen en één tuigje voor het fietsen en daar doen ze samen mee.
Toen Indy klein was had ze zelfs geeneens haar eigen halsband ze moest het doen met de afdankertjes van Layka...
Toen Indy klein was had ze zelfs geeneens haar eigen halsband ze moest het doen met de afdankertjes van Layka...
-
dogo4ever
- Zeer actief
Hier in principe voor iedere hond 1 halsband en 1 lijn. Ik heb wel diverse maten halsbanden liggen en een paar extra lijnen maar dat is in de loop der jaren verzameld en best handig als er een tijdelijke opvanger komt. Heb ik altijd de goede maat halsband in huis en ook voor pups. Maar ik heb geen halsbanden verzamelwoede.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Hier niet heel extreem. (Vind ik dan haha) Kyra heeft 4 halsbanden die ik regelmatig afwissel, 1 tuig om mee te fietsen en 2 jachtlijntjes.
Wel ben ik gestopt om iedere keer een bijpassende lijn te kopen, ik heb voor Kyra dus 1 leren politie lijn en een flex (die ik zelden tot nooit gebruik eigenlijk)
Sari is helemaal "zielig", die heeft maar 1 halsband, tuig en lijn.
Daar zullen er ongetwijfeld nog we bij komen, maar eerst eens wat uitgroeien. Anders blijf ik kopen.
Wel ben ik gestopt om iedere keer een bijpassende lijn te kopen, ik heb voor Kyra dus 1 leren politie lijn en een flex (die ik zelden tot nooit gebruik eigenlijk)
Sari is helemaal "zielig", die heeft maar 1 halsband, tuig en lijn.
Daar zullen er ongetwijfeld nog we bij komen, maar eerst eens wat uitgroeien. Anders blijf ik kopen.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik koop wel eens wat maar eigenlijk moet ik daar mee ophouden want ze dragen altijd dezelfde halsbanden: stevige leren met gesp.
De banden die ze nu dragen hebben trouwens wel een weefpatroon van rocailes (in natuurtinten) maar daar zie je niets van met al die lange haren.
De banden die ze nu dragen hebben trouwens wel een weefpatroon van rocailes (in natuurtinten) maar daar zie je niets van met al die lange haren.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hier hebben ze 1 halsband, en verschillende lijnen (1 jachtlijntje per hond, 1 flex per hond en 1 gewone riem per hond), daarnaast heb ik nog wat showlijntjes liggen die ik gebruikt heb met het showen. Ik geloof dus niet dat ik een tic heb voor hondenhalsbanden en riemen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nee hoor, ik doe daar ook niet aan mee 
heb gewoon wat ze nodig hebben en verder niks.
de riemen zijn wel van een soort leer dat niet keihard wordt van de regen, waren redelijk aan de prijs maar gaan zowat eeuwig mee
heb gewoon wat ze nodig hebben en verder niks.
de riemen zijn wel van een soort leer dat niet keihard wordt van de regen, waren redelijk aan de prijs maar gaan zowat eeuwig mee

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
iedere nieuwe hond heeft recht op een nieuwe halfcheck en riem. mijn tollers hebben alle 3 een halfcheck met riem, jachtlijntje en een showlijntje. de 3 kleintjes hebben gewoon alleen maar een halfcheck en riem. verder wel veel riemen van alle honden die we hebben gehad maar overlkeden zijn.
ellen
ellen
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik kan het soms niet laten om nieuwe tuigjes te kopen voor Toots. Hij is een beetje mijn baby he.
Ik ben gewoon een beetje maf.
Ik ben gewoon een beetje maf.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Ik heb ook niet veel, dus ben ook gek
halfcheck, politielijn, ulead (wordt niet meer gebruikt nu), speurtuig met lange lijn en nog een smalle halfcheck van prado (daar heeft rayos ook nog mee gelopen), de politielijn was trouwens ook van prado. Geen tik hier dus.
Edit: ook het speurtuig en de lange lijn waren van prado
Edit: ook het speurtuig en de lange lijn waren van prado
Laatst gewijzigd door Selene op 31 okt 2012 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
indiera
- Zeer actief
pffffffffffffft wat ik hier in huis heb, nou kan er een winkjel mee vullen, maar ja heb wel 3 honden hoor 
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik vraag me in deze wel af. Wat er mis mee is?
Moet ieder toch voor zich weten?
De ene heeft een kast vol schoenen of tassen. De ander koopt hondenspulletjes
Moet ieder toch voor zich weten?
De ene heeft een kast vol schoenen of tassen. De ander koopt hondenspulletjes
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Je bent niet de enige, ik koop nooit halsbanden voor de lol, enkel uit noodzaak. Ze hebben allebei wel een reserve.
Toots, natuulijk moet iedereen dat zelf weten. De hond merkt er toch niks van
Toots, natuulijk moet iedereen dat zelf weten. De hond merkt er toch niks van
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
dan ben ik ook zo een gek hoor (ondanks dat mijn vriend vind dat ik véél te veel heb)
Zena: tuig + halsband + slip
Darko: tuig + halsband + slip
Guapa: halfcheck + slip + halsband
Jänta: halfcheck + slip (halsband komt er pas als madam is uitgegroeid)
lijnen heb ik er wel een stuk of 7 + 2 kapotte flexen
(die hangen aan Zena als ze hier los op het erf rond loopt)
Zena: tuig + halsband + slip
Darko: tuig + halsband + slip
Guapa: halfcheck + slip + halsband
Jänta: halfcheck + slip (halsband komt er pas als madam is uitgegroeid)
lijnen heb ik er wel een stuk of 7 + 2 kapotte flexen
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
en als de pup er is komt daar nog een puppy halsbandje bij en op den duur wil ik een mooie goede leren band die de toekomstige hond hopelijk heel lang om heeft.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik heb een ton vol bandenrommel en gebruik voor beiden 1 band en 2 lijnen... (lijnen: 1 flex en 1 polietielijn per hond. )
dus ik wás zo koopgek maar nu niet meer.
dus ik wás zo koopgek maar nu niet meer.

-
nomo
- Zeer actief
Morris groeide nog regelmatig uit zijn tuigje/halsband dus heb wat vaker iets nieuws moeten kopen. Maar wat hij nu heeft blijft wel passen denk ik en dan komt er ook weinig nieuws meer bij.
Hij heeft nu een gewone halsband + riem voor als hij bij mijn ouders is, die vinden een gewone halsband het prettigst.
Dan nog een halfcheck + riem die ik via het forum over heb genomen. Heel soepel leer en een vrij lange lijn. Verder heb ik nog een flexlijn en een tuigje voor hem.
Maar meestal gebruik ik gewoon een jachtlijntje. En daar heb ik er nu twee van. Een ligt standaard in de auto en de ander gebruik ik dagelijks. Heb nu net een nieuwe erbij gekocht. Maar meer dan dat heb ik ook niet nodig. Dan komt er pas weer wat nieuws als er iets ouds kapot is.
Hij heeft nu een gewone halsband + riem voor als hij bij mijn ouders is, die vinden een gewone halsband het prettigst.
Dan nog een halfcheck + riem die ik via het forum over heb genomen. Heel soepel leer en een vrij lange lijn. Verder heb ik nog een flexlijn en een tuigje voor hem.
Maar meestal gebruik ik gewoon een jachtlijntje. En daar heb ik er nu twee van. Een ligt standaard in de auto en de ander gebruik ik dagelijks. Heb nu net een nieuwe erbij gekocht. Maar meer dan dat heb ik ook niet nodig. Dan komt er pas weer wat nieuws als er iets ouds kapot is.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nee hoor... ik doe over het algemeen jaren met zulke spullen, en gaan vaak ook over van hond naar hond (puppybandjes, lijntjes etc.)Kit schreef:Die halsbanden en lijnen pas aanschaft als de al in gebruik zijnde spullen aan vervanging toe zijn?
Ik gebruik nog steeds hetzelfde leren halsbandje wat ik ook bij Xena gebruikt heb als pup
Alleen groeien de heren er wat sneller uit dan wat Xena deed, maar alle 'vervolgbandjes' zijn ook al overgegaan van hond naar hond...
Xavi heeft nu een 'eigen' halsband met zijn naam erop en dat is eigenlijk de eerste waarbij ik dat ooit gedaan heb. En dat is puur omdat hij nog zo jong is. Xena en Xito hebben er eentje zonder naam, die kan dus ook weer voor eventuele volgende honden gebruikt gaan worden. (maar ik hoop dat ze ze nog jaren om mogen hebben!!)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Dazwa84
Heb deze week voor het eerst nieuwe halsbanden gekocht. 2 enige voor Belle (rood polkadot en zilver met roze bloemen) en voor Hessel een stoere zwarte met zilveren studs (platte, geen prikkers
)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik ook, maar echt niet zoveel banden en lijnen.. zou niet weten wat ik er mee moet...indiera schreef:pffffffffffffft wat ik hier in huis heb, nou kan er een winkjel mee vullen, maar ja heb wel 3 honden hoor

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi