Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zijn wij nou te ver doorgeslagen of denk ik te simpel?
Moderator: moderatorteam
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
zijn wij nou te ver doorgeslagen of denk ik te simpel?
wat ik mij dus afvroeg modderen we nou te lang door met dieren?
de dieren geneeskunde wordt steeds beter
er komen ook steeds nieuwe dingen bij die er eerst niet waren
er zijn veel te veel dieren om allemaal een goed huis te krijgen dan heb ik het alleen over hier in nederland
asielen zitten over vol en zelf oudere dieren en moeilijk plaatsbaren dieren worden gewoon nog behandeldt voor van alles
ik denk dan zo
is het niet beter zeker in deze tijd met de crisis om alle ongezonden dieren of dieren met zware gedrags problemen die geen huis hebben af te spuiten?
ik merk het bijvoorbeeld al aan me zelf nu in deze tijd dat aales zo erg duur wordt
ik heb het geld gewoon echt niet meer om alles 100 procent op vlees te zetten
dus om de kosten te drukken voer ik ze brok bij
wil het liever niet omdat het gewoon minder gezond dan kvv is maarja dat is niet anders ik vindt dat de dieren ook moeten inleveren
en heel eerlijk ik merk het wel aan de gezondheid van de honden hier
ze zijn vatbaarder voor dingen hun conditie vindt ik minder worden en z
maar wat ik dus eigenlijk wil zeggen zou het niet beter zijn om
alle honden met erge allergien en overmatige agressie of nier problemen en dat soort zaken af te spuiten om en de kosten te drukken en alleen gezonde sterke honden over te houden
dan heb ik het dus puur over wat verstandig is he niet emotionele waarde enz wat je van je hond hebt waardoor je zo ver gaat
ik ben benieuwd naar de meningen
de dieren geneeskunde wordt steeds beter
er komen ook steeds nieuwe dingen bij die er eerst niet waren
er zijn veel te veel dieren om allemaal een goed huis te krijgen dan heb ik het alleen over hier in nederland
asielen zitten over vol en zelf oudere dieren en moeilijk plaatsbaren dieren worden gewoon nog behandeldt voor van alles
ik denk dan zo
is het niet beter zeker in deze tijd met de crisis om alle ongezonden dieren of dieren met zware gedrags problemen die geen huis hebben af te spuiten?
ik merk het bijvoorbeeld al aan me zelf nu in deze tijd dat aales zo erg duur wordt
ik heb het geld gewoon echt niet meer om alles 100 procent op vlees te zetten
dus om de kosten te drukken voer ik ze brok bij
wil het liever niet omdat het gewoon minder gezond dan kvv is maarja dat is niet anders ik vindt dat de dieren ook moeten inleveren
en heel eerlijk ik merk het wel aan de gezondheid van de honden hier
ze zijn vatbaarder voor dingen hun conditie vindt ik minder worden en z
maar wat ik dus eigenlijk wil zeggen zou het niet beter zijn om
alle honden met erge allergien en overmatige agressie of nier problemen en dat soort zaken af te spuiten om en de kosten te drukken en alleen gezonde sterke honden over te houden
dan heb ik het dus puur over wat verstandig is he niet emotionele waarde enz wat je van je hond hebt waardoor je zo ver gaat
ik ben benieuwd naar de meningen

- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
Re: zijn wij nou te ver doorgeslagen of denk ik te simpel?
Deze mening heb ik ook bij de paarden. Aan de ene kant klagen dat er zoveel gezonde dieren naar de slacht gaan maar wel paarden met pijnstilling op een wei zetten terwijl ze nog ontzettend jong zijn maar niet meer bereden kunnen worden.
Natuurlijk kun je het niet zo zwart wit zien want ik ben ook van mening dat (dan bij de paarden) je een paard niet afdankt als het je jaren rond heeft gedragen en zijn oude dag in gaat. Maar wat ik zou doen met een jong paard welke gedoemd is om nog jaren als grasmaaier te dienen omdat werken pijnlijk zou zijn dat weet ik ook niet.
Natuurlijk kun je het niet zo zwart wit zien want ik ben ook van mening dat (dan bij de paarden) je een paard niet afdankt als het je jaren rond heeft gedragen en zijn oude dag in gaat. Maar wat ik zou doen met een jong paard welke gedoemd is om nog jaren als grasmaaier te dienen omdat werken pijnlijk zou zijn dat weet ik ook niet.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
ja bij paarden indd ook jajoyce83 schreef:Deze mening heb ik ook bij de paarden. Aan de ene kant klagen dat er zoveel gezonde dieren naar de slacht gaan maar wel paarden met pijnstilling op een wei zetten terwijl ze nog ontzettend jong zijn maar niet meer bereden kunnen worden.
die zijn er ook veelste veel

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik heb gisteren mijn hond laten opereren. Nooit bij getwijfeld om het te laten uitvoeren.
Dan deze maand en de komende maanden maar wat minder voor mezelf.
Spuit jij maar gezellig alles af als ze je geld kosten, misschien het afgespoten dier dan wel niet meer vervangen als het kan
Dan deze maand en de komende maanden maar wat minder voor mezelf.
Spuit jij maar gezellig alles af als ze je geld kosten, misschien het afgespoten dier dan wel niet meer vervangen als het kan

- Jeannettebo
- Zeer actief
dat dusNanna schreef:Maar dan heb je het puur over het kostenaspect.
En je kunt niet in iemand anders zijn/haar portemonnee kijken.
Als jij je honden graag vlees voert maar er geen geld voor hebt, heb je teveel honden
En ik denk dat asiels al een beleid hebben om zwaar zieke of zeer gedragsgestoorde dieren in te laten slapen.

@ ts, Wie ben jij om te bepalen waar ik mijn centen aan uitgeef, als ik dat wil doen aan medische kosten van mijn hond dan doe ik dat, of jij het nu te ver vindt gaan of niet.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Nou en? als ik nu mijn weide wil vullen met dergelijke paarden? Wie zijn zaken zijn dat?joyce83 schreef:Deze mening heb ik ook bij de paarden. Aan de ene kant klagen dat er zoveel gezonde dieren naar de slacht gaan maar wel paarden met pijnstilling op een wei zetten terwijl ze nog ontzettend jong zijn maar niet meer bereden kunnen worden.
Ik rij bitter weinig met mijn paarden, ik bekijk ze net even anders dan mensdragers immers die maar goed zijn om wat rond te hobbelen op mijn commando.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb dus gewoon in het algemeenNanna schreef:Maar dan heb je het puur over het kostenaspect.
Als jij je honden graag vlees voert maar er geen geld voor hebt, heb je teveel honden
En ik denk dat asiels al een beleid hebben om zwaar zieke of zeer gedragsgestoorde dieren in te laten slapen.
nou ik ben wel is in een asiel geweest waar ik een kat zag die operatie op operatie kreeg omdat hij wat had met de nodige pillen er bij beest was ookal oud en dan vraag ik me af wat heeft dat voor waarde niemand komt echt zon oude kat ophalen
en in dat zelfde asiel was dat met een oude hond met zuikerziekte die gewoon elke dag zon injectie moest die hond zit trouwens nog in het asiel dus in mijn ogen ook onodige kosten
en bijv het topic van van de week over die lieve rotweiler die al een jaar een plek vast houdt in het asiel maar ook zeer beperkt wordt om een goed huis te krijgen
en ik snap het gevoelsmatig wel maar ik bedoel meer is het economish verantwoord?

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
dat bedoel ik ook niet dat is jou hond en jou geldJeannettebo schreef:dat dusNanna schreef:Maar dan heb je het puur over het kostenaspect.
En ik denk dat asiels al een beleid hebben om zwaar zieke of zeer gedragsgestoorde dieren in te laten slapen.![]()
@ ts, Wie ben jij om te bepalen waar ik mijn centen aan uitgeef, als ik dat wil doen aan medische kosten van mijn hond dan doe ik dat, of jij het nu te ver vindt gaan of niet.
alleen heb ik zo iets alle gezonde honden moeten maar wachten op een baasje omdat de ongezonde van alles kosten en daardoor eigenaren geen meerdere honden willen
ik zou het in de meeste gevallen er ook voor over hebben maar dat is dus die emotionele waarde eraan
als ik vergelijk met vroeger werdt alles veel sneller ingeslapen en dus waren er ook minder dieren dan nu
dat valt mij wel op athans minder dieren die een huis zoeken

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Net wat Nanna zegt: spuit er zelf wat af als je geen voer meer voor ze kunt betalen.
Net wat Nanna zegt: spuit er zelf wat af als je geen voer meer voor ze kunt betalen.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
nee klopt hoorNanna schreef:Had jij niet pas foto's van een paardendekking? Als mijn geheugen me niet in de steek laat komen daar veulens van.frank-bobby schreef: ja bij paarden indd ook ja
en als alles goed is komt daar indd 1 veulen van die ook bij de eigenaar blijft ja

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
nee klopt hoorNanna schreef:Had jij niet pas foto's van een paardendekking? Als mijn geheugen me niet in de steek laat komen daar veulens van.frank-bobby schreef: ja bij paarden indd ook ja
en als alles goed is komt daar indd 1 veulen van die ook bij de eigenaar blijft ja

- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Ik heb zelf ook een paard waar ik verrekte weinig mee doe en zie paarden zeker niet als mensdragers. Als jij je weide wilt vullen met dergelijke paarden super, goed. Of je er bakken geld aan uit geeft is idd je eigen keuze en vind ik ook absoluut geen probleem. Mijn idee is als je een paard of hond hebt dan zorg je er zo goed mogelijk voor en het is dan nog altijd jouw eigen keuze of je wel of niet het geld uitgeeft aan een eventuele operatie en zo lang je naar het dier kijkt of dit wel voor het dier passend is.maart schreef:Nou en? als ik nu mijn weide wil vullen met dergelijke paarden? Wie zijn zaken zijn dat?joyce83 schreef:Deze mening heb ik ook bij de paarden. Aan de ene kant klagen dat er zoveel gezonde dieren naar de slacht gaan maar wel paarden met pijnstilling op een wei zetten terwijl ze nog ontzettend jong zijn maar niet meer bereden kunnen worden.
Ik rij bitter weinig met mijn paarden, ik bekijk ze net even anders dan mensdragers immers die maar goed zijn om wat rond te hobbelen op mijn commando.
Het is erger dat er maar vermeerderd blijft worden terwijl er niet genoeg baasjes voor zijn en dat daardoor gezonde dieren in een asiel terecht komen of naar de slacht moeten.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
oh heb je helemaal gelijk inTulp schreef:Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
kijk ik laat niet klakkeloos overal de spuit in zetten
maar deze tijd hebt me wel doen nadenken
en dat ik gewoon veel minder ver ga qau behandelingen dan ik voorheen zou laten doen

Als je dan toch zo principieel wilt zijn had je daar niet aan moeten mee werken. Had tegen de eigenaar gezegd dat hij beter een herplaats paard aan kan schaffen, dan er een nieuwe bij te fokken.frank-bobby schreef:nee klopt hoorNanna schreef:Had jij niet pas foto's van een paardendekking? Als mijn geheugen me niet in de steek laat komen daar veulens van.frank-bobby schreef: ja bij paarden indd ook ja
-
- Zeer actief
Dat is dan het verschil tussen ons, ik dacht voorheen ook al na over wat het beste was voor het dier en niet alleen voor ons om ze langer bij ons te houden.frank-bobby schreef:oh heb je helemaal gelijk inTulp schreef:Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
en dat ik gewoon veel minder ver ga qau behandelingen dan ik voorheen zou laten doen
* * *
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ik ga ook niet zeggen dat ik er heel goed overnagedacht hebt maar deze mensen hebben al 70 paarden en wouden er 1 bij van deze merrie en geen anderNanna schreef:Nou dan. Die neemt toch ook de plaats in van een paard dat daar ook had kunnen wonen maar nu naar de slacht moet wegens overcompleet?frank-bobby schreef:nee klopt hoorNanna schreef:Had jij niet pas foto's van een paardendekking? Als mijn geheugen me niet in de steek laat komen daar veulens van.frank-bobby schreef: ja bij paarden indd ook ja
maar wat ik dus bedoel alle dieren die geen baasje hebben of wel baasjes hebben maar niet heel veel geld
het dan niet beter is om die dieren die dus dan niet gezond zijn aftespuiten zo dat je alleen gezonde sterke dieren overhoudt
want als ik zo kijk zitten er best veel asiels vol met kosten posten maar die zijn echt niet zo makkelijk te plaatsen

-
- Zeer actief
Doe er wat mee zou ik zeggen, stap naar de nieuwe regering en presenteer je plan!
* * *
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar dan gaat het mij niet eens om het geld. Waar anderen hun geld instoppen moeten ze zelf weten. Ik weet het ook. Weet ook hoe ver ik ga met m'n honden.
Maar mij gaat het er meer om dat er naar mijn idee wel eens te ver 'doorgemodderd' wordt met een dier. Operatie op operatie terwijl de prognose erg slecht is. Maar nogmaals, dat is ieder zijn eigen geld en mening.
Mijn handelen zou het niet zijn, maar dat heeft voor het grootste gedeelte niets met geld te maken.
Maar mij gaat het er meer om dat er naar mijn idee wel eens te ver 'doorgemodderd' wordt met een dier. Operatie op operatie terwijl de prognose erg slecht is. Maar nogmaals, dat is ieder zijn eigen geld en mening.
Mijn handelen zou het niet zijn, maar dat heeft voor het grootste gedeelte niets met geld te maken.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
ja kloptNanna schreef:frank-bobby schreef: ja ik ga ook niet zeggen dat ik er heel goed overnagedacht heb
Ook die mensen met die 70 knollen kan het weleens minder voor de wind gaan. En dan gaan die paarden evenzovrolijk naar de slacht hoorfrank-bobby schreef:deze mensen hebben al 70 paarden en wouden er 1 bij van deze merrie en geen ander
maar wat ik dus bedoel alle dieren die geen baasje hebben of wel baasjes hebben maar niet heel veel geld..
maar met een paard vindt ik het nou net weer anders dan met een hond of kat
het paard gaat dan indd naar de slacht en kan dan nog dienen als eten voor ons of voor de anderen dieren
ik eet het zelf niet
maar een hond en een kat die breng je niet ff naar de slacht

- dagmar88
- Zeer actief
frank-bobby schreef:oh heb je helemaal gelijk inTulp schreef:Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Dat vind ik diep triest.
Mijn dieren worden behandeld hoe ik dat wens, onafhankelijk van mijn inkomen.
En valt dat niet te betalen, dan gaat er iets heel erg verkeerd.
Zo denk ik er ook over. Met sommige dieren wordt veel te lang doorbehandeld. Daar ben ik niet voor en dat is niet vanwege het geld, maar vanwegen het dier die het ook allemaal maar moet ondergaan.Daisy@ schreef:Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar dan gaat het mij niet eens om het geld. Waar anderen hun geld instoppen moeten ze zelf weten. Ik weet het ook. Weet ook hoe ver ik ga met m'n honden.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
goh wordt je eindelijk wakkerdagmar88 schreef:frank-bobby schreef:oh heb je helemaal gelijk inTulp schreef:Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Dat vind ik diep triest.
tuurlijk gaat er iets verkeerd en dat is namelijk
alles wordt duurder en duurder maar het inkomen wordt niet meer
dat gaat er verkeerd

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Misschien wordt het dan eens tijd om te herplaatsen naar mensen die het wel allemaal kunnen betalen. Jij fokt toch honden en katten of heb ik de verkeerde voor me?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
ja maar dan ga je weer dan blijven er teveel dieren achter op mp of in het asielNanna schreef:Niet als je alleen die dieren hebt die je kunt betalen.frank-bobby schreef: tuurlijk gaat er iets verkeerd en dat is namelijk
dat gaat er verkeerd
vandaar dat ik zij is het niet beter om wat eerder tot inslapen te gaan zodat de gezonde honden eerder een kans hebben
en ik weet niet of jij niks gemerkt heb maar ik weet wel dat ook het honden voer aardig is gaan stijgen qau prijs
en waar ik vandaag nog aan zat te denken is dat het eigenlijk belachelijk is dat je je hond niet wat brok bij kan geven om de kosten te drukken omdat ze dan kwaaltjes gaan krijgen

Ik had ook best 5 honden willen hebben, maar ik hou het toch maar 2. Dat is tenminste goed te betalen voor mij. Kan ik ze voeren wat ik wil. En dierenarts behandelingen blijven geven die ik wil.frank-bobby schreef:goh wordt je eindelijk wakkerdagmar88 schreef:frank-bobby schreef:oh heb je helemaal gelijk inTulp schreef:Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Dat vind ik diep triest.
dat gaat er verkeerd
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
honden niet meer katten welRataplan schreef:Misschien wordt het dan eens tijd om te herplaatsen naar mensen die het wel allemaal kunnen betalen. Jij fokt toch honden en katten of heb ik de verkeerde voor me?

maar er staat er 1 ter herplaatsing hoor
maar daar gaat het niet om heb het niet over mij zelf heb het over de dieren in het algemeen in nederland

- dagmar88
- Zeer actief
frank-bobby schreef: goh wordt je eindelijk wakker
dat gaat er verkeerd

De tering naar de nering zetten heet dat.

Ik betaal overigens minder dan ooit voor goed voor. Kwestie van slim inkopen.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, ik vind dat we ook doorslaan in sommige dingen, denk bv aan chemo's e.d.
Ieder voor zich hoor, zal er nooit iemand om veroordelen, maar zelf zal ik denk ik nooit zover gaan, ik zal zelf niet redden wat er te redden valt en dat heeft helemaal niets met het niet kunnen betalen te maken maar meer met het moet ook wel "nut" hebben.
B.V. een hond van 12 jaar nog chemo's geven, nee dat is niet mijn ding.
Over de voeding ben ik het niet met je eens, als je duidelijk merkt dat de honden het er minder op doen of kwaaltjes gaan krijgen heb je idd zoals Nanna al zei teveel honden.
Ieder voor zich hoor, zal er nooit iemand om veroordelen, maar zelf zal ik denk ik nooit zover gaan, ik zal zelf niet redden wat er te redden valt en dat heeft helemaal niets met het niet kunnen betalen te maken maar meer met het moet ook wel "nut" hebben.
B.V. een hond van 12 jaar nog chemo's geven, nee dat is niet mijn ding.
Over de voeding ben ik het niet met je eens, als je duidelijk merkt dat de honden het er minder op doen of kwaaltjes gaan krijgen heb je idd zoals Nanna al zei teveel honden.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat kan ik begrijpenlets have fun schreef:Ik had ook best 5 honden willen hebben, maar ik hou het toch maar 2. Dat is tenminste goed te betalen voor mij. Kan ik ze voeren wat ik wil. En dierenarts behandelingen blijven geven die ik wil.frank-bobby schreef:goh wordt je eindelijk wakkerdagmar88 schreef:frank-bobby schreef: oh heb je helemaal gelijk in
Dat vind ik diep triest.
dat gaat er verkeerd
maar is dat eerlijk voor anderen honden die geen dierenarts kosten hebben omdat ze van hun zelf heel gezond zijn?

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Als je daar nou eens mee zou stoppen, het steeds maar meer dieren op de wereld zetten dan zou het vanzelf minder worden in het asiel. Ieder heeft zijn eigen verantwoording in het geheel. Tijd om die onder ogen te zien.frank-bobby schreef:honden niet meer katten welRataplan schreef:Misschien wordt het dan eens tijd om te herplaatsen naar mensen die het wel allemaal kunnen betalen. Jij fokt toch honden en katten of heb ik de verkeerde voor me?![]()
maar er staat er 1 ter herplaatsing hoor
maar daar gaat het niet om heb het niet over mij zelf heb het over de dieren in het algemeen in nederland
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....