Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooienprobleempje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Aantal honden: 2
Contacteer:

Vlooienprobleempje

Ongelezen bericht door Theraposa »

Hallo,

Ik ben er achter gekomen dat mijn hond en mijn kat vlooien hebben en ze zitten ook in mijn woonkamer. Nu heb ik mijn kat en hond behandeld maar nu zit ik even met mijn woonkamer. Wat kan ik er aan doen om ze weg te krijgen? Ik wil niet met chemische middelen werken aangezien ik vogelspinnen heb en die kunnen daar niet tegen.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Vlooienprobleempje

Ongelezen bericht door Jaap* »

Heb je een goeie brandverzekering?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Jaap* schreef:Heb je een goeie brandverzekering?

Dat dus!
Afbeelding
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Waarom?
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Theraposa schreef:Waarom?
Nou, als je niet met chemische middelen aan de slag wilt zit er weinig anders op dan de hele keet in de fik te steken denk ik :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

De familie vogelspin even in een andere ruimte parkeren is iets minder ingrijpend :engel:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Hahaha Jaap, da's wel heel drastisch. Maar zeker effectief, dat dan weer wel, haha. Er zijn wel wat truukjes. Een vlooienband in de stofzuigerzak doen en veel stofzuigen. Ik heb hier een keer gelezen dat als je een schoteltje zoetigheid op de grond zet, dat ze daar dan in springen en verdrinken. Nooit geprobeerd zelf. Misschien zou je met een doek waar je vlooiengif op spuit (in een andere ruimte) de plinten afnemen. Daar schijnen ze zich vaak op te houden, of de eitjes tenminste. Verder doen de pipetten hun werk wel, als je goeie hebt gebruikt tenminste. Pas weer herhalen na minstens drie weken. En ik heb hier gelezen dat je de anticonceptiepil voor vlooien kunt geven twee weken na de grote aanval, zeg maar. Dan doorbreek je de cyclus. Succes, ze zijn dit jaar errg hardnekkig, hier elke maand een pipet.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Jaap* schreef:
Theraposa schreef:Waarom?
Nou, als je niet met chemische middelen aan de slag wilt zit er weinig anders op dan de hele keet in de fik te steken denk ik :mrgreen:
Ik denk dat de spinnen daar ook niet zo goed tegen kunnen jaap... :mrgreen: :LOL:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Fizgig
Zeer actief

[Sandra] schreef:De familie vogelspin even in een andere ruimte parkeren is iets minder ingrijpend :engel:
Zo heb ik het ook gedaan inderdaad, met de vlooienspray. Even de katten op het dakterras en de konijnen en cavia's in een afgesloten kamer. En dan even wandelen met de honden. Maar goed, ik weet niet hoe gevoelig vogelspinnen zijn op gif natuurlijk. Mijn dieren leven allemaal nog.
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

[Sandra] schreef:De familie vogelspin even in een andere ruimte parkeren is iets minder ingrijpend :engel:
Andere ruimte voor mijn spinnen heb ik niet. In mijn woonkamer zit mijn woonkamer , slaapkamer en keuken. Geen aparte kamers. Badkamer is te klein om ze neer te zetten. Ik heb ook wel eens last van mieren gehad (gelukkig wel weg) en daar had ik van die bakjes voor staan. Schijnbaar kunnen spinnen daar ook al niet tegen. Weet niet of een vlooienband in een stofzuiger dan geschikt is. Zal het even navragen.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Heb je niet een kleine vervoersmand waar je ze dan mee in de badkamer kunt zetten? In de badkamer heb je ook afzuiging, tenminste wij wel dus dat is wel handig natuurlijk. Dat zuigt eventueel gif wat binnenkomt via kiertjes nog weg. Wel een handdoek voor de spleet onder de deur leggen dan.
[Sandra]
Zeer actief

Theraposa schreef:
Andere ruimte voor mijn spinnen heb ik niet. In mijn woonkamer zit mijn woonkamer , slaapkamer en keuken. Geen aparte kamers. Badkamer is te klein om ze neer te zetten. Ik heb ook wel eens last van mieren gehad (gelukkig wel weg) en daar had ik van die bakjes voor staan. Schijnbaar kunnen spinnen daar ook al niet tegen. Weet niet of een vlooienband in een stofzuiger dan geschikt is. Zal het even navragen.
Hm. En de familie ergens uit logeren sturen moet ook maar net kunnen ;)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb geen afzuiging in mijn badkamer en er echt geen plaats voor. Spinnen zitten in terrariums en zijn een stuk of 10 glazen bakken en totaal ongeveer 60 spinnen. Helaas gaat dat niet. Ik kan ze ook niet ergens anders laten 'logeren' want ik ken eigenlijk geen mensen die ze even op wil vangen.
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Theraposa schreef:Ik heb geen afzuiging in mijn badkamer en er echt geen plaats voor. Spinnen zitten in terrariums en zijn een stuk of 10 glazen bakken en totaal ongeveer 60 spinnen. Helaas gaat dat niet. Ik kan ze ook niet ergens anders laten 'logeren' want ik ken eigenlijk geen mensen die ze even op wil vangen.
60 spinnen ..
Dat is wel errug veel
[Sandra]
Zeer actief

Oe, da's een grote familie Vogelspin!

Misschien dat je dan toch met regelmatig druppelen van je hond en kat het moet bijbenen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Grote familie ja haha , ieder zijn ding he ;).

Ik kan ze vaker gaan druppelen ja , normaal 1 keer in 2/3 maand maar elke maand kan dus wel? En veel stofzuigen las ik. Over die vlooienband in stofzuiger heb ik even gevraagd , moet ik nog antwoord op krijgen. En kleden maar vaak uitwassen , 60 graden las ik ergens?
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Wow, 60! Heb je dan nog wel plaats voor jezelf, als je maar één ruimte hebt om in te leven. Nee dan gaat het niet lukken in de badkamer. Misschien moet je je kat en hond dan maar kammen elke dag? Dan vang je die tenminste nog.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ja en dan..

Zitten in plinten en kiertjes. Bank, auto, trap..
Fizgig
Zeer actief

Misschien kun je de vraag beter stellen op het vogelspinnenforum, zijn die er? Want ja, misschien zijn er wel middelen waar ze tegen kunnen maar dat is echt kennis die alleen vogelspinnenliefhebbers hebben.
[Sandra]
Zeer actief

Theraposa schreef:Grote familie ja haha , ieder zijn ding he ;).

Ik kan ze vaker gaan druppelen ja , normaal 1 keer in 2/3 maand maar elke maand kan dus wel? En veel stofzuigen las ik. Over die vlooienband in stofzuiger heb ik even gevraagd , moet ik nog antwoord op krijgen. En kleden maar vaak uitwassen , 60 graden las ik ergens?
Druppelen kun je eens per maand doen ja. Ikzelf heb goeie ervaringen met Bolvo. Band in de stofzuiger kan ook en alles wat je kunt wassen, dat ook doen. Temperatuur zou ik alleen niet weten.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Niet al mijn spinnen zijn volwassen plus spinnen hebben niet heel veel ruimte nodig. Als ze maar voldoende ruimte hebben om te kunnen vervellen en een hol etc kunnen maken. Maar goed zal ik niet te ver op in gaan haha. Trap en auto heb ik niet , scheelt dat weer. Moet ik dat maar doen en hopen dat het verminderd of dat ze weg gaan. Ze bijten mij af en toe ook , erg vervelend.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Oe ik dacht even dat je bedoelde dat je vogelspinnen je beten, hahaha, maar je bedoelt natuurlijk de vlooien. Pfieuw. Kreeg al even de bibbers. Ik vind vogelspinnen wel iets minder eng dan gewone spinnen omdat ze zo wollig zijn. Ze zijn echt zacht, denk ik, of niet?
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Fizgig schreef:Oe ik dacht even dat je bedoelde dat je vogelspinnen je beten, hahaha, maar je bedoelt natuurlijk de vlooien. Pfieuw. Kreeg al even de bibbers. Ik vind vogelspinnen wel iets minder eng dan gewone spinnen omdat ze zo wollig zijn. Ze zijn echt zacht, denk ik, of niet?
Ik heb ook niks met 'gewone' spinnen , die vind ik weer eng , vogelspinnen niet haha. Sommige kunnen best harig zijn ja.
Afbeelding
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

tja...vlooien moet je goed bestrijden...beter in 1 keer goed dan dat je er pas in de winter vanaf komt. zou dus toch maar even doorpakken, desnoods is het dan een gedoe.
je zal alles moeten inspuiten (plinten, tapijt, stoffen banken etc), en de vloer dweilen met een beetje vlooienshampoo. wat in de was kan, wassen, zoals een hondenkussen. dan heel goed en vaak stofzuigen met een stukje vlooienband in de stofzuiger.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik weet niet hoe lang ze kunnen zonder dat de bak kan 'luchten', maar wat je zou kunnen doen is de bakken helemaal dichtplakken met tape.
Toen wij onze woonkamer gingen verven en de deuren gingen lakken hebben we de aquaria ook dichtgeplakt zodat er geen giftige stoffen in zouden trekken.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Of dweilen met vlooienshampoo, als je tenminste geen vloerbedekking hebt, schijnt ook te helpen. Ik denk dat je spinnen daar geen last van krijgen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

ik hou niet van spinnen, dus ik zou gewoon spuiten :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Ik zou familie vogelspin (brrrr, ik heb een spinnenfobie :( ) ergens te logeren doen en de kamer waar de "vriendjes" zitten behandelen met formol. Ik verzeker je, daarna is er geen vlo meer te vinden.
Ik heb dat jaren terug meegemaakt, formol stinkt verschrikkelijk en breng je best aan met een masker (geur), verdund in water en goed tussen de plinten enz., de kamer enkele uren afsluiten en daarna verluchten.
Natuurlijk zéker familie spin buitenhalen, dat overleven ze niet hoor. :D
Afbeelding
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

fes/lou schreef:ik hou niet van spinnen, dus ik zou gewoon spuiten :D
Juist ongedierte moet je flink bestrijden anders krijg je er alleen maar meer last van. :pffff: ,
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Kunnen die vogelspinnen tegen appelazijn en etherische olie ? Zo ja dan heb ik wel een samenstelling voor je die je zelf kunt maken. Laat maar even weten.
Groetjes Charlie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”