dogo4ever schreef:Ik hoor eventuele opmerkingen niet meer. Te vaak gehoord dus uit mijn systeem verdwenen denk ik na zoveel jaar. Uitleggen op straat over eventuele verschillen van rassen doe ik ook niet meer. Geen energie meer voor. En wat er op internet voor opmerkingen komen, het raakt me niet, het boeit me niet. Al wil ik een krokodil aan de lijn (dat is pas een klapkaak), het is mijn keus en mijn ding.
Ik moet eerlijk gezegd hier in de buurt lachen. Er heeft iemand staffpuppies uitgedeeld geloof ik
Er wonen nu welgeteld 5 staff puppies hier. Buuf heeft nu al twee eigenaren gesproken die zélf zeggen dat het wel staffs zijn, dat ze toch wel anders opgevoed moeten worden dan andere honden omdat ze niet al te makkelijk kunnen opgroeien.
Ondertussen is het nu heel gezellig al die puppies bij elkaar die wat dollen aan de lijn, ik hoop dat het zo gezellig blijft gaan.
1 pup zag ik al op marktplaats staan.
Vind het echt leuke honden. Helemaal leuk bij eigenaren die ook echt weten wat het ras inhoudt.
Wonen er twee in de directe omgeving waarvan ik weet dat de honden sociaal zijn en krom gezegd die weten dat de mijne niet zo sociaal uit de hoek kunnen komen, die hond mag dus niet op die van mij af en doet dat dan ook niet.
Moest even slikken laatst toen ze de niet zo sociale mama van diverse pups uit de buurt losgooiden met papa erbij en een van de puppen erbij. Was op gepaste afstand met mijn honden, maar ergens deed het mij toch mijn honden aanlijnen om maar aangelijnd lekker elders te gaan struinen. Aardige meneer verder hoor, maar los weet ik niet of hij de mama hond onder controle houdt. Ga dat niet afwachten en zeker niet met de pup van een week of 11 erbij in de buurt en de papa los erbij. Is uiteraard een vooroordeel van mij. Maar ik vond het niet zo aangenaam. (Ook omdat de teef behoorlijk uit de tetter gaat aangelijnd bij passeren als ze de kans krijgt) Los is ze misschien anders, maar misschien ook niet. Hoef ze niet in een streep op mijn stel af te zien komen met een baas die denkt "shit!".
Idem denken sommigen overigens over mijn honden, mijn oudere buufje verschoot vanmiddag ook even. Ze kwam me achterop lopen en ik schoot ineens terug omdat Finn zijn bal had laten liggen. Ze hadden het commando zoek bal gekregen. Met de geur in de neus en het in beeld krijgen van de bal terwijl ze aan de lijn zaten werd het geweld me teveel en sleurden ze me over straat. Buufje dacht minstens dat ze zo richting haar honden kwamen (vergelding van alle keren grommen en aanblaffen achter het hek) en verschuilde zich achter een boom om vervolgens de honden naar de overkant van de straat te slepen en mij toeroepend "Ga jij maar over het pad hoor!"
Eenmaal de bal in de bek keerden we weer om richting veld. Riep dus maar "ik werd gelanceerd vanwege de bal hoor buuf! Die hadden ze laten liggen!"