Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
je weet wat voor ras je koopt, je weet wat voor imago daar aan vast zit, kom dan niet zo klagen zeg.
eerlijk gezegd, met die taal en manier waarop je je uitdrukt vind ik je prima in het stereotyp van een staffeigenaar passen.
engelsen gaan misschien op een vliegtuig zitten maar wij zitten er toch meestal in hoor .
jij wil gewoon ook fishfingers komen eten
Ik wil best wel eens bij je langskomen maar dan toch zeker niet om fishfingers te eten. Die dingen kunnen we hier ook gewoon krijgen hoor.
Ik denk trouwens dat het morgen wel eens gebakken aardappeltjes, fishfingers en bietensla zou kunnen worden. Dit in het kader van de bezuinigingen.
die horen echt met spiced up baked beans
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Nana zwijg.
Het is allemaal jouw schuld,jij met je gelul over pik verlenging.
Mijn man en ik wachten al jaren dat het gaat groeien.
Maar ons krijg je niet.
Nu met mijn herder,weet ik,het is nu slechts een kwestie van maanden.
En groot zal het zijn.
jolanda.S schreef:Nana zwijg.
Het is allemaal jouw schuld,jij met je gelul over pik verlenging.
Mijn man en ik wachten al jaren dat het gaat groeien.
Maar ons krijg je niet.
Nu met mijn herder,weet ik,het is nu slechts een kwestie van maanden.
En groot zal het zijn.
Wacht.
Dus jij hebt die herder aangeschaft in de hoop op groei?
Inge O schreef:
engelsen gaan misschien op een vliegtuig zitten maar wij zitten er toch meestal in hoor .
Ik wil best wel eens bij je langskomen maar dan toch zeker niet om fishfingers te eten. Die dingen kunnen we hier ook gewoon krijgen hoor.
Ik denk trouwens dat het morgen wel eens gebakken aardappeltjes, fishfingers en bietensla zou kunnen worden. Dit in het kader van de bezuinigingen.
Nee baked beans horen met een gebakken ei (al dan niet op toast)
Heb jij trouwens wel eens het Engelse culinaire hoogstandje dat uit "spaghetti uit blik op toast (eventueel met ei) compleet met thee die zo sterk is dat je lepel ervan oplost" genuttigd?
Vitalia schreef:Mijn moeder was 62 jaar toen ze haar Roxy kreeg, zij is geen hooligan of sensatiezoekster. Na papa's dood, sloot ze zichzelf op, ze kwam niet meer buiten behalve naar de bakker dan. Roxy was een stafford die door Albanezen welke met hem pakwerk wilden doen, binnengebracht was bij onze trainer omdat hij niet goed genoeg "beet". Hij heeft een half jaar bij de trainer gezeten en daarna kwam hij bij mijn moeder. Mama kreeg dikwijls commentaar van andere mensen: zulk een hond neem je toch niet op jouw leeftijd (met de nadruk op zulk).
Hij is 13 jaar geworden bij mijn moeder en ze mist hem nog elke dag. Hij heeft nooit ook maar één mens gebeten en was de vriendelijkste hond die je kon vinden. Je zag wel aan hem dat hij zich zeker niet zou laten op zijn kop zitten maar hij was haar kameraad. Nu heeft ze een Jack Russel, omdat ze ouder wordt hebben wij haar aangeraden iets kleiners te nemen, dat mormel bijt haar als ze iets doet dat hij niet wil. En mama is niet iemand die wil straffen, ze zal hem ook nooit wegdoen, dus moeten we samen proberen er toch nog iets van te maken.
Geef mij dan maar onze Roxy, de zachte, maar toch sterke Amstaff!!!
Een ander advies van jullie was misschien beter geweest
Het dwaze idee dat kleiner automatisch samen gaat met gemakkelijker kan iedereen het beste zo snel mogelijk uit zijn hoofd zetten.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk schreef:
Nee baked beans horen met een gebakken ei (al dan niet op toast)
Heb jij trouwens wel eens het Engelse culinaire hoogstandje dat uit "spaghetti uit blik op toast (eventueel met ei) compleet met thee die zo sterk is dat je lepel ervan oplost" genuttigd?
nee echt niet, er zijn grenzen aan mijn bereidheid me aan te passen aan de gewoontes van het land waar ik woon
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Nanna schreef:Ik heb een lelijke rotharses, maat 43, een muil van hier tot Tokio, schijtcollie, kutteckel, gratenpakhuis en dweil.
Maar gelukkig geen gezwelg in zelfmeelij hier.
Melissa schreef:Snap ts dr frustratie wel. Hier op t forum wordt de stafford niet echt een warm hart toe gedragen.
En er wordt hier vaak gedaan alsof iedere staff eigenaar weinig tot geen weet heeft van hoe en wat. En dat alle staff eigenaren aso 's zijn. En ik zal niet ontkennen dat er hoop van die bevolkingsgroep loopt met een staff of iets wat er op lijkt, want ik ben niet blind. Maar er zijn ook een hele hoop mensen met staffs die niet tot die groep behoren. En nee ik voel me niet aangesproken als er hier mensen zijn met hun vooroordelen of wat dan ook. Maar ben er wel een beetje klaar mee. Er kan geen topic geopend worden met het woord stafford erin zonder dat bepaalde mensen reageren. Prima dat je "dat soort" honden niet moet. Maar als mensen zich voorstellen en erbij vermelden dat ze de trotse bezitters zijn van Tyson de staff of pit worden ze meteen afggefikt. Maar hadden die zelfde mensen een chihuahua met dezelfde naam dan kregen ze een warm welkom. En nee niet idereen reageert zo, maar een hele hoop wel.
Ach hou toch op zeg! Dat maak je er helemaal zelf van..
Als ik zou gaan lopen mekkeren hoeveel keren per dag mensen mijn honden met afschuw bekijken en zeuren dat ik ze moet voeren en dat ze schandalig mager zijn, heb ik geen leven meer!!
Wat ik wel vind is dat veel mensen met Staffords of aanverwanten zich altijd aangesproken voelen en menen zich altijd en overal te moeten verdedigen, mens maak er iets positiefs van en leer mensen dat jullie honden geen gore enge klapkaken zijn
Verbeter de wereld, begin bij jezelf, ipv in een hoekje te gaan zitten janken dat jullie zoooowwww gediskriemineert worden
Verdedigen doe ik al helemaal niet. Ja ik heb staffords, en ja ik ben dol op ze! Wat de rest van de wereld er over denkt zal mij een rotzorg zijn. En wat de mening is van een aantal mensen van t HF over mijn honden boeit me net zo min niet. Maar irritant is het wel. Dus snap ts haar frustratie heel goed.
En ik kan in mijn eentje wel aan iedereen laten zien dat mijn klapkaken heel lief en schattig zijn, maar dat heeft geen zin, zolang er nog allerlei mafkezen met staffs rond lopen als pik verlenger maakt het niet uit wat ik doe. Maar gelukkig leven er hier nog twee honden tussen de klapkaken, en wel een adhd russel en een linke hedduhhrr...dus eigenlijk hebben mijn klapkaken al bewezen dat ze zich best normaal kunnen gedragen maar dat ter zijde.
Melissa schreef:
Verdedigen doe ik al helemaal niet. Ja ik heb staffords, en ja ik ben dol op ze! Wat de rest van de wereld er over denkt zal mij een rotzorg zijn. En wat de mening is van een aantal mensen van t HF over mijn honden boeit me net zo min niet. Maar irritant is het wel. Dus snap ts haar frustratie heel goed.
En ik kan in mijn eentje wel aan iedereen laten zien dat mijn klapkaken heel lief en schattig zijn, maar dat heeft geen zin, zolang er nog allerlei mafkezen met staffs rond lopen als pik verlenger maakt het niet uit wat ik doe. Maar gelukkig leven er hier nog twee honden tussen de klapkaken, en wel een adhd russel en een linke hedduhhrr...dus eigenlijk hebben mijn klapkaken al bewezen dat ze zich best normaal kunnen gedragen maar dat ter zijde.
Ik dacht dat je ze niet verdedigde?
En echt. Wat is het probleem. Ik geloof niet dat op hf mensen zijn die een hekel hebben aan staffords die keurig aan de lijn lopen en niemand kwaad doen. Heb ik nog nooit ergens gelezen
speciaal voor melissa herhaal ik mijzelf nog maar even
massam schreef:
mum schreef:Ik vraag hier niets meer, want ik weet wat het antwoord is omdat ik een staffkruising heb, ik zeg hier niks meer omdat ik een staffkruising heb, ik geef geen antwoord op rasgebonden vragen of kwesties omdat ik een stafford heb, in de ogen van velen van jullie ben ik een soort wereldvreemde die niks van honden afweet en moet ik juist omdat ik een stafford heb alles afweten van hondentaal en gedrag alsof ik Cesar Millan heette
ik geef geen enkele tip omdat ik een staffkruising heb, want mijn lieve hond word over een kam geschoren met de rest van de nl staffies en aanverwanten, in de ogen van velen van lullie is hij niet eens meer een hond, hij is in die ogen een moordmachine die niet op zal geven, hij is sowieso al bedorven door zijn rasafkomst, ondanks dat hij 4 begrijpende baasjes heeft, die zijn ras snappen en aanjuichen, begrijpt hondenminnend internet niets van mijn liefde voor mijn hond, ondanks dat ik een hekel aan tekkels heb, veroordeel ik geen tekkel of tekkelminnend mens, als je van honden houd waardeer ik U om die eigenschap, er is voor mij geen enkel voordeel te halen uit continue op tekkels afgeven of de mensen die dit soort hondjes leuk vinden, ik hou nu eenmaal van staffords en aanverwanten en zal tot in den treure toe doorgaan met mijn ras te verdedigen, ja ik weet wat ik in huis heb en ik weet waar toe zijn bek in staat is, en nee ik ben geen laagopgeleide aso met een bijbehorende vechtjoekel, sommige mensen hie doen er goed aan om zichzelf eens onder de loep te nemen.
het is verschrikkelijk hoe mensen met een stafford hier in een hoek gezet worden, direct veroordeeld worden en gewoon nergens meer aan mee kunnen doen! je hebt gelijk!
ik bedoel, je zult iemand zijn met 2 van die kloothonden.. die zou hier dus nooit 10 jaar lid kunnen zijn, leuke mensen kunnen leren kennen of modje worden. ondénkbaar dat dát zou kunnen gebeuren....
Melissa schreef:Snap ts dr frustratie wel. Hier op t forum wordt de stafford niet echt een warm hart toe gedragen.
En er wordt hier vaak gedaan alsof iedere staff eigenaar weinig tot geen weet heeft van hoe en wat. En dat alle staff eigenaren aso 's zijn. En ik zal niet ontkennen dat er hoop van die bevolkingsgroep loopt met een staff of iets wat er op lijkt, want ik ben niet blind. Maar er zijn ook een hele hoop mensen met staffs die niet tot die groep behoren. En nee ik voel me niet aangesproken als er hier mensen zijn met hun vooroordelen of wat dan ook. Maar ben er wel een beetje klaar mee. Er kan geen topic geopend worden met het woord stafford erin zonder dat bepaalde mensen reageren. Prima dat je "dat soort" honden niet moet. Maar als mensen zich voorstellen en erbij vermelden dat ze de trotse bezitters zijn van Tyson de staff of pit worden ze meteen afggefikt. Maar hadden die zelfde mensen een chihuahua met dezelfde naam dan kregen ze een warm welkom. En nee niet idereen reageert zo, maar een hele hoop wel.
Ach hou toch op zeg! Dat maak je er helemaal zelf van..
Als ik zou gaan lopen mekkeren hoeveel keren per dag mensen mijn honden met afschuw bekijken en zeuren dat ik ze moet voeren en dat ze schandalig mager zijn, heb ik geen leven meer!!
Wat ik wel vind is dat veel mensen met Staffords of aanverwanten zich altijd aangesproken voelen en menen zich altijd en overal te moeten verdedigen, mens maak er iets positiefs van en leer mensen dat jullie honden geen gore enge klapkaken zijn
Verbeter de wereld, begin bij jezelf, ipv in een hoekje te gaan zitten janken dat jullie zoooowwww gediskriemineert worden
Dat ligt dan weer niet aan je honden, maar aan je eigen attitude Melissa