En met die brede toets midden-rechts kan je nieuwe alinea's aangevenLongFields schreef:Inderdaad. En die bredere balk links en rechts op je toetsenbord indrukken, dan krijg je een hoofdletter om het begin van een nieuwe zin aan te geven.tekkel schreef: Edit: naast de komma zit de punt......
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
staffstigma
Moderator: moderatorteam
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: staffstigma
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Wat een vreselijk onsamenhangend verhaal van TS. En wat een frustratie om niks!
Kom! Als je zo belabbert schrijft dan creeer je al een stigma....Het is amper te lezen!
En er zijn er hier zat met dat soort rassen of andere rassen waar sommigen moeite mee hebben. SO WHAT?
Trek het je niet zo aan, zolang jij maar goed bent voor je hond, wat zal het jou dan je reet roesten wat een ander er van denkt?
Kom! Als je zo belabbert schrijft dan creeer je al een stigma....Het is amper te lezen!
En er zijn er hier zat met dat soort rassen of andere rassen waar sommigen moeite mee hebben. SO WHAT?
Trek het je niet zo aan, zolang jij maar goed bent voor je hond, wat zal het jou dan je reet roesten wat een ander er van denkt?
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Die valse kuthedduh van jou mot ik ook nietIcecold81 schreef:of andere rassen waar sommigen moeite mee hebben.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Inderdaad, wat kan het je schelen wat andere mensen van het ras van je hond vinden. Ze kennen jou en je hond toch niet? En al kenden ze mijn hond wel en vonden ze haar niets, dan nog zou het me niet interesseren. Voor mij is ze de leukste, liefste en mooiste 
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Icecold81
- Zeer actief
Miranda schreef:Die valse kuthedduh van jou mot ik ook nietIcecold81 schreef:of andere rassen waar sommigen moeite mee hebben.
- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Contacteer:
Ach hoe dit forum over mijn honden denkt zal me eigenlijk
aan mijn achterste roesten....
Ik heb het genot deze honden in mijn leven te hebben..
En al die sensatie verhalen, die lees ik niet meer! Eigenlijk
geen 1 stafford gerelateerd topic. Wel jammer maar heb geen
zin om me te moeten verdedigen.
En vooroordelen hebben mensen altijd, ik ook.
aan mijn achterste roesten....
Ik heb het genot deze honden in mijn leven te hebben..
En al die sensatie verhalen, die lees ik niet meer! Eigenlijk
geen 1 stafford gerelateerd topic. Wel jammer maar heb geen
zin om me te moeten verdedigen.
En vooroordelen hebben mensen altijd, ik ook.

Groetjes Annemieke
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
mum schreef:Ik vraag hier niets meer, want ik weet wat het antwoord is omdat ik een staffkruising heb, ik zeg hier niks meer omdat ik een staffkruising heb, ik geef geen antwoord op rasgebonden vragen of kwesties omdat ik een stafford heb, in de ogen van velen van jullie ben ik een soort wereldvreemde die niks van honden afweet en moet ik juist omdat ik een stafford heb alles afweten van hondentaal en gedrag alsof ik Cesar Millan heette
ik geef geen enkele tip omdat ik een staffkruising heb, want mijn lieve hond word over een kam geschoren met de rest van de nl staffies en aanverwanten, in de ogen van velen van lullie is hij niet eens meer een hond, hij is in die ogen een moordmachine die niet op zal geven, hij is sowieso al bedorven door zijn rasafkomst, ondanks dat hij 4 begrijpende baasjes heeft, die zijn ras snappen en aanjuichen, begrijpt hondenminnend internet niets van mijn liefde voor mijn hond, ondanks dat ik een hekel aan tekkels heb, veroordeel ik geen tekkel of tekkelminnend mens, als je van honden houd waardeer ik U om die eigenschap, er is voor mij geen enkel voordeel te halen uit continue op tekkels afgeven of de mensen die dit soort hondjes leuk vinden, ik hou nu eenmaal van staffords en aanverwanten en zal tot in den treure toe doorgaan met mijn ras te verdedigen, ja ik weet wat ik in huis heb en ik weet waar toe zijn bek in staat is, en nee ik ben geen laagopgeleide aso met een bijbehorende vechtjoekel, sommige mensen hie doen er goed aan om zichzelf eens onder de loep te nemen.
het is verschrikkelijk hoe mensen met een stafford hier in een hoek gezet worden, direct veroordeeld worden en gewoon nergens meer aan mee kunnen doen! je hebt gelijk!
ik bedoel, je zult iemand zijn met 2 van die kloothonden.. die zou hier dus nooit 10 jaar lid kunnen zijn, leuke mensen kunnen leren kennen of modje worden. ondénkbaar dat dát zou kunnen gebeuren....

- Icecold81
- Zeer actief
massam schreef:
het is verschrikkelijk hoe mensen met een stafford hier in een hoek gezet worden, direct veroordeeld worden en gewoon nergens meer aan mee kunnen doen! je hebt gelijk!
ik bedoel, je zult iemand zijn met 2 van die kloothonden.. die zou hier dus nooit 10 jaar lid kunnen zijn, leuke mensen kunnen leren kennen of modje worden. ondénkbaar dat dát zou kunnen gebeuren....
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Ach hou toch op zeg! Dat maak je er helemaal zelf van..Melissa schreef:Snap ts dr frustratie wel. Hier op t forum wordt de stafford niet echt een warm hart toe gedragen.
En er wordt hier vaak gedaan alsof iedere staff eigenaar weinig tot geen weet heeft van hoe en wat. En dat alle staff eigenaren aso 's zijn. En ik zal niet ontkennen dat er hoop van die bevolkingsgroep loopt met een staff of iets wat er op lijkt, want ik ben niet blind. Maar er zijn ook een hele hoop mensen met staffs die niet tot die groep behoren. En nee ik voel me niet aangesproken als er hier mensen zijn met hun vooroordelen of wat dan ook. Maar ben er wel een beetje klaar mee. Er kan geen topic geopend worden met het woord stafford erin zonder dat bepaalde mensen reageren. Prima dat je "dat soort" honden niet moet. Maar als mensen zich voorstellen en erbij vermelden dat ze de trotse bezitters zijn van Tyson de staff of pit worden ze meteen afggefikt. Maar hadden die zelfde mensen een chihuahua met dezelfde naam dan kregen ze een warm welkom. En nee niet idereen reageert zo, maar een hele hoop wel.
Als ik zou gaan lopen mekkeren hoeveel keren per dag mensen mijn honden met afschuw bekijken en zeuren dat ik ze moet voeren en dat ze schandalig mager zijn, heb ik geen leven meer!!
Wat ik wel vind is dat veel mensen met Staffords of aanverwanten zich altijd aangesproken voelen en menen zich altijd en overal te moeten verdedigen, mens maak er iets positiefs van en leer mensen dat jullie honden geen gore enge klapkaken zijn
Verbeter de wereld, begin bij jezelf, ipv in een hoekje te gaan zitten janken dat jullie zoooowwww gediskriemineert worden
- M@scha
- Zeer actief
Kit schreef:
Wat ik wel vind is dat veel mensen met Staffords of aanverwanten zich altijd aangesproken voelen en menen zich altijd en overal te moeten verdedigen, mens maak er iets positiefs van en leer mensen dat jullie honden geen gore enge klapkaken zijn
Verbeter de wereld, begin bij jezelf, ipv in een hoekje te gaan zitten janken dat jullie zoooowwww gediskriemineert worden

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Eerlijk is eerlijk, ik vind de topictitel briljant 
Maar het is natuurlijk wel flauwekul.
Er zijn zat rassen die de pineut zijn als het de maatschappelijke mening betreft.
Mum heeft wel vaker dit soort erupties als ik het wel heb, dus ik hoop dat deze ook weer kalmeert.
Het is allemaal zo erg niet namelijk en bovendien maar Internet
Maar het is natuurlijk wel flauwekul.
Er zijn zat rassen die de pineut zijn als het de maatschappelijke mening betreft.
Mum heeft wel vaker dit soort erupties als ik het wel heb, dus ik hoop dat deze ook weer kalmeert.
Het is allemaal zo erg niet namelijk en bovendien maar Internet
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zodra ik de goedkeuring van een forum nodig heb over het ras wat ik wil, dan hoef ik geen hond meer...
Zolang ik nog steeds maar elke dag kan genieten van mijn hondjes vind ik het allang best.
Zolang ik nog steeds maar elke dag kan genieten van mijn hondjes vind ik het allang best.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Die is leuk!Nanna schreef:Vitalia schreef: Wil iemand hier wat licht in de duisternis brengen aub?![]()
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
En? Opgelucht? Als dat zo is dan is het prima hoor.
Ben jij het weer kwijt!
En trek je verder niet zo aan wat anderen vinden. Ik had rottweilers, rot honden, maar ik genoot ervan!
Heb nu k*t herder, is ook niet goed volgens sommigen. Ze zitten nog in kennels ook, wat ook zwaar mishandeling is schijnt soms.
Heb een Spanjaard gehad van 5 kilo, weer te klein volgens sommigen en je moet ze niet uit Spanje halen hoor je dan weer eens.
En ach, m'n rug is breed en glad. Lekker laten l*llen en genieten van je honden, welk ras of welke kruising het ook is!
Enne... die lamp is super!
En trek je verder niet zo aan wat anderen vinden. Ik had rottweilers, rot honden, maar ik genoot ervan!
Heb nu k*t herder, is ook niet goed volgens sommigen. Ze zitten nog in kennels ook, wat ook zwaar mishandeling is schijnt soms.
Heb een Spanjaard gehad van 5 kilo, weer te klein volgens sommigen en je moet ze niet uit Spanje halen hoor je dan weer eens.
En ach, m'n rug is breed en glad. Lekker laten l*llen en genieten van je honden, welk ras of welke kruising het ook is!
Enne... die lamp is super!
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ik heb een hond die altijd er op uit is om andere honden te verscheuren want zijn haren staan omhoog op zijn rug 
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Hier kan ik mij helemaal bij aansluiten.Jaap* schreef:Ik heb helemaal niet zo erg een mening over specifieke rassen. Hetgeen wat mij doet omlopen in geval van bepaalde rastypes is dat ik meestal weinig vertrouwen heb in de bijbehorende eigenaar.
De honden op zich vind ik best leuk. Ik zou er geen willen, maar ik heb er geen hekel aan.
Ik heb alleen een hekel aan gedoe, en in de gevallen dat ik gedoe had was dat wel vaak met honden van dit type. Voor mij is het dus simpelweg een kwestie van kansberekening.
Meer niet.
Verder vind ik dat je het forum iets te serieus neemt. Wat kan mij het schelen hoe vreemde mensen over mijn honden (rassen) denken, ik vind ze leuk en daar gaat het om.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- dagmar88
- Zeer actief
Meghan schreef:Ik heb een hond die altijd er op uit is om andere honden te verscheuren want zijn haren staan omhoog op zijn rug
Vraag dan altijd waar z'n rits zou moeten zitten
- Nerazi
- Zeer actief
Oh hellupdagmar88 schreef:Meghan schreef:Ik heb een hond die altijd er op uit is om andere honden te verscheuren want zijn haren staan omhoog op zijn rug
Ik een echte klapkaak én een gevaarlijke heddurklapkaak/'ritsbek kruising'.
Zie dat maar eens te overtreffen.
Vraag dan altijd waar z'n rits zou moeten zitten
Hier loopt trouwens een ridgeback stafford. Prachtig teefje en super lief, sociaal en gehoorzaam.
Ik zag laatst een herplaatser ridgeback/stafford-teefje. Dat was ook al zo'n knapperd! Maarja, ik mag niet, ik mag niet..
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik vind het een mooi geschreven stuk, recht uit het hart.
Dit is hoe ts het beleefd.
en dan al dat comentaar over schrijf- en stijl fouten, lekker belangrijk...
Lijkt me niet fijn om iets wat je lief is steeds zo aangevallen te zien worden, of dat nou wel of niet terecht is.
Tis maar een forum, natuurlijk, maar men komt hier wel om gelijkgestemden te vinden toch?
Persoonlijk blijf ik de keuze voor zo'n hond de verkeerde vinden in een maatschappij vol mensen met honden, waarin het normaal is om je met deze op straat te begeven en ze op daarvoor bestemde plekken los te laten.
Maar daar wil ik hier geen nieuwe discussie over beginnen.
Ik hou van dieren en in het bijzonder van katten, honden en paarden en haat dus geen van deze dieren.
Heb intens medelijden met klapkaken van mensen die zo'n dier aanschaffen en daar op zo'n manier mee omgaan dat er slachtoffers vallen.
Dat zo'n dier zelfs wordt dood geschopt op straat, tragisch.
En hoewel ik ze niet mooi vind en ze zoveel mogelijk uit de weg ga, -omdat ik nu eenmaal van mijn eigen honden het meeste houd en ze wil beschermen,-kan ik me wel geraakt voelen als ik een buurman verderop passeer in de auto en zie hoe hij zijn witte staffish na het uitlaten letterlijk onder handen neemt om zijn vacht te verzorgen en hoe dat dier zich daar dan braaf aan over geeft.
topics worden soms op het scherpst van de snede gevormd, soms is het moeilijk om dan de nuance te blijven zien.
Maar die is er wel hoor, gewoon blijven posten!!!
en dan al dat comentaar over schrijf- en stijl fouten, lekker belangrijk...
Lijkt me niet fijn om iets wat je lief is steeds zo aangevallen te zien worden, of dat nou wel of niet terecht is.
Tis maar een forum, natuurlijk, maar men komt hier wel om gelijkgestemden te vinden toch?
Persoonlijk blijf ik de keuze voor zo'n hond de verkeerde vinden in een maatschappij vol mensen met honden, waarin het normaal is om je met deze op straat te begeven en ze op daarvoor bestemde plekken los te laten.
Maar daar wil ik hier geen nieuwe discussie over beginnen.
Ik hou van dieren en in het bijzonder van katten, honden en paarden en haat dus geen van deze dieren.
Heb intens medelijden met klapkaken van mensen die zo'n dier aanschaffen en daar op zo'n manier mee omgaan dat er slachtoffers vallen.
Dat zo'n dier zelfs wordt dood geschopt op straat, tragisch.
En hoewel ik ze niet mooi vind en ze zoveel mogelijk uit de weg ga, -omdat ik nu eenmaal van mijn eigen honden het meeste houd en ze wil beschermen,-kan ik me wel geraakt voelen als ik een buurman verderop passeer in de auto en zie hoe hij zijn witte staffish na het uitlaten letterlijk onder handen neemt om zijn vacht te verzorgen en hoe dat dier zich daar dan braaf aan over geeft.
topics worden soms op het scherpst van de snede gevormd, soms is het moeilijk om dan de nuance te blijven zien.
Maar die is er wel hoor, gewoon blijven posten!!!
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
tot ziens dan maarmum schreef: ik zeg hier niks meer omdat ik een staffkruising heb,
en hoe voelt dat al deze aandacht

- dagmar88
- Zeer actief
Meghan schreef: Ik zag laatst een herplaatser ridgeback/stafford-teefje. Dat was ook al zo'n knapperd! Maarja, ik mag niet, ik mag niet..
- dagmar88
- Zeer actief
kooi schreef:Ik vind het een mooi geschreven stuk, recht uit het hart.
en dan al dat comentaar over schrijf- en stijl fouten, lekker belangrijk...![]()
Grappig weer het bovenstaande uit jouw mond...
- Nerazi
- Zeer actief
Oh dat klinkt inderdaad wel heel leukdagmar88 schreef:Meghan schreef: Ik zag laatst een herplaatser ridgeback/stafford-teefje. Dat was ook al zo'n knapperd! Maarja, ik mag niet, ik mag niet..
Het lijkt me ook een vreselijke kruising hoor, maar deze was toevallig wel erg leuk van uiterlijk (rood wit gevlekt met ridge, mooi fijn hoofdje en atletisch gebouwd) en karakter.
Laatst gewijzigd door Nerazi op 30 okt 2012 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oh daar zijn de staffish weer, ook al is het er deze keer zo te lezen maar eentje 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Kit
- Erelid
renee-uk schreef:oh daar zijn de staffish weer, ook al is het er deze keer zo te lezen maar eentje
Meestal 3
- M@scha
- Zeer actief
Kit schreef:renee-uk schreef:oh daar zijn de staffish weer, ook al is het er deze keer zo te lezen maar eentje
Meestal 3
ganin' up

- jolanda.S
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik zit er ook niet mee,hoor.
Nu ben ik natuurlijk een beleefd mens en vraag eerst om toestemming om nog mee te mogen forummen.
Nu ben ik natuurlijk een beleefd mens en vraag eerst om toestemming om nog mee te mogen forummen.
- Nerazi
- Zeer actief
En zo hoort 'tjolanda.S schreef:Ik zit er ook niet mee,hoor.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Grappig hoe jij weer aan de haal gaat met één regel, je kan er deze keer niets aan verdraaien, maar gelukkig lukt het je wel om meteen weer een sneer uit te delen.dagmar88 schreef:kooi schreef:Ik vind het een mooi geschreven stuk, recht uit het hart.
en dan al dat comentaar over schrijf- en stijl fouten, lekker belangrijk...![]()
Dan heb jij het ook vast heul zwaar.
Grappig weer het bovenstaande uit jouw mond...
Had ik het hier zwaar, mijn beste, dan was ik inmiddels al wel verdwenen.
- Kit
- Erelid
massam schreef:Kit schreef:renee-uk schreef:oh daar zijn de staffish weer, ook al is het er deze keer zo te lezen maar eentje
Meestal 3
ganin' up
Ja kliekjes.