Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat te doen?
Moderator: moderatorteam
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
- Aantal honden: 2
Re: Wat te doen?
mocht je toch het bos in willen gaan, zou ik 2 lampjes voor je hond meenemen, en 2 voor jezelf (1 goede en 1 van mindere kwaliteit)
Zelf fiets ik altijd langs een kanaal naar werk, hierlangs staat op de 8 kilometer welgeteld 1 lantaarnpaal. Led lenser werkt perfect.
http://www.ledlenser.com.au/products/hi ... series/p7/ niet goedkoop, wel effectief.
En ik neem hem ook altijd mee als ik de honden uitlaat.
Zelf fiets ik altijd langs een kanaal naar werk, hierlangs staat op de 8 kilometer welgeteld 1 lantaarnpaal. Led lenser werkt perfect.
http://www.ledlenser.com.au/products/hi ... series/p7/ niet goedkoop, wel effectief.
En ik neem hem ook altijd mee als ik de honden uitlaat.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik loop gewoon in het donker, ook in het park. Jade is wel aangelijnd. Moet nog een lampje kopen voor aan haar halsband/tuig.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- dagmar88
- Zeer actief
Kruimel53 schreef:Ik ben me in al die jaren 1x echt het leplazarus geschrokken van een potloodventer, maar die schrok nog veel harder van mijn in de was gekrompen k*therder die d'r viswijven stem ff opzette. D'r viel zelfs geen potloodje meer te bewonderen, en Taartje had er best een hapje van willen nemen![]()
Het strand lijkt wat dat betreft wat uit te lokken ofzo
Die in het bos vond het geen leuk spelletje meer nadat Charlie hem in z'n achterste had gesnapt. Heel flauw
En 's nachts tot nu toe geen rare mannen.
- hewi
- Zeer actief
Ik loop langs het kanaal,daar zie je redelijk wat,de honden hebben allemaal een lampje om behalve donna die heeft zon
knipperende halsband om omdat ze anders struikelt over zon lampje. Kleine zaklamp in broekzak en hoppa. Echt diep de
drentse bossen in zou ik niet durven maar ik ben een bange poeperd
knipperende halsband om omdat ze anders struikelt over zon lampje. Kleine zaklamp in broekzak en hoppa. Echt diep de
drentse bossen in zou ik niet durven maar ik ben een bange poeperd
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ik wandel hier gewoon door de wijk heen en laat hem los waar dat kan.
Dan speelt hij ook met andere honden en daar wordt hij zo blij van dat ie wel 60 rondjes om het veld heen rent
Zou denk ik liever met Enzi in het bos lopen dan af en toe hier door de wijk met die gezellige hangjongeren die je weer
eens lastig komen vallen. Gelukkig lost Enzi dat altijd heel snel op door een flinke blaf te geven als ze te dicht bij me in de buurt willen komen met de openingszin: 'Eeeyyy meisje". Ja, ik zie er als 16 uit maar word toch écht volgende maand 25. Dus opzouten!
Ook fietsen we stukken en gaan we naar de uiterwaarden met zaklamp en Enzi heeft aan zijn tuig dan twee fietslampjes hangen.
Dan speelt hij ook met andere honden en daar wordt hij zo blij van dat ie wel 60 rondjes om het veld heen rent
Zou denk ik liever met Enzi in het bos lopen dan af en toe hier door de wijk met die gezellige hangjongeren die je weer
eens lastig komen vallen. Gelukkig lost Enzi dat altijd heel snel op door een flinke blaf te geven als ze te dicht bij me in de buurt willen komen met de openingszin: 'Eeeyyy meisje". Ja, ik zie er als 16 uit maar word toch écht volgende maand 25. Dus opzouten!
Ook fietsen we stukken en gaan we naar de uiterwaarden met zaklamp en Enzi heeft aan zijn tuig dan twee fietslampjes hangen.
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Ik loop in het donker gewoon in het bos. Omdat ik twee keer per week al om 7 uur 's ochtends vertrek loop ik al weer een tijdje in mijn eentje met twee honden in het stille bos. Héérlijk.
Ik vond het in het begin ook wel even wennen, maar kom zo nu en dan nog twee andere vroege vogels met hond tegen, maar meestal niemand.
Ik gebruik geen zaklamp( al heb ik er wel een bij me) want dat verpest je nachtzicht. Je ziet veel meer als je gewoon in het donker loopt. Mijn honden dragen ook geen lampje. Ze blijven in het donker automatisch wat dichter bij me.
En ze krijgen de pip van al die dwaallichtjes als we al een keer een hond tegen komen met een lampje en staan dan als gekken te blaffen tegen dat spookgedoe.......
Ik vond het in het begin ook wel even wennen, maar kom zo nu en dan nog twee andere vroege vogels met hond tegen, maar meestal niemand.
Ik gebruik geen zaklamp( al heb ik er wel een bij me) want dat verpest je nachtzicht. Je ziet veel meer als je gewoon in het donker loopt. Mijn honden dragen ook geen lampje. Ze blijven in het donker automatisch wat dichter bij me.
En ze krijgen de pip van al die dwaallichtjes als we al een keer een hond tegen komen met een lampje en staan dan als gekken te blaffen tegen dat spookgedoe.......

- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ligt eraan hoeveel dagen per week ik laat thuis ben.
Soms wandelen we gewoon een rondje door de weilanden of het bos hier. (Dit bos heeft geen herten en zwijnen heh!)
En soms trekspelletjes in de tuin en wat denkspelletjes.
Botten.
En soms helemaal niets.
Soms wandelen we gewoon een rondje door de weilanden of het bos hier. (Dit bos heeft geen herten en zwijnen heh!)
Botten.
En soms helemaal niets.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Let jij niet goed op in het bos LuciaLucia schreef:Ligt eraan hoeveel dagen per week ik laat thuis ben.
Botten.
En soms helemaal niets.
Maar zodra je het spoor oversteekt lopen er ook zwijntjes
- Icecold81
- Zeer actief
Waarom denk je overigens dat ze nu weer overal hekken en wildroosters aan het plaatsen zijn op het voorste stuk?
juist omdat ze nl. al tot aan de begraafplaats kwamen 
- Rebble
- Zeer actief
Ik zou lekker gaan steppen of hardlopen idd en dat combineren met een verlichte parkeerplaats om wat training/oefeningetjes te doen.
Dat op de rem gaan om te plassen deed Izzy ook in het begin naast de fiets maar ja, ik fiets door dus niet erg prettig. Ze kreeg dan altijd een meter of wat later van mij de kans om te plassen op commando. Dat had ze bij het tweede ritje al door, naast de fiets is alleen plassen op commando
Dat op de rem gaan om te plassen deed Izzy ook in het begin naast de fiets maar ja, ik fiets door dus niet erg prettig. Ze kreeg dan altijd een meter of wat later van mij de kans om te plassen op commando. Dat had ze bij het tweede ritje al door, naast de fiets is alleen plassen op commando

-
Danielle_1_
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mijn teef is een labrador kruizing,mijn reu is een herder/terrier kruizing
Ik wil jullie allemaal de fietslampjes van de Hema aanraden!
Deze kosten maar 2,50 en dan heb je een witte en rode.
Hier zit een erg handig elastiek aan die je perfect aan de halsband van je hond kunt hangen.
Haha ik was de trendsetter hier in de wijk^^
Deze kosten maar 2,50 en dan heb je een witte en rode.
Hier zit een erg handig elastiek aan die je perfect aan de halsband van je hond kunt hangen.
Haha ik was de trendsetter hier in de wijk^^
- Lucia
- Zeer actief
Ik moet eerlijk zijn dat ik hier nog maar sporadisch loop, eigenlijk rij ik altijd ergens anders heen. Ik ben tot nu toe wel een enkele x een ree tegen gekomen, ook vlak bij de camping. Een vos en waarschijnlijk een periode een das o.i.d.Icecold81 schreef:Let jij niet goed op in het bos LuciaLucia schreef:Ligt eraan hoeveel dagen per week ik laat thuis ben.
Botten.
En soms helemaal niets.Ik ben al regelmatig ook op het stuk voor het spoor hertjes tegen gekomen
Wilde zwijnen idd nog niet
Maar zodra je het spoor oversteekt lopen er ook zwijntjes
Zwijnen nog nooit en voor een hertje ben ik niet zo schijterig
Maar er waren geen wildroosters en het was wachten tot ze gewoon het spoor overstaken inderdaad, ik vind het wel prettig dat er nu wildroosters zijn.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nog een tip voor degenen die de julius k9 tuigjes hebben.
Ze hebben nu die tekstlabels met lampjes erop.
Nja , dan heb je geen tekst meer maar wel de lampjes.

Op www.k9shop.nl verkopen ze ze al

Op www.k9shop.nl verkopen ze ze al
Laatst gewijzigd door ** Angela ** op 29 okt 2012 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Heb je een linkje?** Angela ** schreef:Nog een tip voor degenen die de julius k9 tuigjes hebben.
Staan nog niet op de site van de k9 shop, maar op de buitenlandse site van julius k9 staan ze al wel

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- ** Angela **
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Had mn bericht al aangepast, want ik zag dat ze ze bij de k9 shop inmiddels al hebben
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
ayke
- Actief
- Mijn ras(sen): xherder
Ik heb dit aan Kira haar tuig zitten
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... uig/254219
vastgemaakt aan het handvat. Mijn schoonouders hadden dit gekocht, maar vonden het onhandig voor hun JR.
Hiervoor had ik fietslampjes van de action aan haar tuig hangen, aan elke kant een lampje.
Aan de fiets heeft ze meestal een reflectiehesje aan.
Lopen in het donker doe ik op het industrieterrein (apporteren, appèl, speuren) of we gaan fietsen.
Korte rondjes doe ik ook vaak, maar dat is natuurlijk niet altijd genoeg.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... uig/254219
vastgemaakt aan het handvat. Mijn schoonouders hadden dit gekocht, maar vonden het onhandig voor hun JR.
Hiervoor had ik fietslampjes van de action aan haar tuig hangen, aan elke kant een lampje.
Aan de fiets heeft ze meestal een reflectiehesje aan.
Lopen in het donker doe ik op het industrieterrein (apporteren, appèl, speuren) of we gaan fietsen.
Korte rondjes doe ik ook vaak, maar dat is natuurlijk niet altijd genoeg.