Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nu ineens honger.
Moderator: moderatorteam
-
Safari
Nu ineens honger.
Bommel heeft nu drie weken dieetvoer om af te vallen en dat gaat ook prima. Vanaf het begin niets gemerkt van een hongergevoel tussendoor.
Sinds vrijdag begint hij gedurende de dag extra zijn bak te besnuffelen en af te likken. Ik voer de 2e maaltijd ergens tussen half vijf en half zes. Hij gaat om kwart over vier klaar zitten. Vandaag was de tijd natuurlijk anders door het verzetten van de klok en begon meneer met zijn bak te slepen. Ik heb de indruk dat hij met honger begint rond te lopen. Hij beweegt nu natuurlijk ook veel meer dan in het begin.
Wat nu te doen? Het is de bedoeling dat hij nog doorgaat met afvallen maar moet ik toch wat meer gaan geven door zijn toename van bewegen, of moet ik hem hongerig rond laten lopen (hij krijgt wortel en komkommer als tussendoortje/vulling)
Sinds vrijdag begint hij gedurende de dag extra zijn bak te besnuffelen en af te likken. Ik voer de 2e maaltijd ergens tussen half vijf en half zes. Hij gaat om kwart over vier klaar zitten. Vandaag was de tijd natuurlijk anders door het verzetten van de klok en begon meneer met zijn bak te slepen. Ik heb de indruk dat hij met honger begint rond te lopen. Hij beweegt nu natuurlijk ook veel meer dan in het begin.
Wat nu te doen? Het is de bedoeling dat hij nog doorgaat met afvallen maar moet ik toch wat meer gaan geven door zijn toename van bewegen, of moet ik hem hongerig rond laten lopen (hij krijgt wortel en komkommer als tussendoortje/vulling)
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Re: Nu ineens honger.
Lust Bommel sperziebonen?
Dit is een goede maagvulling en stopt het hongergevoel.
Het is geen vervanging van het dieetvoer trouwens want sperziebonen leveren geen energie/voedingstoffen.
Het is geen vervanging van het dieetvoer trouwens want sperziebonen leveren geen energie/voedingstoffen.

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
-
Safari
7 weken geleden pakte hij een sperzieboon heel beleefd aan om hem vervolgens even beleefd weer op de grond te spugenMary schreef:Lust Bommel sperziebonen?
-
S@ndr@
- Zeer actief
kan zijn dat ie nu een beetje bij een natuurlijkgewicht komt, en dat het lichaam dat zelf wil compenseren 
-
Safari
Ja, dat kan maar hoe pak ik dat aan? Extra voeren of niet?S@ndr@ schreef:kan zijn dat ie nu een beetje bij een natuurlijkgewicht komt, en dat het lichaam dat zelf wil compenseren
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja dat is net wat je wilt, wat is het verschil tussen normaal en nu,
misschien dat je het verschil door midden kunt delen, maar wel extra blijven bewegen.
gewoon even kijken, hoe het gaat,
misschien dat je het verschil door midden kunt delen, maar wel extra blijven bewegen.
gewoon even kijken, hoe het gaat,
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Een tikje minder voer vervangen door nog een tussendoortje?Safari schreef:Ja, dat kan maar hoe pak ik dat aan? Extra voeren of niet?S@ndr@ schreef:kan zijn dat ie nu een beetje bij een natuurlijkgewicht komt, en dat het lichaam dat zelf wil compenseren

Groetjes,
Sandra
-
Safari
Mijn gevoel zegt iets meer voeren ongeveer 20 gram meer. Geloof dat hij toch wel af blijft vallen dan.
-
Safari
Stel je voor om nog minder te voeren? Bij wat hij nu krijgt valt hij ongeveer 250 gram in de week af. Voor een kleine hond vind ik dat best een hoop. Het hoeft er voor mij ook niet in drie weken af te zijn. Als hij op deze manier blijft afvallen zit hij over een maand of 2 a 3 op zijn ideale gewicht. IK vind het alleen heel vervelend als hij ook echt honger zou hebben.[Sandra] schreef:Een tikje minder voer vervangen door nog een tussendoortje?Safari schreef:Ja, dat kan maar hoe pak ik dat aan? Extra voeren of niet?S@ndr@ schreef:kan zijn dat ie nu een beetje bij een natuurlijkgewicht komt, en dat het lichaam dat zelf wil compenseren
-
Vitalia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
gekookte worteltjes bij zijn voer voor de honger, dit wordt ook niet opgenomen door hun lichaam, maar ze krijgen een meer voldaan gevoel.
-
Safari
Inge O schreef:het principe van vermageren is juist dat ze niét voldoende binnenkrijgenSafari schreef: Waar ik me dan toch zorgen om maak is of hij wel voldoende binnenkrijgt met zijn veranderde energiebehoefte?.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja er is verschil tussen een honger dieet, en een gereduceerd voedingspatroon natuurlijk 
-
Safari
Jij zegt het heel mooi.S@ndr@ schreef:ja er is verschil tussen een honger dieet, en een gereduceerd voedingspatroon natuurlijk
Ik heb nu het idee dat ik iemand op een 1000 calorieen dieet laat trainen voor een triathlon.
-
Safari
Ik ben geen dieetiste maar volgens mij is 1 kilo in de week verantwoord en 1,5 veel. (we hebben het dan niet over mensen met een overgewicht van 30 tot 50 kilo want die vallen de eerste weken meer af)Inge O schreef:als je dat omrekent naar een mens van pakweg 60-70 kg zou dat 0.250 x 6 = 1.5kg in de week zijn, da's mooi maar zeker niet een spoedtempo toch?Safari schreef:Bij wat hij nu krijgt valt hij ongeveer 250 gram in de week af. Voor een kleine hond vind ik dat best een hoop. Het hoeft er voor mij ook niet in drie weken af te zijn.
-
Safari
Ongeveer 2,6 kilo moest eraf, inmiddels 1,7Inge O schreef:ik weet niet waar je die cijfers haalt maar je mops had toch ook een fors overgewicht?Safari schreef:Ik ben geen dieetiste maar volgens mij is 1 kilo in de week verantwoord en 1,5 veel. (we hebben het dan niet over mensen met een overgewicht van 30 tot 50 kilo want die vallen de eerste weken meer af)Inge O schreef:als je dat omrekent naar een mens van pakweg 60-70 kg zou dat 0.250 x 6 = 1.5kg in de week zijn, da's mooi maar zeker niet een spoedtempo toch?Safari schreef:Bij wat hij nu krijgt valt hij ongeveer 250 gram in de week af. Voor een kleine hond vind ik dat best een hoop. Het hoeft er voor mij ook niet in drie weken af te zijn.
Even voor de duidelijkheid, ik ben tevreden met wat hij afvalt. Ik vind alleen de honger die hij nu heeft vreemd en vraag mij dus af of ik toch iets meer moet voeren.
-
S@ndr@
- Zeer actief
vertrouw op jezelf er is ruimte, en jij ziet hem, dus jij oordeelt 
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Als hij meer kan lopen verbrandt hij ook meer, ik zou dus iets meer gaan voeren. Vergeet ook niet dat hij vet aan het omzetten is in spieren, dus dat hij daar ook energie voor nodig heeft...
Het is niet alleen vet wat eraf valt natuurlijk
Het is niet alleen vet wat eraf valt natuurlijk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell