Wel zou ik gelijk een hele goede fokker van de Bullmadtiff vragen om mij voor minimaal een hond op de wachtlijst te zetten
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zou je dezelfde hond hebben als je anders zou wonen?
Moderator: moderatorteam
-
francientje
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 3
Re: Zou je dezelfde hond hebben als je anders zou wonen?
Ik zou zeker bij de Fransjes blijven als ik groter zou wonen met meer grond om het huis.
Wel zou ik gelijk een hele goede fokker van de Bullmadtiff vragen om mij voor minimaal een hond op de wachtlijst te zetten
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Vroeger bij mijn ouders thuis hadden we tuinen groter dan 4 voetbalvelden bij elkaar de honden konden naar buiten wanneer ze wilde.
Maar toch gingen ze nooit zonder ons ze bleven bij ons in de buurt allemaal ook de DH,die had net zo gelukig op een flatje geweest als wij er maar waren
Maar toch gingen ze nooit zonder ons ze bleven bij ons in de buurt allemaal ook de DH,die had net zo gelukig op een flatje geweest als wij er maar waren
-
Asta
Nee zou alsnog hetzelfde ras hebben genomen wat ik toen had uitgekozen, een labrador.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Voor Skadi is dat ook haar Werk, en dat vat ze uitermate serieus op.dagmar88 schreef:Huis en tuin bewaken is zijn Taak![]()
Een groter domein maakt haar blijkbaar gelukkiger. Heeft ze meer te doen
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Ja maar dan nog een Kaukaas erbij en een roedel Lakeland terriers
als ik meer ruimte zou hebben, maar daar heb ik het geld nu even niet voor 
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Voor mij is de beschikbare tijd relevanter dan het beschikbare huis op het moment (gevolg: geen hond).
Qua woonruimte spelen voor mij vooral de volgende overwegingen, mocht ik ooit een hond kiezen:
- ruimte die beschikbaar is binnenshuis om samen te kunnen bewegen. Een collie in miniflat is met stofzuigen bijvoorbeeld erg onhandig. Een schoothondformaat is bij beperkte ruimte handiger want die kan ook onder de tafel door aan de kant stappen.
- tilbaarheid van de hond vind ik voor een flathond essentieel . Een collie is voor mij ook wel te tillen, mits het dier eraan gewend is en niet tegenspartelt (zoals onze collie op haar oude dag, terwijl we geen lift hadden...).
- vervoerbaarheid als de route naar het losloopgebied op fietsafstand ligt. Hier zou ik in mijn huidig huis rekening mee houden. Een hond in een mandje op de fiets of aan de riem naast de fiets lijkt me ideaal, want 15 minuten saai door het dorp stappen trekt me minder dan 'gelijk' in het bos zijn
Mijn moeders shelties zijn niet getraind om naast de fiets te lopen en passen samen ook niet op de fiets. Als ze hier logeren loop ik het stuk gewoon rustig, maar voor 'nieuwe aanwinst' zou het bij de raskeuze wel meespelen (en valt de sheltie ook niet af, want volgens mij kunnen ze het prima opbouwen als je rustig begint).
Qua woonruimte spelen voor mij vooral de volgende overwegingen, mocht ik ooit een hond kiezen:
- ruimte die beschikbaar is binnenshuis om samen te kunnen bewegen. Een collie in miniflat is met stofzuigen bijvoorbeeld erg onhandig. Een schoothondformaat is bij beperkte ruimte handiger want die kan ook onder de tafel door aan de kant stappen.
- tilbaarheid van de hond vind ik voor een flathond essentieel . Een collie is voor mij ook wel te tillen, mits het dier eraan gewend is en niet tegenspartelt (zoals onze collie op haar oude dag, terwijl we geen lift hadden...).
- vervoerbaarheid als de route naar het losloopgebied op fietsafstand ligt. Hier zou ik in mijn huidig huis rekening mee houden. Een hond in een mandje op de fiets of aan de riem naast de fiets lijkt me ideaal, want 15 minuten saai door het dorp stappen trekt me minder dan 'gelijk' in het bos zijn
- dagmar88
- Zeer actief
Inge O schreef:de mijne maakt hier soms té gelukkigMiranda schreef:Voor Skadi is dat ook haar Werk, en dat vat ze uitermate serieus op.dagmar88 schreef:Huis en tuin bewaken is zijn Taak![]()
Een groter domein maakt haar blijkbaar gelukkiger. Heeft ze meer te doen.
Zo'n hond kun je niet op een flatje proppen.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Ja, ze zijn allebei veel buiten in de tuin maar denk dat ze een balkon ook best
zouden vinden. Twee honden is voor mij wel het maximum en het liefste wil ik
dat een van de twee een stabij is.
zouden vinden. Twee honden is voor mij wel het maximum en het liefste wil ik
dat een van de twee een stabij is.
Groetjes, Terry
-
Safari
Sinds het openen van het topic ben ik aan het bedenken welke actievere hond er bij mij en dat ideale huis zou passen
Ik heb geen idee 
-
Alhomaro
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Als ik in Nederland was blijven wonen, in een rijtjeshuis met een kleine tuin, was het waarschijnlijk bij mijn kruising shih tzu//maltezer gebleven. Vooral omdat ik wegens medische problemen niet kilometers kan wandelen. Nu heb ik een tuin van 1500 m2 en heb er een Caltalaanse herder en een Kuvasz bij, die hier dolgelukkig zijn. Voor die kleine maakt het trouwens niets uit. Zolang ze maar bij mij in de buurt kan liggen, vindt ze het prima.

- Miranda
- Erelid
Ach, je kunt het ook anders zien. Als ik in de schuur ben, of in de werkplaats, hóór ik tenminste dat er volk aan de deur staatdagmar88 schreef:Inge O schreef:de mijne maakt hier soms té gelukkigMiranda schreef:Voor Skadi is dat ook haar Werk, en dat vat ze uitermate serieus op.dagmar88 schreef:Huis en tuin bewaken is zijn Taak![]()
Een groter domein maakt haar blijkbaar gelukkiger. Heeft ze meer te doen.
Voordeel is dat Spike die taak in stilte op zich neemt.
And few will ever climb
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ik woon in een benedenappartement met een tuin, tegenover ons is de hei.
Had ik in een flat gewoond zonder lift, en trappen moeten lopen, dan had ik Yla niet gehad.
Had ik in een flat gewoond zonder lift, en trappen moeten lopen, dan had ik Yla niet gehad.

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Maar dat is toch ook wat ik bedoel? Dat een hond niet per definitie ongelukkig is zonder grote tuin, als je er maar voldoende mee onderneemt. Luna zou een tuin als die van Tamara waarschijnlijk ook heerlijk vinden en dan zou ze vast ook vaker in de tuin te vinden zijn (zeker als daar ook allemaal dingetjes liggen die ze kan brengenMiranda schreef:Dat zou ik ook gezegd hebben, nog niet zolang geleden.luna2906 schreef:Want een tuin is een absolute must voor een hond? Ik geloof daar persoonlijk niet zo in, maar ik merk dat veel mensen die tuin echt heel belangrijk vinden. Wij hebben wel een tuin, niet zo'n grote, maar Luna komt er niet zoveel. Ik ben ervan overtuigd dat als je voldoende met je hond onderneemt, de woonruimte en tuin niet zoveel uitmaken voor de hond.
Maar ik merkte dat Skadi hier (postzegelformaat tuin waar veel mensen langs lopen) héél erg veel onrustiger is dan in de nieuwe woning (1100 m2 grond in het buitengebied). Hier is ze ook bijna altijd in mijn buurt, daar gaat ze lekker haar gangetje, beetje rondlummelen, wat snuffelen, eens kijken wat ik aan het doen ben. Ze is daar ineens een uitermáte relaxte hond(Ja, écht, vraag maar aan Pendrag!).
Is ze hier ongelukkig? Nee.
Maar is ze daar gelukkiger? Ja.
- Miranda
- Erelid
Skadi heeft dat echt nodig, dat waken. En de oppervlakte (en onoverzichtelijkheid) van het nieuwe huis voldoet blijkbaar veel meer aan haar behoeftes.luna2906 schreef:Maar dat is toch ook wat ik bedoel? Dat een hond niet per definitie ongelukkig is zonder grote tuin, als je er maar voldoende mee onderneemt. Luna zou een tuin als die van Tamara waarschijnlijk ook heerlijk vinden en dan zou ze vast ook vaker in de tuin te vinden zijn (zeker als daar ook allemaal dingetjes liggen die ze kan brengen), maar noodzaak is het niet
Maar dan spreek ik voor de gemiddelde hond. Ik kan me voorstellen dat bepaalde honden een erf nodig hebben om te bewaken o.i.d. Wel lekker trouwens dat Skadi ineens heel relaxed is. In een tuin met veel langslopende mensen zou Luna ook onrustig worden. Je moet natuurlijk wel álles in de gaten houden he? Dat is een drukke bedoening. Ik zou dan knettergek van Lun worden denk ik
Want echt rústig is het er bepaald niet, met bouwvakkers, timmermannen, electriciens, opzichters, meeklussende HF-ers en dergelijke dat de hele godganse dag maar in en uit loopt
And few will ever climb
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Als ik groter zou wonen hadden we zeker ook een Vizsla gehad. Misschien zal dat ooit wel gebeuren. Maar voor nu zijn mijn negen terroristjes wel een huis vol 
- luna2906
- Zeer actief
Kijk, dan is het wat anders. Heerlijk dat ze nu meer haar ei kwijt kan dan wat dat betreft. Luna heeft het niet nodig, die is gelukkig zolang ik maar een bal, stok of iets anders om achteraan te rennen hebMiranda schreef:Skadi heeft dat echt nodig, dat waken. En de oppervlakte (en onoverzichtelijkheid) van het nieuwe huis voldoet blijkbaar veel meer aan haar behoeftes.
Want echt rústig is het er bepaald niet, met bouwvakkers, timmermannen, electriciens, opzichters, meeklussende HF-ers en dergelijke dat de hele godganse dag maar in en uit loopt
-
Muk
Inderdaad, dat zou voorop moeten staan bij de keuze van een hond.Nanna schreef: Ik vind het helemaal zo raar niet om te kijken wat je kunt bieden en daar de keuze van de hond in mee te laten spelen.
Iedere hond is met een speciaal doel gefokt én heeft daarom andere behoeftes. En je woonsituatie + je persoonlijkheid + de tijd die je in je hond wilt steken zorgen ervoor dat niet alle rassen even geschikt zijn voor je.
-
Muk
Dat klopt ook. Mensen zijn gewoon te verwend en te veeleisend. Ze kunnen zich een hond veroorloven, dus dan moet er ook een hond komen. Ongeacht of zij een hond wel kunnen bieden wat nodig is.Nanna schreef:Dat is toch vaak in deze tijd van zelfzuchtigheid moeilijk te behappenMuk schreef:Inderdaad, dat zou voorop moeten staan bij de keuze van een hond.Nanna schreef: Ik vind het helemaal zo raar niet om te kijken wat je kunt bieden en daar de keuze van de hond in mee te laten spelen.
Iedere hond is met een speciaal doel gefokt én heeft daarom andere behoeftes. En je woonsituatie + je persoonlijkheid + de tijd die je in je hond wilt steken zorgen ervoor dat niet alle rassen even geschikt zijn voor je.
Ikwilikwilikwilikwil. Stampvoet. Dus mag meneer de Kangal zich fijn aanpassen aan een flatje in Amsterdam Zuid-Oost.
Ik heb dat heel duidelijk bij (inmiddels) ex-vrienden gezien. Zij hadden wel 1 hele week nagedacht over een hond voor de kinderen. En ook al 1 hele week naar een goede fokker gezocht op het internet. Uiteraard moest het een Labradoodle zijn, maar die zijn wel heel duur. Dus hebben ze op internet bij de eerste de beste broodfokker een pup gekocht. Dat viel toch flink tegen (pup was ziek, kinderen waren bang voor honden en de hond was wel erg druk), kortom binnen 1 week was de pup al weer weg. En dan zien deze mensen nog in dat een hond niet bij hun situatie past.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
nee als ik grter zou wonen,een huis met een tuin(of nog meer terrein) dan zou er zeker iets van een rottweiler lopen,misschien nog wel groter,manlief is gek van Mastiffs.
Maar helaas,klein huis en geen lift in de flat dus we houden het klein.
Maar helaas,klein huis en geen lift in de flat dus we houden het klein.
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Weinig plek om je hond los te laten lopen, veel mensen die hekel hebben aan honden (irritatie) en dat ook laten merken, en heel veel agressieve honden.sirene schreef:wat is er zo hond onvriendelijk dan ?rubyred schreef:Als ik in nederland zou wonen dan zou ik geen hond hebben omdat het daar ontzettend hond onvriendelijk is.
- luna2906
- Zeer actief
Ja eh, lees ook even de rest dan NannaNanna schreef:Berghonden zitten er totáál niet op te wachten 'dat je wat met ze onderneemt'. Daar zijn ze nooit voor gefokt dus met trainen, agility, flyball en zelfs uitgebreid wandelen doe je ze vaak helemaal geen plezier.luna2906 schreef: Maar dat is toch ook wat ik bedoel? Dat een hond niet per definitie ongelukkig is zonder grote tuin, als je er maar voldoende mee onderneemt.
Het zijn waakhonden pur sang. En ik vind dan ook dat je zo'n hond niet driehoog achter moet houden. Waarom zou je? Er zijn zát andere leuke rassen om uit te kiezen.
Ik neem alvast geen hond om bij hem voorts zijn ingebakken karakter te onderdrukken.![]()
Ik vind het helemaal zo raar niet om te kijken wat je kunt bieden en daar de keuze van de hond in mee te laten spelen.
-
melizzy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising york-malthezer
Denk dat ik in ieder geval wel méér honden zou hebben.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Met Kay zou ik prima in de stad ook kunnen wonen. Wat dat betreft een ideaal maatje, want je tilt hem zo een trap op als dat nodig zou moeten zijn en in huis merk je hem niet (bij voldoende beweging) en neemt hij ook maar een klein hoekje in. Weet niet hoe het met zijn waaksheid zou zijn. Hier merken we daar gelukkig altijd maar weinig van, maar het zit wel degelijk in hem. Een drukkere omgeving zou hij meer waken, iets wat wij persoonlijk niet fijn zouden vinden, maar ik vermoed dat we hem daar ook prima in zouden kunnen begeleiden. Nu is het wel een autodrijver en omdat we rustiger wonen, is het ook wel de reden dat het misschien nooit helemaal oplost. Bij continue blootstelling zal het vast uitdoven! Dus nee ik zie geen problemen om met Kay in de stad te wonen. Hoogstens dat hij wel gecastreerd zou zijn en in kleiner huis, zouden er minder anders dieren bij wonen en waarschijnlijk geen tweede bijkomen. Dus het zou wel anders zijn. Ook de schotse collies zou ik nooit een probleem hebben gevonden in een andere situaties. De terrier kwam zelf uit de stad, maar daar zou ik met zijn karakter toch echt niet happy mee zijn, dat was een hel geworden! (ondanks klein formaat!)
Maar ik denk niet dat ik snel voor een border collie uit schapendrijflijnen had gekozen op een appartement in de stad. Dan was ik toch voor iets meer richting showlijn gegaan of bij de schotten gebleven....
Maar ik denk niet dat ik snel voor een border collie uit schapendrijflijnen had gekozen op een appartement in de stad. Dan was ik toch voor iets meer richting showlijn gegaan of bij de schotten gebleven....

- Framboise
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradoodle
Ik woon nu in de stad, maar als ik later groot ben (afgestudeerd met een baan) verhuis ik naar het platteland en neem er een Cesky Fousek bij. Dat blijft mijn favoriete ras. Mijn labradoodle is geweldig, ik heb geen moment spijt of twijfel gehad en ben er van overtuigd dat ze de perfecte hond is voor mij op dit moment, maar er komt geen tweede krullenbol. Een tweede hond komt pas als we "buiten" wonen en dat wordt een Cesky.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Het is net of ik mijn zus hoor als ik Rubyred leesTara schreef:Het is maar goed dat jij in het übergeweldige Canada woont, en niet meer in dat geschifte Nederland.rubyred schreef:Weinig plek om je hond los te laten lopen, veel mensen die hekel hebben aan honden (irritatie) en dat ook laten merken, en heel veel agressieve honden.sirene schreef:wat is er zo hond onvriendelijk dan ?rubyred schreef:Als ik in nederland zou wonen dan zou ik geen hond hebben omdat het daar ontzettend hond onvriendelijk is.![]()
Blijf er vooral ook maar lekker wonen.
Alleen is mijn zus in de uitgestrekte bossen haar hond kwijtgeraakt en die is nooit meer gevonden. Alles heeft zo zijn keerzijde.
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Dus jij vind NL geschift, wat doe je er dan?Tara schreef:Het is maar goed dat jij in het übergeweldige Canada woont, en niet meer in dat geschifte Nederland.rubyred schreef:Weinig plek om je hond los te laten lopen, veel mensen die hekel hebben aan honden (irritatie) en dat ook laten merken, en heel veel agressieve honden.sirene schreef:wat is er zo hond onvriendelijk dan ?rubyred schreef:Als ik in nederland zou wonen dan zou ik geen hond hebben omdat het daar ontzettend hond onvriendelijk is.![]()
Blijf er vooral ook maar lekker wonen.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Nee, het is dat het o.t is anders kon ik nog veel meer vertellenTara schreef:Oh, in Canada is het ook niet alles begrijp ik?Marie-Josée schreef:Het is net of ik mijn zus hoor als ik Rubyred leesTara schreef:Het is maar goed dat jij in het übergeweldige Canada woont, en niet meer in dat geschifte Nederland.rubyred schreef: Weinig plek om je hond los te laten lopen, veel mensen die hekel hebben aan honden (irritatie) en dat ook laten merken, en heel veel agressieve honden.![]()
Blijf er vooral ook maar lekker wonen.![]()
Alleen is mijn zus in de uitgestrekte bossen haar hond kwijtgeraakt en die is nooit meer gevonden. Alles heeft zo zijn keerzijde.
Maar je hebt er wel de ruimte, dat is waar.
-
Marion.
Veel ervaring mee, blijkbaar?rubyred schreef:
Weinig plek om je hond los te laten lopen, veel mensen die hekel hebben aan honden (irritatie) en dat ook laten merken, en heel veel agressieve honden.
Ik ongeveer geen. Maar misschien ligt dat ook aan mijn opstelling :kweenie:
- dagmar88
- Zeer actief
Marion. schreef:Veel ervaring mee, blijkbaar?rubyred schreef:
Weinig plek om je hond los te laten lopen, veel mensen die hekel hebben aan honden (irritatie) en dat ook laten merken, en heel veel agressieve honden.
Ik ongeveer geen. Maar misschien ligt dat ook aan mijn opstelling :kweenie:
Het zou verboden moeten worden, die mormels.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
De honden die ik nu heb, zouden prima op een flat kunnen. Ik heb een vrij grote tuin, maar die gebruiken ze maar zelden als uitlaatklep..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl