Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zou je dezelfde hond hebben als je anders zou wonen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Safari

Re: Zou je dezelfde hond hebben als je anders zou wonen?

Ongelezen bericht door Safari »

Marion. schreef:
Safari schreef:Almere, echt middenin de stad. Parkrondje is totaal km of vijf. Rondje Weerwater ook. Wil ik echt met ze langs de Vaart of het bos in dan moet ik eerst met de bus.
Ohhhh, en Almere heeft zúlke prachtige wandelingen!
Ja dat klopt, alleen als ik daar naar toe moet wandelen heb ik tegen de tijd dat ik kan gaan wandelen 2 dooie mopsen aan de lijn. Dat soort wandelingen bewaren wij voor de weekenden. Dan rijden we er heen.
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kipper »

Ik zou er geen vier hebben als we kleiner zouden wonen, en het ras waarschijnlijk ook geen cattle, niet dat ze een groot erf nodig hebben, maar die van mij ligt gewoon graag buiten.
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ja, maar dan hadden we er ook nog 1 of 2 andere honden bij.
Waaronder 1 weimaraner...
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Voor ik hier woonde, woonde ik op een tweekamerflatje. Ik dacht er toen al wel aan om een hond te nemen omdat ik vanuit huis werkte. Maar ik vond dat ik dat niet kon maken op zo'n flatje. Inmiddels denk ik daar wel anders over. Zou ik weer op een flatje komen te wonen, dan kan dat prima met een kleinere hond.

Otto maakt het niet veel uit waar we wonen, als hij zijn snuffelrondjes maar kan maken. Hij vindt het wel lekker om regelmatig een langere wandeling te maken en ergens buiten de stad vindt hij het heerlijk. Jet is echt van de actie. Ik vind dat ze hier onvoldoende aan haar trekken komt, maar dat is niet zozeer een kwestie van huis of woonplek, maar meer van drukte momenteel (verhuizing) en even wat minder tijd om haar lekker te laten rauzen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

S@ndr@ schreef:stel dat ik in een rijtjes huis zou wonen, zonder echte tuin, dan zou ik GEEN hond hebben, denk ik.
dus het antwoord is Nee, ik zou niet dezelfde hond hebben dan :blauwoog:
Want een tuin is een absolute must voor een hond? Ik geloof daar persoonlijk niet zo in, maar ik merk dat veel mensen die tuin echt heel belangrijk vinden. Wij hebben wel een tuin, niet zo'n grote, maar Luna komt er niet zoveel. Ik ben ervan overtuigd dat als je voldoende met je hond onderneemt, de woonruimte en tuin niet zoveel uitmaken voor de hond.

On topic: ik zou niet voor een andere hond gekozen hebben in een andere omgeving, omdat ik ook in een andere omgeving hetzelfde zou ondernemen. Alleen zou ik zelf nooit in een drukke stad willen wonen, omdat ik daar minder pas. Maar dat is weer wat anders :mrgreen:
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Jaa dat denk ik wel, als ik kleiner had gewoon hadden we voor een klein ras gekozen, wel het karakter wat bij ons past.
Dat had een dwerg snauzer,dwerg pincher of een stafford geworden.
Omdat die karakters mij aanspreken van die rassen. Vrolijk en energiek.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Stad of buiten maakt voor mij niet veel uit, daarvoor zou ik geen andere hond willen, maar wel flat of huis. Vandaar dat hier eerst katten zijn gekomen. Maar als ik ergens buiten zou wonen, zou ik nog niet langer met de hond gaan wandelen, alleen in een ander gebied.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ja, zou dezelfde hond hebben. Hier een flat, dus geen tuin, maar het gaat er volgens mij om dat je aandacht en beweging geeft. Dat kan in een tuin, dat kan zonder tuin. Voor Boomer maakt het niet uit waar hij is, als hij maar bij ons mag zijn. Als wij een weekje weg zijn ergens met tuin, taalt hij totaal niet naar die tuin als wij binnen zijn.

Maar bepaalde rassen kun je naar mijn idee beter niet op een flat of in een stad houden, hoeveel je er ook mee onderneemt of buiten bent.
francientje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door francientje »

Ik zou zeker bij de Fransjes blijven als ik groter zou wonen met meer grond om het huis.
Wel zou ik gelijk een hele goede fokker van de Bullmadtiff vragen om mij voor minimaal een hond op de wachtlijst te zetten :-)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik denk trouwens dat ik helemaal geen hond meer zou nemen als ik in een stad zou wonen zonder mogelijkheid naar een buitengebied te kunnen. Elke dag je hond uitlaten in een park of op een losloopveldje met zoveel minder sociale honden om je heen zou ik niet zien zitten. Daarvoor ben ik teveel een schijterd, en uitlaten moet vooral een ontspanning zijn.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

dekruijff-kynologie schreef:
Lysette schreef:Nee, wij hadden deze drie toen we op een flat in Den Haag woonde en nu wonen we in een twee kapper in een Brabants dorp. Hoewel we hier genieten van de tuin en de ruimte heb ik nooit het idee gehad dat ze tekort zijn gekomen op de flat. Het enige wat voor ziva niet fijn was is dat wij bovenburen hadden die heel veel ruzie maakten en dat zij zich dat toch wel aan trok.

Ik hoef ook niet meer dan drie honden en ook geen aso rassen dus mochten wij ooit nog groter gaan wonen zal dat ook geen invloed hebben.
Wat zijn aso rassen dan :O:
Rassen die echt niet sociaal zijn naar andere honden en dus ook niet los kunnen in openbaar gebied.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik woon nu in een poortwoning, opzich een ruime woning maar ik moet dus altijd een trap op om bij de woonkamer te komen, dus een grote hond is niet handig dan.
Dus 2 kleine hondjes die ik op kan tillen is ideaal.
Als ik ooit zou verhuizen naar een ander huis dan zou ik er best nog wel een wat grotere hond bij willen hebben waar ik lekker mee zou kunnen sporten.

Voorheen was ik echt alleen maar van de kleine hondjes, maar merk nu aan mezelf dat ik grotere honden toch ook wel stiekem erg leuk begin te vinden :mrgreen:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

In mijn situatie: ik ben al blij dat ik een hond heb. :LOL:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Lysette schreef:
dekruijff-kynologie schreef:
Lysette schreef:Nee, wij hadden deze drie toen we op een flat in Den Haag woonde en nu wonen we in een twee kapper in een Brabants dorp. Hoewel we hier genieten van de tuin en de ruimte heb ik nooit het idee gehad dat ze tekort zijn gekomen op de flat. Het enige wat voor ziva niet fijn was is dat wij bovenburen hadden die heel veel ruzie maakten en dat zij zich dat toch wel aan trok.

Ik hoef ook niet meer dan drie honden en ook geen aso rassen dus mochten wij ooit nog groter gaan wonen zal dat ook geen invloed hebben.
Wat zijn aso rassen dan :O:
Rassen die echt niet sociaal zijn naar andere honden en dus ook niet los kunnen in openbaar gebied.
Ik heb de term aso rassen niet gebruikt maar wel aangegeven dat ik vind dat bepaalde rassen niet thuishoren in een woonwijk/stad/postzegeltuintje. Voor mij zijn dat de (zelfstandige)rassen die zijn gemaakt voor het waken van een erf/kudde en niets liever doen dan dat.
Dit type hond maak je niet gelukkig met 3x een wandeling per dag door het lokale losloopgebiedje en daarnaast nog wat apporteren en behendigheid.
Voor Fien is waken ook haar lust en haar leven maar daarnaast zijn er nog tig dingen wat haar heel gelukkig maakt en wat je ook met haar samen kan doen. Zij zou niets te kort komen als het bewaken van een erf niet tot haar taken behoort (al zal ze dan wel wat anders verzinnen om te bewaken :F: ) omdat zij nog voldoende will to please heeft t.o.v. Andere waakrassen.

Ik weet dat er hier mensen zijn die dit type hond hebben in een mijn ogen niet ideale situatie waarbij het waarschijnlijk goed gaat maar ik vind niet dat je dat als maatstaf mag gebruiken :wink:

Honden die niet sociaal zijn naar andere honden zijn in een woonwijk niet handig/makkelijk maar met wat passen en meten, kun je die honden een meer dan leuk leven geven. Daar zal de hond niets bij te kort hoeven komen en dat vind ik toch wat anders.
In dit geval heb ik het ook over honden en niet over rassen. Er zijn rassen waarbij je al weet dat ze niet altijd even sociaal zijn naar sexe genoten maar er zijn genoeg honden, buiten die rassen om, die dat ook hebben.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Als ik midden in de stad zou wonen zou ik nooit aan een hond zijn begonnen. En als ik in een bovenverdieping (bv flat) zou wonen zou ik geen newf hebben gekozen als hondenras.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Als wij groter zouden wonen met meer grond, zou er ook een rottweiler geweest zijn, want dat wil vriend graag, naast de Duitse Herders. Wij hebben met Tessa op een klein appartement gewoond en nu in een hoekwoning met grote tuin, maar ze ligt/staat/loopt altijd aan onze voet, dus dat maakt haar weinig uit, zolang we wat met haar gaan ondernemen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

luna2906 schreef:Want een tuin is een absolute must voor een hond? Ik geloof daar persoonlijk niet zo in, maar ik merk dat veel mensen die tuin echt heel belangrijk vinden. Wij hebben wel een tuin, niet zo'n grote, maar Luna komt er niet zoveel. Ik ben ervan overtuigd dat als je voldoende met je hond onderneemt, de woonruimte en tuin niet zoveel uitmaken voor de hond.
Dat zou ik ook gezegd hebben, nog niet zolang geleden.

Maar ik merkte dat Skadi hier (postzegelformaat tuin waar veel mensen langs lopen) héél erg veel onrustiger is dan in de nieuwe woning (1100 m2 grond in het buitengebied). Hier is ze ook bijna altijd in mijn buurt, daar gaat ze lekker haar gangetje, beetje rondlummelen, wat snuffelen, eens kijken wat ik aan het doen ben. Ze is daar ineens een uitermáte relaxte hond :80: (Ja, écht, vraag maar aan Pendrag!).

Is ze hier ongelukkig? Nee.
Maar is ze daar gelukkiger? Ja.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Nee als ik een boerderij zou hebben wel meer honden, meer labradors en ook wel wat Dazzle achtige mixjes uit het asiel ofzo.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Miranda schreef:[
Geldt hier net zo :wink: in veenendaal hadden wij ook een tuintje en daar waren bowie en later met fien erbij, niet zoveel te vinden.
Hoe groter de tuin werd, hoe meer ze buiten te vinden zijn. Suus bijvoorbeeld is helemaal niet naar binnen te slaan, die ligt het liefst tot diep in de nacht nog buiten. Als wij in de zomer tot laat in de avond de deuren open hebben, ligt suus tot wij haar naar binnen roepen, gewoon buiten.

Een lekkere tuin is in veel gevallen niet heel belangrijk voor het houden van een hond maar wel leuk(er) :D maar dat moet natuurlijk ook allemaal wel kunnen :wink:

Maarre, hebben jullie iets gevonden? Wanneer gaan jullie over? Lekker hoor, zoveel ruimte erbij!
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik woon nu in een klein huisje in het centrum.

Maar als ik aan de hei of aan het bos zou wonen, op een mooie droomboerderij :D, dan zou ik wel een Stabij willen, en een Toller, en een Kooiker, en een Border Collie, en, en en.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Tamara. schreef:Maarre, hebben jullie iets gevonden? Wanneer gaan jullie over? Lekker hoor, zoveel ruimte erbij!
Yup, we hebben iets gevonden :D
We vertrekken van de éne heuvelrug en gaan (weer terug) naar de ándere heuvelrug.
We zijn er nu hard aan het verbouwen en klussen en zo.
And few will ever climb
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Tamara. schreef:
Honden die niet sociaal zijn naar andere honden zijn in een woonwijk niet handig/makkelijk maar met wat passen en meten, kun je die honden een meer dan leuk leven geven. Daar zal de hond niets bij te kort hoeven komen en dat vind ik toch wat anders.
In dit geval heb ik het ook over honden en niet over rassen. Er zijn rassen waarbij je al weet dat ze niet altijd even sociaal zijn naar sexe genoten maar er zijn genoeg honden, buiten die rassen om, die dat ook hebben.
Ik weet ook wel zeker dat het kan, maar ik heb er geen zin in :wink: . Ook niet als ik een lap grond zou hebben waar de hond zich uit kan leven. Wil gewoon lekker naar het bos kunnen met mijn honden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tamara. schreef: Honden die niet sociaal zijn naar andere honden zijn in een woonwijk niet handig/makkelijk maar met wat passen en meten, kun je die honden een meer dan leuk leven geven. Daar zal de hond niets bij te kort hoeven komen en dat vind ik toch wat anders.

:wink: Ligt er ook maar net aan hoe je woont.
Geen tuin met Charlie is geen enkel probleem, ook niet in een woonwijk.
Maar in een poep en een scheet zit ik wel in rustig wandelgebied en de weg daar heen is vrijwel alleen maar park.

Voorheen in de flat vond ik toch wel minder. Helemaal met nog een hond agressieve rottweiler en mechelaar die ook van dezelfde in en uitgang gebruik maakten.
:roll: En dan nog eens even de vervelende keffertjes zonder enig toezicht op straat ontwijken.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nee ik zou geen andere honden hebben.Ik heb een Drentsche Patrijshond gehad toen ik op de 7e etage van een flat woonde en nu heb ik een Drentsche Patrijshond terwijl ik in een huis met tuin woon.
Ik zie weinig verschil :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Ja, het blijft verbijsterend. De woordcombinatie Skadi en uitermate relaxt :LOL:
And few will ever climb
Marie-Josée
Erelid

Miranda schreef:
luna2906 schreef:Want een tuin is een absolute must voor een hond? Ik geloof daar persoonlijk niet zo in, maar ik merk dat veel mensen die tuin echt heel belangrijk vinden. Wij hebben wel een tuin, niet zo'n grote, maar Luna komt er niet zoveel. Ik ben ervan overtuigd dat als je voldoende met je hond onderneemt, de woonruimte en tuin niet zoveel uitmaken voor de hond.
Dat zou ik ook gezegd hebben, nog niet zolang geleden.

Maar ik merkte dat Skadi hier (postzegelformaat tuin waar veel mensen langs lopen) héél erg veel onrustiger is dan in de nieuwe woning (1100 m2 grond in het buitengebied). Hier is ze ook bijna altijd in mijn buurt, daar gaat ze lekker haar gangetje, beetje rondlummelen, wat snuffelen, eens kijken wat ik aan het doen ben. Ze is daar ineens een uitermáte relaxte hond :80: (Ja, écht, vraag maar aan Pendrag!).

Dat laatste is echt vaak het geval. Als ik zie hoe graag onze honden, en vooral Sancho, in de tuin zijn dan had ik ze die niet willen ontzeggen. Ze zijn hier echt de helft van de tijd buiten en onze tuin is eigenlijk ook maar klein.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Toen ik geen hond had en ik een briard zag, terwijl ik met een ander liep, zei ik; Kijk, zo'n hond wil ik hebben, weet jij wat voor ras dat is?

Dat was een briard. Maar omdat ik 1 hoog woon, echt te groot. Er waren een aantal dingen waar ik rekening mee wilde houden; moest mee kunnen met hardlopen, moest in de fietsmand passen, moest goed kunnen traplopen en ik moest de hond kunnen tillen omat ik dus 1 hoog woon zonder lift.

Dus toen werd het een kleiner ras, de schapendoes.

Als ik groter zou wonen en ook beneden zou wonen, tja, dan blijf ik vallen op grote rassen, een briard, een new foundlander, beardie, schapendoes..................

Maar goed, ik woon niet groter en schat zo in, dat dit ook niet gaat gebeuren.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marie-Josée schreef: Dat laatste is echt vaak het geval. Als ik zie hoe graag onze honden, en vooral Sancho, in de tuin zijn dan had ik ze die niet willen ontzeggen. Ze zijn hier echt de helft van de tijd buiten en onze tuin is eigenlijk ook maar klein.

:wink: Is denk ik maar net wat ze gewend zijn.
Mijn eerste hond heb ik niet meegenomen toen ik veel kleiner en zonder tuin ging wonen.
Was gewoon echt niets voor hem. Huis en tuin bewaken is zijn Taak :mrgreen:
Pluisje heeft er nooit een probleem mee gehad, maar die liep dan ook een groot gedeelte van de dag in onze 'voortuin' (het strand) rond te struinen.
Niko en Charlie zijn allebei geen tuin gewend.

Ze gaan wel regelmatig naar de buurman met tuintje. Niko om met de buurhond te dollen en wanneer ik met de buurhond ga wandelen mag Charlie op bezoek.
Ze vinden het daar heerlijk en gaan helemaal uit hun dak, maar zijn ook weer net zo blij om thuis te zijn.
Marie-Josée
Erelid

dagmar88 schreef:
Marie-Josée schreef: Dat laatste is echt vaak het geval. Als ik zie hoe graag onze honden, en vooral Sancho, in de tuin zijn dan had ik ze die niet willen ontzeggen. Ze zijn hier echt de helft van de tijd buiten en onze tuin is eigenlijk ook maar klein.

:wink: Is denk ik maar net wat ze gewend zijn.
Mijn eerste hond heb ik niet meegenomen toen ik veel kleiner en zonder tuin ging wonen.
Was gewoon echt niets voor hem. Huis en tuin bewaken is zijn Taak :mrgreen:
Pluisje heeft er nooit een probleem mee gehad, maar die liep dan ook een groot gedeelte van de dag in onze 'voortuin' (het strand) rond te struinen.
Niko en Charlie zijn allebei geen tuin gewend.

Ze gaan wel regelmatig naar de buurman met tuintje. Niko om met de buurhond te dollen en wanneer ik met de buurhond ga wandelen mag Charlie op bezoek.
Ze vinden het daar heerlijk en gaan helemaal uit hun dak, maar zijn ook weer net zo blij om thuis te zijn.
Dat is ook zo, ligt denk ik ook nog aan de hond zelf. Een hond alleen was bij ons eigenlijk nooit buiten als wij dat niet ook waren, met tweeën zijn ze wel graag buiten.Onze heidewachtel lag zelfs vaak binnen als ik in de tuin was.
Tomas heeft die neiging ook maar Sancho móet buiten bezig kunnen zijn. En dat heet dan ook nog gezelschapshondje :roll:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik ga dezeweek verhuizen en hopelijk krijg ik begin volgend jaar mijn pup. Ik ga wonen op een appartement, 3 hoog (wel met lift). Gelukkig vlakbij bos en water, maar als dat niet zo was zou ik er met de auto heen gaan. Heeft voor mij qua raskeuze niet uitgemaakt (labrador). Onze vorige Labrador lag alleen in de zomer in de tuin, als het echt zonnig was. Verder altijd waar de mensen waren :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”