Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik werd net bijna aangevallen door een man..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Ik werd net bijna aangevallen door een man..

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nou ik zal je eerlijk zeggen, ik sta nog een beetje te trillen op mijn benen hoor.

Net ging ik wandelen met de honden. Aan de overkant liep een man met Duitse Herder.
Ik ging linksaf (hij liep rechts aan de overkant) en die man loopt achter mij aan.
De honden waren net aan het plassen, toen die Herder vréselijk tekeer begon te gaan tegen mij honden. Julia meteen in de stress en die wilde eropaf vliegen. Dus ik trek haar mee, en ben haar aan het binnen halen (aan de flex).
Die man loopt gewoon door met zijn nog steeds tekeer gaande hond.
Ik vraag hem netjes of hij even zou willen wachten, zodat ik rustig door kan lopen. Hij geeft mij een grote mond, en loopt door en komt dus dichterbij waardoor ik dus bang was dat Julia te dichtbij die hond kon komen, en ze in gevecht konden raken.
Dus ik werd boos, en zei dat ik het asociaal vond dat hij niet heel eventjes wilde wachten zodat er niets kon gebeuren. (ondertussen Julia mee aan het trekken weg bij die herder vandaan)
Daarop reageerde hij met een hele grote mond.
Ik heb hem gezegd dat ik er niet op zit te wachten dat de honden in elkaar klappen, en dat zíjn hond agressief gedrag vertoont, en hij dus best eventjes rekening mag houden met andere honden en hun eigenaren.
Hij luisterde natuurlijk niet naar me (ik had ook niet echt anders verwacht) en liep heel snel het zebrapad over (ondertussen nog iets scheldend tegen mij roepend). Ik gaf als laatste reactie dat ik hem asociaal vond.

En toen draaide hij dus om en liep doelbewust met wilde ogen al scheldend op mij af.
Ik riep tegen hem dat hij beter gewoon door kon lopen en dat het niet goed zou gaan tussen de honden, en dat ik Julia los zou laten als het nodig was ( zijn hond ging vreselijk agressief tekeer met een inmiddels agressief baasje naast hem)
Toen heb ik Julia de volledige flex gegeven om hem op afstand te houden, en nog wilde hij dwars door haar heen lopen. Ik hield Julia wel ondertussen in de gaten, want ik wilde liever niet dat de honden werkelijk in elkaar zouden klappen, maar het scheelde echt maar heel weinig.

En precies op dat moment reed er een politieauto langs! Mijn redding!!
Ik heb keihard geroepen en met mijn linkerhand (daar had ik Moos en Anders vast) gezwaaid om hulp.
Gelukkig stopten ze en stapten ze uit. Ze gingen eerst die man kalmeren, die wild gebarend en met grote mond 'zijn verhaal' deed.
Toen kwam 1 van de twee naar mij toe en kon ik vertellen wat er was gebeurd, en dat ik dolblij was dat zij precies op het juiste moment voorbij kwamen rijden. Ondertussen durfde de andere agent niet eens dichtbij die man te komen, want die hond ging ook tegen de agent vreselijk tekeer en hij hing echt in de lijn.

Die agente die bij mij stond zei dat ze bang is voor honden, maar dat ze liever bij die van mij bleef staan, omdat ze die andere hond nogal eng vond met zijn agressie.
Mijn honden stonden alweer alledrie met hun rug richting het hele gebeuren, te wachten op wanneer wij onze wandeling gingen vervolgen.

Dit is echt de allereerste keer in mijn leven dat ik 1 van mijn honden heb gebruikt om me te beschermen.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Wel dat mensen schreeuwen of schelden, en ook wel eens onderlinge woordenwisselingen, maar dít? Ik stond echt met knikkende knieën, waarom doen mensen toch zo agressief?

Ik ga nog even zitten bijkomen van mijn avontuur, en eerlijk gezegd hoop ik die man nooit meer tegen te komen...
Mocht ik hem ooit nog eens zien, dan keer ik direct om en pak een andere route.
:zweep:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: Ik werd net bijna aangevallen door een man..

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik geloof dat ik er niks meer achteraan had geroepen,je heb met een agressief persoon te maken.
Kan begrijpen dat je geschrokken ben en ik hoop dat je hem nooit meer tegenkom. :ok:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ja je hebt wel gelijk hoor dat ik beter niets meer had kunnen roepen, maar mijn emmertje was een beetje vol geraakt.
Ik had ook echt niet verwacht dat die vent terug was komen lopen.

Ik ben zo blij dat die agenten net langs kwamen rijden.
Ik hoop echt dat ik hem nooit meer tegen zal komen, ik ben eerlijk gezegd een klein beetje bang voor wat hij dan gaat doen.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Misschien drank of drugs, mensen kunnen soms om niks uit hun plaat gaan. Eng,dat wel, maar gelukkig had je bescherming :wink:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Jee zeg, wat een klote-ervaring.
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nerazi »

:19: Wat een idioot. De volgende keer inderdaad maar een blokje om lopen als je hem weer een keer tegen komt.
Ik snap je reacties naar hem toe trouwens wel hoor, ik had wrs hetzelfde gereageerd. Alleen is dit niet altijd verstandig, blijkt wel weer :engel: volgende keer maar niet meer na roepen of op geruime afstand zodat je nog weg kunt rennen ;-)
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

He bah zeg, wat een hufter.
Het is gelukkig goed afgelopen, probeer er maar niet te veel meer aan te denken, hij is je gedachten niet eens waard (pff moet ik nodig zeggen hihi)
Nou maar hopen dat je die zakkenwasser nooit meer tegenkomt. :knuffel1:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Mojuan
Zeer actief

Ja ik denk dat ik voortaan maar gewoon mijn mond dicht hou, puur om mezelf te beschermen.
Het is toch echt zo debiel dat je tegenwoordig niemand meer kunt vragen om even een beetje rekening met elkaar te houden...
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Zo, had jij even geluk dat die politieauto net aan kwam rijden.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Wat vervelend voor je, kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent :flower: Hopelijk kom je hem niet meer tegen.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Mojuan schreef:Ja ik denk dat ik voortaan maar gewoon mijn mond dicht hou, puur om mezelf te beschermen.
Het is toch echt zo debiel dat je tegenwoordig niemand meer kunt vragen om even een beetje rekening met elkaar te houden...
ik heb echt respect er voor dat je zo kan handellen
hier woont een hele iritante man in de buurt met een loslopende boxer teef van ongeveer 10 jaar
nu is het zo het beesie is verwaarloosd en mshandeld geweest hij heeft haar echt goed gekregen maar met als volgt
dat hij zich nu zo geweldig vindt en express lang uitvallende honden loopt
en mensen met meerderen honden achtervolgd
heeft hij bij mij ook meerdere keren gedaan
en op een dag was ik het gewoon zat en heb ze los gegooid en gedacht nu moet je het maar hebben ook
boxer had niks daar had ik de mijne weer te snel voor terug maar wel man in schock die zag ie niet aan komen
en resultaat ? ja zeker hij loopt nu om :ok:
zomige mensen hebben gewoon een hele harde leerschool nodig
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Mojuan schreef:Ja je hebt wel gelijk hoor dat ik beter niets meer had kunnen roepen, maar mijn emmertje was een beetje vol geraakt.
Ik had ook echt niet verwacht dat die vent terug was komen lopen.

Ik ben zo blij dat die agenten net langs kwamen rijden.
Ik hoop echt dat ik hem nooit meer tegen zal komen, ik ben eerlijk gezegd een klein beetje bang voor wat hij dan gaat doen.
Inderdaad goed dat die er net aankwamen,dat weet hij nu ook natuurlijk dat agenten ervan weten :ok:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb voornamelijk meelij met die herder. Je zult zo'n gefrustreerde agressieve klootzak als baas hebben....
Ja dat is ook zo hoor.
Geen wonder dat die hond zo gigantisch flipt.. ook tegenover die agenten.

Die agente die bij mij stond, die zei zelf ook nog "tja, het komt door de eigenaar, hoe die ermee omgaat"
Toen zei ik wel nog tegen haar, dat je inderdaad aan het gedrag van deze hond goed kunt zien wat voor eigenaar erbij hoort..
Mojuan
Zeer actief

frank-bobby schreef:
Mojuan schreef:Ja ik denk dat ik voortaan maar gewoon mijn mond dicht hou, puur om mezelf te beschermen.
ik heb echt respect er voor dat je zo kan handellen
Nou daar hoef je geen respect voor te hebben hoor, ik zal wel moeten, anders loop ik straks de kans dat mij iets overkomt.
Nee, daar pas ik voor. Dan maar even op mijn kiezen bijten en flink hard doorlopen en het laten gaan.
En áls het dan mis gaat tussen de honden omdat iemand zo stom is om geen rekening te houden met de honden onderling... tja... dan moet dat maar..
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik ben heel blij dat de politie je te hulp kon schieten. Het is alleen zo jammer dat je vermoedelijk de komende tijd zo op je hoede bent met honden uitlaten met zo'n griezel in de buurt.
Mojuan
Zeer actief

Safari schreef:Ik ben heel blij dat de politie je te hulp kon schieten. Het is alleen zo jammer dat je vermoedelijk de komende tijd zo op je hoede bent met honden uitlaten met zo'n griezel in de buurt.
Ja helaas wel.
Maar het moet dan maar. Ik heb hem vaker zien lopen, maar nooit van dichtbij. Als hij nou altijd dezelfde route liep... maar dat is dus ook niet zo. Hij is net zoals ik, elke keer een andere route, want ik zie hem altijd op verschillende tijden op verschillende routes. Maar tot nu toe altijd ver aan de overkant of een heeeeel stuk voor me ofzo.
Pepie
Zeer actief

Mojuan schreef:
Safari schreef:Ik ben heel blij dat de politie je te hulp kon schieten. Het is alleen zo jammer dat je vermoedelijk de komende tijd zo op je hoede bent met honden uitlaten met zo'n griezel in de buurt.
Ja helaas wel.
Maar het moet dan maar. Ik heb hem vaker zien lopen, maar nooit van dichtbij. Als hij nou altijd dezelfde route liep... maar dat is dus ook niet zo. Hij is net zoals ik, elke keer een andere route, want ik zie hem altijd op verschillende tijden op verschillende routes. Maar tot nu toe altijd ver aan de overkant of een heeeeel stuk voor me ofzo.
Misschien werkt het juist in je voordeel dat de politie hiervan op de hoogte is en hij dat ook weet :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Kells schreef:Fijn dat er politie in de buurt was. Als je ze hier nodig hebt kun je een half uur wachten. :ugh:
Nou hier normaal ook hoor, dit was echt mijn 'engeltje van boven'.
Die agente zei trouwens dat het al heel de avond raak was, en er nogal wat mensen met een kort lontje zijn deze dag.
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef: Komt vast door dat extra uur vannacht dat eraan zit te komen ;-)
Daar horen mensen juist lekker ontspannen van te worden :boos:
Een extra uurtje weekend zou toch heeeerlijk moeten zijn.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Kells schreef:
Nanna schreef:
Mojuan schreef:
Kells schreef:Fijn dat er politie in de buurt was. Als je ze hier nodig hebt kun je een half uur wachten. :ugh:
Die agente zei trouwens dat het al heel de avond raak was, en er nogal wat mensen met een kort lontje zijn deze dag.
Komt vast door dat extra uur vannacht dat eraan zit te komen ;-)
Een uurtje minder Nanna.
Schiet mij net te binnen. Was 2 jaar geleden dacht ik. Ik belde de politie met mijn mobiel in het veld. Kreeg ik eerst een bandje of ik mee wilde werken aan een enquête. :80: Nee dus, als ik bel is het dringend! :S:
:LOL:
Mojuan
Zeer actief

Kells schreef:
Nanna schreef: Komt vast door dat extra uur vannacht dat eraan zit te komen ;-)
Een uurtje minder Nanna.
Minder?
De klok gaat toch een uur achteruit? Dan hebben we een uur extra.
Want dan zou het nu ipv bijna 22u, bijna 21u zijn.
Mojuan
Zeer actief

Kells schreef:
Nanna schreef: Nee schat. Je kunt vannacht een uur langer slapen ;-)
Ik slaap niet langer, maar sta eindelijk weer op een normale tijd op. Volgens mijn biologische klok is het altijd wintertijd. :wink:
is dat jouw manier van toegeven dat je ernaast zat :F:
Pepie
Zeer actief

Mojuan schreef:
Kells schreef:
Nanna schreef: Nee schat. Je kunt vannacht een uur langer slapen ;-)
Ik slaap niet langer, maar sta eindelijk weer op een normale tijd op. Volgens mijn biologische klok is het altijd wintertijd. :wink:
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Nou lekker dan, ben je klaar mee met zo'n idioot. Fijn dat de politie nu een keertje op de juiste tijd op de juiste plaats was. Gelukkig is het voor nu met een sisser afgelopen.

Wat is het toch met mensen de laatste tijd? Ik had laatst ook zoiets. Loop ik met Penny, gewoon door de buurt, waar honden aangelijnd behoren te zijn, komt er ineens een idioot met 3 loslopende honden, die kris kras over de stoep heen vliegen, bijna onder een auto renden toen ze ineens overstaken en borstelend op mijn pup afrennen. Die schrikt zich het lazarus, dus ik vraag of ze voortaan haar honden kan aanlijnen waar dat hoort. Begint ze te schelden en te tieren, midden op straat staat ze te stampen, want ik was een achterlijke kleuter en moest niet zo janken. Echt ongelovelijk, dat mokkel ging helemaal uit haar dak. Vervolgens begint ze allerhande dreigende taal uit te slaan, ik moest maar niet tegen haar blijven praten (zij deed een monoloog, ik reageerde af en toe, terwijl ik doorliep) en ze begint me te achtervolgen. Proberen me de pas af te snijden en meer van dat soort gedoe. Dat ze de politie wel wilde bellen lalde ze op een gegeven moment, die zou mij wel een lesje leren.... Dus ik pak mijn telefoon en wil gaan bellen (u vraagt, wij draaien ;)), toen was ze ineens vertrokken. Nu laat ik me niet snel intimideren, maar leuk was toch anders.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Mojuan
Zeer actief

Oh ook al zo'n lekker verhaal zeg!
Gelukkig ging ze ervandoor toen jij je telefoon pakte, dat is dan weer fijn.
Mojuan
Zeer actief

Kells schreef:
Pepie schreef:
Mojuan schreef:
Kells schreef: Ik slaap niet langer, maar sta eindelijk weer op een normale tijd op. Volgens mijn biologische klok is het altijd wintertijd. :wink:
Nope, zie mijn vorige post.
Oh, dus je blijft er toch bij dat we dit weekend een uur minder hebben?
Kells schreef:
Nanna schreef:
Mojuan schreef:
Komt vast door dat extra uur vannacht dat eraan zit te komen ;-)
Een uurtje minder Nanna.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Had jij idd mazzel dat de politie als geroepen kwam.
Er lopen echt malloten rond jammergenoeg.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Wat een malloot, gelukkig dat de politie op het goede moment langs kwam.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Mojuan
Zeer actief

Vanmorgen merkte ik wel dat ik een beetje op mijn hoede ben hoor.
Ik kwam uit het parkje (géén losloopparkje trouwens) en ik ging rechtsaf. Van links kwam een man met Duitse Herder. En ook al zag ik dat dit een andere hond was (zowel uiterlijk als gedrag) voelde ik me niet op mijn gemak.
Ook Julia was achterom aan het kijken en stond al klaar om de aanval te incasseren.

Gelukkig ging die man het parkje in, en toen was Julia meteen weer rustig en bleef normaal vooruit kijken en lopen.

Bah, ik hoop dat ik dat gevoel snel weer kwijt ben.
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

het is nogal wat,wat een geluk dat er net politie bijkwam.ik hoop dat je snel weer lekker op je gemak je rondje kan lopen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”