Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cesar Millan aan de tand gevoeld

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Stol

Re: Cesar Millan aan de tand gevoeld

Ongelezen bericht door Stol »

Dit zijn van die discussies die eindeloos door blijven gaan. Want iedereen hier heeft een hond met een eigen karakter, eigen problemen, verschillende rassen..

Net als MG en net als CM, het is maar een methode. En niet demethode. En sommige zijn het eens met CM en sommige met MG.

Een hond opvoeden is nooit voor iedereen hetzelfde, niet elke hond heeft dezelfde aanpak nodig, geen een hond heeft dezelfde aanpak nodig. Je zult altijd, bij elke hond naar de hond zelf moeten kijken, en daarop moet je trainen en opvoeden.

Een hond opvoeden kan je beter zwart/wit doen. En ik denk dat rust, regelmaat en reinheid voor bijna alle levende wezens geldt.

En dan komt ook nog je gevoel. Sommige hebben het gewoon in zich en sommige niet. Vroeger liepen de honden gewoon vaak los, werden gewoon opgevoed zonder allerlei hulpmiddelen en trainingen. Ik denk dat er soms zoveel theorieën en methodes zijn, dat men daar gek van wordt.

Een clicker kan ook goed en snel werken, de klik is duidelijk. Klik en belonen, duidelijker kan niet. Maar op de MG scholen moet nu tegenwoordig (geloof ik) alles met die clicker. Ik denk dat er ook honden zijn die absoluut niet reageren op die clicker, die gewoon af en toe eens een goede correctie nodig hebben.

En CM heb ik ook wel eens honden zien benaderen op een manier waar ik echt kippenvel van kreeg. Ik heb hem bij 1 van zijn eerste shows hier? In de hmh ook gezien. Ik vond dat nou ook weer niet zo indrukwekkend, en heel anders dan op tv.

Ik heb liever dan een hond luistert omdat hij dat wil, uit respekt voor mij. En niet omdat hij moet want anders krijgt hij een correctie of een brul. Dus ik denk dat ik meer van het positieve trainen en opvoeden ben. Natuurlijk is dat gebied heel erg grijs, want er zijn zoveel methodes dat het niet of en of is.

Belangrijk vind ik om te kijken naar een hond, de hond te leren kennen. In wat voor situatie doe hij dit, en hoe reageert hij als ik dat..

En daar moet je op in spelen. Je kunt een hond hebben die niet onder de indruk is van een brul, en je kunt een hond hebben die in elkaar duikt van een brul.

Wel heb ik meer met CM. Niet perse qua zijn methode maar wel zijn vastigheid en zijn rust. Hij doet het op deze manier, en zo voelt hij zich er het prettigst bij. En zo blijft hij het doen.

Daar heb ik veel meer mee dan die draaikont van een MG. Met zijn onderzoeken en zijn nieuwe methodes.

Ook ben ik niet zo dol op hondenscholen, die 10 honden in 1 groep zetten, waar 1 instructeur bij staat die dan 1 methode geeft aan alle 10 de honden tegelijk. Ik zie zo vaak honden die meer hulp nodig hebben hebben en dat krijgen ze dan niet omdat ze het op die manier moeten doen. Terwijl zo'n manier niet goed is bij die hond.

Maargoed. Lang verhaal. Zo'n discussie is dus altijd interessant, maar zoveel verschillende honden en methodes zoveel verschillende meningen ;)
silversomali
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Andaluz + Whippet
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door silversomali »

dekruijff-kynologie schreef:Wat een heerlijk onderwerp dit altijd :p ben wel verbaasd dat er nog zoveel goede woorden nog voor die man zijn, met een beetje schoppen en trekken een hond laten luisteren...

Angst is een perfect middel om iemand te laten luisteren, gebeurd bij ons mensen ook dagelijks. Cesar maakt daar ook gebruik van, maar wil je een hond die gehoorzaamt vanuit angst of uit respect? Ik kies voor respect.

Dwang, onderdrukking, mishandeling, dierenleed en ga zo maar door. Dat is wat cesar zijn methode in houd. Het heeft niks met lichaamstaal meer te maken het heeft met een goor overheersend macht spelletje te maken waarbij cesar de baas wil zijn. En wel op zo'n manier zoals de dictators in het midden oosten het ook deden... als we zo met mensen omgaan dan is het slecht maar bij dieren is het een hype :s

Dwang en onderdrukking zorgt altijd voor een tegenaanval, en daarbij is het nadeel dat mensen vele malen sterker kunnen zijn dan een hond doordat we de honden aan lijnen hebben. Alleen ik zou zeggen ga eens de cesar manier gebruiken om kinderen en mensen te heropvoeden ;) ownee ethisch gezien mag dat niet...

En is dan alles slecht aan hem? Nee, zijn behoefte circkel van de hond is super, maar veelal kijkt hij naar wat de baas wil en niet wat de hond wil. Ik ben absoluut 100% tegen hem, en bij mij op de hondenschool word zijn methode niet geaccepteerd en niet getolereerd.
Dat jij mensen en honden met elkaar vergelijkt zegt mij al genoeg, dan moet je nog een heleboel leren
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

silversomali schreef:
dekruijff-kynologie schreef:Wat een heerlijk onderwerp dit altijd :p ben wel verbaasd dat er nog zoveel goede woorden nog voor die man zijn, met een beetje schoppen en trekken een hond laten luisteren...

Angst is een perfect middel om iemand te laten luisteren, gebeurd bij ons mensen ook dagelijks. Cesar maakt daar ook gebruik van, maar wil je een hond die gehoorzaamt vanuit angst of uit respect? Ik kies voor respect.

Dwang, onderdrukking, mishandeling, dierenleed en ga zo maar door. Dat is wat cesar zijn methode in houd. Het heeft niks met lichaamstaal meer te maken het heeft met een goor overheersend macht spelletje te maken waarbij cesar de baas wil zijn. En wel op zo'n manier zoals de dictators in het midden oosten het ook deden... als we zo met mensen omgaan dan is het slecht maar bij dieren is het een hype :s

Dwang en onderdrukking zorgt altijd voor een tegenaanval, en daarbij is het nadeel dat mensen vele malen sterker kunnen zijn dan een hond doordat we de honden aan lijnen hebben. Alleen ik zou zeggen ga eens de cesar manier gebruiken om kinderen en mensen te heropvoeden ;) ownee ethisch gezien mag dat niet...

En is dan alles slecht aan hem? Nee, zijn behoefte circkel van de hond is super, maar veelal kijkt hij naar wat de baas wil en niet wat de hond wil. Ik ben absoluut 100% tegen hem, en bij mij op de hondenschool word zijn methode niet geaccepteerd en niet getolereerd.
Dat jij mensen en honden met elkaar vergelijkt zegt mij al genoeg, dan moet je nog een heleboel leren
Ik heb zowel mijn kind als mijn hond met hetzelfde basisprincipe opgevoed.
Gewoon consequent en met respect voor het levende wezen dat beiden zijn :wink:
In dit geval vind ik de vergelijking helemaal niet zo slecht :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Over Holly is nu op tv op NCG
Volgens mij is dat over die hond waar het in het begin over ging (toch?)
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
dekruijff-kynologie
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door dekruijff-kynologie »

ranetje schreef:
silversomali schreef:

Ik heb zowel mijn kind als mijn hond met hetzelfde basisprincipe opgevoed.
Gewoon consequent en met respect voor het levende wezen dat beiden zijn :wink:
In dit geval vind ik de vergelijking helemaal niet zo slecht :D
En zo is de vergelijking ook bedoelt, het gaat om de manier van respect en omgang, ik weet echt wel dat een mens en hond verschillen :goeie:
"U wilt toch dat uw hond gehoorzaamt vanuit respect, en niet vanuit angst?!"
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Emma schreef:juist mensen die een ``papiertje``hebben, bijvoorbeeld aan de gaus school, of Barneveld, worden heel eenzijdig geschoold. en worden bijna gebrainwashed, op die methode.

een hond is een individu. en een goede trainer zal altijd de weg proberen te vinden naar de manier die voor die hond werkt.
net als met mensen en leraren. van de ene leraar snap je niks, en van de andere wel. en vice versa.
Ik geloof niet dat ik door Gaus gebrainwashed ben, nu ja, het is ook al even geleden (uhum). Maar zoals ook door anderen gezegd, er leiden veel wegen naar Rome en geen een methode is DE methode. Ik gebruik een mengelmoesje van Cesar, Gaus, mezelf en anderen. Iedere hond is inderdaad anders. Als ik Yentle op dezelfde manier had willen opvoeden als Tirsa, was er niets van terecht gekomen. Wat ik bij Gaus het meeste geleerd heb (in 1998), is de lichaamstaal van de hond interpreteren en dat heeft me heel veel geholpen. Maar goed, je leert daar ook niet om doorgedraaide honden weer op het rechte spoor te krijgen.
Neeltje

dekruijff-kynologie schreef:
Neeltje schreef:
malinois schreef: En jij bent gedragsbegeleider :roll:
Tja ik had er al niet veel vertrouwen in maar dat is nu weer bevestigd... ik zie gelukkig iets heel anders dan jij. Juist heel veel onderling respect en geen angst. Oh en wat is DE Cesar manier? Want DE Cesar manier bestaat niet....
Maar goed wees niet bang dat ik op jouw hondenschool zou komen hoor, ik kies diegene uit die bij mijn honden en bij mij past :wink: En dat is die van jou dan zeker niet.
Als jij daardoor twijfelt aan mijn bekwaamheid als gedragsbegeleider of trainer dan mag dat. Jammer dat zodra mensen hun mening uitspreken ze gelijk op hun persoonlijke de grond in gestamd worden... maar goed ik ben zeker genoeg van mijn kwaliteiten dat ik me hier niet druk over maak, ik heb nog jaren de tijd om mijn bekwaamheid te tonen en verder te ontwikkelen :lekkerpuh:

Ik zal me ook maar niet verder met deze discussie bemoeien ;) ik praat er wel met mensen over die degelijk geschoold zijn in mijn beroepsgroep :blah:
Ik bèn geschoold in je beroepsgroep en daarom verbaast het mij ten zeerste, dat je het zo gigantisch verkeerd inschat.
Nou dan ben ik bereid met jou 1 op 1 eens er over te praten en dan mag je mij vertellen wat ik er zo verkeerd aan inschat :E:
Het zou helemaal niet nodig moeten zijn dat ik jou moet wijzen op wat je verkeerd ziet. Een ding is zeker, de meeste honden die aan bod komen in de afleveringen, zijn niet gebaat bij een koetjsie koetjsie wat een lief hondje hier heb je een koekje methode.
dekruijff-kynologie
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door dekruijff-kynologie »

Neeltje schreef:
Neeltje schreef:
dekruijff-kynologie schreef: Als jij daardoor twijfelt aan mijn bekwaamheid als gedragsbegeleider of trainer dan mag dat. Jammer dat zodra mensen hun mening uitspreken ze gelijk op hun persoonlijke de grond in gestamd worden... maar goed ik ben zeker genoeg van mijn kwaliteiten dat ik me hier niet druk over maak, ik heb nog jaren de tijd om mijn bekwaamheid te tonen en verder te ontwikkelen :lekkerpuh:

Ik zal me ook maar niet verder met deze discussie bemoeien ;) ik praat er wel met mensen over die degelijk geschoold zijn in mijn beroepsgroep :blah:
Ik bèn geschoold in je beroepsgroep en daarom verbaast het mij ten zeerste, dat je het zo gigantisch verkeerd inschat.
Nou dan ben ik bereid met jou 1 op 1 eens er over te praten en dan mag je mij vertellen wat ik er zo verkeerd aan inschat :E:
Het zou helemaal niet nodig moeten zijn dat ik jou moet wijzen op wat je verkeerd ziet. Een ding is zeker, de meeste honden die aan bod komen in de afleveringen, zijn niet gebaat bij een koetjsie koetjsie wat een lief hondje hier heb je een koekje methode.
Dat zeg ik ook niet, maar dat neemt nog niet weg dat hij op bepaalde vlakken te ver doorslaat, dat mag toch? Ik gebruik ook niet één methode, en als iets niet werkt kan ik zat andere dingen gebruiken. En bij sommige honden vind ik ook wel dat je best ver kan en mag gaan om ze in het gareel te krijgen, maar dan alsnog kunnen dingen naar mijn mening anders :lol1:

En ik gebruik ook wel dingen van hem, maar er zijn dingen die ik absoluut niet vind kunnen,,, maar ik vind (en voor ik weer kilo's aan klachten krijg tis mijn mening :roll: ) dat martin gaus bij elke hond in de opvoeding een clicker aan raad ook een onnozel iets... ik zou dat niet doen... er zijn zoveel dingen, meningen, visies, onderzoeken, ervaringen dat je toch ergens moet beslissen waar je wel en waar je niet achter staat.

En nogmaals ik ben van mening dat ik dingen niet verkeerd zie, ik interpreteer ze op mijn manier en zie situaties waarbij ik vind dat er onredelijk gehandeld is en dat de dunnen lijn tussen dierenwelzijn en dierenleed toch word overgeschakeld... maar dat is zoals ik het zie. Ik heb ook nooit gezegd dat hij het bij elke hond doet, heb ook nooit gezegd dat zijn intenties niet goed zijn, heb ook nooit gezegd dat het een in en in slechte man is,,, ik heb alleen kritiek op zijn werkwijze, net zoals er vast ook wel mensen zullen zijn die dat op die van mij hebben (het kritiek op mijn denkwijze is hier al ruim aanwezig)!
"U wilt toch dat uw hond gehoorzaamt vanuit respect, en niet vanuit angst?!"
Hondenschool & Gedragsbegeleiding, Hulphonden en Webshop
Auteur van: "Bewust Leiderschap"
http://www.dekruijff-kynologie.nl
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

dekruijff-kynologie schreef:Dat zeg ik ook niet, maar dat neemt nog niet weg dat hij op bepaalde vlakken te ver doorslaat, dat mag toch? Ik gebruik ook niet één methode, en als iets niet werkt kan ik zat andere dingen gebruiken. En bij sommige honden vind ik ook wel dat je best ver kan en mag gaan om ze in het gareel te krijgen, maar dan alsnog kunnen dingen naar mijn mening anders :lol1:

En ik gebruik ook wel dingen van hem, maar er zijn dingen die ik absoluut niet vind kunnen,,, maar ik vind (en voor ik weer kilo's aan klachten krijg tis mijn mening :roll: ) dat martin gaus bij elke hond in de opvoeding een clicker aan raad ook een onnozel iets... ik zou dat niet doen... er zijn zoveel dingen, meningen, visies, onderzoeken, ervaringen dat je toch ergens moet beslissen waar je wel en waar je niet achter staat.

En nogmaals ik ben van mening dat ik dingen niet verkeerd zie, ik interpreteer ze op mijn manier en zie situaties waarbij ik vind dat er onredelijk gehandeld is en dat de dunnen lijn tussen dierenwelzijn en dierenleed toch word overgeschakeld... maar dat is zoals ik het zie. Ik heb ook nooit gezegd dat hij het bij elke hond doet, heb ook nooit gezegd dat zijn intenties niet goed zijn, heb ook nooit gezegd dat het een in en in slechte man is,,, ik heb alleen kritiek op zijn werkwijze, net zoals er vast ook wel mensen zullen zijn die dat op die van mij hebben (het kritiek op mijn denkwijze is hier al ruim aanwezig)!
Je overtuigt mij niet van je kunnen door me te vertellen wat je niet doet, of door je af te zetten tegen een ander.
Als je nou begint met te vertellen hoe jij het wel zou doen, eventueel waarom, maak je een veel betere reclame.
Een mening hebben is 1 ding, ergens echt verstand van hebben, is iets anders.
En ik ga je echt niet betalen voor een mening; als je echt wat kan, mag je daar wel een prijs voor vragen..
Wiel
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

;)
wat je op dit forum wel leert is heel goed formuleren, want dit
dekruijff-kynologie schreef:En ik gebruik ook wel dingen van hem
staat natuurlijk wel lijnrecht tegenover dit:
dekruijff-kynologie schreef:Ik ben absoluut 100% tegen hem, en bij mij op de hondenschool word zijn methode niet geaccepteerd en niet getolereerd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

renee-uk schreef:;)
dekruijff-kynologie schreef:Ik ben absoluut 100% tegen hem, en bij mij op de hondenschool word zijn methode niet geaccepteerd en niet getolereerd.
:goeie: Dat had ik ook in de gaten maar had geen zin om zelf te quoten :schrik:
Afbeelding
Neeltje

renee-uk schreef:;)
En onthouden wat je hebt geschreven, als je niet de waarheid schrijft.

De enige reden waarom ik toen de instructeurscursus heb gedaan, is dat ik toen nog geen hond had en ik zo een leuke vakantie met hond kon hebben en meer over hondengedrag zou leren.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ach jongens, ga eens naar de site van onze nieuwe goeroe...
Het eerste item wat je kunt aanklikken is de webshop...
Hij is van de halti's zo te zien..
Dan ga je naar de hondenschool, en staan er in bladzijde al zoveel taalfouten dat ik huiverend de pagina wegklik.
Als je professioneel wilt zijn, moet je op zn minst een fatsoenlijke pagina kunnen schrijven, zonder kromme zinnen en spelfouten.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

fes/lou schreef:Ach jongens, ga eens naar de site van onze nieuwe goeroe...
Dan ga je naar de hondenschool, en staan er in bladzijde al zoveel taalfouten dat ik huiverend de pagina wegklik.
Als je professioneel wilt zijn, moet je op zn minst een fatsoenlijke pagina kunnen schrijven, zonder kromme zinnen en spelfouten.

Nu toch maar eens gekeken :LOL:

Dit is toch wel een pareltje hoor "100% van de netto winst van alle artiekelen gaat naar Hulphonden trainingscentrum Social Working Dogs"
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ik ben fan van CM en gebruik veel van zijn methodes in mijn roedel en het werkt als een tierelier, veel meer rust, geen hysterie en onze honden varen er wel bij, heb al veel complimenten gekregen dat mijn honden zich zo netjes gedragen.

Daar doe je het toch voor?? Een beschaafde beleefde roedel, ik ben er trots op :pffff:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Gaan jullie straks ook slechte recenties schrijven op internet omdat iemand niet voor de technieken van CM is? Ik vind het eerlijk gezegd enigszins schokkend om te lezen dat iemand nu gepakt wordt op zijn bedrijf en schrijven omdat hij in dicussie gaat over CM.
Ik denk dat het netter is om van iemands prive-leven en werk af te blijven als je iemand wil pakken. Dit is internet. Alles wat jullie zeggen staat jaren zichtbaar op het net. Het gaat om CM en niet om hoe goed iemand de Nederlandse spelling beheerst.

Ik ben ook geen voorstander van de wurglijn, de E-collar en het prikken in de zij van je hond of erger, hakjes geven in de enige plaats in zijn buik waar een hond kwetsbaar is. Voor mij is dat ook pure mishandeling en machts-wellust. Krijg ik straks ook slechte commentaren op illustraties die ik maak? :denken: :hmmm:
Afbeelding
Kit
Erelid

laeken schreef:Gaan jullie straks ook slechte recenties schrijven op internet omdat iemand niet voor de technieken van CM is? Ik vind het eerlijk gezegd enigszins schokkend om te lezen dat iemand nu gepakt wordt op zijn bedrijf en schrijven omdat hij in dicussie gaat over CM.
Ik denk dat het netter is om van iemands prive-leven en werk af te blijven als je iemand wil pakken. Dit is internet. Alles wat jullie zeggen staat jaren zichtbaar op het net. Het gaat om CM en niet om hoe goed iemand de Nederlandse spelling beheerst.

Ik ben ook geen voorstander van de wurglijn, de E-collar en het prikken in de zij van je hond of erger, hakjes geven in de enige plaats in zijn buik waar een hond kwetsbaar is. Voor mij is dat ook pure mishandeling en machts-wellust. Krijg ik straks ook slechte commentaren op illustraties die ik maak? :denken: :hmmm:

Als je een hond in zn buik poked ben je fout bezig.. Zen krijgt van mij echt wel eens een poke op zn kont hoor als ie weer door de ramen wil vliegen
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb niet het gevoel dat jij verkeerd bezig bent met je honden hoor. En een correctie is niks mis mee. Ik ben alleen tegen de E-collar, de prikband, de wurglijn, het onverwachts stoten van de hond in zijn nek en het hakjes geven op een zeer gevoelige plek. Dat een hond ergens uit moet snappen is prima. Alleen hoeft dat niet en zeker niet op deze manier in mijn ogen. Hij noemt het touches. Ik ben benieuwd hoe jullie reageren als iemand je in je zij port met gespannen hand. Kan je zeggen dat dat best aankomt. En een hak in mijn nieren hoef ik al helemaal niet. Dat doet hij ook constant.

Ik begrijp dus prima dat die honden niks meer verkeerd durven doen. Schrik in combinatie met pijn is een harde straf in mijn ogen. Dat noem ik geen "aanraking" :wink:

Daar zit dan dus ook precies mijn probleem. Hij wurgt honden. Dat is probleem 1. Hij durft dat zelfs zo erg te doen dat honden haast buiten westen gaan. Of helemaal zoals bij de wolfhond. Daar scoort hij bij mij geen punten mee. :neenee: Vervolgens zegt hij dat een nare stoot een aanraking is. Dat is probleem nr 2 want hij pookt wel heel hard in sommige honden. :(: Probleem nr 3 is dat hij zegt gebruik te maken van de banden die de eigenaar al had. Gewoon om de hond de band te geven die hij "gewend" is. :piew: Al zijn dat de dikste vetste prikbanden, hij hangt er zonder blikken of blozen een hond aan op. Als hij echt stond voor zijn zaak deed hij die banden af en gebruikte hij geen banden maar puur kennis en kunde. Zonder hulpmiddelen. Ik vind hulpmiddelen altijd een zwaktebod.
Afbeelding
Neeltje

Dat niet alleen, maar bij gedrags'problemen' zijn deze na het tweede consult al verdwenen????? Knap hoor.
Kit
Erelid

laeken schreef:Ik heb niet het gevoel dat jij verkeerd bezig bent met je honden hoor. En een correctie is niks mis mee. Ik ben alleen tegen de E-collar, de prikband, de wurglijn, het onverwachts stoten van de hond in zijn nek en het hakjes geven op een zeer gevoelige plek. Dat een hond ergens uit moet snappen is prima. Alleen hoeft dat niet en zeker niet op deze manier in mijn ogen. Hij noemt het touches. Ik ben benieuwd hoe jullie reageren als iemand je in je zij port met gespannen hand. Kan je zeggen dat dat best aankomt. En een hak in mijn nieren hoef ik al helemaal niet. Dat doet hij ook constant.

Ik begrijp dus prima dat die honden niks meer verkeerd durven doen. Schrik in combinatie met pijn is een harde straf in mijn ogen. Dat noem ik geen "aanraking" :wink:

Daar zit dan dus ook precies mijn probleem. Hij wurgt honden. Dat is probleem 1. Hij durft dat zelfs zo erg te doen dat honden haast buiten westen gaan. Of helemaal zoals bij de wolfhond. Daar scoort hij bij mij geen punten mee. :neenee: Vervolgens zegt hij dat een nare stoot een aanraking is. Dat is probleem nr 2 want hij pookt wel heel hard in sommige honden. :(: Probleem nr 3 is dat hij zegt gebruik te maken van de banden die de eigenaar al had. Gewoon om de hond de band te geven die hij "gewend" is. :piew: Al zijn dat de dikste vetste prikbanden, hij hangt er zonder blikken of blozen een hond aan op. Als hij echt stond voor zijn zaak deed hij die banden af en gebruikte hij geen banden maar puur kennis en kunde. Zonder hulpmiddelen. Ik vind hulpmiddelen altijd een zwaktebod.

Dat snap ik ook, ik hou daar ook niet van, maar het is denk ik meer een "gebruik wat je kunt gebruiken en trek daar je voordeel uit"

Die wolfhond was in mijn ogen een echte mofo en met zo een, moet je denk ik echt ver gaan wil ie leiderschap accepteren ( ten eerste snap ik sowieso niet wat je met een hybride moet, maar goed)

Er zijn echt honden die dood gemoedereerd voor je gaan staan en de strijd aan durven gaan, dan heb je in mijn ogen echt geen keus dan oog om oog, tand om tand.

Ik praat niks goed hoor, dat dat duidelijk is, maar ik kan me voorstellen dat dat gewoon echt nodig is bij sommige individuen
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

laeken schreef: Ik ben alleen tegen de E-collar, de prikband, de wurglijn, het onverwachts stoten van de hond in zijn nek en het hakjes geven op een zeer gevoelige plek.

Probleem nr 3 is dat hij zegt gebruik te maken van de banden die de eigenaar al had. Gewoon om de hond de band te geven die hij "gewend" is. :piew: Al zijn dat de dikste vetste prikbanden, hij hangt er zonder blikken of blozen een hond aan op. Als hij echt stond voor zijn zaak deed hij die banden af en gebruikte hij geen banden maar puur kennis en kunde. Zonder hulpmiddelen. Ik vind hulpmiddelen altijd een zwaktebod.
daar wordt ik inderdaad ook wel misselijk van, dat hij die stomme prikbanden van de eigenaren gebruikt. en een heel enkel geval haalt hij die prikband er wel af, omdat het tegengesteld werkt. (agressie opwekt), waarom dan niet meteen tegen die eigenaren vertellen dat een prikband averechts werkt, en alleen maar extra pijnprikkels geeft, en gewoon ondingen zijn.
daar snap ik inderdaad niks van, en ben ik inderdaad fel op tegen.
ook die E-collar, tja van mij hoeft dat ook niet.

kijk dat zijn inderdaad dingen wat ik ook anders had willen zien.
maar het is niet zo dat hij geen goede dingen de wereld in helpt. zoals o.a : beweging, discipline, affectie. in die volgorde.
mensen die opkijken van problemen, en dan: ``hoe vaak wandelt u met de hond?
meneer: ehhh, drie keer per week, een kwartiertje.
:80: :80: :80:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Emma schreef:
laeken schreef: Ik ben alleen tegen de E-collar, de prikband, de wurglijn, het onverwachts stoten van de hond in zijn nek en het hakjes geven op een zeer gevoelige plek.

Probleem nr 3 is dat hij zegt gebruik te maken van de banden die de eigenaar al had. Gewoon om de hond de band te geven die hij "gewend" is. :piew: Al zijn dat de dikste vetste prikbanden, hij hangt er zonder blikken of blozen een hond aan op. Als hij echt stond voor zijn zaak deed hij die banden af en gebruikte hij geen banden maar puur kennis en kunde. Zonder hulpmiddelen. Ik vind hulpmiddelen altijd een zwaktebod.
daar wordt ik inderdaad ook wel misselijk van, dat hij die stomme prikbanden van de eigenaren gebruikt. en een heel enkel geval haalt hij die prikband er wel af, omdat het tegengesteld werkt. (agressie opwekt), waarom dan niet meteen tegen die eigenaren vertellen dat een prikband averechts werkt, en alleen maar extra pijnprikkels geeft, en gewoon ondingen zijn.

maar het is niet zo dat hij geen goede dingen de wereld in helpt. zoals o.a : beweging, discipline, affectie. in die volgorde.
Het voordeel van een E-collar MITS GOED GEBRUIKT is dat je kan werken op afstand... dus ook op afstand nog kunt ingrijpen. Dat kan met geen enkel ander middel. Prikker vind ik zelf veel fijner dan een slipketting, veel nauwkeuriger.
Een prikker werkt zeker niet altijd averechts maar een hond in zeer hoge drift kan dit juist nog meer drift verhogen dan dat het verminderd en bij die honden doet hij ze dan ook af. Maar niet alle honden zijn enorm hoog in drift in zijn uitzendingen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

malinois schreef:
Emma schreef:

Het voordeel van een E-collar MITS GOED GEBRUIKT is dat je kan werken op afstand... dus ook op afstand nog kunt ingrijpen. Dat kan met geen enkel ander middel. Prikker vind ik zelf veel fijner dan een slipketting, veel nauwkeuriger.
Een prikker werkt zeker niet altijd averechts maar een hond in zeer hoge drift kan dit juist nog meer drift verhogen dan dat het verminderd en bij die honden doet hij ze dan ook af. Maar niet alle honden zijn enorm hoog in drift in zijn uitzendingen.
dat is het dus: MITS GOED GEBRUIKT.
CM heeft toch een voorbeeldfunktie, of hij nu wil of niet.
dat is wel iets om in je achterhoofd te houden. mensen gaan je toch nadoen. en een ``touch``is daarbij veel makkelijker goed getimed na te doen, dan werken met een e-collar. daarbij heeft een e-collar veel meer impact, dan een niet goed getimede aanraking.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef:
malinois schreef:
Emma schreef:

dat is het dus: MITS GOED GEBRUIKT.
CM heeft toch een voorbeeldfunktie, of hij nu wil of niet.
dat is wel iets om in je achterhoofd te houden. mensen gaan je toch nadoen. en een ``touch``is daarbij veel makkelijker goed getimed na te doen, dan werken met een e-collar. daarbij heeft een e-collar veel meer impact, dan een niet goed getimede aanraking.
Maar dan kun je dus geen enkel hulpmiddel gebruiken, nogmaals ik zie hier dagelijks iemand een halti levensgevaarlijk gebruiken en zo levensgevaarlijk dat ik serieus bang ben dat die Hovawart vandaag of morgen zijn nek letterlijk breekt.
Er staat bij, niet zelf nadoen alleen onder begeleiding van een professionele trainer en dat moet je dan ook doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief

malinois schreef:Maar dan kun je dus geen enkel hulpmiddel gebruiken, nogmaals ik zie hier dagelijks iemand een halti levensgevaarlijk gebruiken en zo levensgevaarlijk dat ik serieus bang ben dat die Hovawart vandaag of morgen zijn nek letterlijk breekt.
Er staat bij, niet zelf nadoen alleen onder begeleiding van een professionele trainer en dat moet je dan ook doen.
In het Engels.
Niet iedereen leest even snel (het staat maar kort in beeld) en goed Engels :wink:
Neeltje schreef:Het zou helemaal niet nodig moeten zijn dat ik jou moet wijzen op wat je verkeerd ziet. Een ding is zeker, de meeste honden die aan bod komen in de afleveringen, zijn niet gebaat bij een koetjsie koetjsie wat een lief hondje hier heb je een koekje methode.
Toch vind ik het jammer dat een positieve manier van trainen op deze manier wordt afgekraakt :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jion schreef:
ranetje schreef:
Neeltje schreef:Het zou helemaal niet nodig moeten zijn dat ik jou moet wijzen op wat je verkeerd ziet. Een ding is zeker, de meeste honden die aan bod komen in de afleveringen, zijn niet gebaat bij een koetjsie koetjsie wat een lief hondje hier heb je een koekje methode.
Toch vind ik het jammer dat een positieve manier van trainen op deze manier wordt afgekraakt :?
Ik doe niet anders. Koetsjiekoetsjie en dan stop ik er een koekkie in. En ze gedragen zich voorbeeldig. :pffff: Het is natuurlijk niet iedereen gegeven, het is een kunst op zich. :W:
Maar jij hebt geen redzone hond die de ander letterlijk van de wereld wil helpen op dat moment...
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jion schreef:
ranetje schreef:
Ik doe niet anders. Koetsjiekoetsjie en dan stop ik er een koekkie in. En ze gedragen zich voorbeeldig. :pffff: Het is natuurlijk niet iedereen gegeven, het is een kunst op zich. :W:
:LOL: :LOL:
Het is idd een kunst op zich :D
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jion schreef:
malinois schreef:
Jion schreef:
ranetje schreef: Toch vind ik het jammer dat een positieve manier van trainen op deze manier wordt afgekraakt :?
Maar jij hebt geen redzone hond die de ander letterlijk van de wereld wil helpen op dat moment...
Dat weet jij niet. :pffff: En zo nee, dan kan het altijd nog komen. En dan stop ik er gewoon een koekkie in. :lol1:

Geintje natuurlijk. Het is al een paar keer gezegd, als je je vasthoudt aan één methode (of als je dat al dan niet terecht van anderen beweert :W: ) dan sla je maar bij een klein percentage van de honden de plank raak. Elke hond en elke mens is anders, en dus is een open blik naar verschillende mogelijkheden qua opvoeding en training wel zo verstandig.
Dat klopt daar heb je helemaal gelijk in, toch laat ik mij niet bijten, door welke hond dan ook... bijten is een hele zware correctie.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Bah, wat een sfeerverziekend, zuigend en niet ter zake doend commentaar weer.
Inhoudelijk komt er nooit zoveel uit bij jou hè?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef:
malinois schreef:Maar dan kun je dus geen enkel hulpmiddel gebruiken, nogmaals ik zie hier dagelijks iemand een halti levensgevaarlijk gebruiken en zo levensgevaarlijk dat ik serieus bang ben dat die Hovawart vandaag of morgen zijn nek letterlijk breekt.
In het Engels.
Niet iedereen leest even snel (het staat maar kort in beeld) en goed Engels :wink:
maar als je wel met correcties werkt mag er wel gezegd worden dat je je hond mishandelt, alsof elke correctie automatisch een lichamelijke is :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”