Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Operatie uitstellen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Operatie uitstellen?

Ongelezen bericht door Marion. »

hondje schreef:Nee gelukkig geen financieel oogpunt. Ik betaal altijd alles voor de dieren en heb een spaarpot voor calamiteiten.
Schiet mij maar lek. Maar als ik in mijn eentje verantwoordelijk ben voor de hond (ook financieel) dan is het ook MIJN beslissing om naar de DA te gaan of te laten opereren, en heeft vriend- of manlief daar geen donder over te zeggen.
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Ik begrijp je probleem niet. Ik ben nu 32 jaar getrouwd en in het begin van onze relatie was mijn man het ook niet altijd eens met mijn beslissingen voor mijn poezen in dit geval, maar als ik vond dat mijn poes een dokter nodig had, en die dokter zei wat er moest gedaan worden, dan deed ik dat ook, dan was het maar een paar dagen héél stil in huis! Je bent hier met levende wezens bezig die pijn en angst voelen. Als je kind later ziek is en je vriend zegt dat dit niet het geval is, ga je dan je kind laten lijden? Ik hoop van niet want dan ben je de naam "moeder" niet waard.
In dit geval is je hondje je "kind", zeg je, dan zou je de vraag wel of niet opereren nog niet eens moeten stellen, laat staan dat je er zo loopt over te mekkeren.

In dit geval zou ik eens bij mezelf te rade gaan, en nadenken, als je vriend je zou laten zitten voor deze beslissing, denk je dan niet dat er ook weer andere "domme" zaken zullen zijn waarbij hij ook emotionele chantage pleegt? Je mag je NOOIT laten leiden door angst, dat is een zeer slechte leermeester.

Ik wens je geen succes, wel gezond verstand.
Afbeelding
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

hondje schreef:
Lillith schreef:Ik begrijp echt totaal niet waar je het over hebt, laat dat hondje opereren.
Ollie is aan 2 beentjes geopereerd en het verschil van voor die tijd en erna is LEVENSgroot.
Hoe oud hij wordt geen idee wel heeft hij nu lol in zijn leven.
Wacht je op je vriend? Waarom? Heb je geen eigen inbreng/mening....fijn zeg :Q: .
Ik denk zomaar als ik haar laat opereren zonder dat hij erachter zet en dus mijn mening er doorheen dram onze relatie wellicht voorbij gaat zijn??? Maar dat 'durf' ik niet te vragen. Misschien moet ik dat maar eens voorzichtig gaan brengen op die manier.
als daarop jou relatie naar de knoppen gaat is er veel meer mis.. hij zou van mij heel fijn de kolere kennen krijgen maar mijn hond zou geopeerd worden.. door rare kronkels bij jouw vriend heeft jouw hond dus langer pijn... maar gelukkig hou jij van je hondje en mag hij lekker op bed slapen :denken:
Niks iets voorzichtig brengen en gewoon een afspraak maken... wat een idioot zeg, en dat hij zo is prima maar dat jij daar mee akkoord gaat .. werkelijk waar belachelijk, te zot voor woorden.
Een hond die kreupelt heeft pijn, zo simpel is dat en dat die niet piept komt omdat de pijngrens of de grens van pijn aangeven iets hoger is dan bij een mens... mag lijden dat jouw vriend een gescheurde kruisband of miniscus krijgt... en hij wordt dan ook niet geopeerd..
Ik ga weg hier wordt er echt heel boos om.. en dat noemt zich dan een hondenliefhebber bah...
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

jacq1970 schreef:
hondje schreef:
Lillith schreef:Ik begrijp echt totaal niet waar je het over hebt, laat dat hondje opereren.
Ollie is aan 2 beentjes geopereerd en het verschil van voor die tijd en erna is LEVENSgroot.
Hoe oud hij wordt geen idee wel heeft hij nu lol in zijn leven.
Wacht je op je vriend? Waarom? Heb je geen eigen inbreng/mening....fijn zeg :Q: .
Ik denk zomaar als ik haar laat opereren zonder dat hij erachter zet en dus mijn mening er doorheen dram onze relatie wellicht voorbij gaat zijn??? Maar dat 'durf' ik niet te vragen. Misschien moet ik dat maar eens voorzichtig gaan brengen op die manier.
als daarop jou relatie naar de knoppen gaat is er veel meer mis.. hij zou van mij heel fijn de kolere kennen krijgen maar mijn hond zou geopereerd worden..
Nou. Dat dus!
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Nou zo'n kerel die niet eens oog had voor de pijn van het hondje die kon van mij de boom in hoor, ik had allang een afspraak voor operatie gemaakt.
Prima als je wat moet overleggen, dat hoort nou eenmaal in een relatie maar jij hebt toch net zoveel te zeggen, meer nog in dit geval, jouw hondje, jouw geld, jouw beslissing klaar punt uit.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

hondje schreef:Hij wil haar volgend jaar laten opereren om haar meer tijd te gunnen in het leven.
En dat is gebaseerd op '10 jaar meegaan'? Mijn Cairn van 12 jaar is op de leeftijd van 7 maanden aan PL geopereerd. En die doet het dus nog (toen ze 13 mnd was, andere knie ook laten doen). Ze heeft wel last van artrose, maar dat zal jouw hondje waarschijnlijk ook krijgen. Hoe langer ze ermee lopen, hoe meer er beschadigt des te meer kans op artrose. Ik vind die dag observatie bij je DA echt onzin, ik zou, met vriend naar een orthopeed gaan en film ook het huppelen.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

En vraagt hij jouw toestemming ook altijd.?/
Kom zeg ,als je altijd maar op de toestemming van een ander moet gaan zitten wachten zal dat je een eind brengen in het leven.
En dan ookk nog van een man die waarschijnlijk een punt achter de relatie zet als je zijn zin niet doet .
Jezus hoe behoeftig kun je zijn .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Als mijn vriend mij ervan zou weerhouden om mijn hond te laten opereren die een operatie zo hard nodig heeft, dan zou ik hem er serieus waar uit trappen, is hij nou helemaal besodemieterd :gvd:
Wat heb je nou aan een egoist, er zijn meer mannen op aarde die wel meer begaan zijn met dieren hoor.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

hondje schreef:Hij is dus ervan overtuigd dat ze geen pijn heeft en dat ik mij aanstel. Lastig hoor. Officieel is ze mijn hond en zal dan ook de kosten betalen maar vind het zo moeilijk als hij er niet achter staat.
Jij bent de baas, jouw hond dus je vriend heeft er niets mee te schaften als jij de kosten betaald.
En een dier met pijn rond laten lopen vind ik te erg voor woorden, er last van hebben valt voor mij ook onder pijn :wink:
Vitalia
Zeer actief
Lagotto Romagnolo

Ik hoop dat je ondertussen wat meer haar op je tanden hebt gekregen en een afspraak voor de operatie gemaakt hebt.

Je vriend is het woord "vriend" niet waard, je moet op mekaar kunnen rekenen, in goede en slechte tijden. :gvd:
Afbeelding
Afbeelding
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

Ongelezen bericht door hondje »

Jippie ik heb een afspraak gemaakt. Niet deze maandag maar de maandag erop heb ik een afspraak staan bij Dierenkliniek Putten. Moet er eerst langs voor een consult. Heb de gegevens en foto's al door laten sturen. Spannend. Jullie zouden denken waarom dan pas? Nou heb gezegd tegen vriend dat hij dan vrij kan nemen van zijn werk als hij mee wil. Gemeld dus dat ik ga en ik liever heb dat hij meegaat en dat gaat hij. Pff.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

hondje schreef:
ranetje schreef:
hondje schreef:Nee ligt niet aan jou want ik snap dat dus ook niet :(:
Krijg het maar niet aan zijn verstand dat niemand weet hoe oud een hond precies kan worden. Hij is heilig overtuigd dat als we nog een jaar wachten ze nog een jaar langer te leven heeft :denken:
Dus hij denkt dat een operatie haar leven een jaar verkort? :80:
Wat een vreemde gedachte.
Yep dat denk hij :(
Of is hij bang dat ze niet meer uit de narcose komt of overlijdt aan complicaties en haar daarom nog een jaar wil laten leven (met pijn)?
Als dat de reden is zou ik (als ik zijn partner was) asap ingrijpen en flink kwaad op hem worden. In dat geval redeneert hij uit angst en egoïsme en dat zijn beiden slechte drijfveren.

Een hond die kreupel loopt heeft pijn, zo simpel is dat. Dat de hond niet piept zegt niks of gaat meneer van zichzelf uit en loopt hij ook constant te janken als hij ergens pijn heeft?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

hondje schreef:Jippie ik heb een afspraak gemaakt. Niet deze maandag maar de maandag erop heb ik een afspraak staan bij Dierenkliniek Putten. Moet er eerst langs voor een consult. Heb de gegevens en foto's al door laten sturen. Spannend. Jullie zouden denken waarom dan pas? Nou heb gezegd tegen vriend dat hij dan vrij kan nemen van zijn werk als hij mee wil. Gemeld dus dat ik ga en ik liever heb dat hij meegaat en dat gaat hij. Pff.
:E: Goed zo :E: .

Bovenstaande van mij gelijk met jou gepost. Mag je dus laten voor wat het is :mrgreen: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

hondje schreef:Jippie ik heb een afspraak gemaakt. Niet deze maandag maar de maandag erop heb ik een afspraak staan bij Dierenkliniek Putten. Moet er eerst langs voor een consult. Heb de gegevens en foto's al door laten sturen. Spannend. Jullie zouden denken waarom dan pas? Nou heb gezegd tegen vriend dat hij dan vrij kan nemen van zijn werk als hij mee wil. Gemeld dus dat ik ga en ik liever heb dat hij meegaat en dat gaat hij. Pff.
Ik wou net zeggen: als hij de moeite niet eens wil nemen om mee te gaan naar de DA zodat die hem de situatie uit kan leggen: laat hem dan lekker basrten..

Maar goed; het lijkt te zijn opgelost. Zou toch mijn vraagtekens hebben bij deze relatie
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Geweldig :cheer: :cheer: :cheer:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

:ok: Je laat zo'n dier toch niet met pijn lopen. Ik hoop voor jou dat je vriend meegaat en zoniet ...... heeft ie ook geen recht van spreken.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

kranendonk raadt je geen operatie aan als het niet nodig is, vertel dat maar an je vriend ;)
fijn dat je toch gaat trouwens :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Is het wel PL mijn hond heeft ook een hupje maar mijn DA beweert bij hoog en bij laag dat de knieschijf echt vast zit. Hij zou hem alleen met geweld kunnen luxeren en dat wil hij niet.

Het hupje zou bij Spikey te weiten zijn aan kramp in een pees of spier. Dit schijnt erg veel voor te komen bij kort benen. Spikey doet het ook alleen in draf zeg maar. En hij houd zijn pootje ook niet constant omhoog. Er zijn dus meerdere mogelijkheden waarom een hondje een hupje heeft. In het geval van Spikey is er niets aan te doen. Of hij er pijn aan heeft weet ik niet. Pijn stilling helpt in iedergeval niets. Wel het commando loop normaal. Wat hij dan ook direct doet. :mrgreen: Een andere dierenarts noemde het aandacht trekkerij. :oeps: zij is overigens niet meer mijn da.
Afbeelding
gevni havanezers
hondje
Zeer actief

Ben ook erg blij dat er nu wat gaat gebeuren.

Het is wel echt PL. Bij linksachter kan de arts hem heel makkelijk uit de kom bewegen zeg maar.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Vitalia
Zeer actief
Lagotto Romagnolo

Goed zo!!! :cheer:
Afbeelding
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Good going, girl :cheer:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Helemaal top dat je wel heen gaat :cheer: :ok:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

hondje schreef:Ben ook erg blij dat er nu wat gaat gebeuren.

Het is wel echt PL. Bij linksachter kan de arts hem heel makkelijk uit de kom bewegen zeg maar.
Ja dan wist ik het wel eerlijk gezegd.
Afbeelding
gevni havanezers
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Goed zo meid... je hondje verdient geen pijn... :E:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Geen enkel dier verdient pijn. Goedzo dus...
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Goedzo, werd een keer tijd om eens wat haren op de tanden te laten groeien.
In een relatie hoor je een gelijkwaardige basis te hebben als in ieder heeft evenveel te zeggen als een ander.
Het zou wat wezen zeg als jij dingen zou moeten beslissen en je vriend stelt zich afhankelijk daarvan op.
Dusssss andersom ook niet.
Beterschap met Daisy.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
hondje
Zeer actief

Ze wordt a.s. dinsdag geopereerd. Vind het erg spannend en zie er best tegen op. De operatie was aan te raden volgens de ortopeed dus we gaan er voor. Vriend was 100% om toen hij het advies en verhaal van hem hoorde. Als we te lang wachten wordt het erger en de operatie zwaarder.

1 vraagje. Moet van het weekend KVV snijden in porties. Ze moet 6 weken hokrust omdat ze niet mag springen. Hoeveel KVV minderen. Ze krijgt nu 200 gram (pas nog 250 zelfs) per dag.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

hondje schreef:Ze wordt a.s. dinsdag geopereerd. Vind het erg spannend en zie er best tegen op. De operatie was aan te raden volgens de ortopeed dus we gaan er voor. Vriend was 100% om toen hij het advies en verhaal van hem hoorde. Als we te lang wachten wordt het erger en de operatie zwaarder.

1 vraagje. Moet van het weekend KVV snijden in porties. Ze moet 6 weken hokrust omdat ze niet mag springen. Hoeveel KVV minderen. Ze krijgt nu 200 gram (pas nog 250 zelfs) per dag.
Sam mocht na zijn operatie en bijna 100% rust.......... nog maar 50% van zijn dagelijkse voer hebben......... Dit omdat hij nagenoeg niet bewoog en anders dicht zou groeien. Ik zou de vraag volgende week even voorleggen
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Sterkte dinsdag, een operatie is altijd spannend.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
hondje
Zeer actief

Dank je vind het zeker spannend. Zie daarna ook erg tegen haar pijn op die ze daarna gaat krijgen en dat ze 6 weken in een hokje moet enzo.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”