margriet5 schreef:Het gaat mij er inderdaad om dat ik het een hele veemde gedachtengang vind dat de hond 'het' eerst een keer gedaan moet hebben voor hij gecastreerd wordt. Ik heb niets tegen een kruising (hebben we zelf ook gehad), mits er vooraf gekeken wordt naar karakter en gezondheid van de ouderdieren en voldoende animo voor de pups.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe gek kun je zijn?
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Hoe gek kun je zijn?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Waarom wordt hij dan na zijn "daad" gecastreerd?dagmar88 schreef:margriet5 schreef:Het gaat mij er inderdaad om dat ik het een hele veemde gedachtengang vind dat de hond 'het' eerst een keer gedaan moet hebben voor hij gecastreerd wordt. Ik heb niets tegen een kruising (hebben we zelf ook gehad), mits er vooraf gekeken wordt naar karakter en gezondheid van de ouderdieren en voldoende animo voor de pups.
Misschien is het gewoon een hele leuke, gezonde hond en willen ze er daarom graag pups van?
Omdat hij zo'n leuke, gezonde reu is?
- dagmar88
- Zeer actief
ranetje schreef:Waarom wordt hij dan na zijn "daad" gecastreerd?dagmar88 schreef:margriet5 schreef:Het gaat mij er inderdaad om dat ik het een hele veemde gedachtengang vind dat de hond 'het' eerst een keer gedaan moet hebben voor hij gecastreerd wordt. Ik heb niets tegen een kruising (hebben we zelf ook gehad), mits er vooraf gekeken wordt naar karakter en gezondheid van de ouderdieren en voldoende animo voor de pups.
Misschien is het gewoon een hele leuke, gezonde hond en willen ze er daarom graag pups van?
Ach, castratie wordt nog steeds door dierenartsen, hondenscholen en hondeneigenaren gepresenteerd als je van het.
- ranetje
- Zeer actief
Door dierenartsen zou kunnen, waarom ze dat nog steeds doen weet ik niet (behalve financieel gezien).dagmar88 schreef:ranetje schreef:Waarom wordt hij dan na zijn "daad" gecastreerd?dagmar88 schreef:margriet5 schreef:Het gaat mij er inderdaad om dat ik het een hele veemde gedachtengang vind dat de hond 'het' eerst een keer gedaan moet hebben voor hij gecastreerd wordt. Ik heb niets tegen een kruising (hebben we zelf ook gehad), mits er vooraf gekeken wordt naar karakter en gezondheid van de ouderdieren en voldoende animo voor de pups.
Ach, castratie wordt nog steeds door dierenartsen, hondenscholen en hondeneigenaren gepresenteerd als je van het.
Hondenscholen en hondeneigenaren adviseren dat over het algemeen (als ze het adviseren) als het tovermiddel om van een klier een gezellige hond te maken ....................
- dagmar88
- Zeer actief
ranetje schreef: Hondenscholen en hondeneigenaren adviseren dat over het algemeen (als ze het adviseren) als het tovermiddel om van een klier een gezellige hond te maken ....................
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- ranetje
- Zeer actief
Gelukkig maardagmar88 schreef:ranetje schreef: Hondenscholen en hondeneigenaren adviseren dat over het algemeen (als ze het adviseren) als het tovermiddel om van een klier een gezellige hond te maken ....................
Nou, dat is mijn ervaring zeker niet.
Want het is geen tovermiddel.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
ranetje schreef:Door dierenartsen zou kunnen, waarom ze dat nog steeds doen weet ik niet (behalve financieel gezien).dagmar88 schreef:ranetje schreef:Waarom wordt hij dan na zijn "daad" gecastreerd?dagmar88 schreef:
Hondenscholen en hondeneigenaren adviseren dat over het algemeen (als ze het adviseren) als het tovermiddel om van een klier een gezellige hond te maken ....................
Mijn dierenarts niet