Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Groene leem vraag
Moderator: moderatorteam
-
Safari
Groene leem vraag
Bommel heeft problemen met zijn oren. Eerst een forse dubbele oorontsteking die bestreden is met ABzalf en cleaner. Advies meegekregen om cleaner te blijven gebruiken en dat doe ik ook trouw. Ook is ontdekt dat hij een vernauwde gehoorgang heeft. Oorontstekingen blijven dus op de loer liggen. (krijgt ook een pipet tegen mijten) Hij vindt dat getut met zijn oren eigenlijk maar niets.
Nu ben ik gaan zoeken op het internet en kwam daar meerdere keren het advies tegen om groene leem door zijn eten te gaan doen. Dit zou van binnenuit zuiveren oa de huid en omdat er in de gehoorgang ook huid zit, daar ook een gunstige werking op hebben.
Is iemand hiermee bekend?
Nu ben ik gaan zoeken op het internet en kwam daar meerdere keren het advies tegen om groene leem door zijn eten te gaan doen. Dit zou van binnenuit zuiveren oa de huid en omdat er in de gehoorgang ook huid zit, daar ook een gunstige werking op hebben.
Is iemand hiermee bekend?
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Groene leem vraag
Ik ken het alleen om op wonden enz te smeren, niet om te voeren. Kan je dus helaas niet helpen.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
http://www.uwhondnatuurlijkinbalans.nl/ ... &Itemid=80
ik ken het alleen van uitwendig gebruik bij grote wonden en heb het gebruikt bij mijn paard met heel goed resultaat
ik denk dat het een zuiverende werking heeft
ik ken het alleen van uitwendig gebruik bij grote wonden en heb het gebruikt bij mijn paard met heel goed resultaat
ik denk dat het een zuiverende werking heeft
Fenneke en Baloe

- dagmar88
- Zeer actief
Mijn ervaring is dat die cleaners geen verbetering geven bij terugkerende ontstekingen.
Eerder het tegenovergestelde.
Ik zou vragen om Surolan.
Eerder het tegenovergestelde.
Ik zou vragen om Surolan.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Surolan heb ik trouwens nog wel voor je liggen als je wil.

-
Wilm@
Is het niet mogelijk om eerst die vernauwde ingang met een kleine operatie te verhelpen. Lijkt mij toch doeltreffender?
-
Safari
Surolan ken ik niet. Ik heb van de DA otoclean gekregen en heb Clean ear van sire gekocht voor als de otoclean op is.
@ Wilma opereren is nu geen optie. Ten eerste is Bommel een mops en ten tweede is hij nog veel te dik om onder narcose te gaan. Voor later als zijn conditie en zijn gewicht beter zijn sluit ik dat niet uit. Nu brengt dat teveel risico met zich mee en het is niet levensbedreigend dus ik moet toch iets.
Ik ben de halve dag aan het googlen geweest en ben uiteindelijk uitgekomen bij Plantago druppels van dr Vogel 2x5 druppels per dag (met een beetje water innemen) voor zijn oren en echinaforce 2x6 druppels voor zijn weerstand.
@ Wilma opereren is nu geen optie. Ten eerste is Bommel een mops en ten tweede is hij nog veel te dik om onder narcose te gaan. Voor later als zijn conditie en zijn gewicht beter zijn sluit ik dat niet uit. Nu brengt dat teveel risico met zich mee en het is niet levensbedreigend dus ik moet toch iets.
Ik ben de halve dag aan het googlen geweest en ben uiteindelijk uitgekomen bij Plantago druppels van dr Vogel 2x5 druppels per dag (met een beetje water innemen) voor zijn oren en echinaforce 2x6 druppels voor zijn weerstand.
- dagmar88
- Zeer actief
Heb het alle drie gebruikt bij Pluisje, en de Surolan was het enige wat echt goed verbetering gaf.Safari schreef:Surolan ken ik niet. Ik heb van de DA otoclean gekregen en heb Clean ear van sire gekocht voor als de otoclean op is.
Zit een beetje prednison in.
Dingen om zijn weerstand te verbeteren kun je natuurlijk altijd proberen, maar ik zou echt niet gaan vogelen met druppels, leem en cleaners.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn DA raadt alles af wat je in de dierenwinkel kan kopen, omdat daar vaak irriterende zooi in zit.

-
Safari
Helaas is dat vogelen met cleaners niet mijn idee maar advies van de DA. De leem doe ik sowieso niet had ik al besloten.dagmar88 schreef:Heb het alle drie gebruikt bij Pluisje, en de Surolan was het enige wat echt goed verbetering gaf.Safari schreef:Surolan ken ik niet. Ik heb van de DA otoclean gekregen en heb Clean ear van sire gekocht voor als de otoclean op is.
Zit een beetje prednison in.
Dingen om zijn weerstand te verbeteren kun je natuurlijk altijd proberen, maar ik zou echt niet gaan vogelen met druppels, leem en cleaners.
moosje schreef:Mijn DA raadt alles af wat je in de dierenwinkel kan kopen, omdat daar vaak irriterende zooi in zit.
Dan ga ik die clean ear niet gebruiken. Dan houd ik het voorlopig bij de voorgeschreven otoclean van de DA.
Die Surolan ga ik met de DA bespreken want om nou op eigen initiatief iets te geven met prednison erin durf ik niet zo goed.
- dagmar88
- Zeer actief
Safari schreef: Die Surolan ga ik met de DA bespreken want om nou op eigen initiatief iets te geven met prednison erin durf ik niet zo goed.
-
Safari
Ik moet zeggen dat ik echt een top DA heb en ik weet zeker dat ze hiervoor open staat.dagmar88 schreef:Safari schreef: Die Surolan ga ik met de DA bespreken want om nou op eigen initiatief iets te geven met prednison erin durf ik niet zo goed.
Daar zou ik zeker op staan.
Ze liep ook al te juichen toen ik het had over versvoeren en je huis en honden ontvlooien. Allemaal gejatte kennis van HF natuurlijk
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Surolan heb ik ook voor Sjon gebruikt jaren geleden, kan me herinneren dat het heel prima werkte.
In plaats van leem door zijn eten zou je misschien ook probiotica kunnen gebruiken, dat helpt volgens mij de hele weerstand te boosten.
In plaats van leem door zijn eten zou je misschien ook probiotica kunnen gebruiken, dat helpt volgens mij de hele weerstand te boosten.
-
Safari
Nadat ik me nog verder heb ingelezen heb ik besloten dit toch niet te doen omdat het best heftig spul is. Voorlopig probeer ik het eerst met die dr Vogel druppels voor het oor om in te nemen en de cleaner van de DA. Mocht ik het tzt toch willen gaan gebruiken dan pb ik je even. Dank voor het aanbod.Tara schreef:Groene leem kun je voeren, dan gebruik je het als reinigingskuur om te ontgiften.
Het best werkt het dan om het in combinatie met essentiële olie te doen.
Als je er wat meer over wilt weten mag je een PB sturen.
Je bedoelt probiotica als in yacult ofzo?Maylala schreef:Surolan heb ik ook voor Sjon gebruikt jaren geleden, kan me herinneren dat het heel prima werkte.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Alleen zonder al die suikers. Gewoon in poedervorm zoals arkocaps acidophilus ofzo.Safari schreef:Nadat ik me nog verder heb ingelezen heb ik besloten dit toch niet te doen omdat het best heftig spul is. Voorlopig probeer ik het eerst met die dr Vogel druppels voor het oor om in te nemen en de cleaner van de DA. Mocht ik het tzt toch willen gaan gebruiken dan pb ik je even. Dank voor het aanbod.Tara schreef:Groene leem kun je voeren, dan gebruik je het als reinigingskuur om te ontgiften.
Als je er wat meer over wilt weten mag je een PB sturen.![]()
Je bedoelt probiotica als in yacult ofzo?Maylala schreef:Surolan heb ik ook voor Sjon gebruikt jaren geleden, kan me herinneren dat het heel prima werkte.

-
Safari
OMG gewoon typt ze danMinhie schreef:Alleen zonder al die suikers. Gewoon in poedervorm zoals arkocaps acidophilus ofzo.Safari schreef:Nadat ik me nog verder heb ingelezen heb ik besloten dit toch niet te doen omdat het best heftig spul is. Voorlopig probeer ik het eerst met die dr Vogel druppels voor het oor om in te nemen en de cleaner van de DA. Mocht ik het tzt toch willen gaan gebruiken dan pb ik je even. Dank voor het aanbod.Tara schreef:Groene leem kun je voeren, dan gebruik je het als reinigingskuur om te ontgiften.
Als je er wat meer over wilt weten mag je een PB sturen.![]()
Maar dank je wel voor de tip
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Of zou de reden tóch zijn eigen omzet zijnmoosje schreef:Mijn DA raadt alles af wat je in de dierenwinkel kan kopen, omdat daar vaak irriterende zooi in zit.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen idee, ik gebruik het nooit haha. Had het er een keer over met haar.Rosita Compagner schreef:Of zou de reden tóch zijn eigen omzet zijnmoosje schreef:Mijn DA raadt alles af wat je in de dierenwinkel kan kopen, omdat daar vaak irriterende zooi in zit.
Shendor had nog weleens oorontstekingen, dus ik zei dat ik het wel preventief met die oorcleaner zou gaan schoonmaken, maar dat raadde ze af vanwege de zooi die er in schijnt te zitten. En Shen zou me dat niet in dank afnemen omdat het pijnlijk zou kunnen zijn als zijn oor al wat geirriteerd was. Gewoon met een beetje slaolie mocht wel.