Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn lieve Toetje update

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Re: Mijn once in a lifetime lieverd gaat de strijd verliezen

Ongelezen bericht door Ariane »

Fizgig schreef:Wauw, als het onstekingsbeeld is gehalveerd, zou je zeggen dat het alleen een ontsteking kan zijn. Tumoren reageren niet zo sterk op antibiotica, of wel? Maar dat is maar een idee van mij, geen idee of dat klopt hoor. Go Cujo!!
Bij mijn weten reageert een tumor helemaal niet op ab.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
wanneske
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse bulldog, chinese naakthond en shih- tzu
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door wanneske »

het gaat de juiste kant op

nog heel veel sterkte en mijn duimen draaien volop

komop Cujo je kan het
:E: :E: :ok:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik blijf duimen voor jullie.. er is een sprankje hoop nu het wat verbeterd is!
Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Oh dat klinkt toch voorzichtig positief....
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Dat klinkt al voorzichtig wat beter. De duimen draaien door voor Cujo :ok: :ok: :ok:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Hopelijk slaat de zware a.b.kuur aan want dat zou betekenen dat er geen tumor zit ..... toch?? De duimen draaien gewoon door :ok: :ok: :ok:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Wat erg voor je. Zo plots en dan die ellende van het wachten.
Hepatitis heb je in vele graden, is het niet? Hepatitis B is toch geelzucht? Dat kan kloppen met haar vermoeidheid, toch misschien goed nieuws.
Van geelzucht genezen mensen in elk geval, ik heb geelzucht gehad en na 7 weken was ik terug het vrouwtje!

Ik blijf duimen in elk geval!
Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zal blijven duimen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
baldur
Zeer actief

Ongelezen bericht door baldur »

Mijn duimen draaien hier ook, sterkte
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ariane schreef:
Fizgig schreef:Wauw, als het onstekingsbeeld is gehalveerd, zou je zeggen dat het alleen een ontsteking kan zijn. Tumoren reageren niet zo sterk op antibiotica, of wel? Maar dat is maar een idee van mij, geen idee of dat klopt hoor. Go Cujo!!
Bij mijn weten reageert een tumor helemaal niet op ab.
Dat dus.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Demi schreef:
gemini6 schreef:Het lijkt op wat Lisa vorig jaar december had. Van de een op de andere moment ontzettend ziek. Alle bloedwaardes waren zo ontzettend slecht, geelzucht, koorts etc. Ze is gelijk opgenomen. De dag erop leek ze er echt aan onder door te gaan. Op de echo was ook problemen bij de lever te zien, ze dachten aan ingedikte gal oid. Weer een dag later knapte ze godzij dank wat op en weer een dag later mocht ze mee naar huis. Wat het precies is geweest weten we niet, waarschijnlijk een infectie en problemen met het afvloeien van galsappen.
Kon je het zelf ook zien op de echo? Ik zag echt duidelijk dat er vanuit de lever iets gegroeid was en een bol was op de lever.
Cujo was zondagavond, denk ik, het meest ziek van die enorme koorts. Wil niet zeggen dat ze nu beter is, want het was overduidelijk dat er iets zat bij de lever :jank: :jank:
Maar ja, dan heb je het volgende;

Gisteren begon ze steeds wat meer te verbeteren, laatste avondrondje ging ze helemaal uit haar dak buiten tussen de bladeren, 2 dagen ervoor waren de dierenartsen bang dat ze daar te plekke zou wegglippen :jank:
En net weer, netjes zelf, veel!!, gedronken, buiten netjes 2 keer, ook veel, geplast en jawel weer uit haar plaat tussen de bladeren, ik noem haar altijd mijn herfstmeisje, zij houdt van de herfst en ik ook.
En bijna thuis krijg ik ineens een ruk van haar dat ik bijna omviel, terwijl ze dagen ervoor amper liep, want er lag frikandel op het fietspad en dat moest op (had ik waarschijnlijk net daarvoor laten vallen, want dat zat in mijn zak)

En dan te weten dat we misschien straks wel verschrikkelijk nieuws krijgen, want het is en blijft een Rottweiler, kei en kei hard voor zichzelf....
Ik hoop zo dat iets van de medicijnen iets gedaan hebben en ergens durf ik niet meer te hopen.
Op dit moment heeft ze echt weer lol op de Cujo manier
Ik heb het ook gezien op de echo. Ik weet niet meer hoe het er precies uit zag want het is al bijna een jaar geleden. Ik weet wel dat de leverwaarden zo hoog waren dat ze niet meer te meten waren. Ook de nierfunctie was heel slecht. Gelukkig reageerde ze goed op het infuus met antibiotica.
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

Sterkte met die grote :lief: rottie van je.
hambra
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling retriever

Ongelezen bericht door hambra »

Klinkt in ieder geval iets positiever dan voorheen, maar ze is er nog niet. We blijven hard doorduimen voor je kanjer. En idd, aan Cobien (en Gert-Jan) heb je wel toppers van da's, die idd erg eerlijk en open zijn.
Nu hopen dat Cujo in ieder geval weer wat levendiger wordt en deze lijn in ieder geval zich doorzet, want dat geeft jou ook wat meer lucht. Wat er binnenin gebeurt kun je toch niets verder aan veranderen voorlopig, moet je afwachten wat de echo uitwijst. Ik hoop dat die kanjer van je weer lekker gaat eten en af en toe een frikadelletje erbij moet kunnen.
Slaap lekker en probeer nu effe weer tot rust te komen.

Inge
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Kom op Cujo, de duimen draaien hier door.. :ok: :ok:
Afbeelding
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

duimen blijven hier draaien voor Cujo :ok: :ok:
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Zag deze post nog staan en bedacht me wat ze ook nog gezegd hadden bij de vallei. Wat ook nog een optie is, is dat het een tumor is hier een stukje van losgelaten heeft of deze is ineens heel hard gegroeid ( dat klopt wel weer als je vergelijkt met de vorige echo) en dat dit voorde enorme hoge koorts en ontsteking gezorgt heeft. Dat Cujo zich nu wat beter voelt komt voornamelijk dat de koorts weg is. Wat er echt in/op de lever gebeurd weten we (nog) niet
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi
Zeer actief
Contacteer:

hambra schreef:Klinkt in ieder geval iets positiever dan voorheen, maar ze is er nog niet. We blijven hard doorduimen voor je kanjer. En idd, aan Cobien (en Gert-Jan) heb je wel toppers van da's, die idd erg eerlijk en open zijn.
Nu hopen dat Cujo in ieder geval weer wat levendiger wordt en deze lijn in ieder geval zich doorzet, want dat geeft jou ook wat meer lucht. Wat er binnenin gebeurt kun je toch niets verder aan veranderen voorlopig, moet je afwachten wat de echo uitwijst. Ik hoop dat die kanjer van je weer lekker gaat eten en af en toe een frikadelletje erbij moet kunnen.
Slaap lekker en probeer nu effe weer tot rust te komen.

Inge
Hoe gek het ook klinkt :ugh: frikadel is op dit moment helemaal niet zo slecht begreep ik. Er zit zout in wat goed is, van alle snacks en zooi is een frikadel het minst vet ( samen met de loempia) en er zit haast geen vet in, grootste gedeelte bestaat uit zetmeel.
Dus ik sta hier bijna te juichen als ze weer een halve frikadel op heeft :roll:
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Hier wordt ook heel hard geduimd voor Cujo. :ok: :ok: :ok: Sterkte met alles en ik hoop dat je kanjer er weer bovenop komt.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Veel sterkte! Duimen draaien hier op volle toeren!
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Mijn duimen draaien :ok: :ok:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Hoe is het met het meiske?
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Princess schreef:Hoe is het met het meiske?
Het wisselt een beetje. Ik denk dat ze met de acute aanval van hepatitits wel goed zat toen ze dat woensdag zei.

Ze heeft gisteren ineens een hele kipfilet naar binnen gewerkt, nadat ik haar de hele dag moest "pesten" met Hills A/D, dus dat is wel erg positief dat ze iig weer trek in eten had. Verder wilde ze gisteren ineens heel ver wandelen, ik durfde zelf niet heel ver, bang dat ik dan ergens stond en ze dan wel heel moe was en niet terug kon. Dus een stuk verder dan normaal, maar wel zo dat ik bij familie in de buurt kon aanbellen als ze te moe was. Maar nee, ze ging ook dat flinke stuk weer mee terug.
Ze heeft gisteravond ook weer gepoept sinds maandag, was dit keer vast, maar ik zag het echt letterlijk licht geven in het donker, knal maar dan ook echt knal oranje.

Dus ik hoop dat ze straks weer kipfilet wil eten, mijn moeder is nu op kippenjacht :wink:

Binnen is ze gewoon Cujo, zoals Cujo altijd is, snauwen naar Izzy, kussen met Kenzo, enorm blaffen en heerlijk languit op haar rug liggen.

En dat maakt het ook wel erg moeilijk, omdat we niet weten wat er daar in de lever allemaal gebeurd.

Dat was ook de vraag van de Vallei, willen jullie een echo of niet volgende week. Eerst dacht ik, nee wat win ik daarmee, ja dat ik weet dat die tumor er nog zit of veel groter is geworden. Maar na een tijd gepraat te hebben twijfelen we nu. Als eerste vindt Cujo het nou niet echt vervelend om op haar rug te liggen en allemaal handen te voelen
En wat ik nog veel belangrijker vind, is dat als Garretsen het doet, hij wel onderscheidt kan maken tussen de mogelijkheden die zich in/op die lever afspelen, dus tumor, abces, ontsteking en kan ook nog bindweefsel zijn (beginnende cirrose bv) en aan 3 van de 4 is wat te doen, dan kan je gericht behandelen.

Wat mij ook laat twijfelen, is de onderlinge verschillende meningen van de dierenartsen wat ze nou gezien hebben op de echo. En mijn eigen dierenarts belt ook bijna dagelijks en hij denkt echt aan een ontsteking omdat het zo ontzettend snel en heftig kwam opzetten.
Het is gewoon erg lastig dat er zoveel verschillende meningen zijn
Ik kijk gewoon naar Cujo en waar ik echt voor waak is dat ze niet slechter wordt en geen pijn krijgt, daar heb ik echt een grens getrokken voor mijzelf en uiteraard voor haar.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nou vind het toch wel positief klinken, voorzichtig dan. Waarom laat je die echo dan niet gewoon maken, als Cujo er verder geen moeite mee heeft, zou ik dat zeker doen. Maar dan wel het liefst op een plek met de beste apparatuur dan. Ik weet niet of je daar nog in kunt kiezen? En kun je anders niet de foto's door laten sturen naar utrecht en andere plekken waar ze er meer verstand van hebben?

Maar je had het erover dat het ook een onstoken tumor kan zijn, maar artsen gaan altijd uit van òf een onsteking òf een tumor. Dus vraag me af of dat wel zo voor de hand ligt. Tumoren kunnen wel heel hard groeien ineens natuurlijk. Maar volgens mij kunnen ze niet heel snel slinken. Dus dat zou me wel hoop geven eigenlijk. Nou kus voor Cujo iig en sterkte.
kiki2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mooie Jack russel

Ongelezen bericht door kiki2000 »

ik duim ook heel hard voor Cujo, geluk met de honden is jouw niet gegund he :ugh: :roos: .
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het klinkt al met al nog niet zo slecht en ik duim hard door dat Cujo nog helemaal geen zin heeft om je te verlaten hoor Allison :ok:
Ik denk het niet, dat is een harde, net als Kaya, en die blijven nog wel eventjes.

Als ze geen problemen heeft met op haar rug liggen en handen en dus niet onder narcose hoeft, dan zou ik de echo ook laten maken.
Kaya heeft 'm 1.5 of 2 jaar geleden gehad van d'r hele buik en dat ging zelfs bij haar prima. Dus ik zou dat doen, mits er geen narcose of roesje aan te pas hoeft te komen.

Dikke knuffel voor lieve Cujo :J: :J:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Fizgig schreef:Nou vind het toch wel positief klinken, voorzichtig dan. Waarom laat je die echo dan niet gewoon maken, als Cujo er verder geen moeite mee heeft, zou ik dat zeker doen. Maar dan wel het liefst op een plek met de beste apparatuur dan. Ik weet niet of je daar nog in kunt kiezen? En kun je anders niet de foto's door laten sturen naar utrecht en andere plekken waar ze er meer verstand van hebben?

Maar je had het erover dat het ook een onstoken tumor kan zijn, maar artsen gaan altijd uit van òf een onsteking òf een tumor. Dus vraag me af of dat wel zo voor de hand ligt. Tumoren kunnen wel heel hard groeien ineens natuurlijk. Maar volgens mij kunnen ze niet heel snel slinken. Dus dat zou me wel hoop geven eigenlijk. Nou kus voor Cujo iig en sterkte.

De echo die ik waarschijnlijk laat maken is door Garretsen, ik vind hem de beste op het gebied van echografie en rontgen. utrecht is voor mij een van de meest waardelooste klinieken die er is, ik heb ze een paar keer helaas moeten meemaken en alle keren zaten ze er heel dik naast. Dus qua verstand ergens van hebben gaat er niks naar Utrecht :wink:

Ik had het niet over een ontstoken tumor, maar een tumor die er voor zorgt dat er een ontsteking in het lichaam optreedt. Of wat ook nog kan is dat er een stukje tumorweefsel los laat en ergens in het lichaam terecht komt en ook voor een ontsteking kan zorgen.
ik had net mijn eigen dierenarts aan de lijn en hij zegt ook dat tumoren inderdaad hard kunnen groeien, maar een levertumor kan gewoon niet 10 cm in krap 3 weken groeien en daar valt iedereen eigenlijk een beetje over, hoe kan dat? En s het wel een tumor, of is het toch een abces, of stiekem een bloeding? Het schijnt echt alleen door een zeer gespecialiseerd persoon geien te kunnen worden op een echo wat het is, de meeste gewone dierenartsen zien een "vlek of schaduw" en is het niet duidelijk wat het nou is.
Als er een echo gemaakt wordt door Garretsen neemt hij zeer waarschijnlijk meteen een biopt (plaatselijk verdoofd) uit de plek die hij ziet voor zekerheid. Meer kunnen we niet doen.

as woensdag gaan we weer terug naar de Vallei en kijken we eerst naar het bloedbeeld, daar laten we van afhangen of we een echo doen of niet
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb ooit een herplaats toller gehad en die werd 2 dagen dat we hem hadden ziek. konden niet achter halen wat er was. bloeduitslag leek op die van een hond met addison. uiteindelijk is er een foto gemaakt van het hart en longstreek die was goed was niks raars op te zien. dit alles begon op dinsdag. donderdga werd de hond benauwd, weer foto`s gemaakt van de hart en longstreek. op deze foto was duidelijk te zien dat het hart ineens 1 keer zo groot was geworden. nader onderzoek bleek deze hond een snelgroeiende tumor om het hart te hebben.
onnodig om te zeggen dat we hem uit zijn lijden hebben verlost.
ik hoop dat het met cujo van jou meevalt. sterkte
ellen
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

tollerlover schreef:ik heb ooit een herplaats toller gehad en die werd 2 dagen dat we hem hadden ziek. konden niet achter halen wat er was. bloeduitslag leek op die van een hond met addison. uiteindelijk is er een foto gemaakt van het hart en longstreek die was goed was niks raars op te zien. dit alles begon op dinsdag. donderdga werd de hond benauwd, weer foto`s gemaakt van de hart en longstreek. op deze foto was duidelijk te zien dat het hart ineens 1 keer zo groot was geworden. nader onderzoek bleek deze hond een snelgroeiende tumor om het hart te hebben.
onnodig om te zeggen dat we hem uit zijn lijden hebben verlost.
ik hoop dat het met cujo van jou meevalt. sterkte
ellen
Ik hoop het ook, maar ik heb er echt een onderbuik gevoel over eerlijk gezegd.

Wat mij wel is uitgelegd door de verschillende dierenartsen is dat tumoren op sommige plaatsen enorm hard kunnen groeien en op andere plaatsen niet. De lever is bv een plaats waar normaal gesproken een tumor niet ineens binnen 3 weken naar ong 10 cm kan groeien. Ik vroeg toen als dit nou een uitzaaiing is van een andere plek in haar lichaam, maar dat leek ook onwaarschijnlijk, dan zou de lever meerdere plekken hebben en niet zoals nu 1 vreemde plek/schaduw.

In het geval van wat je hierboven schrijft zou de keus voor mij ook zijn de hond niet laten lijden. Ik zeg het wel heel "makkelijk" maar als ze iets niet verdiend is dat het wel. Maar ze is echt wel vrolijk, wilde net Amy wel weer even opvreten :roll: en is eigenlijk qua gedrag niets anders dan normaal. Dat was afgelopen zondag wel anders :( :(

Om zekerheid te moeten krijgen hierover is echt een echo en een biopt, maar daar ben ik nog niet over uit of ik dat ga doen
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Demi schreef:
Fizgig schreef:Nou vind het toch wel positief klinken, voorzichtig dan. Waarom laat je die echo dan niet gewoon maken, als Cujo er verder geen moeite mee heeft, zou ik dat zeker doen. Maar dan wel het liefst op een plek met de beste apparatuur dan. Ik weet niet of je daar nog in kunt kiezen? En kun je anders niet de foto's door laten sturen naar utrecht en andere plekken waar ze er meer verstand van hebben?

De echo die ik waarschijnlijk laat maken is door Garretsen, ik vind hem de beste op het gebied van echografie en rontgen. utrecht is voor mij een van de meest waardelooste klinieken die er is, ik heb ze een paar keer helaas moeten meemaken en alle keren zaten ze er heel dik naast. Dus qua verstand ergens van hebben gaat er niks naar Utrecht :wink:

Ik had het niet over een ontstoken tumor, maar een tumor die er voor zorgt dat er een ontsteking in het lichaam optreedt. Of wat ook nog kan is dat er een stukje tumorweefsel los laat en ergens in het lichaam terecht komt en ook voor een ontsteking kan zorgen.
ik had net mijn eigen dierenarts aan de lijn en hij zegt ook dat tumoren inderdaad hard kunnen groeien, maar een levertumor kan gewoon niet 10 cm in krap 3 weken groeien en daar valt iedereen eigenlijk een beetje over, hoe kan dat? En s het wel een tumor, of is het toch een abces, of stiekem een bloeding? Het schijnt echt alleen door een zeer gespecialiseerd persoon geien te kunnen worden op een echo wat het is, de meeste gewone dierenartsen zien een "vlek of schaduw" en is het niet duidelijk wat het nou is.
Als er een echo gemaakt wordt door Garretsen neemt hij zeer waarschijnlijk meteen een biopt (plaatselijk verdoofd) uit de plek die hij ziet voor zekerheid. Meer kunnen we niet doen.

as woensdag gaan we weer terug naar de Vallei en kijken we eerst naar het bloedbeeld, daar laten we van afhangen of we een echo doen of niet
Jee, het is nog knap ingewikkeld zeg. Ik hoop dat nu het waarscijnlijk flink geslonken is, en daardoor beter te zien is op de echo. Misschien is het beeld wat minder onrustig door de medicatie.

Maar af laten hangen van het bloedbeeld, ik lees toch ook dat honden soms een niet meer meetbare bloedwaarde hebben en dat die toch herstellen. Ik weet niet meer wie dat schreef, maar dat was ook de lever. En zelfs bij de nieren gebeurt dat soms. Maar misschien hebben ze een uitgebreider bloedbeeld dan normaal, en kun je er meer aan aflezen? Die ene waarde van rond de 900 moet dalen, zeker? Nou sterkte dan, woensdag, en ik duim dat ze opknapt voor je.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Fizgig schreef: De echo die ik waarschijnlijk laat maken is door Garretsen, ik vind hem de beste op het gebied van echografie en rontgen. utrecht is voor mij een van de meest waardelooste klinieken die er is, ik heb ze een paar keer helaas moeten meemaken en alle keren zaten ze er heel dik naast. Dus qua verstand ergens van hebben gaat er niks naar Utrecht :wink:

Jee, het is nog knap ingewikkeld zeg. Ik hoop dat nu het waarscijnlijk flink geslonken is, en daardoor beter te zien is op de echo. Misschien is het beeld wat minder onrustig door de medicatie.

Maar af laten hangen van het bloedbeeld, ik lees toch ook dat honden soms een niet meer meetbare bloedwaarde hebben en dat die toch herstellen. Ik weet niet meer wie dat schreef, maar dat was ook de lever. En zelfs bij de nieren gebeurt dat soms. Maar misschien hebben ze een uitgebreider bloedbeeld dan normaal, en kun je er meer aan aflezen? Die ene waarde van rond de 900 moet dalen, zeker? Nou sterkte dan, woensdag, en ik duim dat ze opknapt voor je.[/quote]

Het is zeker een ingewikkeld verhaal. De waarden die nu gezakt zijn, zijn voornamelijk de waarden die het ontstekingsbeeld lieten zien. De alkatische fosfate die moet onder de 130 zijn en was 900 en was iets gezakt naar 816. Dus dit zou nog een heel eind moeten zakken.

Dat de bloedwaarden gezakt zijn, betekend iig dat de medicijnen iets gedaan hebben met de ontsteking. Zeer waarschijnlijk niet met de plek op haar lever, maar goed dat weet ik pas als ik een echo laat doen.
Het klopt inderdaad dat honden soms waarden hebben die niet meer te meten zijn en hiervan genezen, maar dit zijn vaak honden met alleen hepatitis en alles wat daaronder valt. En niet honden met een "iets" op de lever, of de lever moet helemaal onder de tumoren zitten, of de lever moet heel veel bindweefsel (cirrose) hebben, dan kan het zo zijn dat het niet meer meetbaar is. Bij Cujo was het de combi die meteen deed denken aan acute hepatitis, geel, enorme koorts, hoge ontsteking etc. Daarom is er een foto en een echo gemaakt en daar kwam dan dat beeld van haar lever uit. Dus waarschijnlijk is het bij Cujo en en

Dank je voor het duimen en iedereen natuurlijk dank je wel voor de duimen!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”