Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is het "in" tegenwoordig?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: is het "in" tegenwoordig?

Ongelezen bericht door MJ »

TomCee schreef:
Nou, om daar even serieus op in te gaan: ik doe niet aan negeer- en/of vriendenlijstjes. Ik doe wel aan het negeren van sommige topics of posts. Iemand die vandaag iets zegt wat mij niet aanstaat, kan morgen over een ander onderwerp wel weer iets zinnigs te vertellen hebben. :D
Vind ik een goede insteek ! :ok:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

TomCee schreef:
S@ndr@ schreef:
TomCee schreef:
S@ndr@ schreef: bij sommige mensen gaat het vanzelf hoor. :mann: het negeren bedoel ik :engel:
precies, hoef ik geen lijstje voor bij te houden :E:
nee, hoor ik ook niet, het is gewoon, meestal een spontane actie :LOL:
Nou, om daar even serieus op in te gaan: ik doe niet aan negeer- en/of vriendenlijstjes. Ik doe wel aan het negeren van sommige topics of posts. Iemand die vandaag iets zegt wat mij niet aanstaat, kan morgen over een ander onderwerp wel weer iets zinnigs te vertellen hebben. :D
:ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het is meestal "de toon" van een bericht die zorgt dat ik ga negeren, niet eens de inhoud :cool2:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Bestaan er negeer- en vriendenlijstjes op dit forum?
Dat is mij nooit bij de ontgroening verteld. Weer wat geleerd.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:Losloop of gedooggebied geeft alleen aan dat je hond er los mág.
Mensen zonder honden weten meestal niets van losloopgebieden, en gaan daar bijvoorbeeld ook rustig met z'n allen zitten te picknicken. Het is namelijk doorgaans ook gewoon recratiegebied.
Het is dus de zaak van de hondeneigenaar dat die hond de kouwe kip niet van het picknickkleed jat. Of anderszins overlast veroorzaakt.
Dat honden ergens los mogen lopen betekent niet dat andere mensen zich daaraan moeten aanpassen.

Overigens, vervelend zeikvolk heb je overal. Dat heeft niks met honden an sich te maken. Vandaag zeuren ze over een hond, en morgen over het weer.
En daar staat hier in de buurt ook nog eens bij dat de hond los mag "indien onder controle" :8):

Dat was Rana helaas ook niet een paar jaar geleden, toen ze een bakje ravioli opvrat van een gezin dat zat te picknicken :oeps: :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

ranetje schreef:
Dat was Rana helaas ook niet een paar jaar geleden, toen ze een bakje ravioli opvrat van een gezin dat zat te picknicken :oeps: :mrgreen:
:LOL:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

ranetje schreef:Dat was Rana helaas ook niet een paar jaar geleden, toen ze een bakje ravioli opvrat van een gezin dat zat te picknicken :oeps: :mrgreen:
Felix heeft eens een bakje wormen van een visser leeggevreten :oeps:
En daarna moest ik hem nog een hele tijd goed in de gaten gouden als er ergens mensen zaten te vissen :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pepie
Zeer actief

ranetje schreef:
Jaap* schreef:Losloop of gedooggebied geeft alleen aan dat je hond er los mág.
Mensen zonder honden weten meestal niets van losloopgebieden, en gaan daar bijvoorbeeld ook rustig met z'n allen zitten te picknicken. Het is namelijk doorgaans ook gewoon recratiegebied.
Het is dus de zaak van de hondeneigenaar dat die hond de kouwe kip niet van het picknickkleed jat. Of anderszins overlast veroorzaakt.
Dat honden ergens los mogen lopen betekent niet dat andere mensen zich daaraan moeten aanpassen.

Overigens, vervelend zeikvolk heb je overal. Dat heeft niks met honden an sich te maken. Vandaag zeuren ze over een hond, en morgen over het weer.
En daar staat hier in de buurt ook nog eens bij dat de hond los mag "indien onder controle" :8):

Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Jaap* schreef:
En daarna moest ik hem nog een hele tijd goed in de gaten gouden als er ergens mensen zaten te vissen :mrgreen:
Dat heeft Nick ook eens gedaan toen hij nog jonger was, inclusief een 'halfje wit' dat er naast lag als aas :wink:
Sindsdien zie ik de vissers eerder dan hij, en krijgt hij de kans niet meer.
Hoeft ook niet meer nu; hij is prima terug te roepen.
Ik loop eigenlijk altijd met ogen voor en achter.
Wel relaxed, maar ik wil de zaken die in dit topic de revue passeren vóor zijn. :wink:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Jaap* schreef:
ranetje schreef:Dat was Rana helaas ook niet een paar jaar geleden, toen ze een bakje ravioli opvrat van een gezin dat zat te picknicken :oeps: :mrgreen:
Micron heeft ook eens iets weggesnaaid bij vissers, en toen ze hem wilde wegjagen piste hij nog even tegen hun tentje aan voor hij naar ons terug kwam lopen :mrgreen:
Pepie
Zeer actief

:LOL: Ohh Tineke,ik vind het stiekem wel grappig :LOL:
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Pepie schreef::LOL: Ohh Tineke,ik vind het stiekem wel grappig :LOL:
ik ook :LOL:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Fin schreef:
luna2906 schreef:Wat moet een jogger er aan doen dat JIJ je hond niet bij je houdt? Zoals ik al zei: sociaal als ze blijven staan, maar het is JOUW probleem. Dan kun je dat gaan afschuiven op een jogger, fietser, auto, medewandelaar, maar dat verandert niets aan het feit dat het jouw hond is die joggers na rent en jouw hond is jouw verantwoordelijkheid. Alleen dat stapje schijn jij in je gedachtegang niet te kunnen maken. Want het is de schuld van de hufterige joggers. Als jij nou in de eerste plaats je hond bij je houdt, is er sowieso geen probleem :19:
Ik denk dat het tijd is om eens als hondenbezitter een heel stuk assertiever te worden. :ok:

Joggen doe je op plaatsen die daarvoor geschikt zijn, en je houdt wederzijds rekening met elkaar. Dus ook met hondenbezitters. Ik loop ook niet op plaatsen die niet geschikt zijn om mijn hond los te laten - dus ik schoof en schuif niets af. Niets aan verantwoordelijkheid dus ook niet de verantwoordelijkheid voor het geluk en het welzijn van mijn hond.

Alle plekken waar en de tijden waarop ik hem losliet waren zorgvuldig uitgezocht. Dus ik nàm mijn verantwoordelijkheid.
Wat een rare instelling heb jij zeg.
Toen mijn hond erg geínteresseerd bleek in hengelaars en zeker als de hengel werd uitgegooid ben ik daar hard op gaan oefenen dat ze dat ging negeren. Tot die tijd nam ik het zekere voor het onzekere en lijnde aan als ik hengelaars zag. Bij trimmers en fietsers en paarden lijnde ik ook uit voorzorg aan omdat ik niet wist hoe mijn honden zouden reageren toen ik ze als herplaatser kreeg.
Nu roep ik in bepaalde gevallen even bij me zodat mensen zien dat ze niet bang hoeven te zijn een stel honden achter ze aan te krijgen. Sommigen vinden dat ook al overdreven, maar als ik mensen zie twijfelen of ze er wel normaal langs kunnen omdat ze misschien in het verleden wel door bepaalde honden zijn achtervolgd of misschien wel in de kuiten zijn gehapt dan is het voor mij een kleine moeite om even de honden bij me te fluiten. Zien de mensen in ieder geval dat ze lek ker door kunnen rennen of fietsen.
Idem trouwens met wielrenners die me achterop komen, vaak hoor je de voorste roepen, Let op honden! voor mij een teken om even of de honden stil te laten staan of als de mogelijkheid er is ze bij me te roepen. Is niet vanzelf gegaan, zit wat training in.

Vanmorgen gooide ik toevallig een bal verkeerd en kwam er net een fietser achterop, "Sorry!!! :roos: " en nog een sorry deed een hoop goed moet ik zeggen :mann:
En nee het zijn geen robotjes, soms moet je sorry zeggen omdat ze ineens iets doen wat je nog nooit van ze hebt gezien en eigenlijk ook niet wilt hebben..
Maar weten dat een hond echt getriggerd kan raken door iets, bij zo'n hond vind ik dat je ogen voor en achter moet hebben en als je zo niet wil lopen dan maar aan een lange lijn.

Vanmiddag sprak ik een vrouw die door een hond aangevallen werd omdat ze voorbij skeelerde, de vrouw zei"ik was zo wit als papier" (buitenlandse dame :engel: ) Haar dochter heeft de hond met veel geschreeuw en wijdse handgebaren doen stoppen want in haar beleving viel de hond haar en dochter aan. Dame heeft zelf ook een hond vertelde ze, maar als ik dat soort dingen hoor snap ik wel dat mensen een beetje argwanend loslopende honden (en zeker grotere) gaan passeren. En weet ik waarom ik zo weinig toelaat bij mijn honden :19:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik weet werkelijk niét wat ik lees. Wordt er nu geacht dat joggers (of mountainbikers, of skeelers) gewoon middenin hun rondje gaan stoppen, omdat er een baasje is dat zijn hond niet bij zich kan houden??? En als ze dat niet doen, worden ze hufters genoemd???

Oké, nu snap ik waarom hondenbazen als associalen worden gezien. Bedankt Fin!
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Marion. schreef:Ik weet werkelijk niét wat ik lees. Wordt er nu geacht dat joggers (of mountainbikers, of skeelers) gewoon middenin hun rondje gaan stoppen, omdat er een baasje is dat zijn hond niet bij zich kan houden??? En als ze dat niet doen, worden ze hufters genoemd???

Oké, nu snap ik waarom hondenbazen als associalen worden gezien. Bedankt Fin!

hehe, eindelijk :LOL: Als zélfs Marion dat snapt, gaat er bij jou (fin) toch iets niet helemaal goed hoor :LOL: Maar goed, dat was volgens mij al veel eerder duidelijk :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tineke schreef:
Jaap* schreef:
Micron heeft ook eens iets weggesnaaid bij vissers, en toen ze hem wilde wegjagen piste hij nog even tegen hun tentje aan voor hij naar ons terug kwam lopen :mrgreen:
nah dat is hier ook een stukje langs de weg, is officieel losloopgebied, maar het is ook aan het kanaal en er zitten ook vissers, veul vissers, en die hebben soms niet een heel goed humeur :schrik: , je zou zeggen dat vissen ontspanning zou moeten zijn , maar :U:
sommige gaan al schelden als ze een h ond zien :cool2:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

En iedereen ging los. :wink: Ik zie het al, ik heb er gisteren niets aan gemist. :mrgreen: :ok:

Heerlijk om er eindelijk achter te zijn dat er constructievere wijzen zijn om je tijd door te brengen dan je hier hele middagen jezelf lopen te verdedigen.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Fin schreef:En iedereen ging los. :wink: Ik zie het al, ik heb er gisteren niets aan gemist. :mrgreen: :ok:

Heerlijk om er eindelijk achter te zijn dat er constructievere wijzen zijn om je tijd door te brengen dan je hier hele middagen jezelf lopen te verdedigen.
:LOL: En daar ben je nu pas achter?
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Fin schreef:En iedereen ging los. :wink: Ik zie het al, ik heb er gisteren niets aan gemist. :mrgreen: :ok:

Nou. Gelukkig maar.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Icecold81 schreef:

:LOL: En daar ben je nu pas achter?
Yep. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”