Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
is het "in" tegenwoordig?
Moderator: moderatorteam
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Re: is het "in" tegenwoordig?
Dat doet Miezemuis dan ook, keer op keer, stoppen of terug lopen. Ik ook, net als Miezemuis en honderden andere joggers.
Wederzijds begripvol wordt het pas als de hondenbaas dan zou zeggen sorry voor de overlast en bedankt voor het terugbrengen, ipv tsja dan moet je maar niet in een recreatiegebied gaan lopen....
Wederzijds begripvol wordt het pas als de hondenbaas dan zou zeggen sorry voor de overlast en bedankt voor het terugbrengen, ipv tsja dan moet je maar niet in een recreatiegebied gaan lopen....
Gr. Aniek

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ze lopen je niet omver, ze wachten alleen niet tot jij jouw hond eindelijk eens onder controle hebt.
lijkt me dat de naam hufter niet voor zo'n jogger, die geen reet te maken heeft met jou en je hond, geldt.
lange lijn is ook nog een optie
lijkt me dat de naam hufter niet voor zo'n jogger, die geen reet te maken heeft met jou en je hond, geldt.
lange lijn is ook nog een optie

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Fin
- Zeer actief
Ik denk dan ook zo dat de meeste mensen het ook niet echt kan schelen. En dan bedoel ik degenen die sorry zeggen en excuses maken - maar er voor de rest eigenlijk niets aan doen.Budkes schreef:Dat doet Miezemuis dan ook, keer op keer, stoppen of terug lopen. Ik ook, net als Miezemuis en honderden andere joggers.
Niet degenen die op een gegeven moment zo doen:
-
Fin
- Zeer actief
Het is haar verwachting: één keer in de tien keer lopen. En ik stel de vrij redelijke vraag of dat nu een redelijke verwachting is, gezien het gebied waar ze loopt.Budkes schreef:Pffff Miezemuis zegt juist áls ik maar 1x in de 10 lopen zou hoeven stoppen of een hond zou moeten terugbrengen dan zou het mij ook niet storen. Ze geeft juist aan dat het veelvuldig gebeurd, dáárom loopt ze nu in een stadswijk waar de kans natuurlijk weer groter is dat ze in iemands personal space terechtkomt die dan vervolgens de jogger in het algemeen de komende 10 jaar verdoemd.
Ik zou met één keer per keer lopen namelijk al heel tevreden zijn.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Wat moet een jogger er aan doen dat JIJ je hond niet bij je houdt? Zoals ik al zei: sociaal als ze blijven staan, maar het is JOUW probleem. Dan kun je dat gaan afschuiven op een jogger, fietser, auto, medewandelaar, maar dat verandert niets aan het feit dat het jouw hond is die joggers na rent en jouw hond is jouw verantwoordelijkheid. Alleen dat stapje schijn jij in je gedachtegang niet te kunnen maken. Want het is de schuld van de hufterige joggers. Als jij nou in de eerste plaats je hond bij je houdt, is er sowieso geen probleemFin schreef:Ik denk dan ook zo dat de meeste mensen het ook niet echt kan schelen. En dan bedoel ik degenen die sorry zeggen en excuses maken - maar er voor de rest eigenlijk niets aan doen.Budkes schreef:Dat doet Miezemuis dan ook, keer op keer, stoppen of terug lopen. Ik ook, net als Miezemuis en honderden andere joggers.
Niet degenen die op een gegeven moment zo doen:
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Dat is haar verwachting helemaal niet. Je moet echt beter lezen wat er staat. Het is zelfs al een keer voor je gequoot.Fin schreef:Het is haar verwachting: één keer in de tien keer lopen. En ik stel de vrij redelijke vraag of dat nu een redelijke verwachting is, gezien het gebied waar ze loopt.Budkes schreef:Pffff Miezemuis zegt juist áls ik maar 1x in de 10 lopen zou hoeven stoppen of een hond zou moeten terugbrengen dan zou het mij ook niet storen. Ze geeft juist aan dat het veelvuldig gebeurd, dáárom loopt ze nu in een stadswijk waar de kans natuurlijk weer groter is dat ze in iemands personal space terechtkomt die dan vervolgens de jogger in het algemeen de komende 10 jaar verdoemd.
Ik zou met één keer per keer lopen namelijk al heel tevreden zijn.
Ze geeft aan dat ze er dan geen problemen mee zou hebben áls het maar 1 x in 10 lopen gebeurd, het gebeurd echter veeeeeeeeeeeeel vaker schrijft ze.
Gr. Aniek

-
Asta
Je hond onder appel fin, of aan de lijn. Zo simpel is het. Jij veroorzaakt overlast met je niet luisterende loslopende mensen achternalopende hond.
- renee-uk
- Zeer actief
dat dusNanna schreef:Ik jog niet, alstambalieft zeg. Ga liever gewoon dood.
Maar stèl. Dat ik dat wel zou doen![]()
Dan liet ik het helemaal van de hond afhangen. Is het een jolige springpup, dan wacht ik even. Snap ook wel dat niet iedereen er de gehoorzaamheid in twee maanden ingestampt heeft.
Maar als er zo'n ouwe happer meerent? Die kan de klere krijgen. Misschien leert baasje eens wat als ie hem 500 meter verder kan ophalen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Fin
- Zeer actief
Dat punt had ik al bereikt, gisteren in de supermarkt: alleen omdat jij geen nog geen halve minuut even stil wilt staan? In die paar postzegelstukjes hondenlosloopgebied? Rot maar een end op.Asta schreef:Je hond onder appel fin, of aan de lijn. Zo simpel is het. Jij veroorzaakt overlast met je niet luisterende loslopende mensen achternalopende hond.
- renee-uk
- Zeer actief
hahaha dit zegt genoeg denk ik: so much voor de altijd sociale fin en het wederzijdse respectFin schreef:Dat punt had ik al bereikt, gisteren in de supermarkt: alleen omdat jij geen nog geen halve minuut even stil wilt staan? In die paar postzegelstukjes hondenlosloopgebied? Rot maar een end op.Asta schreef:Je hond onder appel fin, of aan de lijn. Zo simpel is het. Jij veroorzaakt overlast met je niet luisterende loslopende mensen achternalopende hond.

- Budkes
- Zeer actief
Zij wil wel een halve minuut stil staan. Dat doet ze ook, het wordt alleen zo'n ergenis hè als je tien keer stil moet staan op1 hardloopronde
Zij staat al stil. Goed hè. Nu jij nog ff dat beest van je onder appel zetten. Iedereen blij.
Hoezo wederzijds. Wil je dat woord nooit meer in de mond nemen.
Zij staat al stil. Goed hè. Nu jij nog ff dat beest van je onder appel zetten. Iedereen blij.
Gr. Aniek

-
Asta
+1renee-uk schreef:hahaha dit zegt genoeg denk ik: so much voor de altijd sociale fin en het wederzijdse respectFin schreef:Dat punt had ik al bereikt, gisteren in de supermarkt: alleen omdat jij geen nog geen halve minuut even stil wilt staan? In die paar postzegelstukjes hondenlosloopgebied? Rot maar een end op.Asta schreef:Je hond onder appel fin, of aan de lijn. Zo simpel is het. Jij veroorzaakt overlast met je niet luisterende loslopende mensen achternalopende hond.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ik vind dat ik altijd verantwoordelijk ben voor het gedrag van mijn honden maar soms is het wel lastig. Hier in het bos hebben ze pas kilometers mountainbike paden aangelegd en het wordt steeds drukker. En die paden kruisen de gewone bospaden.
Als Misty schrikt van een fietser gaat ze er blaffend achteraan. Ik heb haar nu zo ver dat als ze zit, ze netjes blijft zitten.
Het zou alleen zo fijn zijn als die lui eens zouden bellen of roepen want al kijk ik telkens achterom, soms zijn ze er ineens.
Misty zit nu aan de flexlijn maar ik moet natuurlijk wel de tijd krijgen om die binnen te halen.
Als Misty schrikt van een fietser gaat ze er blaffend achteraan. Ik heb haar nu zo ver dat als ze zit, ze netjes blijft zitten.
Het zou alleen zo fijn zijn als die lui eens zouden bellen of roepen want al kijk ik telkens achterom, soms zijn ze er ineens.
Misty zit nu aan de flexlijn maar ik moet natuurlijk wel de tijd krijgen om die binnen te halen.

-
Fin
- Zeer actief
Ik denk dat het tijd is om eens als hondenbezitter een heel stuk assertiever te worden.luna2906 schreef:Wat moet een jogger er aan doen dat JIJ je hond niet bij je houdt? Zoals ik al zei: sociaal als ze blijven staan, maar het is JOUW probleem. Dan kun je dat gaan afschuiven op een jogger, fietser, auto, medewandelaar, maar dat verandert niets aan het feit dat het jouw hond is die joggers na rent en jouw hond is jouw verantwoordelijkheid. Alleen dat stapje schijn jij in je gedachtegang niet te kunnen maken. Want het is de schuld van de hufterige joggers. Als jij nou in de eerste plaats je hond bij je houdt, is er sowieso geen probleem
Joggen doe je op plaatsen die daarvoor geschikt zijn, en je houdt wederzijds rekening met elkaar. Dus ook met hondenbezitters. Ik loop ook niet op plaatsen die niet geschikt zijn om mijn hond los te laten - dus ik schoof en schuif niets af. Niets aan verantwoordelijkheid dus ook niet de verantwoordelijkheid voor het geluk en het welzijn van mijn hond.
Alle plekken waar en de tijden waarop ik hem losliet waren zorgvuldig uitgezocht. Dus ik nàm mijn verantwoordelijkheid.
-
Asta
Nee dat doe je dus overduidelijk niet.Fin schreef:Ik denk dat het tijd is om eens als hondenbezitter een heel stuk assertiever te worden.luna2906 schreef:Wat moet een jogger er aan doen dat JIJ je hond niet bij je houdt? Zoals ik al zei: sociaal als ze blijven staan, maar het is JOUW probleem. Dan kun je dat gaan afschuiven op een jogger, fietser, auto, medewandelaar, maar dat verandert niets aan het feit dat het jouw hond is die joggers na rent en jouw hond is jouw verantwoordelijkheid. Alleen dat stapje schijn jij in je gedachtegang niet te kunnen maken. Want het is de schuld van de hufterige joggers. Als jij nou in de eerste plaats je hond bij je houdt, is er sowieso geen probleem![]()
Joggen doe je op plaatsen die daarvoor geschikt zijn, en je houdt wederzijds rekening met elkaar. Dus ook met hondenbezitters. Ik loop ook niet op plaatsen die niet geschikt zijn om mijn hond los te laten - dus ik schoof en schuif niets af. Niets aan verantwoordelijkheid dus ook niet de verantwoordelijkheid voor het geluk en het welzijn van mijn hond.
Alle plekken waar en de tijden waarop ik hem losliet waren zorgvuldig uitgezocht. Dus ik nàm mijn verantwoordelijkheid.
Je loopt ergens waar er joggers komen, en andere gebruikers. Je hond jaagt mensen na. Je laat hem desondanks loslopen.
Voorbeeld van onverantwoordelijk gedrag. Het tegenovergestelde van verantwoord gedrag.
Er zijn geen specifieke ALLEEN HONDEN TOEGESTAAN wandelpaden hoor. Wandelpaden zijn ook voor andere gebruikers.
- renee-uk
- Zeer actief
dus wel, want jouw hond gaat achter joggers aanFin schreef: Ik denk dat het tijd is om eens als hondenbezitter een heel stuk assertiever te worden.![]()
Joggen doe je op plaatsen die daarvoor geschikt zijn, en je houdt wederzijds rekening met elkaar. Dus ook met hondenbezitters. Ik loop ook niet op plaatsen die niet geschikt zijn om mijn hond los te laten - dus ik schoof en schuif niets af.
hand in eigen boezem fin, jouw hond, jouw verantwoordelijkheid en als jouw hond niet luistert hoort ie niet los op plekken waar anderen last van hem hebben.

-
Fin
- Zeer actief
Even teruglezen, ze doet dat niet altijd.Budkes schreef:Zij wil wel een halve minuut stil staan. Dat doet ze ook, het wordt alleen zo'n ergenis hè als je tien keer stil moet staan op1 hardloopronde
Het leuke voor mij aan deze discussie is dat ik nu, dik anderhalf jaar dat hij overleden is, er ineens vrede mee heb. Vanuit mijn tenen, en ik had er alles aan gedaan: rot maar een end op.
Ik ben degenen die ik tegenkwam, en er begrip voor hadden, overigens wel nog steeds dankbaar.
Voor de rest heb ik niet meer de tijd om hele dagen te forummen, en ik zie ReneeUK in de negeer alweer klaar staan
Het zij gezegd voor degenen die wel kunnen lezen (en tussen de regels door): ik had het graag opgelost.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ik denk niet dat het 'in' is, want ik kom eigenlijk nooit zulke mensen tegen, of wellicht woon ik op een niet-hippe plek...
- Budkes
- Zeer actief
Fin schreef:Ik denk dat het tijd is om eens als hondenbezitter een heel stuk assertiever te worden.luna2906 schreef:Wat moet een jogger er aan doen dat JIJ je hond niet bij je houdt? Zoals ik al zei: sociaal als ze blijven staan, maar het is JOUW probleem. Dan kun je dat gaan afschuiven op een jogger, fietser, auto, medewandelaar, maar dat verandert niets aan het feit dat het jouw hond is die joggers na rent en jouw hond is jouw verantwoordelijkheid. Alleen dat stapje schijn jij in je gedachtegang niet te kunnen maken. Want het is de schuld van de hufterige joggers. Als jij nou in de eerste plaats je hond bij je houdt, is er sowieso geen probleem![]()
Joggen doe je op plaatsen die daarvoor geschikt zijn, en je houdt wederzijds rekening met elkaar. Dus ook met hondenbezitters. Ik loop ook niet op plaatsen die niet geschikt zijn om mijn hond los te laten - dus ik schoof en schuif niets af. Niets aan verantwoordelijkheid dus ook niet de verantwoordelijkheid voor het geluk en het welzijn van mijn
Dat lijkt mij een uitstekend plan, want dat was de gemiddelde prinsje en prinsesjeseigenaar nog niet; Assertief. De losloopgebieden schieten de grond uit omdat alle hondenbezitters zo ongelooflijk hun best doen om overlast te voorkomen.
Hardlopen doe je in het bos, das heel erg logisch, of in een park en honden laat je niet achter hen aanrennen, ondanks dat het gros ze netjes bij je terugbrengt.
Laatst gewijzigd door Budkes op 24 okt 2012 12:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Fin weet je wat wederzijds betekent? wederzijds dus beide kanten op. Het is niet zo dat als je op een tijd gaat waar je normaal gesproken minder mensen verwacht het je dan van elke andere verantwoordelijkheid ontslaat. Maar goed ik zei al duidelijk verschil van normen/waarden en inzicht.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Losloop of gedooggebied geeft alleen aan dat je hond er los mág.
Mensen zonder honden weten meestal niets van losloopgebieden, en gaan daar bijvoorbeeld ook rustig met z'n allen zitten te picknicken. Het is namelijk doorgaans ook gewoon recratiegebied.
Het is dus de zaak van de hondeneigenaar dat die hond de kouwe kip niet van het picknickkleed jat. Of anderszins overlast veroorzaakt.
Dat honden ergens los mogen lopen betekent niet dat andere mensen zich daaraan moeten aanpassen.
Overigens, vervelend zeikvolk heb je overal. Dat heeft niks met honden an sich te maken. Vandaag zeuren ze over een hond, en morgen over het weer.
Mensen zonder honden weten meestal niets van losloopgebieden, en gaan daar bijvoorbeeld ook rustig met z'n allen zitten te picknicken. Het is namelijk doorgaans ook gewoon recratiegebied.
Het is dus de zaak van de hondeneigenaar dat die hond de kouwe kip niet van het picknickkleed jat. Of anderszins overlast veroorzaakt.
Dat honden ergens los mogen lopen betekent niet dat andere mensen zich daaraan moeten aanpassen.
Overigens, vervelend zeikvolk heb je overal. Dat heeft niks met honden an sich te maken. Vandaag zeuren ze over een hond, en morgen over het weer.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Je verantwoordelijkheid houdt niet op door de plekken en tijden zorgvuldig uit te zoeken. En ik denk dat hondeneigenaren assertief zat zijn en veel te vaak "daar hebben we recht op" gillen. Juist door mensen met een instelling als die van jou worden steeds meer losloopgebieden gesloten. Door hufterige hondenbezitters zoals jij, die tijdens hun wandeling weigeren om rekening te houden met andere mensen.Fin schreef:Ik denk dat het tijd is om eens als hondenbezitter een heel stuk assertiever te worden.luna2906 schreef:Wat moet een jogger er aan doen dat JIJ je hond niet bij je houdt? Zoals ik al zei: sociaal als ze blijven staan, maar het is JOUW probleem. Dan kun je dat gaan afschuiven op een jogger, fietser, auto, medewandelaar, maar dat verandert niets aan het feit dat het jouw hond is die joggers na rent en jouw hond is jouw verantwoordelijkheid. Alleen dat stapje schijn jij in je gedachtegang niet te kunnen maken. Want het is de schuld van de hufterige joggers. Als jij nou in de eerste plaats je hond bij je houdt, is er sowieso geen probleem![]()
- renee-uk
- Zeer actief
word je er niet moe van mij elke keer in en uit die negeer te zetten?
ik zou me er maar gewoon uitlaten, want lezen doe je het toch wel
ik zou me er maar gewoon uitlaten, want lezen doe je het toch wel

-
TomCee
- Zeer actief
ohhh, leuk nostalgisch, '' negeer-lijstjes ''. Deden wij óók in de brugklas......
-
Muk
Jij legt jouw probleem bij anderen en wordt pissig als die ander niet meewerkt aan jouw probleem. Dat vind ik de omgekeerde wereld. Dat heb ik gezegd en daar blijf ik bij. Als je wilt dat ik je voor alles en nog wat uitmaak heb je pech.Fin schreef: Even teruglezen, ze doet dat niet altijd.![]()
Het leuke voor mij aan deze discussie is dat ik nu, dik anderhalf jaar dat hij overleden is, er ineens vrede mee heb. Vanuit mijn tenen, en ik had er alles aan gedaan: rot maar een end op.
Ik ben degenen die ik tegenkwam, en er begrip voor hadden, overigens wel nog steeds dankbaar.
Voor de rest heb ik niet meer de tijd om hele dagen te forummen, en ik zie ReneeUK in de negeer alweer klaar staandus zij en Muk kunnen hun gang gaan. Een paar bladzijden lang Fin voor van alles en nog wat uitmaken.
Het zij gezegd voor degenen die wel kunnen lezen (en tussen de regels door): ik had het graag opgelost.
-
S@ndr@
- Zeer actief
bij sommige mensen gaat het vanzelf hoor.TomCee schreef:ohhh, leuk nostalgisch, '' negeer-lijstjes ''. Deden wij óók in de brugklas......
-
TomCee
- Zeer actief
precies, hoef ik geen lijstje voor bij te houdenS@ndr@ schreef:bij sommige mensen gaat het vanzelf hoor.TomCee schreef:ohhh, leuk nostalgisch, '' negeer-lijstjes ''. Deden wij óók in de brugklas......het negeren bedoel ik
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Diezelfde conclusie had ik een aantal pagina's geleden ook al getrokken.renee-uk schreef:hahaha dit zegt genoeg denk ik: so much voor de altijd sociale fin en het wederzijdse respectFin schreef:Dat punt had ik al bereikt, gisteren in de supermarkt: alleen omdat jij geen nog geen halve minuut even stil wilt staan? In die paar postzegelstukjes hondenlosloopgebied? Rot maar een end op.Asta schreef:Je hond onder appel fin, of aan de lijn. Zo simpel is het. Jij veroorzaakt overlast met je niet luisterende loslopende mensen achternalopende hond.
-
S@ndr@
- Zeer actief
nee, hoor ik ook niet, het is gewoon, meestal een spontane actieTomCee schreef:precies, hoef ik geen lijstje voor bij te houdenS@ndr@ schreef:bij sommige mensen gaat het vanzelf hoor.TomCee schreef:ohhh, leuk nostalgisch, '' negeer-lijstjes ''. Deden wij óók in de brugklas......het negeren bedoel ik
-
TomCee
- Zeer actief
Nou, om daar even serieus op in te gaan: ik doe niet aan negeer- en/of vriendenlijstjes. Ik doe wel aan het negeren van sommige topics of posts. Iemand die vandaag iets zegt wat mij niet aanstaat, kan morgen over een ander onderwerp wel weer iets zinnigs te vertellen hebben.S@ndr@ schreef:nee, hoor ik ook niet, het is gewoon, meestal een spontane actieTomCee schreef:precies, hoef ik geen lijstje voor bij te houdenS@ndr@ schreef:bij sommige mensen gaat het vanzelf hoor.TomCee schreef:ohhh, leuk nostalgisch, '' negeer-lijstjes ''. Deden wij óók in de brugklas......het negeren bedoel ik